Голова підкомітету вказав, що:
– Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку вказує, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;
– Комітет з питань європейської інтеграції дійшов висновку про те, що зазначений законопроект не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства ЄС, або регулюється національним законодавством країн-членів ЄС;
– Комітет з питань бюджету вважає, що законопроект має вплив на показники державного та місцевих бюджетів (призведе до збільшення їх витрат).
– Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України відзначає, що прийняття закону із запропонованим предметом регулювання заслуговує на підтримку, адже це передбачено конституційними нормами і є давно назрілою необхідністю. Разом з тим, Головне управління у своєму висновку наводить ряд зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання;
– Рада Європи в цілому підтримує законопроект та високо оцінює той факт, що у ньому визначаються принципи адміністративно-територіального устрою України (включно із найважливішим принципом повсюдності) та основні механізми його зміни. Також у висновку вказується, що законопроект особливо не суперечить європейським стандартам та міжнародним зобов’язанням України, в тому числі Європейській хартії місцевого самоврядування;
– Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» вважає, що прийняття законопроекту є необхідним, зокрема для прискорення та упорядкування заходів децентралізаційної реформи на її завершальному етапі та пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу;
– Українська асоціація районних та обласних рад висловлює підтримку законопроекту та пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу;
– Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад підтримує законопроект без зауважень та пропозицій;
– Асоціація об’єднаних територіальних громад підтримує законопроект, як пріоритетний для успішного впровадження реформи територіальної організації влади в України;
– Інститут законодавства Верховної Ради України підтримуючи нагальну необхідність законодавчого врегулювання питань адміністративно-територіального устрою України, вважає, що законопроект потребує доопрацювання на предмет відповідності вимогам Конституції України, у загальному концептуальному плані, а також в частині необхідності дотримання вимог законодавчої техніки;
– Науково-дослідний інститут державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого відзначають, що адміністративно-територіальний устрій України потребує удосконалення та приведення у відповідність до сучасних вимог, зумовлених специфікою форми держави та особливостями управління, з врахування апробованих європейською практикою державотворення чинників та стандартів формування адміністративних одиниць. У своїх висновках наукові установи вказують, що змістовно законопроект спрямований на вирішення багатьох організаційно-правових питань адміністративно-територіального устрою України, однак, у той же час, містить ряд недоліків та невирішенихa Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про засади адміністративно-територіального устрою України (реєстр. № 8051), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.