Протокол №16 від 23.10.13р.

03 грудня 2014, 14:59

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 16

 

23 жовтня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кличко В.В., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні:  Новак Н.В., Бондаренко В.Д.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача  секретаріату Комітету Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти  Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А., Падалко О.В., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Порошенко П.О. - народний депутат України;

Гордієнко С.В. - народний депутат України;

Шелестов О. М. - член Центральної виборчої комісії;

Толкованов В.В. - Голова Національного агентства України з питань державної служби;

Заболотний А.В. - начальник юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;

Доброханська Н.Є. - заступник директора департаменту реформування публічної інформації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Рубан Т.П. - начальник відділу з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України;

Соколовська О.М. - начальник відділу експертно-правової роботи Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Бережницький Я.В. - заступник завідувача відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Тимкович Р.Б. - головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Москаленко В.В. - Коростенський міський голова Житомирської області;

Кравченко В.В. - директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”, позаштатний консультант Комітету.

Андрійчук Ю.М. - голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація районних та обласних рад”;

Огдановська О. - експерт Українського незалежного центру політичних досліджень.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

2. Про визначення дати позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно - територіальних одиницях.

3. Про призначення позачергових виборів:

3.1 Лисичанського міського голови (Лисичанська міська рада Луганської області);

3.2 Збаразького міського голови (Збаразька міська рада Тернопільської області);

3.3 окремих сільських та селищних голів.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо особистого голосування депутата на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради” (реєстр. № 2296, н.д. О.Махніцький).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2371, н.д. С.Гордієнко, С.Кілінкаров, С.Гончаров, Є.Карташов, М.Федорук).

7. Про проект Закону про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. № 0870) (друге читання).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення  (реєстр. № 0866) (друге читання).

9. Про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад) (реєстр. № 2012, н.д. О.Тягнибок, А.Яценюк, В.Кличко).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій ради (реєстр. № 2012-1, н.д. В.Балога).

11. Про окремі аспекти реалізації Постанови Верховної Ради України від 6 вересня 2012 року № 5215-VI “Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського району Харківської області”.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

2. Про визначення дати позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно - територіальних одиницях.

3. Про призначення позачергових виборів:

3.1 Лисичанського міського голови (Лисичанська міська рада Луганської області);

3.2 Збаразького міського голови (Збаразька міська рада Тернопільської області);

3.3 окремих сільських та селищних голів.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо особистого голосування депутата на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради” (реєстр. № 2296, н.д. О.Махніцький).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2371, н.д. С.Гордієнко, С.Кілінкаров, С.Гончаров, Є.Карташов, М.Федорук).

7. Про проект Закону про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. № 0870) (друге читання).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення  (реєстр. № 0866) (друге читання).

9. Про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад) (реєстр. № 2012, н.д. О.Тягнибок, А.Яценюк, В.Кличко).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій ради (реєстр. № 2012-1, н.д. В.Балога).

11. Про окремі аспекти реалізації Постанови Верховної Ради України від         6 вересня 2012 року № 5215-VI “Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського району Харківської області”.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про зміну і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

В.Гладій поінформував членів Комітету, що до Верховної Ради України надійшло подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області, в якому пропонується збільшити територію міста Коростень на 845,70 гектара земель, за рахунок 32,10 гектара земель, що знаходяться у віданні Бехівської сільської ради, 376,61 гектара земель – Поліської сільської ради та 436,99 гектара земель – Хотинівської сільської ради Коростенського району, та затвердити територію міста Коростень загальною площею 4230,84 гектара і територію Коростенського району загальною площею 172619,43 гектара.

Необхідність встановлення нової межі міста Коростень обумовлена розвитком житлового будівництва, соціальної інфраструктури, раціонального розміщення об’єктів громадського призначення, промислового виробництва, доріг та інженерних комунікацій, організацією ландшафтно-рекреаційних територій.

Проект зміни меж міста Коростень розроблений державним підприємством «Житомирський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» з урахуванням перспективи розвитку міста, фактичного стану землекористування та генерального плану забудови міста.

Питання про зміну меж міста Коростень погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Коростенською міською, Коростенською районною, Житомирською обласною радами, Коростенською районною та Житомирською обласною державними адміністраціями.

Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин підтримує подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича щодо дострокового припинення повноважень окремих сільських та селищних голів та пропозиції про визначення дати позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно-територіальних одиницях.

Р.Князевич запропонував членам Комітету ознайомитись із листом Міністерства фінансів України, що надійшов до Комітету. Мінфін у своєму листі рекомендує з метою недопущення зриву призначених парламентом позачергових місцевих виборів внаслідок відсутності в державному бюджеті видатків на їх проведення, розглянути можливість прийняття комітетами Верховної Ради України рішень щодо внесення на розгляд парламенту питань, пов'язаних з призначенням позачергових місцевих виборів, лише після отримання від Центральної виборчої комісії інформації щодо можливості їх проведення у поточному році за рахунок і в межах видатків, затверджених у Державному бюджеті України на 2013 рік на вказану мету, а у разі відсутності такої можливості – призначати вибори в наступному бюджетному періоді.

Також секретар Комітету нагадав присутнім, що Комітет звернувся листом до Прем’єр-міністра України М.Азарова з проханням під час роботи над законопроектом про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2013 рік” передбачити збільшення фінансування за бюджетною програмою 6741020 “Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” на 10714,4 тисяч гривень.

Р.Князевич поінформував, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування надіслало до Комітету відповідні проекти постанов Верховної Ради України та пояснювальні записки до них і вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених окремих сільських та селищних голів.

Враховуючи все вищевказане, секретар Комітету запропонував для обговорення дату наступних позачергових місцевих виборів – неділя 30 березня 2014 року.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Д.Жванія нагадав присутнім, що станом на 23 жовтня на розгляд парламенту Комітетом подано 78 проектів постанов про призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів, 14 проектів постанов про призначення позачергових виборів окремих міських голів та 3 проекти постанов про призначення позачергових виборів депутатів Поріченської сільської ради, депутатів Долинської сільської ради та Долинського сільського голови, депутатів Степненської сільської ради та Степненського сільського голови.

Голова Комітету запропонував змінити у всіх вищевказаних проектах постанов дату призначення виборів на неділю 30 березня 2014 року.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Члени Комітету врахували, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних голів (перелік додається) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

3.1

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету про звернення Лисичанської міської ради Луганської  області про призначення позачергових виборів Лисичанського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Дунаєва Сергія Володимировича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Лисичанського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету врахували, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Лисичанського міського голови (Лисичанська міська рада Луганської області) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

3.2

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про звернення Збаразької міської ради Збаразького району Тернопільської області про призначення позачергових виборів Збаразького міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Бочарова Михайла Григоровича на підставі пункту 3-1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Секретар Комітету повідомив, що Постановою Збаразького районного суду Тернопільської області від 16.07.2013р. міський голова був притягнутий до адміністративної відповідальності відповідно до частини першої статті 14 Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції”, статті 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів). Апеляційний суд Тернопільської області постановою від 08.08.2013р. залишив без змін постанову Збаразького районного суду.

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Збаразького міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету врахували, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Збаразького міського голови (Збаразька міська рада Збаразького району Тернопільської області) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо особистого голосування депутата на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради (реєстр. № 2296), поданий народним депутатом України О.Махніцьким.

Є.Карташов поінформував, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до законів України «Про статус депутатів місцевих рад», «Про місцеве самоврядування в Україні» та встановити норму про особисте голосування депутата місцевої ради на пленарних засіданнях ради, постійної комісії та інших органів ради, до складу яких він входить.

Є.Карташов наголосив, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, який у висновку зазначає про те, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України;

- Комітету з питань бюджету, який у висновку відмітив, що зазначений законопроект не має впливу на показники бюджетів;

- Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, який у висновку зазначає, що у згаданому проекті не виявлено корупціогенних факторів та він відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення народні депутати України - члени Комітету звернули увагу на те, що обов’язок депутатів місцевої ради голосувати особисто випливає зі змісту відповідних положень законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим», а саме:

- відповідно до частини шостої статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано;

- згідно з абзацом 2 частини першої статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кожний депутат місцевої ради у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос.

Члени Комітету вказали, що зміст даних положень дає підстави вважати, що обов’язок депутатів місцевих рад голосувати особисто випливає з чинного законодавства України, що визначає їх правовий статус.

Члени Комітету зауважили, що дана законодавча ініціатива заслуговує на увагу, метою якої є посилення політичної і правової відповідальності депутатів місцевих рад перед своїми виборцями, підвищення ефективності роботи місцевих рад, і вказали, що потрібно передбачити норми про притягнення депутатів, які порушують вимоги про особисте голосування, до юридичної відповідальності у відповідному органі місцевого самоврядування.

В.Кравченко поінформував, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» висловлює зауваження до законопроекту та пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Є.Карташов вказав, що члени підкомітету погодились із висновком Головного науково - експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке рекомендує за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо особистого голосування депутата на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради (реєстр. № 2296), поданий народним депутатом України О.Махніцьким, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України - голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Г. Карташову.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 10 народних депутатів України, «Проти» - 3 народних депутати України, «Утримався» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. №2343а), поданий народними депутатами України П.Порошенком та іншими.

Члени Комітету взяли до уваги те, що автор особисто присутній на засіданні Комітету та надали П.Порошенку можливість самостійно представити законопроект. Він наголосив, що метою прийняття даного законопроекту є надання рівних прав доступу працюючих на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування до публічної служби шляхом переходу на відповідні посади у цих органах без проведення конкурсного відбору, що сприятиме спрощенню переведення на вказані посади зайнятих у публічному секторі громадян України та усуне необхідність проходження спеціальної перевірки, зокрема особами, які вже пройшли таку перевірку.

Таким чином, законопроектом пропонується шляхом внесення змін до:

- Закону України «Про державну службу» 2011 року передбачити можливість призначення на посади державної служби посадових осіб місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу у разі відповідності вимогам до рівня професійної компетентності осіб;

- Закону України «Про державну службу» 1993 року передбачити можливість прийняття на державну службу посадових осіб місцевого самоврядування без обов’язкового  проведення конкурсу у разі перебування таких осіб у кадровому резерві відповідного державного органу чи після успішного закінчення стажування на відповідній посаді;

 - Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року аналогічно передбачити можливість прийняття на службу в органи місцевого самоврядування державних службовців без обов’язкового  проведення конкурсу.

О.Буховець також поінформував присутніх, що:

- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією на своєму засіданні ухвалив рішення щодо відповідності даного законопроекту вимогам антикорупційного законодавства і рекомендує Верховній Раді України прийняти його за основу;

- Комітет з питань правової політики дійшов висновку, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України;

- Комітет з питань бюджету за наслідками розгляду даного питання ухвалив рішення, що законопроект не має впливу на показники бюджету та у разі прийняття може набирати чинності у терміни, визначені його авторами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету, В.Толкованов, В.Кравченко.

Голова Національного агентства України з питань державної служби В.Толкованов поінформував народних депутатів України, що у Нацдержслужби України відсутні до цього законопроекту зауваження і пропозиції.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» висловлює сумнів щодо можливості переведення посадової особи органу місцевого самоврядування на посаду державної служби і навпаки та вважає за доцільне повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи.

Під час обговорення члени Комітету підтримали ідею даного законопроекту в частині внесення змін до діючих на сьогодні законів України «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» щодо спрощення у певних випадках призначення на посади державної служби посадових осіб місцевого самоврядування і навпаки та усунення необхідності проходження спеціальної перевірки особами, які вже пройшли таку перевірку.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховець поінформував присутніх, що підкомітет не може запропонувати Комітету проект висновку щодо даного законопроекту, оскільки його засідання не відбулося.

Д.Жванія вніс пропозицію рекомендувати Верховній Раді України проект Закону з реєстр. № 2343а, поданий народними депутатами України П.Порошенком та іншими за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а), поданий народними депутатами України П.Порошенком та іншими, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2371), поданий народними депутатами України С.Гордієнком, С.Кілінкаровим, С.Гончаровим, Є.Карташовим, М.Федоруком.

Голова Комітету запропонував представити законопроект одному із авторів, що присутній на засіданні Комітету.

С.Гордієнко поінформував, що метою прийняття законопроекту є покращення правового забезпечення діяльності виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, уточнення їх повноважень у сфері житлово-комунального господарства виходячи з принципу субсидіарності, який полягає у передачі визначених повноважень найближчим до людини ланкам владного механізму. Законопроектом передбачається повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з обліку відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності перевести з категорії делегованих до категорії власних (самоврядних), доповнивши їх технічною інвентаризацією як тісно пов’язаним та невід’ємним від обліку технологічним етапом.

На переконання народних депутатів України – авторів законопроекту, включення повноважень з обліку та технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна до переліку самоврядних надасть можливість територіальним громадам та сформованим ними органам місцевого самоврядування ефективніше реалізовувати свої повноваження щодо самостійного вирішення питань місцевого значення. Зокрема, щодо управління місцевим господарством, планування розвитку територій, сприяння проведенню операцій з нерухомістю, інвестиційній діяльності.

Це також засвідчить прихильність вищих органів державної влади, політичних сил, представлених у парламенті, політиці розвитку і зміцнення системи місцевого самоврядування на основі принципу субсидіарності з передачею визначених повноважень найближчим до людей ланкам владного механізму.

Є.Карташов наголосив, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань правової політики, який зазначає, що законопроект не містить суперечностей з положеннями Конституції України;

- Комітету з питань бюджету, який звертає увагу на відсутність фінансово-економічного обґрунтування до законопроекту, висловлює зауваження щодо можливих термінів набрання ним чинності та, фактично, погоджується з позицією Міністерства фінансів України, яке вважає, що реалізація законопроекту потребуватиме додаткових видатків з місцевих бюджетів.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке не лише не підтримує переведення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері обліку нерухомості з категорії делегованих у категорію власних, а взагалі виступає за позбавлення місцевого самоврядування будь-яких повноважень у даній сфері. Також у Головному управлінні вважають, що прийняття законопроекту призведе до необхідності створення ще однієї системи обліку нерухомого майна додаткової до державної і це матиме певні негативні суспільні наслідки.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, С.Гордієнко, В.Кравченко.

Є.Карташов та В.Кравченко наголосили, що запропоноване законопроектом врегулювання питання щодо обліку нерухомого майна фактично одноголосно підтримується органами місцевого самоврядування всіх рівнів з усіх регіонів України, їх провідними всеукраїнськими асоціаціями, експертами, фахівцями-практиками бюро технічної інвентаризації. Вони наголошують, що система обліку і технічної інвентаризації фізичних параметрів нерухомості насправді існує вже більше 80-ти років і є документальною основою для забезпечення здійснення багатьох відповідних повноважень місцевих рад та їх виконкомів (утримання житлового і нежитлового фонду, шляхів та інженерних мереж, об’єктів транспорту, газо-, енерго- та водопостачання, планування забудови населених пунктів, розвитку територій, будівельних та ремонтних робіт, в т.ч. аварійних тощо). Тому в жодному разі не йдеться про якусь додаткову чи дублюючу систему до державної системи реєстрації прав, оскільки остання відображає лише юридичний, а не інженерний аспект відомостей про нерухомість.

Окрім того, як зазначають представники самоврядної ланки публічної влади, збереження системи обліку та технічної інвентаризації у якості власних повноважень виконкомів місцевих рад не лише не призведе до додаткових видатків місцевих бюджетів, а навпаки, дозволить уникнути мільярдних втрат надходжень саме до другого кошику доходів, які можна було б спрямувати на виконання найнеобхідніших місцевих програм.

Є.Карташов поінформував членів Комітету, що підкомітет з питань місцевого самоврядування не визначився щодо законопроекту з реєстр. № 2371.

С.Гордієнко вніс Комітету пропозицію авторів підтримати законопроект у першому читанні за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2371) за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України голови підкомітету з питань місцевого самоврядування, народному депутату України Є.Карташову.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 13 народних депутатів України, «Утримався» -         1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. № 0870) (друге читання).

Доповідач зазначив, що проект Закону України про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” було внесено на розгляд Верховної Ради України VI скликання Кабінетом Міністрів України під реєстр. №10457 та прийнято за основу 6 вересня 2012 року за наслідками розгляду в першому читанні.

О.Буховець вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, метою прийняття проекту Закону є створення умов для впровадження у практику роботи міністерств інструментів стратегічного управління та підвищення відповідальності міністрів за стан справ у дорученій сфері державного управління шляхом віднесення до повноважень Кабінету Міністрів України затвердження планів діяльності міністерств на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди, запровадження щорічного звітування міністрів про результати виконання таких планів та визначення порядку розроблення і виконання цих планів. Зважаючи на задекларовану мету, пропонувалося внести відповідні зміни до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади”.

Доповідач наголосив, що 01.06.2012 року Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловилося за доцільність повернення законопроекту на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи, вказуючи на його неузгодженість із:

- конституційними принципами взаємовідносин Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади, надмірну централізацію таких відносин;

- нормою абзацу першого частини першої статті 21 Бюджетного кодексу України, згідно з якою основні напрями бюджетної політики на плановий і наступні за плановим два бюджетні роки визначаються у щорічному посланні Президента України.

Комітет, підтримуючи загалом намагання Уряду України щодо покращення якості та ефективності планування, але зважаючи на те, що запропонована реалізація цієї ідеї потребує суттєвого доопрацювання, 1 жовтня 2012 року ухвалив висновок щодо повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

О.Буховець нагадав, що під час розгляду Верховною Радою України 6 вересня 2012 року даного законопроекту за процедурою першого читання, більшістю у 230 голосів народних депутатів України законопроект було прийнято за основу з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати його з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні. Підготовлені Комітетом матеріали для розгляду даного законопроекту за процедурою другого читання разом із зауваженнями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України від 11.10.2012 були подані Верховній Раді України VI скликання 12 жовтня 2012 року, однак такий розгляд у залі пленарних засідань не відбувся.

Оскільки законопроект не було прийнято в цілому Верховною Радою України попереднього скликання, на виконання статті 106 Регламенту Верховної Ради України підкомітетом з питань органів виконавчої влади було підготовлено для розгляду за процедурою другого читання відповідну порівняльну таблицю та запропоновано для розгляду Комітетом остаточну редакцію тексту даного законопроекту.

Голова підкомітету поінформував, що до розгляду законопроекту у другому читанні подано 18 пропозицій, з яких 16 – пропонується врахувати, 1 – врахувати частково, 1 – відхилити. При цьому в ході підготовки зазначеного проекту враховано окремі зауваження Головного юридичного управління від 11.10.2012 (щодо подвійної природи посади міністра – члена Кабінету Міністрів України, термінів набрання чинності відповідним законом).

Голова підкомітету О.Буховець запропонував для обговорення проект висновку Комітету - рекомендувати Верховній Раді України проект з             реєстр. № 0870 за результатами розгляду в другому читанні прийняти у другому читанні та в цілому як Закон.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” (реєстр. № 0870), доопрацьований Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з урахуванням пропозицій, внесених суб’єктами законодавчої ініціативи, за результатами розгляду в другому читанні прийняти у другому читанні та в цілому як Закон (порівняльна таблиця додається на 7 арк.).

2. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 8 народних депутатів України, «Проти» -                   4 народних депутати України, «Утримались» - 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення (реєстр. № 0866 від 12.12.2012), внесений Кабінетом Міністрів України та прийнятий Верховною Радою України VI скликання за наслідками розгляду у першому читанні за основу 23 жовтня 2010 року. Відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України цей законопроект підлягає розгляду за процедурою підготовки до другого читання.

Голова підкомітету вказав, що до законопроекту було подано 9 пропозицій народних депутатів України, з яких 7 пропонується врахувати, 1 – врахувати частково, 1 – відхилити. Пропозиція підкомітету - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 0866 за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому. При цьому слід взяти до уваги, що на даний час вже набули чинності та діють у правовому полі держави закони України «Про доступ до публічної інформації» та «Про громадські об’єднання», які тісно пов’язані з предметом регулювання вищевказаного законопроекту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення          (реєстр. № 0866) за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України при розгляді цього питання народному депутату України - голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташову.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад) (реєстр. № 2012), поданий народними депутатами України Тягнибоком О.Я., Яценюком А.П., Кличком В.В.

Є.Карташов поінформував, що зазначеним законопроектом пропонується внести до Кримінального кодексу України зміни, відповідно до яких встановлюється кримінальна відповідальність за голосування народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради за іншого депутата відповідної ради, а також за передачу депутатом персональної картки для голосування іншій особі. При цьому обов’язок здійснення досудового розслідування таких злочинів пропонується покласти на слідчі органи державного бюро розслідувань. Також передбачається доповнення статті 9 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» новою частиною 3, у якій встановлюється припис щодо недопустимості обрання депутатом даних рад або сільським, селищним чи міським головою осіб, які були визнані винними у вчиненні злочинів за статтями 351-1 та 351-2 КК. Крім того, пропонується значно збільшити розміри кримінального покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

Народні депутати України - члени Комітету звернули увагу на те, що чинна частина друга статті 9 вказаного Закону вже містить положення, відповідно до яких депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Члени Комітету зауважили, що дана законодавча ініціатива заслуговує на увагу, метою якої є посилення політичної і правової відповідальності народних депутатів України, депутатів місцевих рад перед своїми виборцями, підвищення ефективності роботи Верховної Ради України та місцевих рад, і вказали, що встановлення кримінального покарання за порушення порядку голосування у відповідних радах є недоцільним, оскільки відповідне діяння є малозначним, щоб визнаватися злочином.

В.Кравченко наголосив. що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму висновку висловлює зауваження до законопроекту та пропонує за результатами розгляду у першому читанні його відхилити.

Голова підкомітету Є.Карташов поінформував присутніх про висновок Головного науково - експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити. Також Є.Карташов повідомив, що підкомітет з питань місцевого самоврядування не визначив свою позицію щодо законопроекту з реєстр. № 2012.

В.Кличко вніс пропозицію прийняти законопроект в першому читанні за основу.

Є.Карташов вніс пропозицію відхилити законопроект.

Д.Жванія поставив на голосування пропозиції, що надійшли в порядку черговості.

Пропозиція В.Кличка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 7 народних депутатів України, «Проти» - 6 народних депутатів України, «Утримався» - 1 народний депутат України.

Рішення не прийнято.

Пропозиція Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 7 народних депутатів України, «Проти» - 6 народних депутатів України, «Утримався» - 1 народний депутат України.

 

Рішення не прийнято.

 

Д.Жванія констатував, що жоден із запропонованих проектів висновків не набрав необхідної кількості голосів для ухвалення висновку Комітету, оскільки під час голосування голоси народних депутатів України – членів Комітету розподілилися порівну.

Голова Комітету Д.Жванія надав доручення секретаріату Комітету - поінформувати Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, визначеного головним з підготовки і опрацювання проекту Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад)           (реєстр. № 2012), поданий народними депутатами України Тягнибоком О.Я., Яценюком А.П., Кличком В.В., що Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування не визначився з висновком щодо даного законопроекту.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій раді» (реєстр. № 2012-1), поданий народним депутатом України Балогою В.І.

Є.Карташов повідомив, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до статті 361 Кримінального кодексу України, відповідно до яких:

1) кримінально караним визнається порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій раді та їхніх органах з використанням електронної системи підрахунку голосів;

2) стаття доповнюється примітками 2 та 3, у яких розкриваються такі поняття, як «електронна система для підрахунку голосів» та «несанкціоноване втручання в роботу електронної системи для голосування Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або місцевої ради».

Також у законопроекті передбачається доповнити частину першу статті 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» приписом щодо особистого голосування депутатами відповідних рад.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

Під час обговорення народні депутати України – члени Комітету звернули увагу на те, що обов’язок депутатів місцевої ради голосувати особисто випливає зі змісту відповідних положень законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим», а саме:

- відповідно до частини шостої статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано;

- згідно з частиною третьою статті 9 Закону України «Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим» депутат особисто здійснює своє право на голосування;

- відповідно до абзацу 2 частини першої статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кожний депутат місцевої ради у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос.

Депутати наголошували, що чинним законодавством України визначено, що кожен депутат повинен голосувати лише за себе, тобто особисто. Також не передбачено право депутатів відповідних рад «передавати» своє право на голосування іншому депутату цієї ради.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму висновку висловлює зауваження до законопроекту та пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташов ознайомив присутніх із висновком Головного науково - експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити. Він повідомив, що підкомітет підтримує цю пропозицію.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій раді» (реєстр. № 2012-1), поданий народним депутатом України Балогою В.І., за результатами розгляду у першому читанні відхилити.

2. Надіслати цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Проти» - 3 народних депутати України, «Утримались» - 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про окремі аспекти реалізації Постанови Верховної Ради України від 6 вересня 2012 року №5215-VI “Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського району Харківської області”.

В.Гладій поінформував членів Комітету, що на розгляд Комітету надійшло рішення Харківської обласної ради від 5 березня 2013 року № 6778-VI «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Харківської області».

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету обговорили рішення Харківської обласної ради від 5 березня 2013 року №6778-VI «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Харківської області».

Голова Комітету запропонував взяти до відома зазначене рішення і доручити Управлінню по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України підготувати відповідне повідомлення у Відомостях Верховної Ради України про виключення з облікових даних населених пунктів Харківського району Харківської області.

Д.Жванія поставив дану пропозицію на голосування.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

 

 

 

Голова Комітету                                           ______________        Д.ЖВАНІЯ

 

 

Секретар Комітету                                       ______________     Р.КНЯЗЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

23.10.2013 року

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Коростень і Коростенського району Житомирської області.

2. Про визначення дати позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно - територіальних одиницях.

3. Про призначення позачергових виборів:

3.1 Лисичанського міського голови (Лисичанська міська рада Луганської області);

3.2 Збаразького міського голови (Збаразька міська рада Тернопільської області);

3.3 окремих сільських та селищних голів.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” та Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо особистого голосування депутата на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради” (реєстр. № 2296, н.д. О.Махніцький).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2371,    н.д. С.Гордієнко, С.Кілінкаров, С.Гончаров, Є.Карташов, М.Федорук).

7. Про проект Закону про внесення змін до законів України “Про Кабінет Міністрів України” та “Про центральні органи виконавчої влади” (щодо діяльності міністерств та центральних органів виконавчої влади) (реєстр. № 0870) (друге читання).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення  (реєстр. № 0866) (друге читання).

9. Про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування на пленарних засіданнях Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад) (реєстр. № 2012, н.д. О.Тягнибок, А.Яценюк, В.Кличко).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування у Верховній Раді України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим або місцевій ради (реєстр. № 2012-1, н.д. В.Балога).

11. Про окремі аспекти реалізації Постанови Верховної Ради України від        6 вересня 2012 року № 5215-VI “Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського району Харківської області”.