Протокол №8 від 15.05.13р.
03 грудня 2014, 14:34
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 8
15 травня 2013 року
15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Жванія Д.В.
Секретар Комітету Князевич Р.П.
Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кличко В.В., Федорук М.Т.
Відсутні: Бондаренко В.Д., Пехов В.А.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Федоренко Ю.В., Шкуріна Л.Б., старший консультант Маковський О.А.
Запрошені:
Слюз Т.Я. – народний депутат України;
Касянюк О.Я. – заступник керівника Головного управління з питань регіональної та кадрової політики Адміністрації Президента України;
Губар С.І. – заступник директора Департаменту охорони природних ресурсів Міністерства екології і природних ресурсів України;
Суліма О.В. – заступник директора Департаменту соціальних послуг Міністерства соціальної політики України;
Грицак Л. – координатор проектів Всеукраїнської громадської організації «Інститут Політичної освіти» (ІПО);
Ганущак Ю.І. – народний депутат України 6 скликання;
Толкованов В.В. – Голова Національного агентства України з питань державної служби;
Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Кравченко В.В. – директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;
Маркович Г.Б. – заступник директора Департаменту місцевих бюджетів та інвестицій Міністерства фінансів України;
Астапов А.О. – заступник начальника юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;
Ткачук А.Ф. – директор з науки та розвитку Інституту громадянського суспільства;
Тимкович Б.Р. – головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект «Прозора та підзвітна місцева влада», який здійснюватиме Всеукраїнська громадська організація «Інститут Політичної Освіти» (ІПО) та про співпрацю з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.
2. Про внесення змін до складу підкомітетів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (щодо виведення зі складу підкомітетів Комітету н.д. Кацуби В.М.).
3. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013 р.
4. Про склад Робочої групи з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (реєстр. №0867).
5. Про підготовку 24 травня (п’ятниця) виїзного засідання Комітету у етнографічному комплексі “Українське село” (с. Бузова, Києво-Святошинський р-н).
6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо засад кадрової політики в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України) (реєстр. № 2004, н.д. Т.Слюз).
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку здійснення єдиним джерелом влади в Україні (народом) права володіти, користуватися та розпоряджатися водними об'єктами, у тому числі замкненими природними водоймами (реєстр. № 2368, доопрацьований, н.д. С.Міщенко).
8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту бездомних осіб (реєстр. № 0869, друге читання).
9. Про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України «Про охорону культурної спадщини» щодо заборони державним службовцям входити до складу науково-методичних і консультативних рад (реєстр. № 2005, н.д. В.Деревляний).
10. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва (реєстр. № 1090, н.д. Д.Андрієвський, А.Павловський, О.Бригинець).
11. Про проект Закону про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України щодо доходів бюджету міста Києва (реєстр. № 1090-1, н.д. В.Кличко, Н.Новак, В.Карпунцов, В.Чумак, В.Іщенко, М.Паламарчук).
12. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб (реєстр. № 1090-2, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Є.Карташов запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевої самоврядування «Асоціація міст України» щодо ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.
Пропозицію підтримано.
Д.Жванія запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про співпрацю Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з Комітетом по державному управлінню та самоуправлінням Сейму Литовської Республіки.
Пропозицію підтримано.
Д.Жванія запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака щодо створення у Комітеті Робочої групи з опрацювання узгодженого законопроекту про повторні вибори народних депутатів України у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
Пропозицію підтримано.
Д.Жванія запропонував виключити з проекту порядку денного засідання Комітету питання про підготовку 24 травня (п’ятниця) виїзного засідання Комітету у етнографічному комплексі “Українське село” (с. Бузова, Києво-Святошинський р-н), оскільки необхідно додатково узгодити дату його проведення і повернутися до цього питання на одному з наступних засідань Комітету.
Пропозицію підтримано.
Д.Жванія вніс пропозицію визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:
1. Про проект «Прозора та підзвітна місцева влада», який здійснюватиме Всеукраїнська громадська організація «Інститут Політичної освіти» (ІПО) та про співпрацю з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.
2. Про внесення змін до складу підкомітетів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (щодо виведення зі складу підкомітетів Комітету н.д. Кацуби В.М.).
3. Про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013 р.
4. Про склад Робочої групи з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (реєстр. №0867).
5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо засад кадрової політики в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України) (реєстр. № 2004, н.д. Т.Слюз).
6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту бездомних осіб (реєстр. № 0869, друге читання).
7. Про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України «Про охорону культурної спадщини» щодо заборони державним службовцям входити до складу науково-методичних і консультативних рад (реєстр. № 2005, н.д. В.Деревляний).
8. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва (реєстр. № 1090, н.д. Д.Андрієвський, А.Павловський, О.Бригинець).
9. Про проект Закону про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України щодо доходів бюджету міста Києва (реєстр. № 1090-1, н.д. В.Кличко, Н.Новак, В.Карпунцов, В.Чумак, В.Іщенко, М.Паламарчук).
10. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб (реєстр. № 1090-2, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).
11. Про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевої самоврядування «Асоціація міст України» щодо ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.
12. Про доручення про доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака щодо створення у Комітеті Робочої групи з опрацювання узгодженого законопроекту про повторні вибори народних депутатів України у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
13. Про співпрацю Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з Комітетом по державному управлінню та самоуправлінням Сейму Литовської Республіки.
14. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку здійснення єдиним джерелом влади в Україні (народом) права володіти, користуватися та розпоряджатися водними об'єктами, у тому числі замкненими природними водоймами (реєстр. № 2368, доопрацьований, н.д. С.Міщенко).
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію про проект «Прозора та підзвітна місцева влада», який здійснюватиме Всеукраїнська громадська організація «Інститут Політичної освіти» (ІПО) та про співпрацю з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.
Координатор проектів Всеукраїнської громадської організації «Інститут Політичної освіти» Любомир Грицак представив проект «Прозора та підзвітна місцева влада», який впродовж року буде реалізовуватись в Україні. Він вказав, що його учасниками стануть близько 5 тисяч депутатів місцевих рад, а отримані напрацювання дозволяють підняти на якісно вищий рівень підготовку статутів територіальних громад, регламентів місцевих рад, положень про їх постійні комісії.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Л.Грицак.
Обговорюючи питання, члени Комітету висловили одноголосну підтримку зусиллям, спрямованим на забезпечення принципів прозорості та відкритості у діяльності органів місцевого самоврядування, надання їм належної нормативної основи, співпрацю на цьому напрямку із громадськими організаціями, науковими установами, експертами, в т.ч. Інститутом політичної освіти. Члени Комітету засвідчили підтримку даній ініціативі та заявили про готовність сприяти у її реалізації.
Л.Грицак звернувся до членів Комітету з проханням підготувати лист про підтримку проекту до Програми MATRA, фінансування якої буде здійснюватись Посольством Королівства Нідерландів в Україні.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету Д.Жванія надав доручення секретаріату Комітету підготувати відповідного листа.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про внесення змін до складу підкомітетів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування (щодо виведення зі складу підкомітетів Комітету н.д. Кацуби В.М.).
Доповідач поінформував членів Комітету про обрання відповідно до Постанови Верховної Ради України від 18 квітня 2013 року №220-VII народного депутата України В.Кацуби членом Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України та звільнення його від обов’язків члена Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. У зв’язку з цією обставиною виникла необхідність внесення змін до раніше прийнятого Рішення Комітету від 26.12.2012 та скоригувати склад підкомітетів Комітету.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Внести зміни до Рішення Комітету “Про створення підкомітетів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, визначення їх предметів відання та складу, обрання голів підкомітетів, розподіл обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету та затвердження структури Комітету” від 26.12.2012 року, вилучивши із тексту пункту 2 цього Рішення прізвище та ініціали Кацуба В.М. (новий склад підкомітетів додається).
2. Контроль за виконанням Рішення покласти на Секретаря Комітету Князевича Р.П.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про зміну дати призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132 від 20.03.2013 р.
Доповідач зазначив, що на 16 травня 2013 року до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України включено питання про призначення позачергових місцевих виборів у проектах постанов Верховної Ради України з реєстр. №№1201-117 – 1201-132, якими пропонується призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних, міських голів на неділю 2 червня 2013 року.
З огляду на вимоги Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, частиною першою статті 15 якого передбачено, що позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів, вищевказана дата підлягає зміні.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів (реєстр. №№ 1201-117 – 1201-132) змінити дату проведення позачергових місцевих виборів, запропоновану у цих проектах постанов, з “2 червня 2013 року” на “27 жовтня 2013 року”.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Не брали участі в голосуванні» – 5 народних депутатів України.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про склад Робочої групи з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (реєстр. № 0867).
Доповідач зазначив, що на засіданні Комітету 20 лютого 2013 року було запропоновано утворити Робочу групу з підготовки проекту Закону про місцевий референдум до другого читання та доручити її керівнику визначитися з персональним складом, залучивши представників органів державної влади і місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців та експертів. На сьогодні підготовчу роботу завершено і відповідні кандидатури внесено для затвердження рішенням Комітету.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Затвердити персональний склад Робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (реєстр. № 0867) згідно з додатком.
2. Надати керівнику Робочої групи в разі потреби право вносити за погодженням з Головою Комітету зміни до її складу.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо засад кадрової політики в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України) (реєстр. № 2004, н.д. Т.Слюз).
Доповідач зазначив, що даним законопроектом передбачається визначити або підвищити мінімальні вимоги до віку, досвіду роботи та рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття окремих посад в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України. Він ознайомив присутніх із основними положеннями документу, висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітету з питань правової політики, Комітету з питань бюджету, Комітету з питань національної безпеки і оборони, Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України та Міністерства інфраструктури України щодо нього, в яких наводиться низка зауважень як концептуального, так і техніко-юридичного характеру. При цьому узагальнюючий висновок Головного управління зводиться до доцільності повернення законопроекту суб‘єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання за результатами розгляду в першому читанні.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Т.Слюз, В.Толкованов, О.Касянюк.
Під час обговорення даного питання було заслухано автора законопроекту, народного депутата України Т.Слюз, яка внесла пропозицію щодо підтримки законопроекту з реєстр. № 2004.
Голова Національного агентства України з питань державної служби В.Толкованов висловив зауваження щодо запропонованих змін до статті 16 Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VI, які суперечать положенням статті 6 даного Закону і тому не можуть бути підтримані. Він повідомив, що Нацдержслужбою України на виконання відповідного рішення Уряду України підготовлено законопроект про внесення змін до вказаного Закону на підставі узагальнених пропозицій державних органів, з огляду на що запропоновані пропозиції доцільно розглядати в контексті згаданого законопроекту, який невдовзі має бути внесений до парламенту.
О.Касянюк Заступник керівника Головного управління з питань регіональної та кадрової політики Адміністрації Президента України погодився із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та наголосив, зокрема, на неприйнятності запропонованих змін до законів України «Про комітети Верховної Ради України», «Про Службу безпеки України» та «Про міліцію».
У ході обговорення, загалом, підтримано ідею визначення мінімальних вимог до віку, досвіду роботи та рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття окремих посад в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України, необхідність суттєвого удосконалення законопроекту. Однак більшість членів Комітету, погоджуючись із зауваженнями Головного науково-експертного управління, зокрема стосовно неприйнятності пропозиції щодо встановлення вимоги для прокурорів і слідчих, які вперше призначаються на посади в органи прокуратури, а також для кандидатів на посади співробітників-військовослужбовців мати певний стаж адвокатської практики, висловилася на користь пропозиції щодо повернення законопроекту з реєстр. №2004 суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо засад кадрової політики в органах законодавчої, виконавчої влади та правоохоронних органах України) (реєстр. № 2004 від 14.01.2013), поданий народним депутатом України О.Слюз, повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Проти» – 5 народних депутатів України.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту бездомних осіб (реєстр. №0869, друге читання).
Доповідач нагадав, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект було прийнято Верховною Радою України VI скликання за основу 17 травня 2012 року. Відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України він підлягає розгляду парламентом нового скликання за процедурою підготовки до другого читання. Попереднє опрацювання законопроекту було здійснено підкомітетом з питань місцевого самоврядування, який підготував відповідну порівняльну таблицю з пропозиціями суб’єктів права законодавчої ініціативи.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, О.Суліма.
У ході обговорення народні депутати України внесли низку пропозицій щодо уточнення формулювань остаточної редакції законопроекту з метою забезпечення комплексного підходу і дотримання вимог юридичної техніки.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту бездомних осіб (реєстр. № 0869) за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України при розгляді цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташову.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про охорону культурної спадщини" (щодо заборони державним службовцям входити до складу науково-методичних і консультативних рад) (реєстр. № 2005, н.д. В.Деревляний).
Доповідач ознайомив присутніх із основними положеннями поданого законопроекту та зазначив, що на думку суб’єкта права законодавчої ініціативи прийняття даного законопроекту дозволить забезпечити умови для незалежної діяльності науково-методичних та консультативних рад, які створюються центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, органами охорони культурної спадщини в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, прийняття ними об’єктивних рішень щодо збереження та охорони об’єктів культурної спадщини. О.Буховець повідомив, що ідентичний законопроект за реєстр. № 10399 від 13.06.2012 вже подавався до Верховної Ради України шостого скликання і розглядався Комітетом у червні минулого року. За результатами вказаного розгляду було ухвалено висновок щодо його повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.
Голова підкомітету звернув увагу на зміст окремих зауважень та узагальнюючий висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо законопроекту з реєстр. № 2005, в якому йдеться про доцільність його відхилення за результатами розгляду у першому читанні.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході обговорення були висловлені, серед іншого, пропозиції щодо врегулювання порушеного питання шляхом передбачення у законодавстві України щодо охорони культурної спадщини (наприклад, у положенні про науково-методичну чи консультативну раду з відповідних питань) норми, яка б запобігала введенню до складу науково-методичних або консультативних рад посадових осіб (державних службовців) органів охорони культурної спадщини у такій кількості, котра давала б їм можливість мати вирішальний вплив при прийнятті рішень цими радами або шляхом встановлення заборони державним службовцям входити до складу тих рад, які створені при органах, в яких вони працюють (з метою уникнення конфлікту інтересів).
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань культури і духовності, визначеному головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до статті 7 Закону України «Про охорону культурної спадщини» (щодо заборони державним службовцям входити до складу науково-методичних і консультативних рад) (реєстр. № 2005 від 14.01.2013), внесеного народним депутатом України В.Деревляним, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України повернути даний законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради з питань культури і духовності.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» –.8 народний депутатів України, «Не брали участі у голосуванні» – 6 народних депутатів України.
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва) (реєстр. №1090, н.д. Д.Андрієвський, А.Павловський, О.Бригинець).
Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до статей 29 та 65 Бюджетного кодексу України, змінивши існуючу пропорцію рівного розподілу надходжень податку на доходи фізичних осіб між Державним бюджетом України та бюджетом м. Києва і спрямувавши всі 100 % обсягів цього податку до бюджету м.Києва. Він підкреслив, що на розгляді Верховної Ради України є альтернативні проекти законів, подані народними депутатами України В.Кличком, Н.Новак, В.Карпунцовим та іншими (реєстр. №1090-1 від 19.12.2012) та народними депутатами України О.Чорноволенком, Ю.Одарченком (реєстр. №1090-2 від 25.12.2012).
О.Дудка ознайомив присутніх із основними положеннями поданого законопроекту та зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо нього, зокрема в частині терміну набрання чинності та необхідності запровадження чіткого та прозорого порядку фінансування з Державного бюджету України міста Києва на виконання ним столичних функцій.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
Доповідач поінформував присутніх, що Кабінет Міністрів України у своєму висновку від 18 квітня 2013 року не підтримав поданий законопроект та зауважив, що передбачена Бюджетним кодексом України пропорція зарахування податку на доходи фізичних осіб максимально враховує як наявність фінансового ресурсу, так і потребу у збалансуванні дохідної та видаткової частин бюджету з мінімальним перетоком фінансового ресурсу в системі.
Водночас Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у зверненні на адресу Комітету висловила підтримку ідеї поновлення норм Бюджетного кодексу, що діяли до 2011 року в частині зарахування 100 % податку на доходи фізичних осіб до бюджету міста Києва. Разом із тим було підкреслено, що законопроект не повністю відповідає вимогам нормотворчої техніки в частині визначення пункту статті 29 Бюджетного кодексу України, до якого запропоновані зміни.
У ході обговорення члени Комітету констатували практичну ідентичність положень поданих альтернативних законопроектів та, підтримуючи ідею зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування в місті Києві, дійшли узгодженого висновку щодо доцільності підтримки проекту закону з реєстр. №1090-2 як такого, що найбільше відповідає вимогам нормотворчої техніки. У зв’язку із цим законопроект з реєстр. № 1090 підлягає відхиленню.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва (реєстр. № 1090), поданий народними депутатами України Д.Андрієвським, А.Павловським, О.Бригинцем, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання вищевказаного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Закону про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України (щодо доходів бюджету міста Києва) (реєстр. № 1090-1, н.д. В.Кличко, Н.Новак, В.Карпунцов, В.Чумак, В.Іщенко, М.Паламарчук).
Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до статті 65 Бюджетного кодексу України та передбачити зарахування до доходів бюджету міста Києва не 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його території, як це передбачено чинними нормами цього Кодексу, а 100% надходжень від такого податку. Він зазначив, що на розгляді Верховної Ради України є альтернативні проекти законів, подані народними депутатами України Д.Андрієвським, А.Павловським, О.Бригинцем (реєстр. № 1090 від 13.12.2012) та народними депутатами України О.В. Чорноволенком, Ю.В.Одарченком (реєстр. № 1090-2 від 25.12.2012).
О.Дудка ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. № 1090-1, в якому наводиться низка зауважень до нього. Зокрема, звертається увага на те, що існуючий порядок зарахування до бюджету міста Києва тільки 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його на території, є винятком із загального правила щодо визначення податку на доходи фізичних осіб як ресурсу виключно місцевих бюджетів. Разом із тим, Головне управління зауважило на необхідності внесення відповідних змін до статті 29 Бюджетного кодексу України та запровадження чіткого та прозорого порядку фінансування з Державного бюджету України міста Києва на виконання ним столичних функцій.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко.
У ході обговорення члени Комітету констатували практичну ідентичність положень поданих альтернативних законопроектів та, підтримуючи ідею зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування в місті Києві, дійшли узгодженого висновку щодо доцільності підтримки проекту закону з реєстр. №1090-2 як такого, що найбільше відповідає вимогам нормотворчої техніки. У зв’язку із цим законопроект з реєстр. № 1090-1 підлягає відхиленню.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України (щодо доходів бюджету міста Києва) (реєстр. № 1090-1), поданий народними депутатами України В.Кличком, Н.Новак, В.Карпунцовим та іншими, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання вищевказаного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
10.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб) (реєстр. № 1090-2, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко).
Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до статей 29 та 65 Бюджетного кодексу України, змінивши існуючу пропорцію рівного розподілу надходжень податку на доходи фізичних осіб між Державним бюджетом України та бюджетом м. Києва і спрямувавши всі 100 % обсягів цього податку до бюджету м. Києва. Ці положення законопроекту аналогічні до законодавчих ініціатив народних депутатів В.Кличка, Н.Новак, В.Карпунцова, В.Чумака, В.Іщенка, М.Паламарчука (реєстр. № 1090) та Д.Андрієвського, А.Павловського, О.Бригинця (реєстр. № 1090-1). Щодо даного законопроекту, як і до внесених альтернативних, надійшли практично однакові за змістом висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході обговорення члени Комітету констатували практичну ідентичність положень поданих альтернативних законопроектів та, підтримуючи ідею зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування в місті Києві, дійшли узгодженого висновку щодо доцільності підтримки проекту закону з реєстр. № 1090-2 як такого, що найбільше відповідає вимогам нормотворчої техніки.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб) (реєстр. № 1090-2), поданий народними депутатами України О.Чорноволенком, Ю.Одарченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання вищевказаного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
11.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» щодо ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.
Доповідач поінформував присутніх, що на адресу Голови Верховної Ради України В.Рибака та Комітету надійшли звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» щодо ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови С.Одарича. Він ознайомив присутніх зі змістом надісланих матеріалів, поінформував, що на даний час відповідна справа перебуває на розгляді судових органів та запропонував обговорити питання для визначення позиції Комітету.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході обговорення члени Комітету висловили занепокоєність конфліктним розвитком подій в системі місцевого самоврядування м. Черкаси та з огляду на положення пунктів 5, 6, 8 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» дійшли узгодженої позиції щодо необхідності створення Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови, призначення її керівника, визначення персонального складу та кола завдань, які підлягають виконанню.
УХВАЛИЛИ:
1. Звернутися до голови Черкаської обласної державної адміністрації, Черкаської міської ради та С.Одарича з проханням надати інформацію щодо ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.
2. Створити Робочу групу Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови у складі:
Керівник Робочої групи:
Близнюк Анатолій Михайлович – народний депутат України, член Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Члени Робочої групи:
Парасків Олег Дмитрович – народний депутат України, Заступник Голови Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Сиротюк Олег Мирославович – народний депутат України, Заступник Голови Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Буховець Олег Юлійович – народний депутат України, голова підкомітету з питань органів виконавчої влади Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Карташов Євген Григорович – народний депутат України, голова підкомітету з питань місцевого самоврядування Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Федорук Микола Трохимович – народний депутат України, член Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Данилюк Олег Анатолійович – заступник Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Дмитрук Людмила Валентинівна – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Корнієнко Тетяна Миколаївна – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Степанян Гайк Самвелович – старший консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Гапотченко Володимир Ілліч – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Ткачук Анатолій Федорович – позаштатний консультант Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Федоренко Владислав Леонідович – позаштатний консультант Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;
Бережницький Ярослав Володимирович – заступник завідувача відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України (за згодою);
Кравченко Віктор Віталійович – Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» (за згодою).
3. Доручити Робочій групі Комітету після закінчення судового розгляду питання з’ясувати з виїздом на місце фактичні обставини справи, підготувати необхідну інформацію та проект висновку Комітету експертного характеру щодо відповідності зазначених обставин вимогам Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також розробити пропозиції щодо внесення змін до статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою вдосконалення законодавчого регулювання питань дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
12.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про доручення Голови Верховної Ради України Рибака В.В. щодо створення у Комітеті Робочої групи з опрацювання узгодженого законопроекту про повторні вибори народних депутатів України у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.
Доповідач поінформував, що на розгляд Верховної Ради України подано проект Закону України про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971 від 13.05.2013, Кабінет Міністрів України) та проект Закону України про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971-1 від 14.05.2013, народні депутати України Балога В.І., Порошенко П.О. та інші). Зазначені проекти є альтернативними, хоча їх автори задекларували єдину мету забезпечення реалізації громадянами України їх конституційних виборчих прав, дотримання засад загальних, рівних, вільних і справедливих виборів, законності, прозорості та відкритості виборчого процесу та створення законодавчих підстав для проведення повторних виборів народних депутатів України в окремих одномандатних виборчих округах.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході всебічного обговорення зазначалося, що питання викликає широкий суспільний резонанс, є складним з юридичної точки зору і тому дійсно потребує серйозного вивчення та узгодження позицій всіх зацікавлених сторін, що можна досягти шляхом попередньої його підготовки і опрацювання у Робочій групі Комітету за широкого представництва усіх політичних сил та під керівництвом Голови Комітету Д.Жванії.
УХВАЛИЛИ:
1. Створити Робочу групу Комітету з опрацювання узгодженого законопроекту про повторні вибори народних депутатів України у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року та призначити її керівником Голову Комітету, народного депутата України Жванію Давида Важаєвича.
2. Включити до складу Робочої групи народних депутатів України – членів Комітету, представників всіх депутатських фракцій у Верховній Раді України та позафракційних, авторів проекту Закону України про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр № 2971-1), а також представників Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України та Центральної виборчої комісії (за згодою).
3. Затвердити склад Робочої групи:
Балога Віктор Іванович – народний депутат України (позафракційний), співавтор законопроекту з реєстр. № 2971-1;
Близнюк Анатолій Михайлович – член Комітету;
Бондаренко Володимир Дмитрович – голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян;
Буховець Олег Юлійович – голова підкомітету з питань органів виконавчої влади;
Гладій Василь Іванович – голова підкомітету з питань державного будівництва;
Єремеєв Ігор Миронович – народний депутат України (позафракційний), співавтор законопроекту з реєстр. № 2971-1;
Заболотний Григорій Михайлович – народний депутат України (позафракційний), співавтор законопроекту з реєстр. № 2971-1;
Карпунцов Валерій Віталійович – народний депутат України (від фракції політичної партії «УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка»);
Карташов Євген Григорович – голова підкомітету з питань місцевого самоврядування;
Князевич Руслан Петрович – Секретар Комітету (від фракції Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина»);
Махніцький Олег Ігорович – народний депутат України (від фракції Всеукраїнське об'єднання «Свобода»);
Михайленко Ольга Дмитрівна – Перший заступник Голови Комітету (від фракції Комуністичної партії України);
Міщенко Сергій Григорович – народний депутат України (позафракційний), співавтор законопроекту з реєстр. № 2971-1;
Новак Наталія Василівна – Заступник Голови Комітету;
Олійник Володимир Миколайович – народний депутат України (від фракції ПАРТІЇ РЕГІОНІВ);
Порошенко Петро Олексійович – народний депутат України (позафракційний), співавтор законопроекту з реєстр. № 2971-1;
Сиротюк Олег Мирославович – Заступник Голови Комітету;
Федорук Микола Трохимович – член Комітету;
представник Кабінету Міністрів України (за згодою);
представник Міністерства юстиції України (за згодою);
представник Центральної виборчої комісії (за згодою).
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
13.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про співпрацю Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з Комітетом по державному управлінню та самоуправлінням Сейму Литовської Республіки.
Доповідач зазначив, що до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і його секретаріату з пропозиціями про налагодження співпраці та партнерських відносин звернулися представники Комітету Сейму Литовської Республіки по державному управлінню та самоуправлінням і його бюро. Зазначена ініціатива литовської сторони є важливою і актуальною з огляду на проголошений вищим керівництвом держави курс щодо реформування системи здійснення влади на засадах децентралізації, законодавчого сприяння і захисту інтересів місцевого самоврядування як головного інституту народовладдя в Україні, що потребує серйозного вивчення і врахування світового та європейського досвіду. Зокрема країн, з якими Україну поєднують спільність історичних та соціально-економічних передумов.
Плідна співпраця та взаємодія з литовськими колегами може стати важливим фактором підвищення ефективності законопроектної роботи Комітету у сферах адміністративно-територіального устрою, нормативно-правового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, органів самоорганізації населення, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, використання форм безпосередньої демократії при вирішенні питань місцевого та загальнодержавного значення тощо.
Як підкреслив Д.Жванія, особливу увагу слід звернути на ту ключову обставину, що з 1 липня 2013 року Литовська Республіка головуватиме у Європейському Союзі, а в листопаді місяці організовує проведення Вільнюського саміту Східного партнерства, на якому передбачається підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Тому сьогодні, як ніколи, необхідно використовувати кожну нагоду, котра дозволить поглибити і зміцнити партнерські відносини між органами державної влади України та Литви, сприяти курсу на європейську інтеграцію.
Зважаючи на вищевказане та з огляду на зміст статті 23 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», що передбачає погодження з Головою Верховної Ради України питань взаємодії комітетів Верховної Рад України з відповідними органами парламентів іноземних держав, було б доречно звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням розглянути можливість відрядження делегації Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на чолі з Головою Комітету до Литовської Республіки з метою обговорення конкретних напрямів співпраці та партнерства з Комітетом Сейму Литовської Республіки по державному управлінню та самоуправлінням і його бюро. Зазначене відрядження могло б бути здійснено в рамках міжнародних обмінів Верховної Ради України на 2013 рік, а конкретна дата і склад делегації Комітету визначені після узгодження питання з литовською стороною.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході обговорення пропозицію щодо започаткування і перших кроків співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з Комітетом по державному управлінню та самоуправлінням Сейму Литовської Республіки було підтримано одноголосно.
Пропозицію підтримано.
14.
СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку здійснення єдиним джерелом влади в Україні (народом) права володіти, користуватися та розпоряджатися водними об'єктами, у тому числі замкненими природними водоймами (реєстр. № 2368, доопрацьований, н.д. С.Міщенко).
Доповідач ознайомив присутніх зі змістом законопроекту, суть якого полягає у запровадженні обов’язкового проведення місцевого референдуму для вирішення питання про надання замкнених природних водойм загальною площею до трьох гектарів у приватну власність або земельних ділянок із земель водного фонду в оренду. Він навів аргументацію Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо доцільності відхилення даного законопроекту за наслідками розгляду в першому читанні та схожу за суттю позицію Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
У ході обговорення члени Комітету, підтримуючи ідею посилення гарантій прав громадян щодо вільного доступу до природних ресурсів, зауважили, що запропонований механізм розв’язання зазначеної проблеми виключно шляхом місцевого референдуму обмежує право територіальних громад на застосування інших форм безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку здійснення єдиним джерелом влади в Україні (народом) права володіти, користуватися та розпоряджатися водними об’єктами, у тому числі замкненими природними водоймами (реєстр. № 2368), поданий народним депутатом України С.Міщенком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян В.Бондаренку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.