СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування

27 січня 2016 року

Веде засідання Перший заступник голови Комітету

ЛЕДОВСЬКИХ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, можемо починати. Доброго дня всім! Сказали, що сьогодні такий чорний день, але, я думаю, в нас питання сьогодні всі позитивні. Я думаю, ми все нормально... Ну, от щось таке з зірками пов'язано, да, конфліктний. Але я думаю, що всі питання у нас сьогодні не дуже конфліктні такі, я думаю, вони вирішаться позитивно.

Склад нашого комітету – 17 народних депутатів. У відповідності до статті 44 Закону про комітети Верховної Ради, засідання комітету є повноваженим, якщо на ньому присутні більше половини від затвердженого складу комітету. В нас сьогодні на засіданні присутні 10 народних депутатів членів комітету, кворум є. Є пропозиція: розпочати роботу нашого комітету. Немає заперечень ні в кого, колеги? Немає. Дякую.

Я хочу повідомити, що голова комітету Власенко та секретар комітету Олексій Гончаренко відсутні на сьогоднішньому засіданні нашого комітету, оскільки вони перебувають на засіданні Парламентської асамблеї Ради Європи. Тому якщо комітет не заперечує, то сьогодні я проведу це засідання комітету. Немає заперечень? Немає.

В мене тоді є пропозиція: доручити сьогодні виконувати повноваження секретаря нашого засідання заступнику голови комітету Сергію Кудлаєнко. Немає заперечень? Немає. Я прошу проголосувати. Хто "за"? Хто "проти"? Колеги, дякую, одностайно.

На руках у кожного члена комітету є пропозиції щодо порядку денного на сьогоднішнє засідання. Чи є у членів комітету якісь зауваження до порядку денного сьогоднішнього засідання? Немає. Тоді пропоную прийняти порядок денний засідання комітету за основу. Хто "за", прошу голосувати. Хто "проти"? Утримався? Одноголосно.

Так, колеги, ще один момент до порядку денного. Вісімнадцятого січня на розгляд парламенту надійшов проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької та Луганської областей та відповідних сільських, селищних, міських голів (реєстраційний номер 3780), він поданий народними депутатами: Гусаком, Дунаєвим, Іоффе, Сажком, Шурмою, Шкірею, Білим і Омельяновичем.

Даним законопроектом передбачається призначити чергові вибори депутатів окремих  районних, міських, районних у містах, сільських (селищних) рад  та відповідних сільських (селищних), міських голів у неділю 24 квітня 2016  року у 80-и населених пунктах Донецької і Луганської області, в яких вони були проведені… не проведені згідно з постановою Центральної виборчої комісії 29 серпня 2015 року (номер 207 та номер 208).

У  мене  є пропозиція в розділі "Організаційні питання" у порядку денному обговорити цю процедуру розгляду даного питання.

Якщо в наших колег немає зауважень за цією пропозицією, то пропоную її проголосувати.

Хто "за"? Хто проти, утримався? Приймається.

Тоді я пропоную затвердити в цілому порядок денний засідання нашого комітету і приступити до розгляду питань порядку денного.

Хто "за", прошу проголосувати. Проти, утрималися? Дуже дякую, колеги.

Переходимо до розгляду першого питання порядку денного. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо присвоєння почесних звань), (реєстраційний номер  1469). Цей законопроект був внесений народними депутатами Сусловою Іриною Миколаївною і Дерев'янко Юрієм Богдановичем.

Слово надається нашому колезі Дехтярчуку Олександру Володимировичу.

 

ДЕХТЯРЧУК О.В. Шановні колеги, буду максимально стислим. Законопроект 1469, поданий народними депутатами України Іриною Сусловою та Юрієм Богдановичем Дерев'янком пропоную внести зміни до Закону України "Про державні нагороди України, якими передбачено присвоїти звання "Батько-герой", батько, що самостійно виховав п'яти та більше дітей, що досягли восьмирічного віку, у тому числі, усиновлених. Почесні звання "Мати-героїня", "Батько-горой" відповідно до положень законопроекту присвоюється протягом одного року з дня подання особою відповідного клопотання та документів до виконавчих органів сільських (селищних), міських рад у порядку, визначеному указом Президента.

Крім того законопроектом передбачається встановити, що Комісія з державних нагород, геральдики при Президентові України розглядає нагородні листи, документи, що додаються до них, протягом трьох  місяців з дня їх отримання.

Зауважу звернути увагу на висновки Головного науково-експертного управління, яке зазначає, що ідея закону, стосовно становлення почесного звання батько-герой вбачається слушною. Разом з тим, головне управління вважає недостатньо конкретизованими запропоновані законопроектом вимоги для присвоєння вказаного почесного звання. Звертаю увагу на недотримання комплексного підходу забезпечення законодавчого регламентування конституційного принципу рівності громадян. Крім того, головне управління вбачає ознаку втручання у виключну компетенцію Президента україни в положенні законопроекту, яким передбачається надати імперативний характер повноважень Президента України щодо присвоєння відповідного почесного звання та визначити компетенцію Комісії державних нагород та геральдики, що є допоміжним органом глави держави.

З огляду на зазначене, головне управління вважає задоцільним законопроект, за результатами розгляду в першому читанні, повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Аналогічною пропозицією є і моя пропозиція.

Разом з тим, пропонується і хочу звернути увагу на те, що вже обговорювалось у нас в комітеті як іде, і я би пропонував авторам до неї повернутися, це все-таки вийти на звання "батьківська шана", яка би поєднало і матір і батька, які родина, батьківська шана, які, власне, і поєднало би вшанування батьків, які виховують багатодітних, в багатодітних родинах дітей.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є питання до доповідача з цього питання? Немає. 

Хто хоче виступити? Немає.

Ну ми обговорювали перед цим ситуацію з цього законопроекту,  я з задоволенням підтримала б цю ініціативу щодо батьківської шани, вона більш до нашого українського менталітету більш приваблива така.

Так, з цього питання у нас на засіданні авторів немає цього законопроекту, але присутня Рожкова Людмила Олександрівна, директор Департаменту видатків бюджету органів влади Міністерства фінансів України і Устименко Сергій Олександрович, заступник міністра соціальної політики україни з питань європейської інтеграції.

Чи є у наших колег, да, з цього приводу якісь зауваження?

Да, будь ласка, Сергій Олександрович.

 

УСТИМЕНКО С.О. Дякую.

Міністерство в цілому  поділяє підходи і підтримує думки і принципи, закладені в цьому законопроекті. Водночас, у нас є кілька ремарок. Справа втім, що звання "Мати-героїня" це все ж таки одноразова винагорода в розмірі  десяти прожиткових мінімумів. Потім це ще від 35 до 40 відсотків надбавки від розміру пенсії. Якщо ми вже будемо  з вами розглядати в площині їх  ґендерної рівності, от то тут треба, щоб була у нас… був ґендерний баланс і у фінансовому плані. Треба тоді думати, чим же ж батько гірший від матері?

Тому два моменти, значить, одноразова винагорода, надбавка від  розміру пенсій, це передбачає відповідні фінансово-економічні  обґрунтування, якого у нас зараз немає.

 Ще один момент, у нас у державі поки що немає обліку батьків одиноких. Це теж момент, який  ускладнить. Разом  з тим, всі ці речі можна внести в процесі доопрацювання до  законопроекту або вже  передбачити в положеннях, які затверджуються Указом Президента.

Більше того,  також хотів би  зазначити, що якщо вже говорити про одноразову винагороду, то передбачити її один раз на  сім'ю. Всякі бувають життєві обставини "Мати-героїня" отримала, не отримала, була одна, виховувала дітей, отримала, потім – одружилась, потім  померла – це життя. От і передбачити таким чином, щоб на одних і тих самих дітей фактично передбачалася  одна винагорода. Тобто один раз на сім'ю.   Це такі пропозиції в стислому вигляді, які у нас є. Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є питання, чи коментарі якісь у Міністерства фінансів?

 

_______________. ... Міністерство фінансів (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мікрофон включіть.

 

_______________. Зауваження Міністерства фінансів враховані у висновку Комітету Верховної Ради, звичайно, немає фінансово-економічного  обґрунтування і закон неможливо було  розглянути. Хоча ми підтримуємо, дійсно ця пропозиція слушна, але  її треба доопрацьовувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Я теж вважаю, що пропозиція дуже  слушна і її треба підтримувати як ідею, але ті нюанси, які виникають в нашому житті, і ті виключення, які можуть бути з цього законопроекту, нам їх треба теж проаналізувати і враховувати вже у подальшому. Тому деякі пропозиції щодо узагальнення от такої шани таких людей, треба подумати ще над цим багато разів. Тому що, чи може бути... Наприклад, в мене питання до себе: чи може бути батько – герой, якщо в цій сім'ї мама-героїня, а чи давати батькові героя? Вони виховують там 10 дітей. Чи є опікун, наприклад, батьком-героєм чи мамою-героїнею і так далі? То єсть треба всі ці законодавчі нюанси буде враховувати нам. І я підтримую пропозицію Володимира... Олександра Володимировича щодо підготовки такого комплексного документу.

Була одна пропозиція: відправити авторам цей законопроект на доопрацювання. Ця пропозиція була голови підкомітету. Чи є інші пропозиції у колег? Немає? Підтримати. Тоді прошу голосувати. Хто за те, щоб направити на доопрацювання авторам, прошу голосувати. Хто "проти"? Хто утримався? Колеги, дякую. Одноголосно.

Так, переходимо до розгляду другого питання порядку денного про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення виконання державних гарантій соціально-економічного розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських, залучення приватних інвестицій у розвиток гірських територій, законопроект за номером 3253. Автори законопроекту – народні депутати Пацкан Валерій Васильович, Горват Роберт Іванович, Лунченко Валерій Валерійович, Крулько Іван Іванович, Кривошея Геннадій Григорович. Авторів законопроекту, я як бачу колег своїх сьогодні теж немає на нашому засіданні. З запрошених хто в нас є?

 

_______________. ...пішла.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає по цьому законопроекту нікого, да?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мельник Тетяна Олександрівна. Да? Головний спеціаліст відділу проектів та програм Мінрегіону, департамент з питань регіонального розвитку Міністерства регіональної політики. Дякую.

Я надаю слово голові підкомітету Федорчуку Миколі Трохимовичу.

 

ФЕДОРЧУК М.Т. Шановні колеги, законопроектом, який представляється, пропонується внести зміни та доповнення до Законів України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" та "Про добровільні об'єднання територіальних громад", де передбачити компенсацію суб'єктам підприємницької діяльності всіх форм власності виплат, пов'язаних з виплатою надбавок до заробітної плати; часткове відшкодування суб'єктам  підприємницької діяльності впроваджених інвестицій на території гірських населених пунктів; розроблення державної програми розвитку гірських територій України та передбачити в проекті бюджету на 2016 рік та на наступні роки коштів на їх фінансування; покладення на Кабінет Міністрів право встановлювати порядок надання або припинення статусу особи, яка проживає і працює або навчається на території населеного пункту, якому надано статус гірського; зміна порядку обчислення надбавок до пенсії за проживання у гірських населених пунктах і так далі, і так далі.

Висновок ГНЕУ, враховуючи те, що він… узагальнюючий висновок: доцільно повернути на доопрацювання авторам з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій. Крім того, немає тут, ми бачимо, що цей законопроект зачіпає серйозні фінансові, скажемо так, бюджет державний і 2016 року, і наступних років. І тут немає розрахунків щодо витрат, скільки це коштує, прийняття цього законопроекту.

Тому пропонується даний законопроект повернути авторам на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Чи є запитання у колег? Немає.

Хто хоче прокоментувати? Колеги,  немає  ні в кого зауважень? Зараз-зараз-зараз…

Колеги, немає ні в кого? Да, будь ласка.

 

_______________.  Дякую, Олена Володимирівно.

Я погоджуюсь з Миколою Трохимовичем, що є там дуже суттєві вади, в цьому законопроекті, і не лише з компенсацією інвестицій і не визначений розмір цієї частки, яка має компенсувати і так далі. Але є  дуже важливе питання, і Іван Іванович, може, мене підтримає, щодо передбаченого в цьому законопроекті  внесення змін до Закону про об'єднання територіальних громад, що передбачає збереження статусу гірських поселень. І якраз для Закарпатської області, от я на скільки знаю, там буквально поруч села, 2-3 кілометра, одне має статус гірського, а друге не має, вони об'єднаються і як от…

Тому, можливо, і є сенс направити на доопрацювання, але паралельно з цим, якщо можна дати протокольне доручення, підготувати проект Закону окремий про внесення змін до Закону "Про об'єднання територіальних громад" і там передбачити. Бо там передбачено лише збереження статусу міста районного значення, міста обласного значення, а всіх інших статусів там немає.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Ще, колеги. Немає.

Була пропозиція з цього питання тільки одна, відправити цей законопроект на доопрацювання автором законопроекту.

Чи є, ще раз питаю, інші пропозиції? Немає.

Тоді прошу голосувати, колеги. Хто за дану пропозицію, прошу проголосувати. Хто – проти? Утримався?

Дякую, колеги.

Є пропозиція доручити виступити від комітету, при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради, Миколі Трохимовичу Федоруку.

Немає заперечень? Немає.

Хто за дану пропозицію, прошу проголосувати. Хто – проти? Утримався?

Дуже, колеги, дякую.

Я вибачаюсь, по першому питанню ми теж повинні затвердити доповідача на пленарному засіданні. Є пропозиція доручити з першого питання виступити Олександру Володимировичу Дехтярчуку. Немає заперечень?

Прошу проголосувати.

Хто – "за"? Проти, колеги? Утримався?

Дуже дякую.

Колеги, переходимо до розгляду третього питання порядку денного про перейменування окремих населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, за пропозицією органів місцевого самоврядування та рекомендаціями Українського інституту національної пам'яті.

Колеги, у мене є пропозиція, перед тим, як ми перейдемо до розгляду цього питання, ми на минулому засіданні комітету розглядали цілий ряд перелік населених пунктів, чию назву ми уже затверджували. Сьогодні прослухати ще питання пов'язані з перейменуванням міста Кіровоград.

Сьогодні на засіданні комітету нам прийшли наші колеги Станіслав  Семенович  Березкін і…  народний депутат від кіровоградської території, так. І Костянтин Володимирович Яриніч, ну да. Я имею ввиду кіровоградської території.

Колеги, у нас багато  з цього приводу  було спорів, так. Ми  говорили дуже багато по Кіровограду з вами. Були доручення секретаріату комітету підготувати лист до Кіровоградської міської ради для того, щоб ми розглянули,… щоб вони ще раз розглянули пропозиції комітету Верховної Ради і таке інше.

Ситуація там  розвивається дуже бурхливо наші колеги попросили п'ять хвилин для того, щоб поінформувати, що  відбувається з цього питання в місті. І якщо ви дозволите, то   ми надамо їм слово, п'ять хвилин, для цього  поінформування з цього питання. Немає заперечень у колег? Немає.

Колеги, будь ласка,  хто з вас… Можна мікрофончик.

 

БЕРЕЗКІН С.С. спасибо большое, что вы у нас сегодня здесь приняли. Я скажу, мы депутаты с города  и хотим вам сказать, что  ситуация какая сегодня в городе и з внутри. На сегодняшний день город расколон на две части, сегодня в городе, если можно так сказать, практически  гражданская война. Одни не хотят Елесоветград, а другие, они хотят Ингульск там, Златополь другие  города, названия. Но мы сегодня у вас,  чтобы вы нас правильно поняли, в каждой семье города Кировограда сегодня  идет глубокая дискуссия, внутри идет противостояние идет.  Мы сегодня просим вас, чтобы  вы отложили сегодня переименование города на какой-то строк, допустим, на один год вышли с предложением. Потому что мы з два месяца,  за месяц, за три месяца вопрос не сможем решить правильно в городе.

Сегодня ведь  переименование не добавляет рабочих мест, не  мешает вопросу сэкономить, но решает  другие  негативные вопросы в  обществе.  

Мы просим вас правильно, правильно подойти к этому вопросу, еще раз вникнуть и принять решение на комитете. Я понимаю, что этот закон, мы с вами – депутаты, мы принимаем эти законы и просим вас, пожалуйста, перерассмотреть и отложить сегодня. Принять решение комитета, принять решение о том, чтобы отложить рассмотрение по переименованию нашего города на строк – на один город. Сейчас еще Константин добавит, да.

 

ЯРИНІЧ К.В. Консолидированное предложение: все-таки найти тот законный способ, который может сегодня потушить или погасить эту ситуацию.

Я буквально кратко скажу, что после того, как прошел ваш комитет, естественно это не прошло незамеченным, была созвана сессия городского совета. Решение я вам сейчас зачитаю, буквально 2 пункта основных: "Звернутися до Верховної Ради України із пропозицією: відтермінувати перейменування міста Кіровограда шляхом винесення відповідно... внесення відповідних змін в законодавство до прийняття Закону України про місцевий... до прийняття Закону України  про місцевий референдум або в  будь-який інший спосіб.

Друге. Повідомити Верховну Раду України та Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування про незгоду Кіровоградської міської ради з рішенням комітету, яким рекомендовано Верховній Раді України перейменувати місто Кіровоград на місто Інгульськ.

Я прошу вас почути думку громади і це буде корисно не тільки з позиції того, що сказав Станіслав Семенович. Тут робочих місць ми не добавимо, а тиша і спокій, якого дуже потребує на сьогоднішній  день наша держава Україна, може бути порушений.

Тому просимо вас почути. Дякую велике.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу повідомити, що  24 грудня ми… Я вибачаюсь, що це… у Анжели Володимирівни місія така, і вона ходить, всім включає… Ну, не в своєму залі, то ми  вже звикли до своїх мікрофонів.

24 грудня комітет направив листа до Кіровоградської міської ради. Ми попросили наших колег з Кіровоградської міської ради висловити свою позицію щодо даного питання. Хочу офіційно повідомити колег, що комітет ще не отримав офіційної відповіді Кіровоградської міської ради.

В мене тоді є пропозиція: ми почули сьогодні одну сторону, я хочу, щоб… ну, дамо доручення нашому секретаріату, щоб вони поторопили  трохи Кіровоградську міську раду щодо отримання цього документу, якщо таке рішення уже на засіданні міської ради було прийнято. Ми хочемо отримати офіційний документ з Кіровоградської міської ради, і на наступному засіданні комітету ми розглянемо вже офіційну відповідь і будемо приймати рішення по суті питань.

Якщо у колег  нема заперечень, ми… Да!

 

ФЕДОРУК М.Т. Хочу звернути увагу колег на те, що коли ми  приймали рішення на минулому засіданні комітету, то якраз ми прийшли всі до одностайної думки, щоб направити ці рішення тим міським радам, тим громадам, з якими не погодився, з рішеннями яких або  не визначилася громада, або з якими не погодився комітет.

Тому це… Я хочу погодитися, що комітет працював відкрито і направив нашу рекомендацію саме до міської ради, щоб отримати зворотню інформацію.

Я підтримую пропозицію Олени Володимирівни для того, щоб  коли отримаємо офіційно, треба детально розглянути, у тому числі, там є пропозиції нашого колеги депутата Горбунова також з Кіровограду, що, можливо, також розглянути, щоб зняти певну напругу у питаннях.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякуємо, Миколо Трохимовичу.

Да!

 

_______________.  Якщо не таємниця, які результати голосування були?..

 

_______________. Будь ласка, я вам скажу, 77 відсотків… . голосування …….. (Шум у залі)... 38 присутніх, 30 – "проти" міста Інгульськ, це рішення прийнято ….… депутатами. Тобто…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Да, будь ласка.

 

РЕКА А.О. Я підтримую пропозицію Олени Володимирівни. Але хочу колег попросити не включатися в роботу, скажімо, заохочувати відтермінування і таке інше. Не повинні ми йти ні на яке відтермінування, треба нам активно включитися в роботу. І не підходить Інгульськ – шукайте іншу назву, включайте людей і бистро це робіть, щоб ми були не одне місто, скажімо, Кіровоград в Україні, багато міст і всі вкладаються в цю роботу. А ви сьогодні...

 

_______________. (Не чути)

 

РЕКА А.О. Я ж вам не мішав, Олександр Володимирович.

А ви сьогодні навіть хочете спонукати прискорити прийняття Закону про референдум і вони завтра кругом референдуми почнуться. Не треба це говорити і за робочі місця не треба говорити, а треба включитися всім в роботу. Якщо треба, допомоги попросити в інших і знайти цей консенсус – якою назвою назвати це місто. І тоді ви будете на коні всі.

 

_______________. Подскажите нам – мы не знаем.  

 

РЕКА А.О. Я не можу підказати вам, потому что я ніколи в своєму житті не був у Кіровограді і не знаю даже як через нього проїжджати. Але якщо треба мою допомогу, я обов'язково разом з вами включуся і поїду до вас, і буду говорити з людьми.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрій Олександрович.

Олена Петрівна, будь ласка.

 

БОЙКО О.П. Шановні колеги, ми всі знаємо, що у нас законодавства щодо місцевого референдуму немає. У нас є законопроект 2145-2, який, в принципі, є підтриманим і на круглому столі, і, в принципі, його можна приймати за основу і далі – в цілому.

Але хочу вам сказати, що формами прямої демократії не є тільки  місцевий референдум, не треба чекати його прийняття. У нас є громадські слухання, які, наскільки я знаю, в статуті прописані міста Кіровоград, що можуть проводитися громадські слухання, не знаю, чи є положення, чи ні, але це технічне питання. Є місцеві ініціативи, які теж можна сприймати і  розглядати. Тобто форм прямої демократії, форм діалогу з місцевими громадянами є у повній для того, щоб почати цей діалог. Якщо треба час на цей діалог – немає питань.

Але є ще один момент, щоб ми з вами просто пам'ятали, комітет, на жаль, не може своїм рішенням приймати і відтерміновувати те, що написано в законі. В законі написані строки щодо яких має відбутися декомунізація, і нам, на жаль, як комітету неможна перевищувати ці строки. Тому  давайте приймати консолідоване рішення. Ми, звичайно, в комітеті абсолютно всі налаштовані на абсолютний діалог. Але підкажіть. який це має бути діалог,  і ми приймемо ваше рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Віталій Семенович, будь ласка.

 

КУРИЛО В.С.  Шановні колеги,  я підтримую своїх колег з комітету. Якщо ми зараз підемо шляхом відтермінування закону, перенесення  десь далеко термінів, ну, по-перше, нічого не зміниться в місті Кіровограді, він там і буде залишатися Кіровоградом, і буде це все продовжуватися, дійсно накручуватися. От я з міста Луганська,місто Луганськ перейменовувалося  5 разів. На моїй пам'яті двічі перейменовувалося: Ворошиловград, Луганськ, до цього Слав'яносербськ був колись. Так от люди  через три дні після  перейменування забувають проблему і  забувають стару назву. Ви зараз запитайте у кого-небудь,навіть там  Ворошиловград, ніхто вже цього не пам'ятає. Але іще один момент, звертаю увагу. Це демократія, а суть демократії у тому, що як сказала більшість, це повинно виконуватись, меншість повинна підкоритися. І це людям треба теж  пояснювати. Якщо  у вас хоча б на один голос більше  проголосувало, то значить це рішення  приймається, вибори мера там чи вибори депутата, точно так перейменування міста.  Проведіть, будь ласка, там у себе ще раз опитування, внесіть пропозиції, за яку більше опитування покаже. Покаже Єлисаветград, нехай буде Єлисаветград, я вважаю.  Нехай буде, Бог  з ним. Але це вже буде  демократія, це вже буде вибір людей. Бо Єлисаветград, пан  В'ятрович раз так проти, а я кажу: законодавчо Єлисаветград не заборонено, правильно. Це не відноситься до комуністичного режиму, ми погодимось, як приймемо  закон, що там імперські назви, тоді ще раз перейменують, нічого страшного. Да, будуть перейменовувати, скільки  ми закони будемо приймати.  Але… (Шум у залі)  Але треба діяти за законом і працювати з людьми.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віталій Семенович.

Володимире Михайловичу, дякую. Володимир Михайлович В'ятрович – голова Українського інституту національної пам'яті.

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Я просто  хочу відреагувати на пропозицію з боку депутатів від Кіровограду про те, що  подайте якісь назви.

Так от, я хочу сказати, експерти, які працюють, власне, в цій галузі подали свої пропозиції.

Такими експертами вважаю, є група, яка створена Українським інститутом національної пам'яті з центральним органом виконавчої влади якраз  уповноваженим в реалізації державної історичної політики.  Такими експертами є  для прикладу  Українське геральдичне товариство. Такими експертами є український… Інститут історії України Національної Академії наук, Інститут археографії Національної Академії наук. Є низка громадських організацій включно з ветеранськими організаціями учасниками антитерористичної операції, які власне звернулися з пропозицією в перейменування цього  міста в Інгульск. І, власне, ця назва  була підтримана в першу чергу Інститутом національної пам'яті через підтримку її експертним  середовищем, і через підтримку її значною частиною громадських ініціатив. І через це ми винесли її на комітет, і через це, власне, минулого разу на засідання  комітету саме цю назву було  підтримано.

Щодо неспокійної ситуації в Кіровограді, вже просто не як  голова Українського інституту національної пам'яті, а як громадянин хотів би звернутися до шановних депутатів, що мені здається що ситуація могла б  заспокоїтись у Кіровограді за умови якби, зокрема за вашої участі не проводилися різного роду мітинги щодо підтримки однієї з тих назв, яка не пройшла через комітет.

Мені здається, що  доволі штучно нагнітається  ситуація в цьому місці. І справді, це вже небезпечно, коли на мітингах у підтримку Єлесоветграда зривають синьо-жовті прапори, б'ють учасників АТО і відбуваються інші ганебні речі, які радше нагадують те, що відбувалося  раніше в Донецьку чи Луганську. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Володимир Михайлович.

Колеги, ще. Так, будь ласка, Костянтин Володимирович.

 

МАЛЮГА А.В. Мікрофон.

 

ЯРИНІЧ К.В. Я дійсно підтримую колег, які кажуть про те, що треба якийсь інший спосіб знайти. І у нас дійсно були опитування, давайте все-таки вирішимо, яким чином провести  опитування, щоб воно було  легітимним.

Тому що опитування, яке  дало результати 77 відсотків за Єлесоветград вони чомусь  не  враховуються  на сьогоднішній день. Якщо це соціологія, яка на сьогоднішній день дає Інгульську один відсоток, ви це врахували  у своїх пропозиціях, а не  почули людей.

Тому коли ми кажемо про місцеве самоврядування, про децентралізацію, то, дійсно, є складна ситуація. Я зараз за цим столом, у цьому залі не хочу лобіювати ніяку назву. Я кажу тільки про те, що досить складна ситуація і досить складно виявити той механізм, який ми можемо застосувати на Кіровоградщині. Ну, дійсно, якщо ми знову зробимо, знайдемо цей механізм, ми готовій його застосувати на Кіровоградщині без проблем на і на інших територіях України.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Костянтин Володимирович.

Колеги, немає більше виступів? Наших колег, які запрошені, немає. Дуже дякую.

Є пропозиція просто прийняти до відома цю інформацію наших колег з Кіровоградщині і на наступному засіданні комітету. Якщо ми отримаємо офіційну відповідь Кіровоградської міської ради, ми знову повернемося до розгляду цього питання.

Немає заперечень? Колеги, дякую.

Тоді переходимо уже до суті третього питання нашого порядку денного, до … це до відома. Це … (Шум у залі) Да! Це інформаційна. Вона…

Колеги, переходимо вже розглядати питання третє по суті. І слово надається голові підкомітету Федоруку Миколі Трохимовичу.

 

ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги, шановна Олена Володимирівна! Сьогодні пропонується перейменувати, підтримати пропозицію органів місцевого самоврядування, підкреслюю, це пропозиції органів місцевого самоврядування всі, та рекомендації Українського інституту національної пам'яті щодо перейменування населених пунктів, загалом  64 пропозиції.

І пропонується… Тут немає ніяких таких конфліктних ситуації, всі погоджені, і є рішення місцевих органів влади, громад. І додати даний перелік до проекту Постанови Верховної Ради  про перейменування окремих населених пунктів, які готуються секретаріатом комітету для реєстрації в парламенті за наслідком розгляду аналогічних питань на засіданні комітету 23 грудня.

І рекомендувати Верховній Раді  України проект Постанови Верховної Ради  про перейменування окремих населених пунктів з урахуванням сьогоднішніх  64 пропозицій прийняти за основу та в цілому. Тут всім роздані, тут є… читати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякуємо. Да, ми під стенограму зараз зачитаємо.

Зараз я буду зачитувати. Тоді…

 

ФЕДОРУК М.Т. Добре, давайте!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ми з вами минулого разу говорили, що ми в основному... Ні, не можна, ну, на жаль. Ми з вами говорили про те, що  ми будемо розглядати всі питання, де у нас проведені громадські слухання і є рішення районних чи міських, чи сільських, чи селищних рад для того, щоб ми з вами мали підґрунтя, ну, і не викликали таких конфліктів, які  можуть викликати сьогоднішні дії тієї чи іншої політичної сили до тієї чи іншої запропонованої назви. Тому що сьогодні Кіровоград дійсно такий, така точка вогнища, що можна буде… І я дуже вдячна, Володимир Михайлович, що ви  сказали, що якщо б політики трошки менше баламутили цю ситуацію, вона б, можливо, була трошки збалансованішою.

Дякую. Колеги, то тоді ми переходимо (для стенограми я ще раз хочу зачитати.. ) Чи, Микола Трохимович, давайте ви, давайте ви, будь ласка. Ми...

 

ФЕДОРУК М.Т. Будь ласка. Артемівський район пропонує Донецька область, 11 населених пунктів, Артемівських район пропонується перейменувати в Бахмутський. Є рішення районної ради, проведено громадські  слухання. В вас є. да, на цьому? Карла Маркса – в  село Мирне і рекоменда... тоже співпадає з рекомендаціями Інституту національної пам'яті. Благодатне, селище Благодатне... селище Октябрь – в селище Благодатне, селище Октябрьське – в селище Керменчик чи Керменчик, Керменчик. Да? Червона зірка – в село Зірка, село Калініне – в село Калинівка, село Леніне – в село Молодецьке, місто Красний лиман – в місто Лиман, селище міського типу Кіровськ – в селище міського типу Зарічне, селище Дзержинське – в селище Мирне, село Червона Україна – в село Українка.

В Закарпатській області: село Комсомольськ – в  село німецьке мокра, це, мабуть, історична назва. Так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, це історична назва.

 

ФЕДОРУК М.Т  Мокра – це історична назва, історична назва.

Так, Київська область: село Діброволенінське -  в село Діброва, село Петрівське – в село Старий міст, село Петрівське – в село Виселка, село Петрівське…

 

_______________. Виселка чи Веселка?

 

ФЕДОРУК М.Т  Виселка, Виселка, не Веселка, Виселка, це…

 

_______________. Від слова "виселки".

 

ФЕДОРУК М.Т.  Висилки, да, висилки. Село Петрівське Халчанської сільської ради Кагарлицького району – в село Веселкове. Кіровоградська область  село Куйбишеве – в село Благодатне, село Кірове – в село Грузьке, село Жовтневе – в село Клинове, селище Іллічівка – в селище Ліцне, село Цюрупи – в село Тeрнове чи Терновe, село Кірове в село Бoкове чи Боковe, селище Комсомольське в селище Заповідне, селище Комінтерн в селище Новоселівка, селище Леніна-ІІ, не хватило одного Леніна, два Леніна, да, да.

 

_______________. (Не чути) …десятий ленінський путь.

(Загальна дискусія, сміх)

 

ФЕДОРУК М.Т. Залишається, да?

В село Медове, да, гарна назва. Село Іллічівська – в село Вищепанівка, село Ленінка – в село Степове. Луганська область – село…

 

_______________. (Не чути)

 

ФЕДОРУК М.Т. Не втручає політики, конечно.

Тому треба нам те, що пропонує Горбунов, прийняти ще рішення Верховної Ради про те, щоб імперські назви не повертати. У нього законопроект такий є, Горбунова, нашого колеги, і все, і вирішуємо питання, обговорюйте все інше, крім…

 

_______________. Бо це стало прапором.

 

ФЕДОРУК М.Т. Да, це стало прапором. Тому що ми там цих єлисаветградів… буде і Єлисаветград.

Село Дзержинське – в село березове. Харківська область: село Жовтневе – в село Високе, село Інтернаціональне – в село Батюшки, нормально.

 

_______________. Це історична назва? Ні? Просто.

 

_______________. Люди так собі захотіли.

 

ФЕДОРУК М.Т. Правильно, і спокутувати гріхи, да. Да, нормально.

Село Пролетарське – в село Кленове, село Крупське – в село Зарічне, село Жовтневе друге – в село Миколаївка, село Профінтерн…

 

_______________. Профінтерн!

 

ФЕДОРУК М.Т. Ну це взагалі.

В село Вишневе, село Червоноармійське-ІІ – в село Кирилівка, ну, село Петрівське – в село Петрівка, село Котовського – в село Котівка, село Червоноармійське – в село Вишневе...

 

_______________. (Не чути)

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Це історична назва.

 

ФЕДОРУК М.Т. Історична назва.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Котівка?

(Загальна дискусія)

 

ФЕДОРУК М.Т. Село Червоний Жовтень – в село Травневе, село Червона Поляна – в село Поляна, селище міського типу Чапаєве – в селище міського типу Слобожанське, село Комунарське – в село Козацьке,  село Улянівка – в село Олександрівське, селище Фрунзе – в селище Кулиничі, селище Радгоспне – в селище Елітне, село Комунар – в село Котляри.

Херсонська область: село Радгоспне – в село Благодатне... Вибачаюсь.

Черкаська область: селище Петровського – селище  Степове, селище...

Чернігівська область: село Червоний остер – в село Остер, село Червоний лан – в село Некрите, село Пролетарське – в село Поліське, селище... село Свердловка – в село Деснянське, село Червона поляна – в село Поляна, село Ленінівка – в село Сахнівка, село Червоні гори – в село Святі гори, Пам'ять Леніна село – в село Загорівка, село Червоний маяк – в село Овчарівка, селище Чапаєвка – в селище Садове, селище Червоні партизани – в село Нові броди, село Червоні луки – в село Луки, село Пролетарська рудня – в село Рудня,  село Червона гута – в село Гута, село Першотравневе – в село Хандабоківка, село Червоний гай – в село Березовий гай. Все, 64.

 

РЕКА А.О. Миколі Трохимовичу можна питання?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Трохимович, дякую.

Да, будь ласка, Андрій Олександрович.

 

РЕКА А.О. У вас немає якоїсь інформації: чи тоді проводилось, от, як питали людей, це Червоне....?

 

ФЕДОРУК М.Т. В мене нема інформації, но я впевнений, що не питали. Там, якщо Леніне-ІІ, Червоне-ІІ, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В Чернігівській області в цьому списку більше за всіх повезло, бо подвійна назва Червоний якийсь там, наприклад, гай, на Гаї зупинялися, і більш за все – забирали слово "червоний" і все. (Шум у залі) Колеги,  ми цього разу…  (Загальна дискусія)

У людей  у зв'язку  з перейменуванням були  свята, привозили, поїли, гуляння були і таке, а у нас  зараз у зв'язку  з перейменуванням ідуть акції протесту.

Колеги, дякую.  Ми,  я думаю, цього  разу на засіданні  притримались цього принципу, коли ми врахували всі пропозиції органів місцевого самоврядування, рекомендації Інституту національної пам'яті щодо перейменування населених пунктів. Цього разу  у нас  64 позиції.  Ні в кого  немає  заперечень відносно тої чи іншої назви? Немає.

Друге.  Додати даний перелік до проекту Постанови Верховної Ради  про перейменування окремих населених пунктів, яка готується   секретаріатом комітету    для реєстрації  в парламенті за наслідками  розгляду аналогічних  питань на засіданні комітету 23 грудня.

Третій пункт. Рекомендувати Верховній Раді проект Постанови Верховної Ради України про перейменування  окремих населених пунктів з врахуванням сьогоднішніх ще позицій прийняти за основу та в цілому.

І, цього разу я не  забуваю, доручити виступити на пленарному  засіданні Верховної Ради  під час розгляду  цього питання Миколі Трохимовичу Федоруку.

Чи немає заперечень у колег щодо всіх пунктів пропозицій щодо  рішення з цього питання? Немає. Колеги, тоді  хто – "за", прошу проголосувати.  Хто – "проти"?  Хто утримався? Дякую, колеги.

Ще те, що відноситься до розгляду цього питання.  Ми домовлялися з Інститутом національної пам'яті, що ми прискоримо, тому що у нас дуже строки підганяють з цього приводу, ми прискоримо трошки ситуацію щодо розгляду нашим комітетом цих питань, тому що там в нас більше, Володимир Михайлович, скільки…

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Під тисячу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Під тисячу, да, ну 900 з чимось. Нє, нє, ми трошки розглянули. Але дивіться, якщо, колеги, ви підтримуєте, ми просто завтра цю роботу розпочнемо і з вами з цього приводу ми вже говорили з Володимиром Михайловичем.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ми так і робимо, зараз будемо. Ну зараз у нас просто не було, от сейчас ми підігнали. Зараз, колеги, зараз, я просто хочу сказати, що ми хочемо зараз зробити.

От радились з інститутом, з секретаріатом нашого комітету. Ми підготуємо листи, якщо комітет не буде заперечувати, листи розішлемо на обласні державні адміністрації щодо перейменування, щоб обласні державні, з переліком тих населених пунктів, які ми маємо перейменувати, щоб вони поторопили трошки і людей щодо проведення громадських слухані і щодо прийняття рішень районними там, міськими, сільськими і так далі радами щодо перейменування, і тоді поторопимо їх, прискоримо їх роботу щодо вирішення цих речей. Але ще раз я би просила, щоб комітет підтримав все ж таки наші пропозиції, що свої рішення щодо перейменування ми повинні приймати щодо пропозицій органів місцевого самоврядування.

Тобіш у нас рішення щодо громадських слухань і рішення органів місцевого самоврядування повинно бути практично обов'язково. Тому що ну от для мене, я не хотіла уже задавати питання, наприклад, Кіровограду, що те опитування, яке у вас проводилось, тому що я не розумію як назвати цю процедуру, яка відбувалася в місті Кіровограді, коли проводились вибори місцевих рад. Що це було? Опитування, соціологічне опитування, референдум, що у вас було? Який формат, який ви собі …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тим більше.

Да, дякую, ми закінчили. От є уже, так. Тому…

 

_______________. А от скажіть, от те, що ми вже проголосували, воно може іти на Верховну Раду?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так я думаю, ми подаємо. Так.

 

_______________. От наше завдання – щоб уже пішли…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так-так.

 

_______________. От сьогоднішнє врахуємо до тої постанови….

 

_______________. А чого ми чекали сьогоднішнє?

 

_______________.  Так плюс додати до тієї постанови, тиждень був не пленарний. І тому на понеділок  воно піде на реєстрацію і на Погоджувальній раді буде озвучено з проханням включити його  в порядок денний  наступного  пленарного тижня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  вважаю, що для затравки…

 

_______________. Для людей позитив…

 

_______________. Пішов-пішов.

 

_______________. Якщо процес пішов, як процес….

 

_______________. Чим більше буде тим краще.

 

_______________. Так-так.

 

_______________. І той же Кіровоград буде отпадати, вже пішли, пішли…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, готуємо на  пленарне…

 

_______________. У п'ятницю принесемо вам на підпис.

 

_______________. А там…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Готове. Да, Володимир Михайлович.

 

_______________. Там до четверга…

 

_______________. Ні, на Погоджувальній раді голова комітету озвучить про те, що.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що вносимо…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На Погоджувальній раді ще ні, зачекай…Да,  ми це…

Да, Володимире Михайловичу.

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Коротка інформація, просто хочу пояснити чому така була затримка.

 Справа в тому, що закон підписаний вступив у дію з 21 травня. Але здебільшого в тих регіонах, де  має відбуватися перейменування більшість у місцевих радах становили комуністи  чи Партія регіонів. Вони до 25 жовтня заблокували будь-які громадські обговорення. Вони казали, що не треба нічого  обговорювати, тому що закон  відмінять. Щойно після 25 жовтня почалися, справді, місцеві  обговорення, через це зараз вал йде просто цієї інформації, якої не було до,… кожного дня десятки, а то  й сотні, якої не було, на жаль,  до 25 жовтня. Через це дуже важливо, щоб зараз звернутися, зокрема і до тих органів місцевого самоврядування, де ще не відбулося, що треба терміново провести  для того, щоб ми встигли перейменувати до  того терміну, який передбачений законом. Але крім того,  треба розуміти ще одну важливу річ, що законом так само передбачено перейменування тих населених пунктів, де громадські обговорення не може відбутися. Я маю на увазі населені пункті, які знаходяться на анексованій Росією території в Криму, і на території, яка  контролюється терористами в окремих районах Донецької і Луганської областей. Тобто там громадських обговорень як таких не повинно бути. Відповідно, але перейменування там все одно має відбуватися.

 

_______________. А хто буде пропозиції вносити?

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Або обласна державна адміністрація або Інститут національної пам'яті. І це так само має розглядатися тут на комітеті і прийматися у  Верховній Раді.

 

_______________.  Але не відтерміновувати.

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Згоден.

 

_______________. А коли  закінчується

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. 21 лютого.  21 лютого, так.

 

_______________. (Не чути)

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Ну треба встигнути максимум, скільки встигнеться, а потім  думати… (Шум у залі)  Так, так, запустити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, колеги, по одному, будь ласка.

 

РЕКА А.О. Єсть проблема на місцях з перейменуванням вулиць, і також відтерміновують і ждуть, що… Там же ж по закону, значить 21 лютого  губернатор перейменує. Я кажу, він тоді перейменує, як суд визнає, що   ти, скажемо,  не виконуєш закони, а навпаки  корупційні дії  у тебе із законом. І ти голову у пісок і не проводиш. Голова… голова своїм  розпорядженням перейменувати. Може, якщо…

 

В'ЯТРОВИЧ В.М. Можна. Вулиці, зараз у цей період, у період між  21  листопада до 21 лютого відповідальним за перейменування вулиць є  міський голова… і своїм   розпорядженням. 

І, до речі, у цьому  питанні теж пішов величезний здвиг, тобто зараз на даний момент ми вже маємо напевно по всій Україні кілька тисяч перейменованих вулиць.

 

РЕКА А.О. Коли я, я  зараз  колегам скажу просто, коли я своїм сказав, не просто голову у пісок і губернатор по своїй ініціативі, а перед тим пройде  суд, і ти відповідати будеш, чому ти не зробив своєї роботи. Зразу все побігло бистро дуже,  це  за вулиці я кажу. І так само буде воно, хто  відповідає по  Кірограду, а не ховався. 

А ще хотів би, щоб йому поручили, сказать Миколі Володимировичу, голові нашого комітету, щоб він передав, що Олена Володимирівна ні разу  не забула  назначити доповідача.

 

_______________. А хто такий   Микола  Володимирович?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергію Володимировичу. (Шум у залі)

Колеги, я вам обіцяю, що я обов'язково Андрію Олександровичу нагадаю на наступному засіданні комітету, щоб він похвалив мене перед Власенко. Дуже дякую.

Так, колеги, якщо немає більше питань з цього приводу, давайте  підійдемо до завершення цього питання. Немає ні в кого більше? Дуже дякую.  Ми проголосували вже це питання.

Колеги,  переходимо до розгляду проекту Постанови  про призначення  чергових виборів депутатів окремих районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад Донецької та Луганської областей та відповідних сільських, селищних, міських голів (реєстраційний номер 3780), поданий народними депутатами Гусаком,  Дунаєвим, Іоффе, Сажком, Шурмою, Шкірою, Білим і Омельяновичем.

Слово надається голові підкомітету Олені Петрівні Бойко.

 

БОЙКО О.П. Шановні колеги, хочу вам нагадати історію, коли ми призначали чергові вибори, коли в нас був закон, ми сперечалися і була величезна дискусія стосовно того, як призначати, чи є доцільним призначати вибори в Донецькій, Луганській області. І наш профільний мудрий комітет прийшов до дуже хорошого рішення. І Верховна Рада прийняла зміни до Закону про місцеві вибори. І на сьогодні діє норма, відповідно до якої військові цивільні адміністрації наділені правом призначати вибори, визначатися тобто: чи потрібні  вибори в тих чи інших населених пунктах Донецької чи Луганської області, і в тому числі в їхні обв'язки входить організація таких виборів.

Така норма визначена пунктом 34 частини першої статті 4 Закону України про військові цивільні адміністрації, яка визначає, що це є повноваженням військово-цивільних адміністрацій і пунктом 1 частини третьої статті 4 вказаного закону районні обласні військові цивільні адміністрації визнаються такими, що організовують вибори. Відповідно до цієї норми, є пропозиція: не розглядати сьогодні Постанову, яку озвучила Олена Володимирівна, 3780 – про призначення виборів в Донецькій, Луганській області, а звернутися до Центральної виборчої комісії  із листом-запитом, наскільки я знаю, він  був розданий  вам, щодо того, чи є ініціатива військово-цивільних адміністрацій щодо призначення виборів саме в тих населених пунктах, які визначені у постанові. Якщо є така пропозиція, після того, як прийде відповідь від Центральної виборчої комісії, ми можемо розглянути це питання, відповідно прийняти рішення. Тому що комітет не має таких повноважень щодо призначення і щодо розгляду призначення виборів в Луганській, Донецькій області без врахування думки саме військово-цивільних адміністрацій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, питання до Олени Петрівни?

 

_______________. Нема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає. Колеги, ми підготували листа до голови Центральної виборчої комісії Охендовського. Як резюме з цього листа, просимо надати комітету інформацію щодо запитів Центральної виборчої комісії до керівників відповідних військово-цивільних адміністрацій стосовно можливості організації та підготовки місцевих виборів до вказаних у проекті постанови органів місцевого самоврядування для можливості її врахування під час розгляду проекту поставу на одному із засідань комітету.

Якщо члени комітету не заперечують, ми направляємо Охендовському такого листа.

Так, …….. ………

 

_______________. Шановні колеги, я вважаю, що абсолютно правильно Олена Петрівна сказала і пропозиція слушна. Одне тільки зауваження щодо цього проекту постанови.

От один з районів, який тут згадується в постанові, Новоайдарський входить до мого виборчого округу, я минулий тиждень там був і в тих був селах, де.

Так от на сьогоднішній день ідуть там процеси по виконанню Закону "Про добровільне об'єднання громад", те ж місто Щастя там об'єднується, проводять процедури і ще Новоайдарський район. Я думаю, у всіх тих же територіях інших, які згадані в постанові, це там не провели вибори, які на межі кордону з оцим ЛНР і ДНР, там, де були бої, а зараз вони пропонують провести там вибори.

Так от усі вони в процесі об'єднання громад. От що буде, якщо ми зараз їм на 24 квітня, по-моєму, оголосимо вибори, а потім в червні місяці, вони до червня об'єднаються і знову треба буде проводити вибори вже в об'єднанні громади. Який смисл? Я його просто не бачу.

Тому я противник цих виборів, вони абсолютно не потрібні, нехай вже проходять вибори в об'єднану громаду в 2016 році і вся проблема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, підтримую цю ідею. Але в мене тоді є пропозиція…

 

_______________. Просто автори не читають закони і не знають.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте зберемо, Анжела Володимирівна, більш повну інформацію відносно того, які процеси зараз відбуваються в цих двох територіях і крім цього листа, який ми направляємо до ЦВК, ми маємо отримати інформацію, які процеси щодо об'єднань проходять, да, в цих двох територіях.   

Да, до Мінрегіону і тоді ми зможемо уже на наступному  засіданні комітету обговорити це питання і прийняти рішення: чи ми готові, чи не готові, да, проводити і які вибори ми там маємо проводити. Колеги, дякую. Але я хочу вашої підтримки щодо направлення цього листа до Охендовського. Немає заперечень? Немає. Прошу проголосувати. Хто "проти"? Утримався?  Колеги, дуже дякую.

Так, порядок денний, всі питання ми з вами розглянули. Я дякую позиції кожного члену комітету до сьогоднішнього робочого такого нашого плану.

І про деяку інформацію, так, є доручення Прем'єр-міністра центральним органам виконавчої влади щодо виконання "Прикінцевих положень" Закону України "Про державну службу". Це додаток, я... Розсилали членам комітету це доручення?

 

_______________. От щойно тільки...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну давайте тоді членам комітету на пошту розсилаємо це доручення про, що стосується прикінцевих положень Закону  України про державну службу. Так. Є... Нашої колеги сьогодні Альони Шкрум немає, але є пропозиція: запропонувати робочі групи Альоні Шкрум з підготовки до другого читання законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування (2489) проінформувати комітет про план діяльності групи на лютий-березень місяць, тому що в нас уже цей ....

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудово, бачите, все виконується.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Органах місцевого самоврядування, в наш же ж уже кипить цей законопроект.

Комітетом буде здійснюватися підготовка до розгляду у другому читанні проекту Закону про внесення змін до Закону України про статус депутатів місцевих рад (щодо відкликання депутатів місцевих рад) (3693), який був прийнятий Верховною Радою в першому читанні за основу 23 грудня 2015 року.

Комітет направив листи головам депутатських фракцій і груп у Верховній Раді і всім комітетам Верховної Ради, що можливості направлення  народними депутатами України  пропозиції до даного  законопроекту. Якщо  ми отримаємо пропозиції, там 34, по-моєму,  якісь…

Вибачте 37 пропозицій і правок було направлено у нас  уже на комітет. Я думаю, що наступного… а це  сім було, сім суб'єктів цих правок. Я думаю, що у нас буде  можливість з вами це вже розглянути.

З огляду на подання значної кількості діаметрально-протилежних правок уже  секретаріат нашого комітету проаналізував усі  правки, які  надійшли  з фракцій і комітетів. Пропонується на базі підкомітету з питань  місцевого самоврядування, у  складі народних депутатів… Бублик у нас голова підкомітету цього, утворити робочість групи з підготовки згаданого законопроекту до другого читання. Там є  дуже серйозний нюанс, що до відкликання депутатів, да, місцевих рад. Тому треба, щоб робоча група підготувала дуже ретельно, да, ці пропозиції.

 

_______________. …просить на понеділок…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я бачу, я хотіла підійти до того і першого числа прошу о 14 годині провести засідання  робочої групи з розгляду даного  законопроекту.

Так, колеги, і останнє те, що стосується чорного дня сьогодні, але  радісної, позитивної інформацією. У нашого колеги Любомира Львовича 21 числа був день народження. Бажаємо йому всього плідного. Миру в душі, миру в вашому домі і миру в нашій Україні. З днем народження (Оплески)   

 

_______________. Драка отменяется.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Драки сьогодні не буде, конфлікту сьогодні я попросила, щоб  у нас було сьогодні  при розгляді. Чи є у колег питання щодо ведення засідання?

 

_______________. Немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає. Дуже  дякую, до наступного засідання.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку