12 грудня 2011, 15:27
· запропоновані зміни до статті 4 Закону України «Про державну службу», які стосуються осіб, що претендують на зайняття будь-яких посад державних службовців, не узгоджуються із запропонованою зміною до статті 27 цього ж Закону, де передбачається проходження відповідного огляду виключно щодо осіб, які призначаються на посади І та ІІ категорій.
· зазначене доповнення до статті 27 не є предметом регулювання даної статті, яка присвячена питанню просуванню по службі державного службовця;
· у пояснювальній записці до законопроекту вказується, що запропоновані вимоги спрямовані, перш за все, на осіб, які претендують на зайняття керівних посад. Водночас запропоновані доповнення до частини другої статті 5 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» розповсюджуватиметься виключно на осіб, які призначатимуться на відповідні посади в органи місцевого самоврядування, в той час як згаданим Законом передбачені й виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою, а також обираються або затверджуються відповідною радою і ці посади якраз і є керівними посадами. Зважаючи на це є невиправданими запропоновані зміни щодо виборних посад лише до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»;
· незрозумілою є логіка законопроекту, згідно з якою у Законі України «Про державну службу» передбачається внесення змін до статей, які регулюють норми щодо права осіб на державну службу; обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу, а також щодо просування по службі, натомість у Законі України «Про службу в органах місцевого самоврядування» пропонується внести зміни тільки до статті, яка регулює право на відповідну службу;
· у законопроекті не передбачений механізм припинення відповідної служби у разі виникнення певних проблем зі здоров’ям у службовців державних органів чи органів місцевого самоврядування під час проходження служби;
· законопроект не узгоджений з нормами статті 11 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», яка стосується проведення спеціальної перевірки (в тому числі і щодо стану здоров’я) відносно осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.
· у зв’язку з прийняттям проекту Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 8306) у новій редакції внесення змін до чинної редакції цього Закону є недоцільним.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає за доцільне повернути даний законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.
Комітет з питань правової політики дійшов висновку, що норми зазначеного законопроекту не суперечать положенням Конституції України.
Комітет з питань бюджету вважає, що зазначений законопроект не має впливу на показники бюджету.
Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади Петренка В.М., з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та врахувавши висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітет ухвалив:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VІ, відхилити проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (щодо обмежень для осіб, які претендують на зайняття посад в органах державної влади та місцевого самоврядування) з реєстр. № 9046 від 10.08.2011, внесений народним депутатом України К.Куликовим, за результатами розгляду його у першому читанні.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади Петренка В.М.