ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 10

 

05 червня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І.,    Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Кличко В.В., Пехов В.А., Федорук М.Т.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М.,    Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти: Маковський О.А., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Гордієнко С.В. – народний депутат України;

Ландик В.І. – народний депутат України;

Мірошниченко Ю.Р. – народний депутат України, представник Президента України у Верховній Раді України;

Сех І.І. – народний депутат України;

Скопненко Г.П.керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Копиленко О.Л. – директор Інституту законодавства Верховної Ради України;

Кравченко В.В. директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Бережницький Я.В. – заступник завідувача відділу експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про інформацію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про стан виконання у 2012 році рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939-IV «Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування».

2. Про перейменування села Біньова Сянківської сільської ради Турківського району Львівської області.

3. Про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971, КМУ, М.Азаров).

4. Про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971-1, н.д. В.Балога, П.Порошенко, І.Єремеєв, С.Міщенко, Г.Заболотний).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів) (реєстр. № 2164, н.д. І.Сех).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна)  (реєстр. № 2507, н.д. В.Ландик).

7. Про проект Закону про звання «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094,    н.д. І.Бережна).

8. Про проект Закону про почесне звання України «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094-1, н.д. П.Симоненко, П.Цибенко).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465, н.д. Б.Бенюк).

10. Про проект Закону про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. №0863, друге читання).

11. Про проект Закону про внесення змін до статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» щодо пенсійного забезпечення депутатів міських, селищних та сільських рад (реєстр. № 2366, н.д. О.Михайленко, С.Гордієнко).

12. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» (щодо депутатів місцевих рад) (реєстр. № 2366-1, н.д. О.Лукашук).

 

***

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Д.Жванія поінформував, що на адресу Верховної Ради України надійшли подання Президента України В.Януковича про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії В.Шаповала у зв’язку з досягненням шістдесятип’ятирічного віку та про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії. Підставою для їх внесення є повноваження Глави держави, встановлені пунктом 21 частини першої статті 85 Конституції України. Разом із поданнями зареєстровано проекти постанов Верховної Ради України з реєстр. №№2197а, 2198а відповідно. Оскільки Комітет має розглянути вищевказані документи на виконання доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака, відповідні питання необхідно включити до порядку денного засідання Комітету та визначитись щодо них відповідно до норм статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

Пропозицію підтримано.

 

В.Бондаренко запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (27 жовтня 2013 року)   (реєстр. № 2175а, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко, Н.Новак, В.Яворівський).

Пропозицію підтримано.

 

О.Сиротюк та Є.Карташов внесли пропозиції щодо послідовності розгляду окремих питань порядку денного засідання Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

 

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна)  (реєстр. № 2507, н.д. В.Ландик).

2. Про інформацію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про стан виконання у 2012 році рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939-IV «Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування».

3. Про перейменування села Біньова Сянківської сільської ради Турківського району Львівської області.

4. Про подання Президента України В.Януковича про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії В.Шаповала у зв’язку з досягненням шістдесятип’ятирічного віку (проект Постанови про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2197а, Президент України В.Янукович)).

5. Про подання Президента України В.Януковича про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії (проект Постанови про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2198а, Президент України В.Янукович)).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів) (реєстр. № 2164, н.д. І.Сех).

7. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (27 жовтня 2013 року)   (реєстр. № 2175а, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко, Н.Новак, В.Яворівський).

8. Про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971, КМУ, М.Азаров).

9. Про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971-1, н.д. В.Балога, П.Порошенко, І.Єремеєв, С.Міщенко, Г.Заболотний).

10. Про проект Закону про звання «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094, н.д. І.Бережна).

11. Про проект Закону про почесне звання України «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094-1, н.д. П.Симоненко, П.Цибенко).

12. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465, н.д. Б.Бенюк).

13. Про проект Закону про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. №0863, друге читання).

14. Про проект Закону про внесення змін до статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» щодо пенсійного забезпечення депутатів міських, селищних та сільських рад (реєстр. № 2366, н.д. О.Михайленко, С.Гордієнко).

15. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» (щодо депутатів місцевих рад) (реєстр. № 2366-1, н.д. О.Лукашук).

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна) (реєстр. № 2507, н.д. В.Ландик).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується надати виконавчим органам місцевих рад повноваження щодо присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна. Законодавча ініціатива підтримується провідними асоціаціями органів місцевого самоврядування із всеукраїнським статусом. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку також висловлюється на підтримку законопроекту та прийняття його за основу за результатами розгляду у першому читанні. Аналогічної точки зору дотримується і профільний підкомітет, який за результатами попереднього розгляду законопроекту з реєстр. № 2507 пропонує Комітету схвалити висновок щодо його прийняття за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Ландик.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 1 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо присвоєння поштової адреси об'єктам нерухомого майна) (реєстр. № 2507), за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про інформацію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про стан виконання у 2012 році рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939-IV «Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування».

Доповідач нагадав, що кожного року на адресу Верховної Ради України надходять аналітичні матеріали Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про стан виконання рекомендацій парламентських слухань «Про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування», що відбулися ще в 2003 році. Надійшли такі матеріали і за період 2012 року. Вони містять різнопланову інформацію про діяльність органів виконавчої влади, в тому числі з підготовки і видання нормативно-правових документів на підтримку місцевого самоврядування, адміністративно-територіальної реформи, сприяння фінансовим аспектам регіонального розвитку, розвитку підприємництва, сільських територій.

Є.Карташов повідомив, що на засіданні підкомітету було досягнуто згоди щодо необхідності продовження моніторингу за виконанням рекомендацій вищевказаних парламентських слухань та підтримано проект рішення Комітету, який виноситься для обговорення на його засіданні.

В обговоренні питання взяли участь: Д.Жванія, Н.Новак, О.Сиротюк, М.Федорук та інші народні депутати України – члени Комітету.

Підтримуючи пропозиції щодо взяття наданої інформації до відома та необхідності продовження моніторингу, члени Комітету одностайно висловилися за проведення наприкінці поточного року слухань з тематики децентралізації публічної влади та розвитку місцевого самоврядування. Більш детально питання їх організації і підготовки доцільно було б розглянути на початку третьої сесії Верховної Ради України.

УХВАЛИЛИ:

Інформацію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про стан виконання у 2012 році рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939-IV «Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування» взяти до відома та вважати за доцільне продовження моніторингу у зв’язку з необхідністю удосконалення законодавства, що посилює роль місцевого самоврядування у системі влади, реалізацією Державної стратегії регіонального розвитку до 2015 року та з огляду на важливість тих питань, які висвітлюються у звіті.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про перейменування села Біньова Сянківської сільської ради Турківського району Львівської області.

Доповідач зазначив, що питання щодо перейменування села Біньова Сянківської сільської ради Турківського району Львівської області на село Беньова порушене перед Верховною Радою України Львівською обласною радою. Воно підтримане територіальною громадою на місцевому референдумі, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Сянківською сільською, Турківською районною, Львівською обласною радами. Надіслані до парламенту матеріали містять обгрунтування щодо необхідності такого перейменування, зокрема в його історичному контексті.

В.Гладій повідомив, що Інститут української мови НАН України пропонує підтримати подання Львівської обласної ради та у своєму висновку вказує, що назва села Беньова Турківського району Львівської області утворено від особового імені Беньо, Бенедикт. Водночас Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України дотримується протилежної позиції. Що стосується підкомітету з питань державного будівництва, то він висловився на підтримку ініціативи територіальної громади та відповідних місцевих рад.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Біньова Сянківської сільської ради Турківського району Львівської області на село Беньова та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Біньова Турківського району Львівської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Біньова Турківського району Львівської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про подання Президента України В.Януковича про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії В.Шаповала у зв’язку з досягненням шістдесятип’ятирічного віку (проект Постанови про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2197а, Президент України В.Янукович)).

Доповідач зазначив, що Президент України В.Янукович у своєму поданні пропонує парламенту достроково припинити повноваження члена Центральної виборчої комісії Шаповала Володимира Миколайовича у зв’язку з досягненням шістдесятип’ятирічного віку. Підставами для подання є пункт 21 частини першої статті 85 Конституції України, де передбачено, що до повноважень Верховної Ради України належить призначення на посаду та припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента України, а також пункт 2 частини четвертої статті 30 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», яким передбачено, що досягнення шістдесятип'ятирічного віку членом Центральної виборчої комісії є підставою дострокового припинення його повноважень. Водночас частиною дев’ятою цієї статті Закону визначено, що при виникненні підстав дострокового припинення повноважень Президент України у тридцятиденний термін вносить до Верховної Ради України подання про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Ю.Мірошниченко.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови Верховної Ради України про дострокове припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2197а) за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання Голові Комітету, народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утрималися» – 6 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

5.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про подання Президента України В.Януковича про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії (проект Постанови про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2198а, Президент України В.Янукович)).

Доповідач зазначив, що Президент України у своєму поданні пропонує парламенту призначити Копиленка Олександра Любимовича на посаду члена Центральної виборчої комісії. Підставою для подання є пункт 21 частини першої статті 85 Конституції України, яким передбачено, що до повноважень Верховної Ради України належить призначення на посаду та припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Ю.Мірошниченко, О.Копиленко.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови Верховної Ради України про призначення О.Копиленка на посаду члена Центральної виборчої комісії (реєстр. № 2198а) за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання Голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утрималися» – 6 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

6.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів) (реєстр. № 2164, н.д. І.Сех).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується передбачити фінансування всіх видів виборів за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України. Він поінформував присутніх, що Комітету з питань бюджету у висновку щодо законопроекту вказує, зокрема, що до законопроекту всупереч вимогам статті 27 Бюджетного кодексу України та статті 91 Регламенту Верховної Ради України для досягнення збалансованості бюджетів не надано пропозицій щодо джерел проведення додаткових видатків державного бюджету, а термін набрання чинності, визначений у законопроекті, не відповідає частині третій статті 27 Бюджетного кодексу України. Міністерство фінансів України вважає, що цей законопроект не може бути прийнятий.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку звертає увагу, що законопроект при розгляді в першому читанні може бути прийнятий за основу з врахуванням висловлених зауважень і пропозицій, які, зокрема, стосуються необхідності коригування положень Бюджетного кодексу України (норм глави 14 «Розмежування видатків між бюджетами») та виконання вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України щодо необхідності надання фінансово-економічного обґрунтування (розрахунку розміру витрат), а також пропозиція щодо покриття цих витрат.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, І.Сех.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів) (реєстр. № 2164), поданий народним депутатом України І.Сех, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Проти» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко про проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (27 жовтня 2013 року) (реєстр. № 2175а, н.д. О.Чорноволенко, Ю.Одарченко, Н.Новак, В.Яворівський).

Доповідач зазначив, що проектом Постанови пропонується парламенту призначити на неділю, 27 жовтня 2013 року позачергові вибори як Київського міського голови, так і депутатів Київської міської ради, оскільки для цього наявні всі підстави.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Під час обговорення народні депутати України – члени Комітету внесли для голосування дві пропозиції щодо можливого висновку Комітету відповідно до статті 114 Регламенту Верховної Ради України, одна з яких полягала у необхідності прийняття проекту Постанови з реєстр. № 2175а за основу, інша – у його поверненні на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. Однак жоден із запропонованих проектів не набрав необхідної кількості голосів для ухвалення висновку Комітету.

Констатуючи неможливість досягнення згоди для ухвалення висновку Комітету щодо проекту Постанови з реєстр. № 2175а, передбаченого статтею 114 Регламенту Верховної Ради України, зважаючи на зміст частини четвертої статті 111 Регламенту Верховної Ради України, члени Комітету підтримали пропозицію проект Постанови з реєстр. № 2175а внести на розгляд Верховної Ради України для прийняття рішення щодо нього, доручивши виступити зі співдоповіддю при розгляді цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

Пропозицію підтримано.

 

8.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971, КМУ, М.Азаров).

Доповідач зазначив, що законопроект розглядається за дорученням Голови Верховної Ради України В.Рибака. Метою законодавчої ініціативи, зокрема, є створення законодавчих підстав для проведення повторних виборів народних депутатів України у 11, 71, 94, 132, 194, 197 та 223 одномандатних виборчих округах, у зв’язку з тим, що постановою Центральної виборчої комісії від                 5 листопада 2012 року № 1931 визнано неможливість достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року у одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197 та 223, а також постановою  Вищого адміністративного суду України від 8 лютого 2013 р. № П/800/99/13 визнано неможливим достовірне встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року в одномандатних виборчих округах №№ 11 та 71. Проектом Закону пропонується визначити особливості підготовки та проведення повторних виборів народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.

Д.Жванія ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту, яке наводить низку зауважень та за результатами аналізу пропонує віддати перевагу альтернативному законопроекту з реєстр. № 2971-1 як такому, що містить менше недоліків.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 15 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

9.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VII скликання у деяких одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971-1, н.д. В.Балога, П.Порошенко, І.Єремеєв, С.Міщенко, Г.Заболотний).

Доповідач зазначив, що законопроект розглядається за дорученням Голови Верховної Ради України В.Рибака. Метою законодавчої ініціативи, зокрема, є створення законодавчих підстав для проведення повторних виборів народних депутатів України у одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197 та 223, у яких постановою Центральної виборчої комісії від 5 листопада 2012 року №1931 визнано неможливість достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року, оскільки питання щодо призначення повторних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі з таких підстав законодавчо не врегульоване. Проектом Закону пропонується визначити особливості підготовки та проведення повторних виборів народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у зазначених одномандатних виборчих округах.

Д.Жванія ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №2971-1, яке наводить низку зауважень до нього та висловлюється щодо доцільності його прийняття за основу як такого, що містить менше недоліків, ніж альтернативний законопроект з реєстр. № 2971.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України VІІ скликання у одномандатних виборчих округах 94, 132, 194, 197, 223 у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування 28 жовтня 2012 року (реєстр. № 2971-1) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 15 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

Після завершення голосування щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 2971-1, Голова Комітету Д.Жванія нагадав, що проблематикою законодавчого врегулювання питання проведення повторних виборів народних депутатів України в деяких одномандатних округах займалася створена Комітетом за дорученням Голови Верховної Ради України В.Рибака Робоча група з опрацювання узгодженого законопроекту про повторні вибори народних депутатів України у деяких одномандатних виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року. Як керівник Робочої групи Д.Жванія поінформував народних депутатів України, що члени Робочої групи досягли згоди з приводу окремих позицій, які мають бути зазначені у законопроекті, а саме:

номери п’яти виборчих округів, у яких постановою Центральної виборчої комісії від 5 листопада 2012 року №1931 було визнано неможливість достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року, у яких будуть проведені повторні вибори;

дату проведення повторних виборів;

строк втрати чинності цього Закону – день, наступний за днем набуття повноважень народними депутатами України, обраними на повторних виборах народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223, що забезпечить одноразовість його застосування.

Керуючись частиною другою статті 110 Регламенту Верховної Ради України, якою передбачено, що при розгляді альтернативних законопроектів головний Комітет може рекомендувати Верховній Раді взяти за основу один із них або підготувати інший законопроект, який вноситься на розгляд Верховної Ради народними депутатами – членами цього Комітету, членами Комітету напрацьовано законопроект, у якому були враховані вищезазначені позиції.

Крім цього, законопроектом пропонується встановити строки здійснення деяких виборчих процедур, які виходять за межі шістдесятиденного виборчого процесу повторних виборів, розширити права офіційних спостерігачів від іноземних держав та міжнародних організацій, що сприятиме збільшенню прозорості та відкритості виборчого процесу, а також передбачити, що на повторних виборах не будуть діяти вимоги щодо обов’язковості навчання осіб, які претендують на зайняття керівної посади у складі окружної виборчої комісії. Передбачається, що фінансування повторних виборів депутатів буде здійснюватись за рахунок коштів Державного бюджету, виділених на підготовку і проведення виборів народних депутатів України.

Передбачена законопроектом дата проведення повторних виборів – 18 серпня 2013 року – була запропонована як найближча можлива дата у разі досягнення політичного консенсусу щодо цього питання та прийняття Закону на пленарному тижні 4 – 7 червня і має бути змінена в залежності від дати розгляду законопроекту та його прийняття Верховною Радою України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223, підготовлений народними депутатами України – членами Комітету, та рекомендувати парламенту за наслідками розгляду його в першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові Комітету – народному депутату України Жванії Д.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 6 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

10.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону про звання «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094, н.д. І.Бережна).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується встановити почесне звання України «Місто воїнської слави», а також визначити порядок його присвоєння та особливості правового статусу таких міст. Практично аналогічний законопроект подано народними депутатами України П.Симоненком та П.Цибенком і він зареєстрований як альтернативний. Саме цей законопроект підтримується Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Водночас Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за результатами аналізу обох поданих законопроектів висловлюється щодо доцільності їх відхилення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про звання «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094), поданий народним депутатом України І.Бережною, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутатів України.

 

Рішення прийнято.

 

11.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону про почесне звання України «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094-1, н.д. П.Симоненко, П.Цибенко).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується встановити почесне звання України «Місто воїнської слави», а також визначити порядок його присвоєння та особливості правового статусу таких міст. Цей законопроект є альтернативним до практично аналогічного за змістом законопроекту з реєстр. № 1094, поданого народним депутатом України І.Бережною. Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує Верховній Раді України підтримати законопроект народних депутатів України П.Симоненка та П.Цибенка. Водночас Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за результатами аналізу обох поданих законопроектів висловлюється щодо доцільності їх відхилення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про почесне звання України «Місто воїнської слави» (реєстр. № 1094-1), поданий народними депутатами України П.Симоненком та П.Цибенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.

Голосували «За» – 12 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутатів України.

 

Рішення прийнято.

 

12.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465, н.д. Б.Бенюк).

Доповідач зазначив, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроект розроблено у зв‘язку із невідкладною потребою опрацювання дієвого механізму контролю за діяльністю міністерств та відомств України, зменшення ризиків зловживання владою посадових осіб, розширення можливостей громадського контролю України за діяльністю органів виконавчої влади та підвищення рівня особистої відповідальності членів Кабінету Міністрів на ввірених ділянках відповідальності. Це досягається шляхом доповнення статті 35 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» новою частиною та доповнення частини другої статті 8 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» новим пунктом.

Він повідомив, що Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у експертному висновку від 17 квітня 2013 року щодо відповідності оформлення та реєстрації проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465) вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів вказує на коректність врахування автором відповідних приписів зазначених актів. При цьому підкреслюється, що у разі прийняття запропонованих у законопроекті новел, необхідно вносити зміни до Глави 38 Регламенту Верховної Ради України, якою врегульовано розгляд питань, пов’язаних із парламентським контролем за діяльністю Кабінету Міністрів України.

Комітет з питань правової політики на своєму засіданні 17 квітня 2013 року розглянув законопроект з реєстр. № 2465 на відповідність Конституції України та дійшов висновку, що поданий документ не суперечить її положенням.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 9 квітня 2013 року на даний законопроект наводить низку зауважень до нього, в тому числі з мотивів неконституційності, та висловлює аргументацію щодо доцільності його відхилення за результатами розгляду на засіданні парламенту.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховець поінформував, що на засіданні підкомітету більшістю голосів було вирішено запропонувати Комітету підтримати висновок щодо прийняття законопроекту з реєстр. № 2465 за основу за результатами першого читання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Під час обговорення законопроекту з реєстр. № 2465 на засіданні Комітету було висловлено дві взаємовиключні точки зору щодо нього.

З однієї сторони йшлося про необхідність підтримки розширення існуючих на сьогодні форм інформування Верховної Ради України про діяльність вищого та центральних органів виконавчої влади і, відповідно, прийнятті вищевказаного законопроекту за основу. З іншої – про неузгодженість положень законопроекту з приписами Конституції України та некоректність його назви. Адже парламентський контроль відповідно до пункту 33 частини першої статті 85 Конституції України здійснюється лише в межах, визначених Конституцією України, а не звичайним законом. Для їх розширення слід ініціювати конституційні зміни, що в даному разі зроблено не було. Стаття 113 Конституції України вказує також, що Уряд підзвітний і підконтрольний парламенту лише у межах статей 85, 87 Конституції України. Але ці статті не містять положень про звітування окремих членів Кабінету Міністрів України. Мова йде про Уряд як цілісний колегіальний орган, єдиний суб’єкт конституційної відповідальності. Окрім цього, члени Кабінету Міністрів України з відновленням у жовтні 2010 року дії Конституції України в редакції від 28 червня 1996 року призначаються та звільняються вже не Верховною Радою України, а Президентом України. Тому саме перед ним несуть відповідальність за роботу тих чи інших міністерств. Зважаючи на зазначене, законопроект із реєстр. № 2465 пропонувалося відхилити.

За підсумками обговорення було поставлено на голосування два проекти висновків Комітету стосовно проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю (реєстр. № 2465), передбачені пунктами 1 та 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України: про прийняття законопроекту за основу та про відхилення законопроекту. Однак жоден із запропонованих проектів не набрав необхідної кількості голосів для ухвалення висновку Комітету – голоси розподілилися порівну.

Констатуючи неможливість досягнення згоди для ухвалення висновку Комітету щодо законопроекту з реєстр. № 2465, передбаченого статтею 114 Регламенту Верховної Ради України, зважаючи на зміст частини четвертої статті 111 Регламенту Верховної Ради України, члени Комітету підтримали пропозицію проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465), поданий народним депутатом України Б.Бенюком, внести на розгляд Верховної Ради України для прийняття рішення щодо нього, доручивши виступити зі співдоповіддю при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України А.Близнюку.

Пропозицію підтримано.

 

13.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. №0863, друге читання).

Доповідач зазначив, що законопроект з реєстр. № 0863 було внесено на розгляд Верховної Ради України VI скликання народними депутатами України Ю.Ключковським і С.Подгорним та за наслідками розгляду в першому читанні прийнято за основу 17 лютого 2009 року з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

Вказаний законопроект був розроблений з метою створення правових передумов для формування постійної мережі територіальних виборчих утворень – виборчих дільниць та територіальних виборчих округів, що передбачалося Законом України «Про Державний реєстр виборців» № 698-V у редакції від 22 лютого 2007 року. Утворені відповідно до цього законопроекту виборчі дільниці мали б бути спільними для усіх передбачених Конституцією України виборів і референдумів. Утворені відповідно до цього законопроекту територіальні виборчі округи мали б застосовуватися при проведенні загальнонаціональних виборів (до яких відносяться вибори Президента України і народних депутатів України) та всеукраїнського референдуму. Зазначеним законопроектом пропонується уповноважити Центральну виборчу комісію на створення територіальних виборчих округів, постійних виборчих дільниць, зміну їх меж, ліквідацію.

За час, коли законопроект готувався до розгляду в другому читанні, було внесено зміни до Закону України «Про Центральну виборчу комісію», відповідно до яких Центральна виборча комісія була наділена повноваженням встановлювати систему територіальної організації загальнодержавних виборів шляхом утворення територіальних виборчих округів та виборчих дільниць з особливостями, визначеними відповідним законом про вибори (пункт 7-1 статті 17 Закону).

На виконання положень Закону України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VІ від 17 листопада 2011 року (підпункти 3, 4 пункту 6 розділу ХV «Прикінцеві та перехідні положення») Центральна виборча комісія забезпечила утворення звичайних, закордонних та спеціальних виборчих дільниць на постійній основі, а також одномандатних округів на постійній основі (постанови ЦВК від 24.01.2012 р. № 11, від 02.02.2012 р. № 20, від 12.04.2012 р. №№ 66, 67, від 28.04.2012 р. № 82 та інші).

Разом із цим законами України на сьогодні не передбачено використання створених на постійній основі виборчих дільниць на місцевих виборах, виборах Президента України, всеукраїнському референдумі.

До порядку денного другої сесії Верховної Ради України проект Закону України про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. № 0863) був включений 2 квітня 2013 року і 16 квітня сплив час, передбачений частиною першою статті 116 Регламенту Верховної Ради України для подання до нього поправок та пропозицій.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко повідомив, що до проекту Закону була подана тільки одна пропозиція – від народного депутата України Князевича Р.П. – законопроект відхилити. Ця пропозиція підтримується підкомітетом, який пропонує Комітету ухвалити відповідний висновок.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію народного депутата України Князевича Р.П. щодо відхилення проекту Закону України про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. № 0863) та рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 95 Регламенту Верховної Ради України зняти цей законопроект з розгляду як такий, що втратив актуальність.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян – народному депутату України Бондаренку В.Д.

Голосували «За» – 14 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

 

Рішення прийнято.

 

14.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» щодо пенсійного забезпечення депутатів міських, селищних та сільських рад (реєстр. № 2366, н.д. О.Михайленко, С.Гордієнко).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується доповнити існуючий перелік місцевих рад, депутати яких мають право на пенсію за особливі заслуги перед Україною, сільськими, селищними, міськими міст районного значення радами. Така новація сприятиме відновленню соціальної справедливості та засвідчить однакове ставлення держави до всіх категорій депутатів місцевих рад. Разом із цим законопроектом на розгляду парламенту перебуває альтернативний законопроект з реєстр. № 2366-1 народного депутата України О.Лукашука, який має аналогічну мету, однак встановлює іншу кількість скликань, що дають право на отримання надбавки до пенсії.

Голова підкомітету О.Буховець повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своїх висновках на дані законопроекти пропонує повернути їх суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання, з огляду на висловлені зауваження. Водночас підкомітет з питань органів виконавчої влади не визначився щодо своєї позиції з даного питання і пропонує Комітету ухвалити висновок безпосередньо в ході його обговорення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, С.Гордієнко, В.Кравченко.

Під час обговорення народні депутати України – члени Комітету зазначили, що відповідна категорія пенсіонерів виявилася незаслужено дискримінованою, адже саме депутати сільських, селищних, міських рад міст районного підпорядкування безпосередньо працюють на місцях, знають і вирішують найболючіші проблеми своїх виборців, постійно дбають про покращання добробуту односельців, про соціальний розвиток конкретного села, селища, міста, зміцнюючи цим Українську державу. При цьому є значна кількість осіб, які представляють інтереси своїх виборців двадцять і більше років і стали пенсіонерами після багатолітнього виконання таких обов’язків, не суміщаючи їх із службою в органах виконавчої влади чи місцевого самоврядування.

Авторами законопроекту з реєстр. № 2366 під час обговорення було поінформовано присутніх, що з приводу питання, яке пропонується вирішити цими законодавчими пропозиціями, протягом тривалого часу до парламенту та окремих народних депутатів України надходять численні звернення від окремих місцевих рад, громадських організацій, безпосередньо депутатів місцевих рад тощо.

Відзначалося також, що у законопроекті з реєстр. № 2366 застосовуються визначення категорій адміністративно-територіальних одиниць, які тривалий час використовуються у сучасного законодавстві, зокрема Бюджетному кодексі України. Зважаючи на цю обставину не можна погодитись із зауваженням Головного науково-експертного управління стосовно необхідності змістовного доопрацювання законопроекту в цій частині.

В.Кравченко зазначив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» підтримує ідею, закладену в обох законодавчих пропозиціях і вважає, що законопроекти доцільно прийняти за основу, доопрацювавши до другого читання законопроект, який забезпечуватиме рівне право на пенсійне забезпечення депутатів місцевих рад різних скликань та всіх територіальних рівнів.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, визначеному головним з опрацювання проекту Закону про внесення змін до статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» щодо пенсійного забезпечення депутатів міських, селищних та сільських рад (реєстр. № 2366 від 21.02.2013 р.), внесеного народними депутатами України О.Михайленко, С.Гордієнком, О.Борита, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до  пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України прийняти за основу даний проект закону України за результатами розгляду в першому читанні, доопрацювавши його до другого читання з урахуванням висловлених зауважень.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Не брали участі в голосуванні» – 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

15.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» (щодо депутатів місцевих рад) (реєстр. № 2366-1, н.д. О.Лукашук).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується доповнити існуючий перелік місцевих рад, депутати яких мають право на пенсію за особливі заслуги перед Україною, сільськими, селищними, міськими міст районного значення радами. Така новація сприятиме відновленню соціальної справедливості та засвідчить однакове ставлення держави до всіх категорій депутатів місцевих рад. Разом із цим на розгляді парламенту перебуває альтернативний законопроект з реєстр. № 2366 народних депутатів України О.Михайленко, С.Гордієнка, О.Борита, який має аналогічну мету, однак встановлює іншу кількість скликань, що дають право на отримання надбавки до пенсії.

Голова підкомітету О.Буховець повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своїх висновках на дані законопроекти пропонує повернути їх суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання, з огляду на висловлені зауваження. Водночас підкомітет з питань органів виконавчої влади не визначився щодо своєї позиції з даного питання і пропонує Комітету ухвалити висновок безпосередньо в ході його обговорення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення законопроекту було висловлено підтримку законодавчій ініціативі, однак, зважаючи на ухвалення висновку Комітету щодо прийняття за основу альтернативного законопроекту з реєстр. № 2366 та зважаючи на вимоги Регламенту Верховної Ради України до процедури розгляду таких законопроектів, було внесено і поставлено на голосування пропозицію щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 2366-1. Водночас народні депутати України – члени Комітету відзначили, що його положення можна використати при підготовці до другого читання альтернативного законопроекту.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, визначеному головним з опрацювання проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» (щодо депутатів місцевих рад) (реєстр. № 2366-1) внесеного народним депутатом України О.Лукашуком, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України відхилити даний проект закону України за результатами розгляду в першому читанні.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, «Не брали участі в голосуванні» – 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 16:09
03 грудня 2014 14:38
03 грудня 2014 14:37
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:34
03 грудня 2014 14:33
03 грудня 2014 14:32
03 грудня 2014 14:30
03 грудня 2014 14:29