ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 17

 

6 листопада 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні: Михайленко О.Д., Кличко В.В.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату Комітету:  Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник  Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти:  Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М.,  Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти: Маковський О.А., Падалко О.В., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Шпенов Д.Ю. - народний депутат України;Магера А.Й. - заступник Голови ЦВК;

Шелестов О.М. - член Центральної виборчої комісії;

Пітцик М.В. - Віце-президент з виконавчої роботи Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України”;

Кравченко В.В. - директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», позаштатний консультант Комітету;

Андрійчук Ю.М. - Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України;

Лосєв Д.Ф. - заступник голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Заболотний А.В. - начальник юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;

Колісніченко В.Є. - завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Соколовська О.М. - начальник відділу експертно-правової роботи  Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Супрун  Н.П. - заступник директора департаменту  житлової політики - начальник відділу практичного застосування законодавства у житловій сфері Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Астапов А.О. - заступник начальника управління - начальник відділу підготовки та правової експертизи проектів документів Національного агентства України з питань державної служби.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення.

2. Про проекти законів:

2.1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396, н.д. Єфремов О.С., Олійник В.М.);

2.2 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1, н.д. В.Ковальчук, Агафонова Н.В., Різаненко П.О.).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908, н.д. Князевич Р.П.).

4. Про проект Закону про внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв’язок» (щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна) (реєстр. № 2444а, н.д. Марцінків Р.Р., Любоненко Ю.В., Андрієвський Д.Й., Чугунніков В.С.).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо гарантій здійснення права на працю) (реєстр. № 2279а, н.д. Слюз Т.Я.).

6. Про проект Закону про Державний Прапор України (реєстр. № 3119, н.д. Молоток І.Ф.).

7. Про проект Закону про ратифікацію Додаткового протоколу до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування (реєстр. № 0038, Президент України Янукович В.Ф.).

8. Про проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо перерозподілу видатків Національного агентства України з питань державної служби» (реєстр. № 2357а, н.д. Тихонов В.М.).

9. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо погодження користування надрами) (реєстр. № 2438а, н.д. Рудьковський М.М.).

10. Про розгляд проекту вітання з нагоди Дня місцевого самоврядування в Україні (7 грудня), його затвердження та направлення для розміщення на офіційному веб-сайті Верховної Ради України та опублікування в газеті «Голос України».

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Гладій запропонував включити до порядку денного питання про проект Постанови про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення (реєстр. 2450а, н.д. Купчак В.Р.) і розглянути його одразу після розгляду питання про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення.

2. Про проект Постанови про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення (реєстр. № 2450а, н.д. Купчак В.Р.).

3. Про проект Закону:

3.1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396, н.д. Єфремов О.С., Олійник В.М.);

3.2 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1, н.д. В.Ковальчук, Агафонова Н.В., Різаненко П.О.).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908, н.д. Князевич Р.П.).

5. Про проект Закону про внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв’язок» (щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна) (реєстр. № 2444а, н.д. Марцінків Р.Р., Любоненко Ю.В., Андрієвський Д.Й., Чугунніков В.С.).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо гарантій здійснення права на працю) (реєстр. № 2279а, н.д. Слюз Т.Я.).

 

7. Про проект Закону «Про Державний Прапор України» (реєстр. № 3119, н.д. Молоток І.Ф.).

8. Про проект Закону про ратифікацію Додаткового протоколу до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування (реєстр. № 0038, Президент України Янукович В.Ф.).

9. Про проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо перерозподілу видатків Національного агентства України з питань державної служби» (реєстр. № 2357а, н.д. Тихонов В.М.).

10. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо погодження користування надрами) (реєстр. № 2438а, н.д. Рудьковський М.М.).

11. Про розгляд проекту вітання з нагоди Дня місцевого самоврядування в Україні (7 грудня), його затвердження та направлення для розміщення на офіційному веб-сайті Верховної Ради України та опублікування в газеті “Голос України”.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення.

В.Гладій поінформував присутніх, що до Комітету надійшло подання Івано-Франківської обласної ради щодо віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення. Він вказав, що місто Бурштин - одне з великих промислових міст Прикарпаття, розташоване у північно-західній частині Івано-Франківської області на відстані 18 км від районного центру (м. Галич) та 43 км від обласного центру (м. Івано-Франківськ) на березі річки Гнила Липа. На сьогоднішній день в місті Бурштин проживає 18 тис. осіб, що становить четверту частину населення району. Для міста характерне постійне зростання кількості населення. Провідною галуззю економіки міста є промисловість, яка представлена великими промисловими підприємствами, зокрема, на території міста функціонує ДТЕК ВП Бурштинська ТЕС, яка є найбільшим промисловим об’єктом Івано-Франківської області, а також ВАТ «Домобудівник», ТзОВ «Західрембуд», ЗАТ «СТМ», КП «Житловик», рибгосп «Галицький» та інші. Частка підприємств міста у загальному обсязі  промислової продукції району складає 97 %, а в структурі промислового продукту області – понад 20 %. Господарський комплекс міста доповнюють 75 підприємств малого бізнесу та понад 200 фізичних осіб – підприємців. Місто має плани стратегічного розвитку до 2020 року, окремі заходи включені до Стратегії економічного та соціального розвитку Галицького району Івано-Франківської області до 2015 року, Стратегії економічного та соціального розвитку територій Івано-Франківської області до 2015 року.

Систему освіти міста представляють 3 загальноосвітні школи, гімназія, міжшкільний навчально-виробничий комбінат, 4 дошкільні заклади та навчально-виховний комплекс м. Бурштина та с. Вигівка. У місті функціонують навчальні заклади І-ІІ рівня акредитації: Бурштинський енергетичний коледж Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, Бурштинський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету. В населеному пункті розвинута мережа соціально-культурних закладів, зокрема, Палац культури «Прометей», Будинок культури ім. Т.Шевченка, Бурштинська масова бібліотека – філіал, Бурштинська міська дитяча бібліотека – філіал для дітей, Історико-етнографічний музей «Берегиня», Музей Визвольних змагань, спортивний комплекс «Енергетик», 3 стадіони, 7 спортивних залів, 16 спортивних майданчиків, 4 стрілецькі тири, плавальний басейн, дитячо-юнацька школа веслування на байдарках і каное та інші спортивні секції.

Голова підкомітету повідомив, що Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України зазначило, що зміна статусу міста спричинить додаткові бюджетні видатки на створення дублюючих структурних підрозділів органів державної влади, що призведе до зменшення надходжень до районних бюджетів, перерозподілу об’єктів спільної власності територіальних громад відповідних районів та вважає за доцільне розглянути дане питання за результатами реалізації стратегії перспективного соціально-економічного розвитку міста.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що питання про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бурштинською міською, Галицькою районною та Івано-Франківською обласною радами.

Члени Комітету вказали, що віднесення міста Бурштин до категорії міст обласного значення сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості території, подальшому промисловому розвитку, належному утриманню та розвитку соціально-культурних об’єктів та історичних пам’яток.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Івано-Франківської обласної ради щодо віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Івано-Франківської обласної ради щодо віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3.Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Постанови про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення (реєстр. № 2450а від 02.07.2013 р.), поданий народним депутатом України Купчаком В.Р.

В.Гладій зазначив, що проектом Постанови з реєстр. № 2450а, поданим народним депутатом України В.Купчаком, пропонується віднести міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення. Він звернув увагу присутніх, що на сьогодні вирішення питань адміністративно-територіального устрою регулюється Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законами та Положенням про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженим Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 березня 1981 року (далі – Положення), в частині, що не суперечить Конституції та законам України.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів.

Пунктом 5 Положення визначено, що віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення проводяться Верховною Радою України за поданням відповідних обласних рад.

Як вказав В.Гладій, це фактично означає, що віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення відноситься до різновиду питань, які не можуть вирішуватись виключно за ініціативою Верховної Ради України чи окремих депутатів. У законодавстві такий підхід відображений у відповідних положеннях Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Конституції Автономної Республіки Крим, які передбачають участь Верховної Ради Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих рад у вирішенні питань адміністративно-територіального устрою, в тому числі питань віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення шляхом внесення відповідних подань до Верховної Ради України.

Для вирішення даного питання до Верховної Ради України обласною радою надсилається подання з обґрунтуванням доцільності пропозицій, що вносяться та додаються наступні документи та матеріали:

- рішення обласної, районної, міської рад щодо віднесення міста до категорії міст обласного значення;

- економічна характеристика, що містить відомості про загальну кількість населення, в тому числі робітників, службовців, колгоспників, перелік основних промислових підприємств, будівельних, транспортних та інших організацій з зазначенням їх виробничих показників, кількості працюючих на кожному з них;

- відомості про комунальне господарство, житловий фонд з зазначенням його належності, соціально-культурні заклади, підприємства торгівлі і побуту, про річний бюджет;

- відомості про наявні і передбачувані у зв'язку з пропозиціями, що вносяться, структуру і штати міської ради та її виконавчого комітету, його відділів і управлінь, джерела покриття додаткових видатків на утримання працівників органів державного управління, наявність приміщень для них;

- відомості про розмір території населеного пункту з зазначенням основних землекористувачів, найменування найближчої залізничної станції і відстань від населеного пункту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Учасники обговорення дійшли узгодженої точки зору щодо порушеного питання, відзначаючи, що прийняття Верховною Радою України згідно з Конституцією України рішення про віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення можливе лише за умови додержання встановлених чинним законодавством вимог до порядку його ініціювання та розгляду, що не було дотримано при внесенні проекту Постанови з реєстр. № 2450а.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення» (реєстр. № 2450а від 02.07.2013 р.), поданий народним депутатом України В.Купчаком відхилити.

2. У разі внесення проекту Постанови Верховної Ради України про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення, підготовленого членами Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за поданням Івано-Франківської обласної ради та прийняття щодо нього позитивного рішення Верховною Радою України, звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією зняти з розгляду проект Постанови Верховної Ради України «Про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення» (реєстр. № 2450а від 02.07.2013 р.), поданий народним депутатом України В.Купчаком, внаслідок втрати його актуальності.

3. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

3.1 - 3.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396, доопрацьований), поданий народними депутатами України Єфремовим О.С., Олійником В.М., Шпеновим Д.Ю. та про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1), поданий наордними депутатми України Ковальчуком В.А., Агафоновою Н.В., Різаненком П.О.

В.Бондаренко вказав, що законопроектом з реєстр. № 3396 передбачається внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України», а також до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу адміністративного судочинства України, законів України «Про інформаційні агентства», «Про політичні партії в Україні», «Про Центральну виборчу комісію», «Про засади державної мовної політики» з метою удосконалення законодавства про вибори народних депутатів України з врахуванням висновків та рекомендацій Місії зі спостереження за виборами народних депутатів України 28 жовтня 2012 року ОБСЄ/БДІПЛ та інших місій офіційних спостерігачів від іноземних держав і міжнародних організацій. Даним законопроектом з метою удосконалення законодавства про вибори народних депутатів України пропонується змінити або доповнити положення, якими регулюються формування та визначення повноважень виборчих комісій, формування виборчих фондів та використання їх коштів, висвітлення виборчого процесу засобами масової інформації, встановлення прав офіційних спостерігачів тощо.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України підтримало необхідність удосконалення виборчого законодавства та його приведення у відповідність із європейськими стандартами у галузі виборчого права та водночас висловило окремі зауваження до законопроекту. Відповідно до узагальнюючого висновку Головного управління за результатами розгляду у першому читанні законопроект з реєстр. № 3396 може бути прийнятий за основу.

***

В.Бондаренко зазначив, що проектом Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1), поданим народними депутатами України Ковальчуком В.А., Агафоновою Н.В., Різаненком П.О. пропонується внести зміни до Закону України «Про вибори народних депутатів України», а також до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу адміністративного судочинства України, Кримінального кодексу України, законів України «Про інформаційні агентства», «Про Центральну виборчу комісію». З метою вдосконалення законодавчого забезпечення організації та проведення виборів народних депутатів України та враховуючи рекомендації, надані у Спільному висновку Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ щодо проектів змін до законів про вибори народних депутатів України, про Центральну виборчу комісію та про повторні вибори в Україні CDL-AD (2013) 016, прийнятому на 95 пленарній сесії Венеціанської Комісії 14-15 червня 2013 року, та Спільному висновку Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ щодо змін в законодавстві про вибори народних депутатів України CDL-AD (2013) 026, прийнятому на 96 пленарній сесії Венеціанської Комісії 12-13 жовтня 2013 року, а також інші рекомендації міжнародних інституцій, автори законопроекту, зокрема, пропонують змінити або доповнити положення вищезазначених законодавчих актів, якими визначається порядок утворення виборчих дільниць та округів, формування, статус та повноваження Центральної виборчої комісії та інших виборчих комісій, питання формування та використання коштів виборчих фондів, порядок проведення передвиборної агітації тощо.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України підтримало необхідність удосконалення виборчого законодавства та його приведення у відповідність із європейськими стандартами у галузі виборчого права та водночас висловило окремі зауваження до законопроекту. Головне управління дійшло висновку, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу, а також пропонує при одночасному розгляді даного законопроекту та законопроекту № 3396 віддати перевагу законопроекту № 3396, при доопрацюванні якого можуть бути враховані слушні положення даного проекту.

***

Голова підкомітету В.Бондаренко у своєму заключному слові остаточно наголосив, що зазначені законопроекти були розроблені авторами з метою удосконалення законодавства про вибори народних депутатів України з врахуванням висновків та рекомендацій Місії зі спостереження за виборами народних депутатів України 28 жовтня 2012 року ОБСЄ/БДІПЛ та інших місій офіційних спостерігачів від іноземних держав і міжнародних організацій, а також Спільного висновку Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ до розроблених Міністерством юстиції України проектів змін до законів про вибори народних депутатів України, про Центральну виборчу комісію та про повторні вибори в Україні CDL-AD (2013) 016, прийнятого на 95 пленарній сесії Венеціанської Комісії, яка відбулась 14-15 червня 2013 року, Спільного висновку Венеціанської  комісії та ОБСЄ/БДІПЛ щодо змін в законодавстві про вибори народних депутатів України CDL-AD (2013) 026, прийнятому на 96 пленарній сесії Венеціанської Комісії, яка відбулась 12-13 жовтня 2013 року.

В.Бондаренко запропонував для розгляду висновок підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян, який пропонує:

- законопроект з реєстр. № 3396 не розглядати на засіданні, оскільки він щойно внесений авторами на заміну і члени підкомітету не змогли детально ознайомитись із його змістом;

- законопроект з реєстр. № 3396-1 прийняти у першому читанні за основу.

Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію прийняти у першому читанні за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів      (реєстр. № 3396, доопрацьований), поданий народними депутатами України Єфремовим О.С., Олійником В.М. та Шпеновим Д.Ю., а альтернативний до нього законопроект з реєстр. № 3396-1 відхилити.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету, Д.Шпенов, А.Магера.

 

Голосування щодо законопроекту з реєстр. № 3396

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи і внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Голосування щодо законопроекту з реєстр. № 3396-1

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити відповідно до частини третьої статті 95, частини другої статті 110, пункту 1 частини першої статті 111, пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 8 народних депутатів України, «Проти» - 1 народний депутат України, «Утримались» - 5 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908), поданий народним депутатом України Князевичем Р.П.

В.Бондаренко запропонував почати розгляд даного питання із заслуховування автора законопроекту, секретаря Комітету Р.Князевича, що було підтримано присутніми членами Комітету.

Р.Князевич представив законопроект з реєстр. № 2908 і вказав, що ним передбачається внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» для техніко-юридичного вдосконалення правового регулювання виборчих процедур. Зокрема, пропонується внести зміни до положень, якими визначаються правовий статус представників партій у Центральній виборчій комісії, уповноважених осіб партій, довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих у одномандатних округах, офіційних спостерігачів; процедура формування, організації діяльності окружних і дільничних виборчих комісій та дострокового припинення повноважень їх членів; порядок підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях, встановлення підсумків та результатів виборів, складення і підписання відповідних протоколів виборчих комісій, транспортування і прийняття виборчої документації; особливості здійснення виборчих процедур на позачергових, повторних та проміжних виборах народних депутатів України з урахуванням шістдесятиденного строку проведення виборчого процесу.

Б.Бондаренко наголосив, що Комітет з питань правової політики у висновку зазначає, що проект Закону не суперечить Конституції України, а Комітет з питань бюджету зазначає, що законопроект не має впливу на показники бюджету.

Народний депутат України вказав, що підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян погодився із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України і підтримує доцільність удосконалення положень виборчого Закону і більшість запропонованих у законопроекті положень, адже ним пропонується коригування багатьох норм, які були предметом критики з боку міжнародних та вітчизняних експертів у сфері виборчого права.

Голова підкомітету запропонував для розгляду проект висновку Комітету - за результатами розгляду у першому читанні прийняти проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908) в першому читанні за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв'язок» щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна (реєстр. № 2444а), поданий народними депутатами України Р.Марцінківим, Ю.Любоненком, Д.Андрієвським, В.Чугунніковим.

Є.Карташов зазначив, що законопроектом, за визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи, передбачається на законодавчому рівні врегулювати питання щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна. Автори пропонують доповнити пункт 1 статті 37 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановивши, що до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою належить, зокрема, «присвоєння поштових адрес об'єктам нерухомого майна», а також внести зміни до законів України «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв'язок», визначивши окремі засади присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна.

Голова підкомітету повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює окремі зауваження до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу за умови врахування висловлених зауважень і пропозицій.

Є.Карташов також оголосив позицію підкомітету з питань місцевого самоврядування - прийняти законопроект в першому читанні за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету, В.Кравченко.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв'язок» щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна (реєстр. № 2444а), внесений народними депутатами України Р.Марцінківим, Ю.Любоненком, Д.Андрієвським, В.Чугунніковим, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гарантій здійснення права на працю) (реєстр. № 2279а), поданий народним депутатом України Т.Слюз.

О.Буховець вказав, що за визначенням автора законопроекту, метою його прийняття є встановлення гарантій від незаконного звільнення з ініціативи суб’єкта призначення протягом трьох років з дати призначення, окрім настання певних обставин, заступників міністрів – керівників апарату, керівників (їх заступників) центральних органів виконавчої влади, керівників самостійних структурних підрозділів міністерств і центральних органів виконавчої влади, а також керівників (їх заступників), керівників самостійних структурних підрозділів територіальних органів виконавчої влади. У зв’язку з цим пропонується доповнити новими статтями закони України «Про державну службу» та «Про центральні органи виконавчої влади».

Голова підкомітету повідомив, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань соціальної політики та праці, який пропонує відхилити даний законопроект, виходячи з того, що низка запропонованих у ньому норм вже врегульовані чинним законодавством або не узгоджуються з ним;

- Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, який ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти даний законопроект за основу;

- Комітету з питань бюджету, який зазначає, що Міністерство фінансів України висловило низку зауважень концептуального характеру до даного законопроекту та звертає увагу на те, що його реалізація потребуватиме видатків з державного бюджету у разі ліквідації органу на оплату праці відповідних осіб до досягнення трирічного терміну з дати їх призначення. Відтак до законопроекту належало надати відповідне фінансово-економічне обґрунтування та пропозиції щодо збалансування державного бюджету згідно з частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України та частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України. Відповідно і термін набрання чинності законом, вказаний у законопроекті, не узгоджується з частиною третьою статті 27 Бюджетного кодексу України. З огляду на викладене міністерство не підтримує його. Враховуючи зазначене та за наслідками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення, що даний законопроект має вплив на показники бюджету і в разі прийняття до 15 липня 2014 року має вводитися в дію не раніше 1 січня 2015 року.

О.Буховець повідомив, що Міністерство інфраструктури України висловило низку зауважень техніко-юридичного характеру до положень законопроекту та зауважило, що оскільки закони України «Про центральні органи виконавчої влади» і «Про державну службу» не містять норм щодо звільнення відповідних категорій державних службовців у разі звільнення керівника органу, то внесення змін до зазначених законів є недоцільним, а законопроект не підтримується.

Спільний представницький орган сторони роботодавців на національному рівні у зверненні до Комітету також зазначив, що закони України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року та від 17 листопада 2011 року не передбачають можливості звільнення державних службовців у разі звільнення керівника органу, тому законопроект не підтримується.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету.

Члени Комітету під час обговорення зазначили, що законами, до яких пропонуються зміни, вже передбачаються гарантії державним службовцям на продовження роботи після звільнення керівника відповідного органу, а саме:

- частиною шостою статті 11 та частиною п’ятою статті 20  Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» передбачається, що звільнення Міністра чи керівника центрального органу виконавчої влади не може бути підставою для звільнення державних службовців та працівників апарату відповідного органу (крім працівників патронатної служби);

- розділом V «Припинення державної служби» Закону України «Про державну службу» (від 17.11.2011), де наведені чіткі підстави припинення державної служби, не передбачено, що звільнення керівника відповідного органу є підставою для звільнення державних службовців, які працюють у цьому органі;

- встановлення відповідним посадовим особам додаткових гарантій щодо залишення на посаді (наприклад, у разі повторного отримання підряд негативної оцінки результатів службової діяльності державного службовця, встановлення його невідповідності займаній посаді протягом строку випробування) суперечить нормам Закону України «Про державну службу» стосовно рівня професійної компетентності державного службовця та вимог профілю професійної компетентності відповідної посади державної служби; 

- положення законопроекту потребують доопрацювання в частині використаної правової термінології (як то «територіальні органи виконавчої влади).

Голова підкомітету О.Буховець поінформував, що члени підкомітету з питань органів виконавчої влади погодились із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке зазначає, що підстави звільнення державних службовців чітко визначаються Законом України «Про державну службу» та у певних випадках - Кодексом законів про працю України і їх перелік є вичерпним. При цьому оскільки законами не передбачено такої підстави для звільнення державних службовців як звільнення керівника центрального органу виконавчої влади, то не має й об’єктивних передумов для законодавчого встановлення заборони на таке звільнення. Головне управління та підкомітет з питань органів виконавчої влади вважають за доцільне відхилити законопроект за результатом його розгляду в першому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гарантій здійснення права на працю) (реєстр. № 2279а), поданий народним депутатом України Т.Слюз, відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України «Про Державний Прапор України» (реєстр. №3119), поданий народним депутатом України І.Молотком. 

В.Гладій вказав, що законопроектом пропонується визначити правовий статус Державного Прапору України, його стандартне графічне зображення, технічні рекомендації з дотримання забарвлення та пропорцій при виготовленні та відтворенні Державного Прапору України, порядок вшанування Державного Прапору України, порядок його вивішування та інші протокольні особливості.

Доповідач наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму  висновку висловлює сумніви щодо доцільності прийняття закону, направленого на встановлення опису та порядку використання тільки Державного Прапору України, схиляючись до ідеї єдиного закону про всі державні символи України. Крім того він вказав, що Головне управління висловлює ряд зауважень щодо змісту законопроекту, а саме: законопроект не забезпечує вичерпного регулювання порядку офіційного використання Державного Прапору України та його зображення (законопроектом не врегульовані питання підняття Державного Прапору України в місцях дислокації військових формувань, розміщення зображення Державного Прапору України на офіційних документах тощо), не визначає загальних правил щодо його неофіційного використання фізичними особами, юридичними особами приватного права, об’єднаннями громадян, що, при встановленні відповідальності за не дотримання вимог законопроекту, може трактуватися як фактична заборона такого використання.   

Голова підкомітету також поінформував, що законопроект потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до вимог нормопроектувальної техніки, зокрема, в частині використання термінології.

В.Гладій звернув увагу присутніх, що Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у своєму висновку зазначив, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про Державний Прапор України» (реєстр. № 3119), поданий народним депутатом України І.Молотком, за наслідками розгляду повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України В.Гладія.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про ратифікацію Додаткового протоколу до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування (реєстр. № 0038), поданий Президентом України.

Є.Карташов наголосив, що законопроектом пропонується ратифікувати Додатковий протокол до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування, підписаний 16 листопада 2009 року в м. Утрехті, з метою реалізації положень Утрехтського порядку денного щодо забезпечення доброго врядування на місцевому та регіональному рівнях, а також створення умов для дальшого розвитку співробітництва між Україною та Радою Європи у сфері місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Д.Лосєв.

Є.Карташов поінформував Комітет, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку в цілому підтримує прийняття даного законопроекту та не має заперечень щодо ратифікації зазначеного Додаткового протоколу Верховною Радою України. Разом із тим, Головне управління звертає увагу, що реалізація Додаткового протоколу не є можливою без належного правового забезпечення інституту місцевого референдуму як способу реалізації права громадян на прийняття рішень з найважливіших питань місцевого значення, а також суттєвого оновлення правил здійснення інших передбачених законодавством України процедур залучення громадян до участі у справах місцевого самоврядування. З огляду на зазначене, поданий законопроект, на думку Головного управління, необхідно розглядати одночасно з переглядом відповідних положень чинного законодавства України про місцеве самоврядування, включаючи вжиття заходів щодо належного правового забезпечення інституту місцевого референдуму. Крім того, Головне управління висловило до законопроекту зауваження техніко-юридичного характеру, зокрема, щодо необхідності включення до нього положень, які б визначали умови набрання чинності законом про ратифікацію.

Члени Комітету під час обговорення зауважили, що законодавство України загалом передбачає механізми залучення громадян до участі у справах місцевого самоврядування, а з метою належного правового забезпечення інституту місцевого референдуму у Комітеті створено Робочу групу з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (реєстр. № 0867), який буде внесено на розгляд Комітету для прийняття остаточного рішення після завершення її роботи.

Голова підкомітету Є.Карташов оголосив проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування – запропонувати Комітету з питань європейської інтеграції рекомендувати Верховній Раді України ратифікувати Додатковий протокол до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань європейської інтеграції рекомендувати Верховній Раді України ратифікувати Додатковий протокол до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань європейської інтеграції, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо перерозподілу видатків Національного агентства України з питань державної служби (реєстр. № 2357а, доопрацьований), поданий народним депутатом України В.Тихоновим.

О.Дудка вказав, що законопроектом пропонується в межах загального обсягу фінансування видатків Національному агентству України з питань державної служби додатково спрямувати 633,2 тис. гривень на фінансування бюджетної програми "керівництво та функціональне управління у сфері державної служби" (код 6121000) та одночасно зменшити на таку ж суму видатки за бюджетною програмою "підготовка державних службовців V-VII категорій, підвищення кваліфікації державних службовців I-IV категорій, працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування, підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та світової інтеграції, організація підготовки та виконання тренінгових програм і заходів з розвитку вищого корпусу державної служби" (код 6121020).

За визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи зазначені зміни обґрунтовуються необхідністю вирішення питань Національного агентства України з питань державної служби щодо забезпечення виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на суму 318,0 тис. гривень, своєчасної сплати коштів за використані енергоносії, комунальні послуги, недопущення кредиторської заборгованості з їх оплати бюджетними установами на суму 280 тис. гривень та відшкодування видатків на утримання та експлуатаційне обслуговування орендованого комунального майна територіальними управліннями на суму 35,2 тис. грн.

О.Дудка поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 15 жовтня 2013 року загалом не заперечує проти прийняття законопроекту й внесення відповідних змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік". Водночас, Головне управління звертає увагу на можливість та доцільність вирішення порушеного питання шляхом застосування положень частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України, згідно з якою у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів перерозподіл видатків бюджету, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків здійснюються за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Також він вказав, що Міністерство фінансів України у своєму висновку зазначило, що прийняття законопроекту, зважаючи на необхідність виконання судових рішень, є доцільним.

О.Дудка оголосив проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань місцевих бюджетів і комунальної власності - вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України з реєстр. № 2357а за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу за наявності позитивного висновку Кабінету Міністрів України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо перерозподілу видатків Національного агентства України з питань державної служби (реєстр. № 2357а, доопрацьований), поданий народним депутатом України В.Тихоновим, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу за наявності позитивного висновку Кабінету Міністрів України.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо погодження користування надрами)  (реєстр. №2438а), поданий народним депутатом України М.Рудьковським.

Є.Карташов вказав, що зазначений законопроект, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на оптимізацію процедур погодження користування надрами та створення сприятливих засад для залучення інвестицій у надрокористування на умовах угод про розподіл продукції. Даний законопроект забезпечить участь у процесі погодження проектів угод про розподіл продукції обласних державних адміністрацій. Проектом запропоновано внесення змін до Закону України «Про угоди про розподіл продукції», до Кодексу про надра України. Також пропонуються зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема до пункту 4 частини «б» статті 33 та пункту 22 статті 43, доповнивши словами «окрім випадків користування надрами на умовах угод про розподіл продукції».

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Є.Карташов поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює низку суттєвих зауважень до законопроекту та пропонує за наслідками розгляду у першому читанні його відхилити. На думку фахівців Управління, суть запропонованої у законопроекті «оптимізації» полягає «в перекладенні функцій погодження з органів місцевого самоврядування на обласні державні адміністрації». Зокрема, проекти угоди про розподіл продукції пропонується узгоджувати лише з обласними державними адміністраціями або державними адміністраціями міст Києва або Севастополя, а не з органами місцевого самоврядування, на території яких розташована ділянка надр, що відповідно до угоди передається в користування, як передбачається чинним законодавством. 

В.Кравченко зазначив, що органи місцевого самоврядування не повинні бути сторонніми спостерігачами того, що відбувається на їх території, особливо тоді, коли йдеться про господарську діяльність, пов‘язану з техногенними впливами на довкілля, споживанням природних ресурсів. Він підкреслив, що органи місцевого самоврядування відповідно до статті 11 Кодексу України про надра входять до складу органів, що здійснюють державне управління у галузі геологічного вивчення, використання і охорони надр. В.Кравченко поінформував, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у висновку від категорично не підтримує вказаний законопроект та вказує, що законодавча пропозиція суперечить нормам Європейської хартії місцевого самоврядування та Конституції України.

Є.Карташов повідомив про проект висновку Комітету, запропонований для розгляду підкомітетом з питань місцевого самоврядування - запропонувати Комітету з питань економічної політики, визначеного головним з опрацювання проекту з реєстр. № 2438а  рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні законопроект відхилити.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань економічної політики, визначеного головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо погодження користування надрами)  (реєстр. № 2438а),  рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні законопроект відхилити.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань економічної політики.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

11.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про розгляд проекту вітання з нагоди Дня місцевого самоврядування в Україні, його затвердження та направлення для розміщення на офіційному веб-сайті Верховної Ради України та опублікування в газеті “Голос України”.

Доповідач ознайомив членів Комітету з проектом тексту вітання такого змісту.

Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щиро вітає працівників і службовців органів місцевого самоврядування, сільських, селищних, міських голів, депутатів місцевих рад, представників вітчизняних та міжнародних неурядових організацій,  науковців  із Днем місцевого самоврядування !

Державний статус цієї святкової дати свідчить про те велике значення і увагу, що надаються у нашій країні системі місцевого самоврядування, визнання її ролі у забезпеченні здійснення і надання найбільш важливих та наближених до людини повноважень і послуг. Освіта, охорона здоров’я, культура, соціальний захист, багатогалузеве комунальне господарство, містобудування – ось далеко не повний перелік ключових сфер суспільного життя, відповідальність за надійне функціонування і злагоджену роботу яких покладено на самоврядну ланку влади.

Ми добре усвідомлюємо всю складність питань, що вирішуються органами місцевого самоврядування у громадах та регіонах, бачимо ті непрості умови, в яких доводиться працювати нашим колегам на місцях і як представники найвищого законодавчого органу державної влади запевняємо їх у всілякій підтримці та сприянні на рівні законопроектування, створення належних правових основ для забезпечення ефективної та якісної діяльності кожного із елементів системи місцевого самоврядування, її комплексного реформування на засадах децентралізації владних повноважень та субсидіарності, досягнення реальної фінансової спроможності та організаційної самостійності.

Бажаємо Вам, шановні друзі, міцного здоров’я, щастя, щедрого достатку, злагоди і родинного затишку. Нехай збуваються всі заповітні мрії, реальністю стають добрі плани та наміри, творчих здобутків Вам, успіхів і звершень у нелегкій та відповідальній праці на благо громад, регіонів та рідної України!

Д.Жванія вніс пропозицію підтримати запропонований проект вітання Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

06.11.2013 року

 

1. Про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення.

2. Про проект Постанови про віднесення міста Бурштин Галицького району Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення (реєстр. № 2450а, н.д.Купчак В.Р.).

3. Про проект Закону:

3.1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396, н.д. Єфремов О.С., Олійник В.М.);

3.2 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. № 3396-1, н.д. В.Ковальчук, Агафонова Н.В., Різаненко П.О.).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. № 2908, н.д. Князевич Р.П.).

5. Про проект Закону про внесення змін до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та «Про поштовий зв’язок» (щодо порядку і умов присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна) (реєстр. № 2444а, н.д. Марцінків Р.Р., Любоненко Ю.В., Андрієвський Д.Й., Чугунніков В.С.).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо гарантій здійснення права на працю) (реєстр. № 2279а, н.д. Слюз Т.Я.).

7. Про проект Закону «Про Державний Прапор України» (реєстр. № 3119, н.д. Молоток І.Ф.).

8. Про проект Закону про ратифікацію Додаткового протоколу до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування (реєстр. № 0038, Президент України Янукович В.Ф.).

9. Про проект Закону України про внесення змін до додатка №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» щодо перерозподілу видатків Національного агентства України з питань державної служби» (реєстр. № 2357а, н.д. Тихонов В.М.).

10. Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо погодження користування надрами) (реєстр. № 2438а, н.д. Рудьковський М.М.).

11. Про розгляд проекту вітання з нагоди Дня місцевого самоврядування в Україні (7 грудня), його затвердження та направлення для розміщення на офіційному веб-сайті Верховної Ради України та опублікування в газеті “Голос України”.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57