ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 101/16
09 липня 2010 року 18 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а, к. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Демчишен В.В., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Надоша О.В.
Відсутні: Боднар О.Б., Сінченко В.М., Павленко В.В., Петренко В.М., Матвієнко А.С., Фомін О.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти секретаріату Комітету: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б.
Запрошені:
Усенко-Чорна Ж.І. – заступник Голови Центральної виборчої комісії;
Шелестов О.М. – член Центральної виборчої комісії;
Федоренко В.Л. – директор Департаменту конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;
Яковлєва О.І. – головний спеціаліст відділу з питань прав людини Департаменту конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;
Гапотченко В.І. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Мельник В.О. – Обухівський міський голова;
Іщук Б.Г. – головний спеціаліст Департаменту регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про подання Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо звільнення Шуфрича Н.І. з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (реєстр. №6693, КМУ, М.Азаров).
2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (реєстр. №6669, КМУ, М.Азаров).
3. Про проект Закону про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601, друге читання).
4. Про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення.
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував прийняти його за основу та в цілому з врахуванням розгляду питання про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення другим за черговістю:
1. Про подання Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо звільнення Шуфрича Н.І. з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (реєстр. №6693, КМУ, М.Азаров).
2. Про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення.
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (реєстр. №6669, КМУ, М.Азаров).
4. Про проект Закону про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601, друге читання).
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету за основу та в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови (члена) підкомітету з питань органів виконавчої влади про подання Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо звільнення Шуфрича Н.І. з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (реєстр. №6693, КМУ, М.Азаров).
Доповідач зазначив, що 7 липня 2010 року Прем’єр-міністр України М.Азаров вніс до Верховної Ради України подання щодо звільнення Шуфрича Нестора Івановича з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у зв’язку з переходом на іншу роботу та відповідний проект Постанови з реєстр. № 6693.
Внесення такого подання Прем’єр-міністром України відповідає вимогам пункту 1 частини другої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», пункту 3 частини шостої статті 207 Регламенту Верховної Ради України.
Водночас Верховна Рада України, керуючись положеннями пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, частин другої, третьої статті 18 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, частини сьомої статті 207 Регламенту Верховної Ради України може звільнити члена Кабінету Міністрів України із займаної посади.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, частин другої, третьої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» звільнити Шуфрича Нестора Івановича з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у зв’язку з переходом на іншу роботу, прийнявши проект Постанови про звільнення Шуфрича Н.І. з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (реєстр. №6693).
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, секретарю Комітету С.Гордієнку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8, «Проти» – 1 (С.Подгорний), «Утримався» – 1 (Ю.Ключковський), Не брав участь у голосуванні – 1 (О.Омельченко).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення.
Доповідач зазначив, що Київська обласна рада прийняла рішення 17 червня 2010 року про порушення перед Верховною Радою України клопотання про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення. Водночас з такими клопотанням звернулися Київська обласна державна адміністрація (№11-11-15278 від 02.09.2009 р.) та Обухівська районна державна адміністрація Київської області (№2738/612 від 11.09.2009 р.).
Місто Обухів розташоване на відстані
Місто має вигідне економіко-географічне положення так, як розташоване неподалік від столиці України, що сприяє подальшому економічному і соціальному зростанню. Чисельність жителів міста Обухів становить 32525 громадян, сіл Таценки і Ленди – 551 особа.
Демографічна ситуація характеризується позитивними показниками - зростанням народжуваності (народжуваність перевищує смертність на 4%).
Розроблені детальні плани нових житлових мікрорайонів на площі
Економічний потенціал міста Обухів складають потужні підприємства: ВАТ «Київський картонно-паперовий комбінат», ВАТ «Аерок-Обухів», ВАТ «Автомобіліст», ЗАТ «Обухівський вентиляційний завод», АТЗТ «Обухівський молочний завод», АТ завод «Цегла-Трипілля», Обухівська філія ВАТ «Київоблгаз», ВАТ «Обухівське», ТзОВ «Інтерфом», ТОВ «Алеана», ТОВ «Обухівське підприємство будівельних матеріалів»та інші.
За підсумками року промисловими підприємствами вироблено товарної продукції понад 1,5 млрд. грн.
Суттєвою складовою економічного потенціалу міста є підприємництво. У місті зареєстровано 672 юридичні особи та 4,5 тисяч фізичних осіб-суб’єктів підприємницької діяльності. Найбільше їх у торгівлі, промисловості, побутовому обслуговуванні, будівництві. Торгівельна мережа міста складається зі 118 продовольчих та 109 непродовольчих магазинів, 58 закладів громадського харчування, 7 автозаправних станцій, 21 аптеки і аптечних кіосків. Широкий спектр побутових послуг забезпечують 280 суб’єктів підприємництва, функціонує 3 комунальних ринки та один приватний.
Бюджет міста не дотаційний, кожного року спостерігається збільшення обсягів надходжень. Бюджет 2010 року становить 37 млн. грн.
На даний час у місті ведеться житлове будівництво. В місті функціонує 12 житлово-комунальних підприємств, в тому числі 4 житлово-експлуатаційні, 4 товариства співвласників багатоповерхових житлових будинків, міський водоканал, 3 підприємства з теплопостачання: ВАТ «Енергія», КП «Обухівтепломережа», КП «Теплотрансбуд», ПФ «Ліфтовик».
Комунальний житловий фонд налічує 119 багатоквартирних будинків загальною площею
Місто має розвинену соціальну інфраструктуру та освітні заклади: школа-сад, гімназія, ліцей, спортивна школа, 5 дошкільних навчальних закладів, 6 загальноосвітніх шкіл, дитяча школа мистецтв, 1 філія вищого навчального закладу, підлітковий клуб «Романтик», 3 стадіони, 6 бібліотек, краєзнавчий музей.
Медичну допомогу населенню надають районна поліклініка, стоматологічна поліклініка, районна лікарня, міська медамбулаторія.
Інформування громади забезпечується газетою «Обухівські вісті», інформаційним порталом Обухівської міської ради, телестудіями «Бард» та «Екран».
Органи місцевого самоврядування міста Обухів мають структуру, що забезпечує надання адміністративних, соціальних і комунальних послуг громаді. Обухівська міська рада має власне адміністративне приміщення та нежитлові приміщення, що є достатнім для розміщення відділів та управлінь. Додаткові витрати на утримання працівників не передбачаються.
Соціально-економічна характеристика міста Обухів підтверджує, що місто самодостатнє, має перспективу розвитку з визначеною стратегією та спроможністю забезпечення надання всіх послуг мешканцям громади.
Місто включено до програми проведення фінальної частини Євро-2012.
Питання про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення розглянуто і схвалено Київською обласною радою, підтримано Київською обласною та Обухівською районними державними адміністраціями.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету підтримати клопотання про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення та подати на розгляд Верховної Ради України проект Постанови з цього питання та інші необхідні матеріали.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України віднести місто Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців» (реєстр. № 6669, КМУ, М. Азаров).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. № 6669 пропонується змінити низку положень Закону України “Про Державний реєстр виборців” шляхом викладення його в новій редакції з метою врегулювання окремих проблем, що виникли, зокрема, при організації роботи органів Державного реєстру виборців з виборцями, при підготовці списків виборців у разі призначення виборів чи референдумів.
Законопроект передбачає здійснення ряду заходів для уникнення кратного включення виборця до Реєстру.
Так, статтею 7 встановлюється можливість тимчасової зміни місця голосування (на період проведення виборів чи референдуму) виборця, який в день голосування з поважних причин не може проголосувати за своєю виборчою адресою, без зміни виборчої адреси.
Крім того, статтею 8 чітко визначено поняття "виборча адреса", зокрема:
виборця, який не має зареєстрованого місця проживання;
військовослужбовця;
виборця, який відбуває покарання;
виборця, який проживає чи перебуває за межами України.
Також передбачається удосконалення положень статей 19–24, 27, 28, які встановлюють порядок періодичного поновлення персональних даних Реєстру, уточнення персональних даних Реєстру, складання попередніх та уточнених списків виборців.
Статтями 19, 20 передбачено удосконалення порядку внесення змін до Реєстру за ініціативою виборця. За підсумками вивчення звернення виборця орган Реєстру може звернутися засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру до органу ведення Реєстру за попередньою виборчою адресою виборця про необхідність внесення змін щодо виборчої адреси виборця (якщо попередня виборча адреса виборця не належить до території, на яку поширюються повноваження цього органу ведення Реєстру).
Статтею 22 пропонується встановити щомісячне поновлення бази даних Реєстру (замість щоквартального). Встановлюється, що передбачені цією статтею відомості подаються до органу ведення Реєстру за місцезнаходженням органу, закладу, установи, зазначених у цій статті, до 5 числа наступного місяця.
Пропоновані зміни також удосконалюють процедуру публічного контролю ведення Реєстру (статті 21, 24), технологію обміну даними між органами ведення Реєстру за допомогою засобів автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 09.07.2010 висловило окремі зауваження до законопроекту, вказавши на певні суперечності між його положеннями, прогалини в регулюванні, порушення нормотворчої техніки тощо. При цьому експерти звернули увагу на обмеженість їх можливостей стосовно проведення належного аналізу концептуального рівня, правових, соціально-економічних та інших наслідків прийняття запропонованого законопроекту у зв’язку з надзвичайно стислими термінами підготовки висновку.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Державний реєстр виборців” (реєстр. № 6669) при розгляді у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.
2. Доручити виступити при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – Надоші О.В.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України (С.Подгорний), «Утримався» – 1 народний депутат України (Ю.Ключковський).
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови комітету О.Омельченка про проект Закону про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601, друге читання).
Доповідач зазначив, що після прийняття законопроекту з реєстр. №6601 Верховною Радою. України за основу 01.07.2010 р., Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування було доручено підготувати його до другого читання у семиденний строк. Станом на 09.07.2010 р. до законопроекту надійшло 1351 пропозиція і поправка від суб’єктів права законодавчої ініціативи. Вони внесені до порівняльної таблиці і підготовлені до розгляду безпосередньо на засіданні Комітету, оскільки профільний підкомітет за браком часу це питання не розглядав.
Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував не закривати засідання Комітету до остаточного розгляду всіх пропозицій і поправок.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко зазначив, що з поважних причин не може бути присутнім на засіданні Комітету та передав право голосу секретарю Комітету С.Гордієнку. Він доручив ведення засідання для розгляду питання заступнику Голови Комітету Ю.Ключковському.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Під час розгляду низка положень законопроекту викликали дискусії серед членів Комітету. Це, зокрема, стосувалося питань запровадження змішаної виборчої системи, принципів формування виборчих округів при обранні депутатського корпусу районних та обласних рад, висування кандидатів у депутати та на посади сільських, селищних, міських голів у селах, селищах, містах, які входять до складу інших міст, можливості одночасного проведення місцевих виборів і всеукраїнського референдуму, введення інституту грошової застави, матеріально-фінансового забезпечення виборчого процесу, можливості повсюдного проведення чергових місцевих виборів 31.10.2010 тощо.
О 21 год. 15 хв. заступник Голови Комітету Ю.Ключковський залишив засідання Комітету. Засідання продовжилося під головування заступника Голови Комітету О.Черноморова.
О 21 год. 40 хв. голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний залишив засідання Комітету.
У ході обговорення питання члени Комітету наголосили, що відповідно до частини другої статті 66 прийнятого за основу законопроекту, закупівля товарів, оплата робіт, послуг для підготовки і проведення чергових, позачергових та перших місцевих виборів здійснюється Центральною виборчою комісією за рахунок коштів Державного бюджету України, територіальними виборчими комісіями – за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, а повторних та проміжних місцевих виборів – за рахунок коштів місцевих бюджетів, без застосування тендерних (конкурсних) процедур, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
На засіданні Комітету зауважувалось, що встановлення або зміна умов, порядку та процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів регламентується Законом України «Про здійснення державних закупівель», який був прийнятий парламентом 1 червня 2010 року та набув чинності 30 червня 2010 року. Дія цього Закону поширюється і на випадки, коли предметом закупівель є товари, роботи і послуги для підготовки та проведення виборів і референдумів.
Разом із тим, частиною третьою статті 2 зазначеного Закону передбачені випадки, в яких не застосовуються тендерні (конкурсні) процедури, однак не встановлено, що закупівля товарів, робот і послуг для підготовки та проведення виборів і референдумів здійснюється з такими особливостями. З огляду на вищевказане, видається доцільним внесення зміни до частини третьої статті 2 Закону України “Про здійснення державних закупівель”.
Члени Комітету звернули увагу на те, що в прикінцевих та перехідних положеннях прийнятого у першому читанні за основу проекту Закону України про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601) не пропонується внести зміни до Закону України “Про здійснення державних закупівель”, а норми статті 116 Регламенту Верховної Ради України не дозволяють подання пропозицій до другого читання в частині внесення змін до Закону України “Про здійснення державних закупівель”.
Однак для врегулювання подібних ситуацій статтею 50 Регламенту Верховної Ради України передбачено застосування процедури одноразового відхилення від процедур (ad hoc), що й пропонується здійснити.
Загалом Комітетом було опрацьовано 1351 поправку і пропозицію, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи, 109 з яких було враховано, 7 – враховано частково, 1229 – відхилено.
За результатами обговорення Комітет не дійшов єдиного висновку щодо необхідності виключення положень, якими запроваджується грошова застава (пропозиція народного депутата України С.Гордієнка), а також щодо можливості одночасного проведення чергових місцевих виборів 31.10.2010 (пропозиція народного депутата України С.Подгорного до пункту 8 Прикінцевих і перехідних положень законопроекту). Визначитися щодо цих пропозицій має безпосередньо Верховна Рада України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601) за результатами розгляду в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому.
2. Запропонувати при прийнятті остаточного рішення по законопроекту застосувати норми статті 50 Регламенту Верховної Ради України про одноразове відхилення від процедур (ad hoc) та внести додаткові зміни до проекту Закону, а саме:
доповнити Розділ XІV «Прикінцеві та перехідні положення» проекту Закону про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601) пунктом 7 такого змісту:
«7. Частину третю статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 року доповнити абзацом такого змісту:
«товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється для підготовки і проведення виборів та референдумів в Україні».
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, члену Комітету О.Касянюку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 9 народних депутатів України, «Не брали участі у голосуванні» – 2 народних депутати України (Ю.Ключковський, С.Подгорний).
Рішення прийнято.
Голова Комітету О.ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С.ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
09.07.2010 року
1. Про подання Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо звільнення Шуфрича Н.І. з посади Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (реєстр. №6693, КМУ, М.Азаров).
2. Про віднесення міста Обухів Обухівського району Київської області до категорії міст обласного значення.
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців» (реєстр. №6669, КМУ, М.Азаров).
4. Про проект Закону про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (реєстр. №6601, друге читання).