Законодавчою основою розгляду таких звернень були відповідні положення Конституції України, Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання», закони України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та інші.
Звернень (заяв, скарг, повідомлень, пропозицій, запитів, електронних петицій) від усіх категорій заявників (юридичні особи, органи державної влади і місцевого самоврядування, їх посадові особи, громадяни) надійшло до Комітету близько 1100, з яких від громадян – 173. Вони стосувалися практично всіх сторін суспільного життя і в багатьох випадках виходили за межі предмету відання Комітету. Звернення бралися до уваги, ретельно вивчалися, заявникам надавалися відповіді, роз’яснення, рекомендації, про зміст окремих звернень інформувалися уповноважені на їх розгляд органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Так, близько 120 звернень стосувалась проблематики призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування;
близько 100 – окремих питань здійснення повноважень органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами та депутатами місцевих рад;
близько 70 – питань статусу та оплати праці державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, стану місцевих фінансів;
близько 50 – об’єднання територіальних громад та їх статусу;
близько 40 – питань адміністративно-територіального устрою (перейменування населених пунктів, зміни і встановлення меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, загальні питання регулювання адміністративно-територіального устрою тощо);
близько 40 – скарг на неналежне виконання, дії чи бездіяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, юридичної кваліфікації рішень органів місцевого самоврядування;
близько 20 – державних символів і нагород України.
Серед звернень громадян України, які надійшли впродовж сьомої сесії, 5 подавалися як електронні петиції, однак не набрали необхідної для підтримки 25000 голосів і розглядалися як звичайні звернення.
При цьому розподіл звернень за регіонами надходження характеризується такими показниками:
· Запорізька область – 27;
· м. Київ – 26;
· Київська область – 22;
· Черкаська область – 16;
· Львівська область – 12;
· Луганська – 9;
· Вінницька область – 8;
· Дніпропетровська область – 8;
· Донецька область – 7;
· Закарпатська область – 5;
· Одеська область – 5;
· Кіровоградська – 3;
· Харківська область – 3;
· Чернівецька область – 3;
· інші – 20.
Значна більшість звернень мала індивідуальний характер – 150, – і лише 23 були надіслані від 2-х і більше авторів. При цьому вперше до Верховної Ради України, Комітету та їх посадових осіб звернулося 89 дописувачів, які раніше ніколи не писали на адресу цих органів та посадових осіб.
Розподіл заявників за соціальним статусом, про який вони повідомили у своїх зверненнях такий:
· пенсіонери – 31;
· працівники бюджетної сфери, державні службовці – 20;
· інваліди – 11;
· безробітні – 5;
· підприємці – 4;
· діти війни – 4.
Тематична спрямованість питань, порушених у зверненнях, стосувалася практично всіх аспектів діяльності Комітету:
- діяльність органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади - 84;
- державне будівництво та адміністративно-територіальний устрій – 67;
- забезпечення законності та правопорядку – 27;
- діяльність вищих та центральних органів державної влади – 24;
- соціальний захист, праця та заробітна плата – 18;
- аграрна, земельна, екологічна політика – 14;
- комунальне господарство, житлова політика – 7;
- інші – 11.