9435
01 червня 2012, 09:18
17 травня Верховною Радою України у другому читанні та в цілому схвалено, підготовлений Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на розгляд парламенту, проект Закону України про адміністративні послуги (р. №9435), що був поданий Президентом України В.Януковичем.
Для підготовки на розгляд парламенту за рішенням Комітету від 14 грудня 2011 року було створено Робочу групу з опрацювання і підготовки зазначеного законопроекту до другого читання у складі народних депутатів України, фахівців Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Національної комісії України, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, науковців і експертів Інституту законодавства Верховної Ради України та Національної академії державного управління при Президентові України, експертів Програми Європейського Союзу SIGMA (Підтримка дій із удосконалення врядування та менеджменту), Програми сприяння парламенту ІІ, органів місцевого самоврядування та утворених ними місцевих центрів надання адміністративних послуг, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, громадських організацій тощо. Робоча група провела більше двадцяти засідань, під час яких забезпечила належне опрацювання законопроекту до розгляду на засіданні Комітету.
У ході підготовки законопроекту до другого читання Комітетом в основному збережено концепцію та ключові положення ухваленої в першому читанні редакції, зокрема в частині визначення:
ознак адміністративної послуги;
cуб’єкта надання адміністративної послуги, яким може бути орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги;
порядку надання адміністративних послуг та інформації щодо них;
строків та плати за надання адміністративних послуг;
організації центрів надання адміністративних послуг;
формування Реєстру та Єдиного державного порталу адміністративних послуг;
відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг тощо.
Водночас практично всі статті законопроекту зазнали суттєвого доопрацювання, в тому числі з огляду на пропозиції представників органів місцевого самоврядування та утворених ними місцевих центрів надання адміністративних послуг, коментарів експертів Програми Європейського Союзу SIGMA (Підтримка дій із удосконалення врядування та менеджменту), а також зауваження попереднього характеру фахівців Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, більшість з яких було враховано.
Крім цього, текст законопроекту доповнено новими положеннями, які передбачають запровадження низки інструментів, спрямованих на врегулювання організаційних та якісних складових процесу надання адміністративних послуг, а саме щодо:
основних вимог до регулювання надання адміністративних послуг;
визначення вимог щодо якості надання адміністративних послуг;
запровадження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги, які відповідно містять інформацію для користувача про саму послугу та про процес надання кожної конкретної послуги;
організації роботи адміністратора, його прав та обов’язків;
фінансового та іншого забезпечення надання адміністративних послуг тощо.