Завідувач секретаріату Комітету Анжела Малюга з 24 по 26 вересня 2012 року взяла участь у ІV Щорічних Рішельєвських академічних читаннях на тему: «Розвиток державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в умовах реалізації адміністративної реформи в Україні»

05 жовтня 2012, 09:44


Метою заходу було обговорення актуальних питань модернізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування на сучасному етапі.

У вітальному слові Комітету учасникам читань А.Малюга наголосила, що Комітет розуміє, що метою адміністративної реформи є поетапне створення системи державного управління, яка забезпечить становлення України як розвинутої, правової, цивілізованої європейської держави з високим рівнем життя, культури та демократії. Реформована система державного управління має стати близькою до потреб громадян, прозорою, ефективною, побудованою на наукових принципах. Однією з головних складових адміністративної реформи в Україні є створення сучасної правової бази, що регламентуватиме ефективне державне управління в Україні, розвиток місцевого самоврядування, створення доступних та зручних умов для реалізації прав, свобод і законних інтересів наших громадян.

Головною ділянкою роботи парламентського Комітету в напрямку законодавчого забезпечення формування ефективної організації публічної влади на центральному та місцевому рівнях була і є підготовка та опрацювання законопроектів, які розширюють демократичні засади державного управління та місцевого самоврядування і спрямовані на формування дієвих органів влади, як в центрі так і на місцях.

Так, парламентом України в рамках адміністративної реформи прийнято Закони “Про Кабінет Міністрів України”, “Про центральні органи виконавчої влади”, “Про Раду міністрів Автономної Республіки Крим”, “Про громадські об’єднання”, “Про адміністративні послуги”, у положеннях яких запропоновані ефективні правові механізми. Законом України “Про державну службу”, який набиратиме чинності з 1 січня 2013 року, визначено чітку стратегію щодо забезпечення кардинального реформування державного управління і модернізації державної служби. Результатом впровадження цього Закону можна очікувати суттєве підвищення привабливості державної служби та отримання українським суспільством дійсно професійної, компетентної, авторитетної, високоефективної, стабільної та політично неупередженої державної служби європейського ґатунку.

Інтелектуальною платформою для його впровадження мають стати Національна академія державного управління при Президентові України та Національне агентство України з питань державної служби. Саме Нацагентство має розробити цілий комплекс підзаконних актів, що передбачені Законом, привести інше законодавство у відповідність до нього, організувати потужну методичну, інформаційно-роз’яснювальну, просвітницьку кампанію щодо імплементації положень Закону. Комітет бажає агентству успіхів у цій важливій та складній справі.

Комітет звертає увагу, що важливим кроком в рамках проведення адміністративної реформи є також становлення інституту служби в органах місцевого самоврядування шляхом оновлення методологічного і регулятивного фундаменту правового забезпечення цієї служби, що сприятиме комплексному реформуванню управління на місцях, забезпечуватиме ефективну діяльність органів місцевого самоврядування та надання якісних послуг громадянам. При цьому реформа державної служби мала б бути оптимально концептуально узгодженою та синхронізованою з реформою служби в органах місцевого самоврядування. Сподіваємось, що парламент наступного скликання прийме новий Закон про службу в органах місцевого самоврядування, який визначатиме правові засади діяльності такої вагомої складової у структурі публічної влади в Україні як багатотисячна армія працівників органів місцевого самоврядування, питання їх соціальної забезпеченості та захищеності.

У ході Рішельєвських академічних читань європейські експерти презентували рекомендації Ради Європи щодо розвитку служби в органах місцевого самоврядування. Окрім цього, під час пленарних засідань європейські колеги поділилися досвідом стосовно управління кар’єрою державних службовців Франції, подолання викликів оновлення стратегії управління людськими ресурсами Великобританії, доступу до публічної інформації як складового елементу модернізації державної служби та модернізації системи підготовки державних службовців. За підсумками Рішельєвських академічних читань було ухвалено відповідну резолюцію.