Відкриваючи захід, Голова Верховної Ради України Андрій Парубій зазначив, що винесена на розгляд тема є надзвичайно актуальною і потребує кваліфікованого опрацювання та наполегливого втілення, а вдосконалення роботи Верховної Ради є одним із найголовніших завдань порядку денного восьмої сесії. За словами А.Парубія, актуальним є створення парламентської служби і підготовка відповідного проекту закону з метою залучення на державну службу ініціативних і кваліфікованих громадян.
Голова Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Сергій Власенко у своєму виступі наголосив, що при реформуванні парламентської служби мають бути збережені такі головні принципи державної служби як політична незалежність, стабільність та забезпечення рівного доступу до державної служби на конкурсних засадах. При цьому особливу увагу необхідно зосередити на забезпеченні інституційної пам’яті в Апараті Верховної Ради України шляхом створення механізмів для просування його працівників по службі за наслідками внутрішнього конкурсу.
Голова Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник поінформував присутніх про поточний стан законопроектної роботи у сфері парламентської реформи, наголосивши, що створення парламентської служби є однією з найбільш пріоритетних її складових. Також учасникам заходу було повідомлено про створення робочої групи з підготовки законопроекту про парламентську службу, його майбутню структуру та коло відносин, які передбачається врегулювати.
Експертом Ради Європи, почесним Генеральним Секретарем Сенату Франції паном Аланом Делькампом в рамках обговорення було представлено міжнародний досвід організації та законодавчого забезпечення парламентської служби. Зокрема, під час доповіді А.Делькамп наголосив, що питання місця та правил, що застосовуються до державних службовців та працівників парламенту, повинно розглядатися, передусім, у взаємозв'язку з питанням про автономію парламенту в цілому. Загалом, парламентська служба має будуватися на таких трьох засадничих принципах як політична незалежність, достатнє бюджетне забезпечення, належне правове регулювання. Це може виправдати спеціальні процедури добору кадрів та особливий статус парламентських службовців, що визначаються підзаконними нормативно-правовими актами або законом.
Голова підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Альона Шкрум зауважила, що Верховна Рада України як законодавчий орган, що забезпечує правове регулювання відносин у всіх сферах суспільного життя, має бути взірцем успішної імплементації законодавства, зокрема у сфері державного управління. Підтримуючи ідею унормування специфіки проходження парламентської служби, А.Шкрум підкреслила необхідність реформування структури Апарату Верховної Ради України, посилення наукового супроводу законотворчого процесу та належного забезпечення міжнародного співробітництва парламенту.
З особливостями проходження державної служби у Верховній Раді України ознайомив учасників заходу Перший заступник Керівника Апарату Верховної Ради України Володимир Слишинський. Крім того, своє бачення щодо шляхів реформування парламентської служби представили науковий консультант з правових питань Українського центру економічних та політичних досліджень ім. О.Разумкова Віктор Мусіяка, директор Програми USAID «РАДА: підзвітність, відповідальність, демократичне парламентське представництво» Ігор Когут, директор Інституту законодавства Верховної Ради України Олександр Копиленко та голова Ради Лабораторії законодавчих ініціатив Світлана Матвієнко.
Також в рамках обговорення було представлено кращий досвід організації парламентської служби в Болгарії та Словенії.
Участь в публічному обговоренні взяли народні депутати України, представники Парламентської асамблеї Ради Європи, Апарату Верховної Ради України, органів державної влади, громадянського суспільства, а також вітчизняні та міжнародні експерти.Захід відбувся за сприяння та підтримки Парламентської асамблеї Ради Європи та Програми Ради Європи «Децентралізація і територіальна консолідація в Україні».