адміністративні послуги

23 травня 2011, 11:00

Міністерство юстиції України розробило та направило на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законів "Про адміністративні послуги" та Адміністративно-процедурного кодексу, які спрямовані на врегулювання процедури надання адміністративних послуг. Про це 19 травня на прес-конференції в УНІАН повідомила Перший заступник міністра юстиції України І.Ємельянова.

"Ці два надзвичайно важливих законопроекти знаходяться на розгляді Кабінету Міністрів. Вони були подані після узгодження з усіма органами центральної виконавчої влади. Після проходження процедури, яка передбачена регламентом Кабінету Міністрів, він буде найближчим часом вже представлений на засідання уряду", - сказала І.Ємельянова.

Перший заступник Міністра юстиції України розраховує, що після схвалення урядом парламент зможе приступити до розгляду цих законопроектів на поточної сесії. Голова правління Центру політико-правових реформ І.Коліушко додав, що прийняття таких законів дозволить запровадити дієві механізми захисту та реалізації прав громадян та чіткого встановлення порядку дій службовців при наданні адміністративних послуг. "Прийняття цих законів дає можливість громадянину бути захищеним у відносинах з чиновником. Зникає

потреба вдаватися до корупційних дій або домовленості з чиновниками заради того, щоб реалізувати свої права", - підкреслив він. Директор Інституту євроатлантичного співробітництва О.Сушко нагадав, що законодавче врегулювання надання адміністративних послуг є одним із зобов'язань України перед Європейським Союзом та Радою Європи. "Якість міжнародної співпраці кожної країни залежить все більше і більше від якості тих послуг, які надаються всередині країни і від функціонування державної машини", - зазначив він. Зокрема, за його словами, йдеться про тісний зв'язок між якістю надання адміністративних послуг та рівнем інвестиційної привабливості країни. "Тут для України є величезний простір для покращення ситуації, тому що Україна належить до найбільш інвестиційно непривабливих європейських країн", - наголосив О.Сушко.

 

Довідково: проект Адміністративно-процедурного кодексу України (р.№2789, Кабінет Міністрів України, Ю.Тимошенко) був внесений до Парламенту 18.07.2008 року.

На виконання доручення Голови Верховної Ради України Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, який було визначено головним з підготовки законопроекту на розгляд, розглянув даний проект на своєму засіданні (протокол засідання №50/24 від 11.03.2009 р.). Законопроектом пропонувалось врегулювати процедурні відносини, що виникають у діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб’єктів, які згідно із законом уповноважені здійснювати владні управлінські функції щодо забезпечення реалізації та захисту прав і законних інтересів осіб та виконання ними визначених законом обов’язків, а також регламентувати процедури розгляду адміністративних справ.

Комітет, підтримуючи нагальність врегулювання зазначених суспільних відносин шляхом уніфікації та зведення в єдиний кодифікований нормативно-правовий акт всіх адміністративних процедур, вважав, що даний проект потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням зауважень і пропозицій, висловлених у відповідних висновках на нього, у тому числі, висновках Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Вищого господарського суду України, Інституту законодавства Верховної Ради України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку наголошувало на поверненні данного проекту суб’єкту права законодавчої ініціативи. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету не висловлював  зауважень до цього проекту.

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування 11 березня 2009 року одноголосно прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України проект Адміністративно-процедурного кодексу України (р. №2789) за наслідками його розгляду в першому читанні прийняти за основу.

31 березня 2009  року Верховна Рада України розглянула законопроект та направила його до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування для підготовки на повторне перше читання.

11 березня 2010 року проект було відкликано згідно частини третьої статті 105 Регламенту Верховної Ради України (законопроект, внесений Президентом України або Кабінетом Міністрів України, вважається відкликаним, якщо до його прийняття в першому читанні за основу повноваження Президента України або Кабінету Міністрів України були припинені.)