Голова Комітету Олена Шуляк зосередила увагу на позитивних зрушеннях, що відбулися в процесі формування державної політики та реалізації реформи децентралізації завдяки співпраці Комітету з всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування, науковим та експертним середовищем. О.Шуляк наголосила, що «часто успішність чи неуспішність змін, які відбуваються в державі, можна побачити тільки через роки. Зараз, маючи позаду 10 років реформи, можна зробити висновок, що реформа децентралізації однозначно досягла великих успіхів. Найбільшим підтвердженням цього є те, як працювали і працюють громади в умовах повномасштабного вторгнення. І те, що працює в екстремальних умовах, однозначно працюватиме в будь-яких інших».
Особливу увагу очільниця Комітету звернула на законопроекти 4254, 7283, 6319 та 4298, які мають впровадити реальну місцеву демократію та очікують розгляду на пленарних засіданнях Парламенту. При цьому О.Шуляк вказала, що «завершення реформи децентралізації - це не тільки наша необхідність у побудові місцевої державної управлінської машини, це виконання багатьох маркерів згідно з планом Ukraine Facility та інтеграції України до ЄС. Отже, ми маємо працювати з подвійною силою, щоб через деякий час можна було сказати, що реформа децентралізації реалізована на всі 100».
Голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Віталій Безгін відзначив сталість процесу децентралізації протягом останніх 10 років та наголосив на найбільш важливих викликах, які потребують законодавчого врегулювання:
-актуальна, повсюдна, законодавчо забезпечена система адміністративно-територіального устрою, що відповідає Європейським стандартам;
-стала та збалансована система багаторівневого врядування, розмежування повноважень та повноцінний перехід до префектів;
-сформульовані та законодавчо забезпечені політики щодо окремих типів територій (деокуповані, сільські, прикордонні з рф і т.інш);
-оптимальна мережа надання публічних послуг, яка грунтується на адміністративно-територіальному устрої.
Голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Лариса Білозір зауважила, що «реформа децентралізації дійсно успішна, але її необхідно живити певними діями, які не повинні займати тривалий час, а мають на ділі показувати підтримку децентралізації і територіальних громад». У цьому контексті вона порушила питання адміністрування податків, які необхідно передати на місця, а також проблематику гідної оплати праці, що дасть можливість зберігати робочі місця та досягти необхідної зайнятості населення.
Заступник голови Комітету, голова підкомітету з питань виборів, референдумів та інших форм безпосередньої демократії Аліна Загоруйко підкреслила, що в умовах правового режиму воєнного стану з відповідними особливостями правового регулювання багатьох суспільних відносин варто говорити про певне поєднання централізації влади з її децентралізацією, тому на сьогодні Комітет шукає баланс між відповідними процесами. На її переконання для України наразі є гарна нагода здійснити власний синтез задля забезпечення «доброго врядування», використовуючи при цьому існуючі можливості, унікальний досвід та специфіку.
Голова підкомітету з питань регіональної політики та місцевих бюджетів Вʼячеслав Рубльов вказав на позитивні наслідки співпраці Комітету з всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування у процесі здійснення реформи децентралізації, наголосивши на необхідності підвищення кадрового потенціалу органів місцевого самоврядування, зокрема на районному та обласному рівнях.
Захід відбувся 1 квітня 2024 року та був організований Офісом Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України.