ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання №41
07 жовтня 2014 року
12 год. 00 хв.
м. Київ
вул. М.Грушевського
кулуари 3-го поверху, каб. №5
Голова Комітету Жванія Д.В.
Секретар Комітету Князевич Р.П.
Присутні: члени Комітету: Новак Н.В., Парасків О.Д., Близнюк А.М., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Павленко Р.М., Федорук М.Т.
Відсутні: Михайленко О.Д., Бублик Ю.В., Буховець О.Ю., Добкін Д.М., Пехов В.А.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головний консультант Гарбуз Ю.П., старший консультант Падалко О.В.
Запрошені:
Москаль Г.Г. - Голова Луганської обласної державної адміністрації, народний депутат України.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області” (реєстр. № 5115, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
2. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Перевальського і Попаснянського районів Луганської області” (реєстр. № 5116, доопрацьований, н.д. Г.Москаль)
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Пропозицій не надійшло.
Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області” (реєстр. № 5115, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
2. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Перевальського і Попаснянського районів Луганської області” (реєстр. № 5116, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
Г.Москаль перед початком розгляду питань порядку денного попросив надати йому слово як Голові Луганської обласної державної адміністрації для представлення інформації щодо стану справ у Новоайдарському, Слов’яносербському, Перевальському, Попаснянському районах Луганської області.
Пропозицію підтримано.
Г.Москаль поінформував, що на території Луганської області впродовж останніх місяців спостерігаються масові, масштабні, практично повсюдні порушення органами місцевого самоврядування та посадовими особами місцевого самоврядування Конституції та законів України, прав і свобод громадян, невиконання покладених на них Конституцією та законами України як делегованих, так і самоврядних повноважень, ігнорування ними вимог компетентних органів про приведення своїх рішень у відповідність із законом. Несвоєчасне та неналежне реагування на ситуацію, що склалась на відповідній території, проявлена бездіяльність стали одним із суттєвих чинників, що призвели до виникнення загрози територіальної цілісності, суверенітету та незалежності України, посилення сепаратистських настроїв, виникнення терористичних проявів та збройних конфліктів в умовах зовнішньої агресії, і, як наслідок, численних людських жертв, значних непередбачуваних витрат державного та місцевих бюджетів, катастрофічного погіршення соціально-економічного становища в державі, регіоні, громаді та кожній окремій родині.
Голова Луганської обласної державної адміністрації вказав, що станом на 7 жовтня 2014 року Луганська обласна, Луганська, Первомайська, Кіровська міські ради, Перевальська та Слов’яносербська районні ради не виконують свої повноваження визначені Конституцією України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», тож відповідно до пункту 2 частини першої статті 78 Закону їх повноваження можуть бути достроково припинені, оскільки сесії цих місцевих рад не проводяться більш, ніж три місяця, та не вирішуються питання, віднесені до їх відання.
Г.Москаль наголосив, що маючи на меті безумовну реалізацію конституційного права громадян на здійснення влади через органи місцевого самоврядування та забезпечення державою конституційних гарантій на місцеве самоврядування (статті 5, 7 Конституції України), захист прав і свобод жителів зазначених міст, а також міст і селищ, які їм підпорядковані, вжиття заходів для припинення та запобігання загрозам національній безпеці України, він як Голова Луганської обласної державної адміністрації звернувся до Верховної Ради України з клопотанням про внесення змін до адміністративно-територіального устрою Луганської області шляхом перепідпорядкування дев’ятьох адміністративних одиниць.
Доповідач звернув увагу присутніх, що міста Луганськ, Первомайськ та Кіровськ є складними адміністративно-територіальними одиницями, які мають у своєму складі декілька громад, побудовані у вигляді «матрьошки». В містах обирається та функціонує складна система представницьких органів місцевого самоврядування і сформованих ними виконавчих органів.
Так, місто районного значення Щастя адміністративно підпорядковане Жовтневому району Луганської міської ради. В юрисдикції Первомайської міської ради перебуває місто Гірське та місто Золоте (міста районного значення), а також селища міського типу Тошківське і Нижнє. Кіровській міській раді адміністративно підпорядковане селище міського типу Новотошківське. Територіальна громада міста Щастя на місцевих виборах одночасно обирає, як депутатів Щастинської міської ради, так і депутатів Жовтневої районної ради міста Луганська, а також депутатів Луганської міської ради. Територіальні громади міст Гірське, Золоте, селищ міського типу Тошківка та Нижнє одночасно обирають представницькі органи місцевого самоврядування, як зазначених міст і селищ, так і міста Первомайськ. Територіальна громада селища міського типу Новотошківське одночасно обирає представницькі органи місцевого самоврядування, як селища, так і міста Кіровськ. У той же час у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших актів законодавства зазначені міські та селищні ради мають однакові повноваження, які одночасно реалізуються на одній і тій же відповідній території. Це, у свою чергу, породжує конфлікт компетенції та складну систему одночасного представлення інтересів територіальної громади кількома органами місцевого самоврядування базового рівня.
Г.Москаль констатував, що така модель адміністративно-територіального устрою унеможливлює надання якісних послуг відповідними органами місцевого самоврядування членам територіальної громади, захист на належному рівні їх прав та інтересів. У той же час більшість проблем не вирішуються своєчасно та належним чином у зв’язку з неузгодженістю дій та конфліктом компетенції міських і селищних рад.
Особливу увагу Г.Москаль акцентував на тому, що частина деяких адміністративно-територіальних одиниць знаходиться під контролем незаконних збройних формувань. Так, селище міського типу Новотошківське, адміністративно підпорядковане Кіровській міській раді, знаходиться під контролем української влади, у той час як саме місто обласного значення Кіровськ залишається у зоні проведення АТО під контролем незаконних збройних формувань. Міста Гірське та Золоте, які знаходяться під контролем української влади, підпорядковані Первомайській міській раді. Саме ж місто обласного значення Первомайськ знаходиться під контролем незаконних збройних формувань. Така ж ситуація склалась і з селищами міського типу Тошківка і Нижнє. Селище міського типу Чорнухине адміністративно підпорядковане Перевальському району та знаходяться під контролем української влади, у той час як районний центр місто Перевальськ – під контролем незаконних збройних формувань. Села Трьохізбенка та Кримське Слов’яносербського району знаходяться під контролем української влади, в той час як адміністративний центр цього району – селище міського типу Слов’яносербськ знаходиться під контролем незаконних збройних формувань.
Г.Москаль поінформував, що з метою упорядкування адміністративно-територіальних відносин в сучасних умовах та забезпечення життєдіяльності у вказаних населених пунктах він як суб’єкт права законодавчої ініціативи зареєстрував проекти постанов Верховної Ради України щодо змін в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського, Слов'яносербського, Перевальського і Попаснянського районів Луганської області та просить Комітет розглянути їх в терміновому порядку.
Г.Москаль запропонував членам Комітету взяти до відома наведену ним інформацію.
Інформацію взято до відома.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області” (реєстр. № 5115, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
Голова Комітету запропонував представити проект постанови його автору – народному депутату України Г.Москалю.
Г.Москаль наголосив, що на території даних населених пунктів, які пропонується перепідпорядкувати, більше трьох місяців не здійснюється фінансування бюджетної сфери, у той час як органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження в повному обсязі, дотримуючись Конституції та законів України.
Доповідач поінформував, що зазначеним проектом з метою упорядкування адміністративно-територіального устрою та забезпечення життєдіяльності в окремих населених пунктах Луганської області пропонується змінити межі Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області. Зокрема, збільшити територію Новоайдарського району на 30010,28 гектара земель за рахунок передачі до його складу 1639,00 гектара земель, що знаходяться у віданні Щастинської міської ради Луганської міської ради (в тому числі територію міста Щастя), 10761,9 гектара земель – Кримської сільської ради Слов’яносербського району (в тому числі території села Кримське, села Причепилівка, села Сокільники), 17217,40 гектара земель – Трьохізбенської сільської ради Слов’яносербського району (в тому числі території села Трьохізбенка, села Кряківка, села Оріхове-Донецьке), 320,88 гектара земель – Жовтенської сільської ради Слов’яносербського району (в тому числі територію села Лобачеве), 71,10 гектара земель - Слов’яносербської селищної ради Слов’яносербського району (в тому числі територію села Лопаскіне) та затвердити територію Новоайдарського району загальною площею 183588,28 гектара, Слов’яносербського району загальною площею 82965,72 гектара.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Г.Москаль.
Беручи до уваги всі вищезгадані обставини, Г.Москаль запропонував членам Комітету підтримати внесений ним проект постанови з реєстр. № 5115, рекомендувавши парламенту прийняти його за основу та в цілому.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частин першої та другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського і Слов'яносербського районів Луганської області» (реєстр. № 5115 від 06.10.2014р., доопрацьований), внесений народним депутатом України Г.Москалем, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Д.Жванію.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Перевальського і Попаснянського районів Луганської області” (реєстр. № 5116, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
Голова Комітету запропонував представити проект постанови його автору - народному депутату України Г.Москалю.
Доповідач поінформував, що зазначеним проектом з метою упорядкування адміністративно-територіального устрою та забезпечення життєдіяльності в окремих населених пунктах Луганської області пропонується змінити межі Перевальського і Попаснянського районів Луганської області. Зокрема, збільшити територію Попаснянського району на 14174,00 гектара земель за рахунок передачі до його складу 8430,00 гектара земель, що знаходяться у віданні Чорнухинської селищної ради Перевальського району (в тому числі території селища міського типу Чорнухине, селища Круглик, селища Міус), 1324,00 гектара земель – Гірської міської ради (в тому числі територію міста Гірське), 2491,00 гектара земель – Золотівської міської ради (в тому числі територію міста Золоте), 971,00 гектара земель – Нижненської селищної ради (в тому числі територію селища міського типу Нижнє), 913,00 гектара земель – Тошківської селищної ради Первомайської міської ради (в тому числі територію селища міського типу Тошківка), 45,00 гектара земель – Новотошківської селищної ради Кіровської міської ради (в тому числі територію селища міського типу Новотошківське) та затвердити територію Перевальського району загальною площею 72255,00 гектара, Попаснянського району загальною площею 146649,00 гектара.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Г.Москаль.
Беручи до уваги всі вищезгадані обставини, Г.Москаль запропонував членам Комітету підтримати внесений ним проект постанови з реєстр. № 5116, рекомендувавши парламенту прийняти його за основу та в цілому.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частин першої та другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Перевальського і Попаснянського районів Луганської області» (реєстр. № 5116 від 06.10.2014р., доопрацьований), внесений народним депутатом України Г.Москалем, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Д.Жванію.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
7 жовтня 2014 року
1. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області” (реєстр. № 5115, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).
2. Про проект Постанови Верховної Ради України “Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміну і встановлення меж Перевальського і Попаснянського районів Луганської області” (реєстр. № 5116, доопрацьований, н.д. Г.Москаль).