Протокол №19 від 01.07.2015р.

04 вересня 2015, 09:49

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №19

 

1 липня 2015 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Секретар Комітету Гончаренко О.О

 

Присутні: Кудлаєнко С.В., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В.,       Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Березюк О.Р., Гуляєв В.О.

 

Відсутні: Ледовських О.В., Курило В.С., Балога І.І., Добкін М.М.,   Матвійчук Е.Л.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.;  заступники Завідувача  секретаріату  Комітету  Данилюк О.А., Маковський О.А.; головні консультанти  Гарбуз Ю.П.,  Дмитрук Л.В.,       Корнієнко Т.М., Ляшко І.В., Рибак О.Ф., Степанян Г.С.; старший консультант Падалко О.В.

 

Запрошені:

Сироїд О.І. – народний депутат України, заступник Голови Верховної Ради України;

Сташук В.Ф. – народний депутат України;

Третьяков О.Ю. – народний депутат України;

Бухтіяров М.П. – Біляївський міський голова Одеської області;

Бережницький Я.В. – заступник директора Департаменту регіональної політика та адміністративної реформи – завідуючий відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Бродський Д.В. – експерт громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ»;

Ващенко К.О. – Голова Національного агентства України з питань державної служби;

Вовченко О.Л. – директор Департаменту фінансів органів державного управління Міністерства фінансів України;

Ганущак Ю.І. – незалежний експерт;

Даменцова Л.П. – заступник начальника відділу з питань моніторингу ефективності реалізації проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку та проектного управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Добрянська А.А. – заступника начальника Управління методології бухгалтерського обліку Департаменту податкової‚ митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України;

Заболотний А.В. – директор Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Національного агентства України з питань державної служби;

Ідоятова Є.Ж.начальник відділу правового забезпечення роботи апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та систематизації правових актів юридичного управління апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

Каменчук О.М. – начальник відділу розвитку системи надання адміністративних послуг управління реформування системи надання адміністративних послуг управління реформування державного регулювання бізнесу департаменту розвитку бізнес-клімату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

Ковальчук О.В. – начальник відділу законопроектної та методичної роботи юридичного управління апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

Колісніченко В.Є. – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Коліушко І.Б. – Голова Правління Центру політико-правових реформ;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Ключник В.М. – експерт Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад;

Кучерявий Л.Г. – Димерський селищний голова Вишгородського району Київської області, Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад;

Мягкоход В.М. – аналітик Центру аналізу та розробки  законодавства Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Негода В.А. – заступник міністра – Керівник Апарату Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Нікітіна Т.В. – Голова профспілки працівників державних установ України;

Панченко А.М. – радник Голови Верховної Ради України;

Потьомкіна Ю.С. – головний спеціаліст відділу організаційного та документального забезпечення діяльності заступника міського голови – секретаря Київської міської ради управління організаційного та документального забезпечення діяльності керівництва Секретаріату Київської міської ради;

Пітцик М.В. – виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Рачкевич В.В. – представник Українського офісу Агентства США з міжнародного розвитку (USAID);

Римарчук С.В. – керівник юридичного відділу Біляївської міської ради Одеської області;

Руснак І.С. – Перший заступник Міністра оборони України;

Савченко В.І. – заступник Керівника Виконавчої дирекції Всеукраїнської Асоціації  сільських та селищних рад по зв’язках з громадcкістю та міжнародними організаціями;

Тертишна О.А. – керівник Офісу реформ Дніпропетровської області;

Тоцька Т.М. – заступник начальника управління правового забезпечення Генеральної прокуратури України Генеральна прокуратура України;

Удовиченко В.П. – керівник Офісу реформ Київської області;

Цибитовський С.Ю. – начальник відділу з питань правової політики Секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Яцино О.В. – начальник Департаменту кадрової політики Міністерства оборони України.

 

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

 

1. Про інформацію Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо схвалення обласними радами перспективних планів формування територій громад та щодо звернень окремих органів місцевого самоврядування стосовно не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні таких планів та з інших проблемних питань, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад.

2. Про окремі питання перейменування населених пунктів у зв'язку з прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та підготовку відповідних звернень до голів обласних рад.

3. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо визначення представника Комітету до складу колегії міністерства.

4. Про проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» (реєстр. № 2148а, н.д. С.Власенко, О.Ледовських, О.Бойко, С.Кудлаєнко, В.Курило, О.Гончаренко, О.Березюк, Ю.Бублик, О.Дехтярчук, А.Река, М.Федорук, А.Шкрум, В.Гуляєв, Е.Матвійчук).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, доопрацьований, н.д. О.Третьяков).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івчнко, С.Кудлаєнко).

8. Про проект Закону про державну службу (реєстр. № 2490, друге читання).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова Комітету С.Власенко запропонував включити до порядку денного засідання питання про віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету С.Власенко вказав, що до Комітету надійшло звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства за № 7/31-7174 щодо визначення кандидатур представників від Комітету для включення до складу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку – тимчасового консультативно-дорадчого органу. С.Власенко запропонував включити дане питання до порядку денного засідання.

Пропозицію підтримано.

 

Порядок денний прийнято за основу з урахуванням пропозицій

Голови Комітету.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про інформацію Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо схвалення обласними радами перспективних планів формування територій громад та щодо звернень окремих органів місцевого самоврядування стосовно не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні таких планів та з інших проблемних питань, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад.

2. Про окремі питання перейменування населених пунктів у зв'язку з прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та підготовку відповідних звернень до голів обласних рад.

3. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо визначення представника Комітету до складу колегії міністерства.

4. Про проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» (реєстр. № 2148а, н.д. С.Власенко, О.Ледовських, О.Бойко, С.Кудлаєнко, В.Курило, О.Гончаренко, О.Березюк, Ю.Бублик, О.Дехтярчук, А.Река, М.Федорук, А.Шкрум, В.Гуляєв, Е.Матвійчук).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, доопрацьований, н.д. О.Третьяков).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

8. Про проект Закону про державну службу (реєстр. № 2490, друге читання).

9. Про віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення.

10. Про визначення кандидатури представника Комітету для включення до складу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку – тимчасового консультативно-дорадчого органу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника міністра – Керівника Апарату Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В.Негоди щодо схвалення обласними радами перспективних планів формування територій громад та щодо звернень окремих органів місцевого самоврядування стосовно не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні таких планів та з інших проблемних питань, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад.

В.Негода відзначив, що до проблематики застосування законодавчих норм даного закону доведеться повертатися ще неодноразово. Так, Прикінцеві положення Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» надають Кабінету Міністрів України трьохмісячний строк для підготовки необхідних нормативно-правових актів. Першим документом, який дав старт об’єднанню, стала Методика формування спроможних територіальних громад, затверджена Урядом України 08.04.2015. До цього моменту фактично тривав підготовчий (нульовий) етап реформи, а загалом таких  етапів передбачається ще п’ять.

Заступник Міністра вказав, що при цьому основне навантаження лежить на обласних державних адміністраціях, покликаних підготувати перспективні плани формування громад в областях та подати їх на розгляд обласних рад. І тільки після затвердження цих планів Кабінетом Міністрів України, буде дано початок реальним юридично обґрунтованим ініціативам щодо об’єднання на рівні органів місцевого самоврядування. Що стосується вже проведених зустрічей, заходів, то їх можна вважати  попередніми етапами з елементами просвітницької роботи.

Він поінформував, що кущові наради, круглі столи, конференції тощо за участі представників Міністерства, асоціацій органів місцевого самоврядування пройшли в усіх регіонах України, наголосив, що в ході цих заходів детальне обговорення торкнулося трьох взаємопов’язаних проблем: реалізація Закону України «Про співробітництво територіальних громад», Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та питань фінансової децентралізації.

Членам Комітету було повідомлено про ініціацію Міністерством кадрових призначень з питань реформування та децентралізації влади в обласних державних адміністраціях, а також про утворення офісів реформ в усіх регіонах України, навчання їх персоналу, умови фінансування із позабюджетних фондів та перших кроках діяльності.

Під час обговорення проблем, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад та схвалення перспективних планів формування спроможних територіальних громад всі учасники дискусії дійшли спільної позиції щодо необхідності посилення просвітницької компоненти для належного представлення цілей і завдань реформи, залучення до цього процесу засобів масової інформації центрального, регіонального та місцевого рівнів, можливостей депутатського корпусу парламенту, його профільного комітету.

Всі учасники обговорення наголошували на забезпеченні добровільного характеру об’єднання територіальних громад, намаганні не допустити волюнтаристських дій та адміністративного тиску в процесі децентралізації. Також не викликав жодних заперечень висновок Голови Комітету С.Власенка про те, що реформу місцевого самоврядування в Україні не вдасться провести до чергових місцевих виборів 25 жовтня 2015 року. Як зазначив Голова Комітету, досвід європейських країн, зокрема прибалтійських і скандинавських, свідчить, що цей процес, насправді, не обмежується кількома місяцями, а триває по декілька років.

Голова Комітету С.Власенко запропонував звернутися до Міністерства інформаційної політики України, як  головного органу у системі центральних органів виконавчої влади з питань поширення суспільно важливої інформації в Україні та за її межами, з пропозицією сприяння у проведенні постійної і широкої роз’яснювальної роботи серед населення щодо механізмів імплементації положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», доведення його основної мети до кожної територіальної громади, кожного її мешканця.

Під час обговорення питання членами Комітету зауважувалось, що на сьогодні Урядом проводиться робота щодо впровадження реформи місцевого самоврядування та проведення децентралізації влади, складовою частиною якої є об’єднання територіальних громад на засадах добровільності, прозорості, відкритості та економічної ефективності. Метою даної реформи повинно бути створення ефективної влади на місцевому рівні та формування спроможних територіальних громад.

Народні депутати України – члени Комітету відзначили, що в регіонах України мешканці не отримують достатньої інформації щодо переваг об'єднання територіальних громад, в першу чергу, фінансових, економічних, соціальних, а відтак подекуди відчувається спротив проведенню вказаної реформи.

Члени Комітету звернули увагу присутніх на необхідність проведення постійної і широкої роз’яснювальної роботи серед населення щодо механізмів імплементації положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», доведення його основної мети до кожної територіальної громади, кожного її мешканця. Адже саме від організації цієї роботи буде залежати ефективність реформування, результативність змін, спрямованих на зміцнення місцевого самоврядування.

Комітет запропонував передбачити у планах роботи Міністерства розробку, виготовлення і розміщення в громадському транспорті та на носіях зовнішньої реклами сюжетів, графічних матеріалів для соціальних мереж, поліграфії, створення тематичних аудіо - та відеороликів та їх демонстрацію (розміщення) на загальнонаціональних та регіональних телевізійних каналах, радіостанціях про забезпечення повноти та якості надання адміністративних і соціальних послуг в об’єднаній територіальній громаді, посилення її економічного розвитку, покращення інфраструктури, створення робочих місць, забезпечення зайнятості населення тощо.

Інформацію взято до відома.

 

Народні депутати доручили підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою тримати дане питання на контролі.

Голова Комітету С.Власенко надав доручення секретаріату Комітету підготувати відповідне звернення.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про окремі питання перейменування населених пунктів у зв'язку з прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та підготовку відповідних звернень до голів обласних рад.

М.Федорук запропонував звернутися до обласних рад з роз’ясненням щодо перейменування населених пунктів у зв’язку з прийняттям Парламентом Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Зокрема доповідач вказав, що відповідно до підпункту «є» пункту 4 частини першої статті 1 Закону встановлено, що символіка комуністичного тоталітарного режиму – символіка, що включає, зокрема, назви областей, районів, населених пунктів, районів у містах, у яких використані імена або псевдоніми осіб, які обіймали керівні посади в комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік, працювали в радянських органах державної безпеки, а також назви СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік та похідні від них, назви, пов’язані з діяльністю комуністичної партії (включаючи партійні з’їзди), річницями Жовтневого перевороту 25 жовтня (7 листопада) 1917 року, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті (крім назв, пов’язаних з опором та вигнанням нацистських окупантів з України або з розвитком української науки та культури).

Згідно пунктів 7 та 8 статті 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування доручено у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом в установленому порядку провести громадські слухання та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо перейменування населених пунктів, районів та областей, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.

Відповідно до цього Закону Верховна Рада України у тримісячний строк, який обчислюється з дня закінчення строку, визначеного пунктом 7 цієї статті Закону, приймає рішення про перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, з урахуванням пропозицій, поданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, та рекомендацій Українського інституту національної пам’яті. У разі якщо протягом строку, встановленого пунктом 7 цієї статті Закону, пропозиції щодо перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, не були подані до Верховної Ради України, відповідне рішення про перейменування таких населених пунктів та районів приймається Верховною Радою України на підставі рекомендацій Українського інституту національної пам’яті.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Членами Комітету зазначалось, що для вирішення питання перейменування населених пунктів згідно чинного законодавства Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими радами до Верховної Ради України мають бути надіслані: подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради, Київської та Севастопольської міської ради з обґрунтуванням пропонованого перейменування населеного пункту, ухвалене на сесії відповідної ради.

До подання повинні бути додані: рішення районної або міської (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення) ради, рішення відповідної сільської, селищної, міської (міст районного значення) ради щодо перейменування населеного пункту, прийняті з урахуванням думки громадян відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; соціально-економічна характеристика населеного пункту.

Отже, члени Комітету наголосили, що прийняття Верховною Радою України згідно з Конституцією України рішення про перейменування населених пунктів можливе лише за умови додержання встановлених чинним законодавством вимог до порядку його ініціювання та розгляду.

М.Федорук запропонував підтримати проект звернення до голів обласних рад, який роздано членам Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України.

Пропозицію підтримано.

 

3.

 СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо визначення представника Комітету до складу колегії міністерства.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

С.Власенко вказав, що колегія Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства була створена наказом Мінрегіону від 20 вересня 2011 року № 199 як консультативно-дорадчий орган, утворений для підготовки рекомендацій   щодо   виконання   Міністерством   своїх   завдань, погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції, та для колективного і  вільного  обговорення  найважливіших  напрямів діяльності Мінрегіону України.

Голова Комітету запропонував кандидатури Першого заступника голови Комітету О.Ледовських та заступника голови Комітету С.Кудлаєнка для включення до складу колегії Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Пропозицію підтримано.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко про проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» (реєстр. № 2148а, н.д. С.Власенко, О.Ледовських, О.Бойко, С.Кудлаєнко, В.Курило, О.Гончаренко, О.Березюк, Ю.Бублик, О.Дехтярчук, А.Река, М.Федорук, А.Шкрум, В.Гуляєв, Е.Матвійчук).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Сироїд.

Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що 31 жовтня 2010 року були проведені чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів і наступні вибори до органів місцевого самоврядування мають бути проведені у 2015 році.

Народні депутати зауважували, що у зв’язку зі здійсненням Російською Федерацією збройної агресії проти України не повинні призначатися і проводитися у неділю 25 жовтня 2015 року чергові вибори депутатів усіх місцевих рад та усіх сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Учасники дискусії вирішили перенести розгляд проекту постанови з реєстр. №2148а та обговорення питання щодо територій  Донецької та Луганської областей, де мають бути проведені/непроведені чергові місцеві вибори на  одне з наступних засідань Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував розглядати питання порядку денного № 5 та № 6 одночасно.

Пропозицію підтримано.

 

5 - 6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проекти Законів:

- про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, доопрацьований та внесений н.д. О.Третьяковим).

- про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, поданий н.д. Ю.Левченком, В.Сташуком, Л.Ємцем, І.Луценком, А.Іллєнком, В.Константіновським, М.Томенком.

Ю.Бублик запропонував надати слово для презентації свого законопроекту народному депутату України О.Третьякову.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Третьяков.

О.Третьяков вказав, що ним на розгляд парламенту подано проект з реєстр. № 2529, який усуває із чинного Закону положення, які дозволяли в той чи інший спосіб (рішення місцевого референдуму або Київської міської ради) не утворювати районні в місті Києві ради і робить їх обов’язковими елементами системи столичного самоврядування.

Ю.Бублик наголосив, що  законопроектом з реєстр. № 2529-1, яким також на законодавчому рівні відновлюються районні в місті Києві ради, запропоновано визначити певний фіксований обсяг повноважень цих рад. Також народні депутати України цим законопроектом пропонують зменшити кількість депутатів районних в місті Києві рад в порівнянні з показниками, передбаченими чинним на сьогодні законом про місцеві вибори.

Голова Комітету С.Власенко вніс пропозицію щодо прийняття за основу та в цілому законопроекту з реєстр. № 2529.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо поновлення права територіальної громади міста Києва здійснювати місцеве самоврядування через районні в місті ради і їх виконавчі органи) (реєстр. № 2529 від 19.06.2015), доопрацьований народним депутатом України О.Третьяковим, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 6 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримались» – 4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Голова Комітету С.Власенко вніс пропозицію щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 2529-1.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1), поданий народними депутатами України Ю.Левченком, В.Сташуком, Л.Ємцем, А.Іллєнком, І.Луценком, В.Константіновським, М.Томенком, І.Крульком. В.Голубом,  Є.Рибчинським, В.Пташник, А.Помазановим, А.Лозовим, Г.Кривошеєю, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 6 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримались» – 4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» (реєстр. № 2984), поданий народними депутатами України О.Ляшком, В.Галасюком, І.Алексєєвим, В.Кривенком, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченком, С.Кудлаєнком.

О.Дехтярчук наголосив, що зазначений законопроект, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, розроблений з метою забезпечення доступності та належної якості публічних послуг шляхом оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою за принципами субсидіарності та децентралізації, а також удосконалення процедур та умов надання адміністративних послуг.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України – члени Комітету зазначили, що дана законодавча ініціатива розроблена у напрямку реалізації найважливіших програмних документів України, а саме: пункту 2.4 Розділу VIІ Угоди про Коаліцію депутатських фракцій «Європейська Україна» у Верховній Раді України VIII скликання, пункту 1.4.3. Розділу І Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні, схваленого Постановою Верховної Ради України від 4 червня 2015 року та Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 року № 333. Дані документи передбачають формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання якісних та доступних публічних послуг, задоволення інтересів громадян у сферах життєдіяльності на відповідній території.

Члени Комітету звернули увагу на те, що на сьогодні основним завданням у сфері реформування публічного адміністрування є делегування органам місцевого самоврядування відповідного рівня повноважень з надання базових адміністративних послуг у межах територіальної доступності відповідної місцевої громади, тобто створення сервісної держави.

При цьому члени Комітету зауважили, що впровадження ефективного та прозорого державного регулювання у цій сфері відповідно до стандартів Ради Європи унеможливить корупцію та надасть максимальну доступність адміністративних послуг для споживачів.

О.Дехтярчук поінформував, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» рекомендує за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу.

Голова підкомітету також повідомив про позицію Головного науково-експертного управління Апарату парламенту, яке у своєму висновку звертає увагу на те, що чинна Конституція та законодавство України передбачають використання різних правових засобів «перерозподілу» повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, до яких відносяться, зокрема, «надання» (наділення) та «делегування» повноважень. При цьому експерти наголошують, що делегування повноважень має супроводжуватись передачею відповідних матеріальних, фінансових та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення. Управління рекомендує за результатами розгляду в першому читанні повернути зазначений законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

О.Дехтярчук запропонував присутнім підтримати висновок підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород та  рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 2984 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» (реєстр. № 2984 від 02.06.2015), поданий народними депутатами України Ляшком О.В., Галасюком В.В., Алексєєвим І.С., Кривенком В.М., Гопко Г.М., Продан О.П., Івченком В.Є., Кудлаєнком С.В., за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, керівника робочої групи А.Шкрум про проект Закону про державну службу (реєстр. № 2490, друге читання).

А.Шкрум поінформувала членів Комітету, що станом на 1 липня 2015 року завершила свою роботу Робоча група Комітету з підготовки проекту Закону про державну службу (реєстр. № 2490) до другого читання.

Доповідач нагадала, що до складу Робочої групи входили народні депутати України, представники Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, експерти громадського середовища.

Загалом було проведено 5 засідань групи, під час яких було розглянуто, обговорено, проаналізовано та ухвалено рекомендації Комітету щодо близько 1214 поправок та пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, а також державних органів та громадських організацій до законопроекту.

А.Шкрум запропонувала попередньо обговорити на засіданні Комітету концептуальні питання, зокрема щодо сфери дії Закону (стаття 3), класифікації посад державної служби (стаття 6) та політичної неупередженості (стаття 10).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

За результатами обговорення Комітет взяв до відома інформацію керівника Робочої групи А.Шкрум та доручив підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування підготувати можливі варіанти правового регулювання принципу політичної неупередженості.

Голова Комітету наголосив, що постатейне обговорення законопроекту з урахування пропозицій та поправок суб’єктів права законодавчої ініціативи буде  здійснено на наступному засіданні Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Одеської обласної ради щодо віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення.

М.Федорук вказав, що м. Біляївка – це районний центр Одеської області, що розташований у дельті річки Дністер, на державному кордоні з  республікою Молдова. На сьогоднішній день у місті проживає близько 15 тисяч мешканців. Економічний потенціал міста представлений промисловими підприємствами: м’ясокомбінат холдингової корпорації «Гармаш», ТОВ «Одесарибгосп», ПАТ ВО «Одеський консервний завод», водопровідна станція «Дністер» філії «Інфоксводоканал», ТОВ «Десенто», ПП «Агрофірма «Промінь», МП «Єхо» та інші. Водоочисний комплекс «Дністер», який розташований у місті Біляївка,  забезпечує чистою питною водою не лише місто-герой Одесу, а ще й міста та селища Білгород-Дністровського, Біляївського та Овідіопольського районів. Господарський комплекс міста доповнюють малі і середні підприємства та приватні підприємці. На території Біляївської міської ради  зареєстровано 448 юридичних осіб та 1202 фізичних осіб-підприємців. У структурі приватної діяльності домінують сфера послуг та торгівля.

В населеному пункті розвинута мережа медичних, освітніх та соціально-культурних закладів, зокрема, навчально-виховний процес здійснюють три загальноосвітні навчальні заклади I-III ступенів, цілий ряд позашкільних освітніх закладів, три комунальних дошкільних навчальних заклади, Біляївська дитячо-юнацька  спортивна школа, функціонують 2 стадіони, 11 спортивних майданчиків.

У місті діють дві поліклініки (для дорослих та дітей), Біляївська центральна районна лікарня, клінічна лабораторія, санітарно-епідеміологічна станція.

До послуг населення міста дитяча та районна бібліотеки, районний Будинок культури, міський Будинок культури. У місті  працюють районний краєзнавчий музей, музей історії водоочисної станції «Дністер», музей Бойової Слави ЗОШ №1.

Місто Біляївка має величезні туристичні ресурси у сфері екологічного (зеленого) туризму. З метою збереження, відтворення та раціонального використання унікальних природних комплексів пониззя ріки Дністер, що мають важливе природоохоронне, наукове, естетичне, рекреаційне та оздоровче значення,13 листопада 2008 року Указом Президента України створено Нижньодністровський національний природний парк на території Біляївського, Білгород-Дністровського, Овідіопольського районів Одеської області.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Бухтіяров.

Під час обговорення питання члени Комітету зазначили, що віднесення  міста Біляївка до категорії міст обласного  значення надасть можливість збільшити обсяги надходжень до міського бюджету для вжиття заходів  щодо розширення наявних туристичних ресурсів міста Біляївка та розвитку туристичної індустрії.

М.Федорук наголосив, що питання про віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Біляївською міською, Біляївською районною та Одеською обласною радами.

Голова підкомітету запропонував підтримати подання Одеської обласної ради щодо віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення та відповідний проект постанови після того, як він буде внесений на розгляд Верховної Ради України членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Одеської обласної ради щодо віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Одеської обласної ради щодо віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про визначення кандидатур представників Комітету для включення до складу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку – тимчасового консультативно-дорадчого органу.

С.Власенко поінформував, що до Комітету надійшов лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 23 червня 2015 року № 7/31-7174 з пропозицією визначення кандидатур представників від Комітету для включення до складу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку – тимчасового консультативно-дорадчого органу, що пропонується утворити Кабінету Міністрів України для сприяння формуванню та реалізації державної регіональної політики.

Голова Комітету запропонував включити до складу вказаної Міжвідомчої координаційної комісії кандидатури голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки та голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука.

Пропозиції підтримано.

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

1 липня 2015 року

 

1. Про інформацію Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо схвалення обласними радами перспективних планів формування територій громад та щодо звернень окремих органів місцевого самоврядування стосовно не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні таких планів та з інших проблемних питань, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад.

2. Про окремі питання перейменування населених пунктів у зв'язку з прийняттям Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» та підготовку відповідних звернень до голів обласних рад.

3. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо визначення представника Комітету до складу колегії міністерства.

4. Про проект Постанови Верховної Ради України «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» (реєстр. № 2148а, н.д. С.Власенко, О.Ледовських, О.Бойко, С.Кудлаєнко, В.Курило, О.Гончаренко, О.Березюк, Ю.Бублик, О.Дехтярчук, А.Река, М.Федорук, А.Шкрум, В.Гуляєв, Е.Матвійчук).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, доопрацьований, н.д. О.Третьяков).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

8. Про проект Закону про державну службу (реєстр. № 2490, друге читання).

9. Про віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення.

10. Про визначення кандидатур представників Комітету для включення до складу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку – тимчасового консультативно-дорадчого органу.