Очільниця підкомітету поінформувала членів Комітету про наявність численних звернень від органів місцевого самоврядування, у яких представники громад наголошують на недотриманні Міністерством юстиції України та його територіальними підрозділами вимог законодавства та створення штучних перепон для реалізації органами місцевого самоврядування визначених законом повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
За наслідками обговорення вказаної інформації:
- з огляду на важливість порушеного питання,
- враховуючи, що реформа децентралізації спрямована, зокрема, на наближення адміністративних послуг до громадян та бізнесу,
- з метою недопущення погіршення якості та доступності надання адміністративних послуг населенню,
- сприяння у налагодженні конструктивної співпраці між органами місцевого самоврядування і Міністерством юстиції України та його територіальними підрозділами,
Комітет вирішив звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією про надання інформації щодо стану реалізації Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення права громадян на доступ до державної реєстрації актів цивільного стану у зв’язку з укрупненням територіальних громад» № 1427-IX від 29.04.2021 та про стан взаємодії територіальних органів Мін’юсту з органами місцевого самоврядування в частині виконання делегованих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
Розгляд питання відбувся на засіданні Комітету 5 червня 2023 року.