Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, його метою є «відрадянщення актів законодавства України, як шляхом внесення відповідних змін до існуючих законів, так і визнанням такими, що не застосовуються на території України деяких нормативно-правових актів (або їх положень) органів державної влади і управління Союзу РСР і Української РСР (Української СРР), які, формально зберігаючи свою чинність, не здійснюють регулюючого впливу, або, навпаки, є такими, що донині регулюють певне коло суспільних відносин, хоча і застосовувана термінологія в них та підходи до предметного врегулювання є застарілими, неактуальними й концептуально несумісними із законодавством України».
Під час обговорення питання наголошувалось, що в Україні існує значний масив законодавства Союзу РСР та Української РСР (Української СРР), застосування якого не відповідає рівню життя та тим реаліям, за якими живе сучасне українське суспільство. Така ситуація створює правові колізії у випадках, коли певне коло суспільних відносин регулюється актами законодавства Союзу РСР та Української РСР (Української СРР) та взагалі не регулюється чинним законодавством України або регулюється фрагментарно.
Всебічно обговоривши питання, народні депутати України – члени Комітету рекомендували Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про дерадянізацію законодавства України (реєстр. № 4284) за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.