ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №36

 

 

18 червня 2014 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Близнюк А.М., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г.,  Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні:  Парасків О.Д., Добкін Д.М.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А.,  Степанян Г.С.,  Падалко О.В.

 

Запрошені:

 

Бублик Ю.В. – народний депутат України;

Магера А.Й. – заступник Голови Центральної виборчої комісії;

Шелестов О.М. – член Центральної виборчої комісії;

Пітцик М.В. – Віце-президент з виконавчої роботи Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Божко О.В. – Перший заступник Керівника Головного управління з регіональної, кадрової політики та з питань тимчасово окупованої території Адміністрації Президента України;

Івченко В.Ю. – заступник Голови - Керівник Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад;

Колісніченко В.Є. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Маліков С.В. – Голова Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню України при Президентові України;

Кравченко В.В. – Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», позаштатний консультант Комітету;

Крупник А.С. – Голова Всеукраїнської громадської організації «Асоціація сприяння самоорганізації населення»;

Лациба М.В. – Керівник програм Громадської організації «Український незалежний центр політичних досліджень»;

Орловський О.С. – Директор Програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження»;

Соколовська О.М. – начальник відділу експертно-правової роботи Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні при Президентові України;

Тимкович Б.Р. – головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Михальський Л.Т. – заступник Дунаєвецького міського голови Хмельницької області;

Слободян О.С. – головний спеціаліст виконавчого комітету Дунаєвецької міської ради;

Іващенко А.В. – член Міжнародного товариства прав людини, експерт з питань реформування місцевого самоврядування.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

  Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

  Про призначення позачергових вибрів:

2.1  Приморського міського голови (Приморська міська рада Приморського району Запорізької області);

2.2  Українського міського голови (місто Українськ Селидівської міської ради Донецької області);

2.3  окремих сільських та селищних голів.

  Про проект Закону про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання (реєстр. № 3747, н.д. Н.Новак, Ю.Мірошниченко, С.Фабрикант, Е.Леонов, О.Медуниця, В.Чумак, А.Шевченко).

  Про проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” (щодо дострокового припинення повноважень у зв'язку із набранням законної сили рішенням суду про притягнення до відповідальності за корупційне правопорушення) (реєстр. № 2209а,   н.д. В.Деревляний, М.Федорук, Є.Карташов).

Про звернення Центральної виборчої комісії та окремих місцевих рад Луганської і Донецької областей щодо ситуації, яка склалася на відповідній території за наслідками проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів.

6.  Про звернення народного депутата України М.Левченка щодо пропозиції про проведення парламентських слухань на тему: “Суспільно-політична криза у південно-східному регіоні України, заходи та перспективи її подолання”.

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Пропозицій не надійшло.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1.  Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

2.  Про призначення позачергових вибрів:

2.1  Приморського міського голови (Приморська міська рада Приморського району Запорізької області);

2.2  Українського міського голови (місто Українськ Селидівської міської ради Донецької області);

2.3  окремих сільських та селищних голів.

3.  Про проект Закону про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання (реєстр. № 3747, н.д. Н.Новак, Ю.Мірошниченко, С.Фабрикант, Е.Леонов, О.Медуниця, В.Чумак, А.Шевченко).

4.  Про проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” (щодо дострокового припинення повноважень у зв'язку із набранням законної сили рішенням суду про притягнення до відповідальності за корупційне правопорушення) (реєстр. № 2209а,  н.д. В.Деревляний, М.Федорук, Є.Карташов).

5. Про звернення Центральної виборчої комісії та окремих місцевих рад Луганської і Донецької областей щодо ситуації, яка склалася на відповідній території за наслідками проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів.

6.  Про звернення народного депутата України М.Левченка щодо пропозиції про проведення парламентських слухань на тему: “Суспільно-політична криза у південно-східному регіоні України, заходи та перспективи її подолання”.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області, в якому пропонується збільшити територію міста Дунаївці на 614,77 гектара земель, за рахунок 577,80 гектара земель, що знаходяться у віданні Дунаєвецької  міської ради, 28,52 гектара земель – Дем’янковецької сільської ради, 8,45 гектара земель – Чаньківської сільської ради Дунаєвецького району, та затвердити територію міста Дунаївці загальною площею 1303,60 гектара.

В.Гладій вказав, що необхідність встановлення нової межі міста Дунаївці обумовлена тим, що земельні ділянки, які планується включити в межі міста більшою частиною забудовані та тривалий час знаходяться у власності та користуванні громадян – жителів міста для індивідуального житлового будівництва, ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, а також зайняті дорогами та міським кладовищем. Землі запасу, які планується включити в межі міста, будуть використані під житлове та соціально-побутове будівництво, відповідно до затвердженого генерального плану забудови міста.

Голова підкомітету поінформував, що проект зміни меж міста Дунаївці розроблений Хмельницькою регіональною філією державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» з урахуванням перспективи розвитку міста, фактичного стану землекористування та генерального плану забудови міста. Питання про зміну меж міста Дунаївці погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Дем’янковецькою сільською, Чаньківською сільською, Дунаєвецькою міською, Дунаєвецькою районною, Хмельницькою обласною радами, Дунаєвецькою  районною та Хмельницькою обласною державними адміністраціями.

Також голова підкомітету з питань державного будівництва В.Гладій наголосив, що Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин підтримує подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області за умови врахування висловлених зауважень, які повністю враховані розробниками проекту землеустрою.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету, Л.Михальський, О.Слободян.

В.Гладій вніс на розгляд присутніх пропозицію підкомітету – підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

2.1

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Р.Князевича про подання Приморської міської ради Приморського району Запорізької області про призначення позачергових виборів Приморського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Шаповала Григорія Миколайовича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень міського голови).

Р.Князевич вказав, що Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Приморського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Приморського міського голови (Приморська міська рада Приморського район Запорізької області) на неділю 26 жовтня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2.  Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.2

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Р.Князевича про подання Української міської ради Селидівської міської ради Донецької області про призначення позачергових виборів Українського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Комара Віктора Івановича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень міського голови).

Р.Князевич вказав, що Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Українського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Українського міського голови (місто Українськ Селидівської міської ради Донецької області) на неділю 26 жовтня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голову Комітету Д.Жванію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.3

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Р.Князевича про звернення 25-ти сільських та 3-х селищних рад щодо дострокового припинення повноважень відповідних сільських та селищних голів (перелік додається).

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування надіслало до Комітету відповідні проекти постанов Верховної Ради України та пояснювальні записки до них і вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених окремих сільських та селищних голів.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних голів (перелік додається) на неділю 26 жовтня 2014 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання (реєстр. №3747), поданий народними депутатами України Новак Н.В., Мірошниченком Ю.Р., Фабрикант С.С. та іншими.

Є.Карташов поінформував, що законопроектом пропонується визначити правові та організаційні засади скликання та проведення загальних зборів (конференцій) членів територіальної громади за місцем проживання. За визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи метою прийняття Закону є створення умов для безпосередньої участі членів територіальних громад у вирішенні питань місцевого значення, що дозволить їм брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування та посилить їхню відповідальність за стан справ у відповідній територіальній громаді.

Голова підкомітету вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 08 травня 2014 року зауважує, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити. На думку Головного управління, порушені у проекті питання не утворюють самостійного змістовно та структурно відокремленого масиву суспільних відносин, який не регулюється існуючими законодавчими актами, і їх вирішення (у разі необхідності) можливе шляхом розширення відповідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Крім того, Головне управління зауважує, що поданий законопроект, по суті, не залишає простору для регулювання відносин у сфері проведення загальних зборів громадян статутами територіальних громад, а також вказує на низку інших недоліків змістовної частини положень проекту.

Також Є.Карташов вказав, що:

-  Комітет з питань правової політики у висновку від 15 січня 2014 року зазначає, що законопроект не суперечить положенням Конституції України;

- За висновком Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією від 15 січня 2014 року у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів і він відповідає вимогам антикорупційного законодавства;

- Комітет з питань бюджету у висновку від 27 березня 2014 року зауважує, що реалізація ряду статей законопроекту, зокрема щодо доведення інформації про скликання загальних зборів, оприлюднення їх результатів та інформації про виконання рішень, у разі прийняття закону призведе до збільшення видатків місцевих бюджетів. Водночас, всупереч вимогам частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту не надано належного фінансово-економічного обґрунтування. Крім того, термін набрання чинності закону, визначений у законопроекті, не відповідає частині третій статті 27 Бюджетного кодексу України, якою передбачено, що закони або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Голова підкомітету Є.Карташов також повідомив членів Комітету, що на підтримку законодавчого врегулювання порушеного у проекті питання до Комітету надійшли експертні висновки Інституту законодавства Верховної Ради України, Інституту держави і права ім. В.Корецького, Київського національного університету ім. Т.Шевченка, Чернівецького національного університету ім. Ю.Федьковича, Науково-дослідного інституту Державного будівництва та місцевого самоврядування, Національного університету "Одеська юридична академія, Інституту права ім. І.Малиновського та Львівського національного університету ім. І.Франка.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету, М.Ставнійчук, О.Орловський, В.Кравченко, А.Іващенко.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» листами від 23 грудня 2013 року та 16 червня 2014 року інформувала Комітет, що підтримує ідею визначення законодавчих основ такої важливої форми безпосередньої демократії як загальні збори. В той же час, на думку Асоціації, положення законопроекту потребують суттєвого доопрацювання з метою усунення конкуренції повноважень загальних зборів (конференцій) громадян та органів місцевого самоврядування з питань, вирішення яких відноситься до компетенції сільських, селищних, міських, районних у містах рад.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання (реєстр. № 3747), поданий народними депутатами України Новак Н.В., Мірошниченком Ю.Р., Фабрикант С.С. та іншими, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити із співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташову.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування О.Буховця про проект Закону України про внесення змін до статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради у зв’язку із набранням законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за корупційне правопорушення (реєстр.     № 2209а), поданий народними депутатами України В. Деревляним, Є.Карташовим, М.Федоруком.

Д.Жванія запропонував народному депутату України – одному із авторів законопроекту М.Федоруку представити документ. М.Федорук вказав, що зазначеним законопроектом пропонується доповнити перелік підстав дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради за рішенням ради підставою «набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення депутата місцевої ради до відповідальності за корупційне правопорушення, пов’язане з порушенням обмежень, передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» з одночасним вилученням її як підстави дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради (без рішення ради).

О.Буховець також поінформував, що:

- Комітет з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, у своєму висновку зазначає про те, що даний проект не суперечить положенням Конституції України;

- Комітет з питань бюджету у висновку від 10.02.2014 року відмітив, що зазначений законопроект не має впливу на показники бюджетів;

- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у висновку від 17.01.2014 року щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно – правового акта зазначає, що у згаданому проекті виявлено корупціогенні фактори та він не відповідає вимогам антикорупційного законодавства. Так, корупціогенними факторами є положення законопроекту щодо необґрунтованого виключення з переліку підстав дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради без прийняття рішення відповідної ради «набрання законної сили рішенням суду щодо притягнення його до відповідальності за корупційне правопорушення, пов’язане з порушенням обмежень, передбачених Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції». Даний Комітет рекомендує Верховній Раді України відхилити названий проект Закону.

Голова підкомітету вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму висновку від 16.06.2014 року № 5-237 висловлює зауваження до законопроекту та пропонує за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу, а Головне науково - експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 14.02.2014 року рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

Комітет під час обговорення зазначив, що дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради – це один з видів юридичної відповідальності, для настання якої необхідні не лише нормативна та фактична підстави, наявність норми права та факт її порушення, але також процесуальна підстава, законодавчо визначений механізм притягнення особи до юридичної відповідальності. При цьому необхідно було у законопроекті визначити правила розгляду питань дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради за рішенням відповідної ради.

М.Федорук вказав, що прийняття даного документу в запропонованій редакції не на часі і запропонував від імені авторів його відхилити.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради у зв’язку із набранням законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за корупційне правопорушення, поданий народними депутатами України В. Деревляним, Є.Карташовим, М.Федоруком, за результатами його розгляду у першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевих самоврядування О.Буховцю.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Секретаря Комітету Р.Князевича про звернення Центральної виборчої комісії та окремих місцевих рад Луганської і Донецької областей щодо ситуації, яка склалася на відповідній території за наслідками проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів.

Д.Жванія запропонував надати слово члену Центральної виборчої комісії О.Шелестову для  інформування членів Комітету щодо ситуації, яка склалася в Луганській і Донецькій областях за наслідками проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, А.Магера, О.Шелестов.

О.Шелестов вказав, що Центральної виборчої комісії надходять звернення територіальних виборчих комісій щодо подальших дій у зв'язку із ситуацією, що склалася з організацією проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів у населених пунктах Донецької та Луганської областей, на території яких голосування не було організовано та проведено.

Член ЦВК нагадав, що згідно з частиною дев'ятою статті 23 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" у разі проведення місцевих виборів одночасно з виборами Президента України, народних депутатів України дільничні виборчі комісії не утворюються, їх повноваження виконують відповідні дільничні виборчі комісії з виборів Президента України звичайних виборчих дільниць та спеціальних виборчих дільниць, утворених у стаціонарних закладах охорони здоров'я.

Разом з тим, наслідком суспільно-політичної ситуації, що склалася у Донецькій та Луганській областях, вчинення протиправних дій щодо захоплення приміщень виборчих комісій, які здійснювали організацію та проведення відповідних виборів у межах вказаних областей, відповідних адміністративних будівель місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, в яких знаходилися органи ведення Державного реєстру виборців, тиску на їх працівників та членів виборчих комісій, перешкоджання їх роботі стала неможливість організації роботи окремих дільничних виборчих комісій виборчих дільниць, утворених у Донецькій та Луганській областях, та непередача органами ведення Державного реєстру виборців дільничним виборчим комісіям більшості виборчих дільниць списків виборців.

О.Шелестов наголосив, що в окремих населених пунктах Донецької та Луганської областей, в яких Верховною Радою України на 25 травня 2014 року призначено позачергові місцеві вибори, голосування в день виборів не було організовано та проведено.

Порядок організації та проведення голосування, підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування та результатів місцевих виборів визначено розділом X Закону. Передбачений Законом порядок встановлення результатів місцевих виборів є сукупністю послідовних, взаємопов'язаних дій дільничних та відповідних територіальних виборчих комісій. Так, відповідно до статті 75 Закону територіальна виборча комісія встановлює підсумки голосування, зокрема, на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборів на виборчих дільницях, складених згідно із статтею 72 Закону.

Статтями 76 та 77 Закону передбачено, що територіальна виборча комісія на підставі складених у встановленому порядку протоколів про підсумки голосування встановлює результати місцевих виборів, про що складає протокол. На підставі складеного територіальною виборчою комісією протоколу про результати виборів депутатів місцевих рад чи сільських, селищних, міських голів така виборча комісія приймає передбачене частинами другою, четвертою статті 76, частинами восьмою, дванадцятою статті 77 Закону рішення, а саме: про визнання депутата (депутатів), сільського, селищного, міського голови обраним (обраними), про призначення повторного голосування, про визнання виборів у виборчому окрузі такими, що не відбулися. Обставини, за наявності яких у виборчої комісії виникають підстави для прийняття того чи іншого рішення, визначено Законом.

Зокрема, обраним депутатом, сільським, селищним, міським головою вважається кандидат, який одержав більшість голосів виборців, поданих відповідно за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, відносно інших кандидатів, які балотувалися в цьому виборчому окрузі. Результатом виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі є визначення в порядку черговості у виборчих списках кандидатів у депутати від місцевих організацій політичних партій осіб, обраних депутатами від місцевих організацій партій відповідно до кількості депутатських мандатів, отриманих виборчими списками від місцевих організацій партій.

За змістом частини шостої статті 76, частини дванадцятої статті 77 Закону якщо найбільшу і водночас однакову кількість голосів виборців у виборчому окрузі набрали два або більше кандидатів, проводиться повторне голосування по цих кандидатурах.

Вибори у виборчому окрузі вважаються такими, що не відбулися, у разі якщо у такому виборчому окрузі після закінчення строку реєстрації кандидатів не залишилося жодного кандидата, жодного виборчого списку місцевих організацій політичних партій (частина друга статті 46 Закону). Разом з тим, підставою для визнання місцевих виборів такими, що не відбулися, є визнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі або від посади сільського, селищного, міського голови. У випадку визнання виборів у виборчому окрузі такими, що не відбулися, територіальною виборчою комісією призначаються повторні вибори депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі або повторні вибори сільського, селищного, міського голови.

Водночас виникає питання щодо дій територіальних виборчих комісій під час встановлення підсумків голосування та (або) результатів відповідних місцевих виборів у разі, якщо голосування на виборчих дільницях відповідного виборчого округу в день голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог статей 69, 70 Закону.

Крім того, як наголосив О.Шелестов, невизначеним залишається вид місцевих виборів, які повинні бути призначені та проведені у зв'язку із такою ситуацією, та суб'єкт їх призначення.

Окремо О.Шелестов зазначив, що фінансування призначених Верховною Радою України на 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів, зважаючи на частину першу статті 60 Закону, здійснювалося за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України. Із цього ж джерела фінансується підготовка і проведення чергових та перших місцевих виборів. Натомість повторні та проміжні місцеві вибори проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Також член ЦВК зауважив, що до Центральної виборчої комісії надходять численні звернення територіальних виборчих комісій та органів місцевого самоврядування щодо відсутності в місцевих бюджетах коштів, необхідних для фінансування підготовки та проведення повторних та проміжних місцевих виборів.

Р.Князевич запропонував питання порядку встановлення територіальними виборчими комісіями підсумків голосування та (або) результатів позачергових місцевих виборів 25 травня 2014 року в разі, якщо голосування на виборчих дільницях відповідного виборчого округу в день голосування не було організовано і проведено, а також питання визначення виду виборів, які повинні бути призначені та проведені у зв'язку із цим, та суб'єкта їх призначення залишити на контролі в Комітеті та розглянути можливість розробки народними депутатами України відповідних змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Пропозицію підтримано.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету Є.Карташова про звернення народного депутата України М.Левченка щодо пропозиції про проведення парламентських слухань на тему: “Суспільно-політична криза у південно-східному регіоні України, заходи та перспективи її подолання”.

Є.Карташов наголосив, що підкомітет уважно ознайомився із пропозицією, яка висловлена у зверненні народного депутата України М.Левченка і пропонує членам Комітету, зважаючи на складність і серйозність ситуації, що склалася у південно-східному регіоні України, чітко вираженому політичному контексті даної пропозиції, звернутися до голів депутатських фракцій і груп у Верховній Раді України з проханням висловити позицію відповідних фракцій і груп стосовно порушеного у зверненні питання, а також запропонувати народному депутату України М.Левченку розробити та надати Комітету проект відповідної постанови з необхідними матеріалами для попереднього вивчення.

В обговоренні питання взяли участь: народні депутати України – члени Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

18 червня 2014 року

 

1.  Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

2.  Про призначення позачергових вибрів:

2.1  Приморського міського голови (Приморська міська рада Приморського району Запорізької області);

2.2  Українського міського голови (місто Українськ Селидівської міської ради Донецької області);

2.3 окремих сільських та селищних голів.

3.  Про проект Закону про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання (реєстр. № 3747, н.д. Н.Новак, Ю.Мірошниченко, С.Фабрикант, Е.Леонов, О.Медуниця, В.Чумак, А.Шевченко).

4.  Про проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” (щодо дострокового припинення повноважень у зв'язку із набранням законної сили рішенням суду про притягнення до відповідальності за корупційне правопорушення) (реєстр. № 2209а,   н.д. В.Деревляний, М.Федорук, Є.Карташов).

5. Про звернення Центральної виборчої комісії та окремих місцевих рад Луганської і Донецької областей щодо ситуації, яка склалася на відповідній території за наслідками проведення 25 травня 2014 року позачергових місцевих виборів.

6.  Про звернення народного депутата України М.Левченка щодо пропозиції про проведення парламентських слухань на тему: “Суспільно-політична криза у південно-східному регіоні України, заходи та перспективи її подолання”.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“4 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 17:40
03 грудня 2014 17:40
03 грудня 2014 17:39
03 грудня 2014 17:38
03 грудня 2014 17:37
03 грудня 2014 17:37
03 грудня 2014 17:36
03 грудня 2014 17:35
03 грудня 2014 17:34
03 грудня 2014 17:34