Законом, зокрема, врегульовано порядок створення військових адміністрацій населених пунктів, затвердження структури і штатного розпису обласних, Київської міської військових адміністрацій, а також районних військових адміністрацій та військових адміністрацій населених пунктів, визначено строк здійснення військовими адміністраціями населених пунктів, районними, обласними військовими адміністрація своїх повноважень, встановлено можливість призначення начальником військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) відповідного сільського, селищного, міського голову.

Також Законом розширено повноваження сільського, селищного, міського голови територіальної громади, на території якої не ведуться бойові дії та не прийнято рішення про утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів).

Так, сільський, селищний, міський голова виключно для здійснення заходів правового режиму воєнного стану може прийняти рішення, з обов’язковим інформуванням начальника відповідної обласної військової адміністрації протягом 24 годин, щодо:

- звільнення земельних ділянок комунальної власності від незаконно розміщених тимчасових споруд;

- обстеження будівель і споруд, пошкоджених внаслідок бойових дій;

- демонтажу будівель і споруд, які за результатами обстеження, визнані аварійно небезпечними і такими, що становлять загрозу життю людей.

Також сільський, селищний, міський голова може прийняти рішення без інформуванням начальника відповідної обласної військової адміністрації щодо:

- передачі коштів з відповідного місцевого бюджету на потреби Збройних Сил України та/або для забезпечення заходів правового режиму воєнного стану;

- створення установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, призначення на посади і звільнення з посад керівників таких установ, залучення фізичних чи юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги;

- боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями;

- поводження з небезпечними відходами.

Разом з тим, Законом передбачено, що у разі наявності фактів порушення сільським, селищним, міським головою відповідної територіальної громади під час реалізації вищезазначених повноважень Конституції чи законів України начальник обласної військової адміністрації за погодженням з Генеральним штабом Збройних Сил України порушує перед Президентом України питання про утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів).

Крім того, Законом визначено, що у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Також Законом встановлені підстави здійснення обласними та/або районними військовими адміністраціями у разі їх утворення повноважень відповідної обласної та районної ради:

- у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області;

- у разі прийняття Верховною Радою України відповідного рішення за поданням Президента України.

Територіальні громади, на територіях яких ведуться бойові дії, а також населені пункти, які є оточеними, визначатимуться відповідними обласними військовими адміністраціями за погодженням з Генеральним штабом Збройних Сил України.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

15 листопада 2024 11:36
13 листопада 2024 12:49
22 жовтня 2024 13:07
21 жовтня 2024 17:10
21 жовтня 2024 14:01
20 жовтня 2024 16:16
18 жовтня 2024 12:50
18 жовтня 2024 10:00
17 жовтня 2024 16:52
17 жовтня 2024 12:18