Стенограма

Опубліковано 14 11 2025

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань організації державної влади, місцевого самоврядування,

регіонального розвитку та містобудування

14 листопада 2025 року

Веде засідання голова комітету ШУЛЯК О.О.

 

ГОЛОВУЮЧА. Доброго дня, шановні колеги! Включилися вже начебто всі, хто планував. Колеги, вітаю, доброго дня ще раз! Ми проводимо наше засідання комітету в режиму відеоконференції на платформі Zoom в порядку, який передбачений Законом України "Про комітети Верховної Ради України", із застосуванням пункт 4 розділу VIII "Прикінцевих положень".

Склад нашого комітету – 27 народних депутатів. Засідання комітету є повноважним, якщо на ньому присутні більше половини від затвердженого Верховною Радою України складу його членів. Згоду підписав 21 народний депутат, 21 член комітету. І сьогодні на засіданні зареєструвалося (зараз мені секретаріат допоможе) 15 народних депутатів.

Шановні колеги, якщо секретар комітету Дмитро Валерійович Ісаєнко підтримуємо, нам буде допомагати у підрахунку голосів секретаріат і я буду озвучувати. Шановний пан Ісаєнко, підтримується?

 

ІСАЄНКО Д.В. Я підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Колеги, кожному з вас в алфавітному порядку надаю слово для того, щоб ви особисто представляли, що берете участь у засіданні комітету. І прошу обов'язково, як того передбачає Закону про комітети парламенту, включати відео для фіксації вашої особистої присутності.

Шановні колеги, чи є пропозиції у членів комітету до порядку денного? Якщо немає, я пропоную підтримати і проголосувати порядок денний засідання комітету за основу та в цілому, переходимо до голосування.

Я, Шуляк Олена, беру особисто участь в засіданні комітету і голосую за прийняття порядку денного за основу та в цілому.

Будь ласка, пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар, беру участь особисто, – за порядок денний за основу та в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І. С. Васильєв – особисто, за основу і в цілому, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Беру участь особисто, голосую – за, в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда, приймаю участь особисто, за основу і в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев. Пан Кальцев, я вас бачила в Zoom.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. Да-да, щось мікрофон не спрацював. Да, я присутній особисто. Голосую за порядок денний за основу та в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко присутній особисто, голосую за основу та в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов присутній особисто, порядок денний підтримую за основу та в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський присутній особисто, голосую – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Всіх вітаю! Беру особисто участь у засіданні комітету, голосую за основу та в цілому за порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.

Пан Рубльов.

Пан Саврасов.

 

CАВРАСОВ М.В. На засіданні комітету присутній, порядок денний підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Доброго дня, колеги! Особисто присутній, голосую за порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Доброго дня! Порядок денний підтримую. Присутній особисто…

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева присутня особисто. Підтримую порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Пан Яценко, будь ласка.

 

ЯЦЕНКО А.В. Присутній особисто. Порядок денний підтримую. Доброго дня!

 

ГОЛОВУЮЧА. Добрий!

Колеги, 17 – за.

 

КАЧУРА О.А. Я вибачаюся, Олена Олексіївна, тут були перепади у нас інтернету, певні проблеми. Олександр Качура. Беру участь в засіданні комітету особисто, підтримую порядок денний за основу та в цілому.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

 

БІЛОЗІР Л.М. Ще, будь ласка, Білозір. Присутня особисто, підтримую порядок денний за основу і в цілому. Вітаю, колеги!

 

ГОЛОВУЮЧА. Вітаю, пані Лариса!

19 – за. Рішення прийнято.

Колеги, переходимо до питань порядку денного. Перше питання – це проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей проектування та будівництва Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності (реєстраційний номер 14166), це перше читання.

Колеги, зазначений законопроект за ініціативи пані Верещук зареєстрований 50-ма народними депутатами. Я є одним із авторів цього законопроекту. Він дуже короткий, врегульовує питання, які розблокують початок проектування безпосередньо Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні і Музею Революції Гідності. Буде особливий порядок, який стосується надання містобудівних умов та обмежень і роботи з обмеженнями, які стосуються культурної спадщини.

Ми пропрацьовували цей законопроект безпосередньо з КМДА, яка буде надавати або не надавати містобудівні умови та обмеження, безпосередньо з Міністерством культури. Дуже би просила його підтримати сьогодні на засіданні комітету, тому що мені здається, це є надзвичайно важливим, особливо зараз, коли буде річниця Революції Гідності.

Тому, шановні колеги, у мене все.

Я зараз запрошую до слова голову підкомітету Ганну Вячеславівну Бондар, будь ласка, сповістити про рішення підкомітету.

 

БОНДАР Г.В. Добрий день, колеги. На засіданні підкомітету з питань містобудування, благоустрою та земельних відносин у межах територій забудови 12 листопада цього року було розглянуто законопроект за реєстраційним номером 14166. Підтримуючи ініціативи щодо будівництва цього важливого об'єкта державного значення Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності, з'ясувавши позицію народних депутатів України підкомітетом ухвалено запропонувати комітету рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей проектування та будівництво Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності, поданий народним депутатом України Оленою Шуляк та іншими народними депутатами (номер 14166). Включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання і за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з необхідністю його доопрацювання до другого читання і застосування частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради, врахувавши пропозиції і поправки в частині обмеження дії, встановлених законом, містобудівної та науково-проектної документації, параметрів забудови територій та планувальних обмежень. В тому числі режимів використання територій пам'яток культурної спадщини, їх зон охорони, історичних ареалів населених місць на проєктування та будівництво Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності.

Прошу підтримати цей законопроект, це дійсно дуже важливо. На наступному тижні він стоїть у нас в порядку денному сесії. Прошу підтримати рішення підкомітету.

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Ганно.

Шановні колеги, чи бажають виступити члени комітету? Можливо, запрошені? Колеги, не бачу я піднятих долоньок. Ми тоді можемо переходити до голосування.

 

БОЙКІВ Н.І. Можна я?

 

ГОЛОВУЮЧА. Да, будь ласка.

 

БОЙКІВ Н.І. Я перепрошую. Наталія Бойків, заступниця Генерального директора із адміністративно-господарської роботи Музею Революції Гідності. Також хочу звернутися і попросити проголосувати в першому читанні, тому що, як вже зазначалося, наступного тижня 21 листопада 12-а річниця Революції Гідності. І це був би важливий крок вшанування пам'яті Героїв Небесної Сотні, та й не тільки Героїв Небесної Сотні, взагалі героїв наших і сьогоденної війни. І ще хочу зазначити, що це будівля нова абсолютно, з новими технологіями в архітектурному форматі. І це дасть можливість розблокувати і продовжити проєктування з подальшим будівництвом.

Прошу підтримати цей законопроект. А, ще хочу подякувати всім причетним до розробки цього законопроекту. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую вам дуже за ініціативність.

Будь ласка, пані Наталія Козловська, піднята рука.

 

КОЗЛОВСЬКА Н.В. Дякую, Олена Олексіївна.

Єдине, щоб я хотіла запропонувати, додати до рішення: звернути увагу Київської міської державної адміністрації, що неврахування відповідних результатів конкурсу при розгляді містобудівної документації на місцевому рівні призвело до того, що Верховній Раді України необхідно врегульовувати це питання на законодавчому рівні. Тому я би просила все-таки, щоб ми не просто прилаштовувалися до тих помилок, які там допускаються на рівні органів місцевого самоврядування, а говорили їм про те, що так точно непотрібно робити.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Наталія. Ми в протоколі це обов'язково зафіксуємо. Передамо побажання. Ми всі чудово розуміємо, про що йде мова. Я думаю, що питання з сучасною містобудівною документацією міста Києва, – це окремий блок, до якого потрібно буде нам ще дійти і працювати з КМДА.

Колеги, якщо висловились всі бажаючі, тоді переходимо до голосування за пропозицією. Рекомендувати парламенту відповідно до частити третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей проектування та будівництва Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності з реєстраційним номером 14166 включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Рекомендувати парламенту проект з реєстраційним номером 14166 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

Зважаючи на необхідність комплексного техніко-юридичного та редакційного доопрацювання проекту Закону з реєстраційним номером 14166 і узгодження окремих його положень з іншими положеннями законодавства, врахувати при підготовці до законопроекту до другого читання відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України пропозиції і поправки щодо виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей у тексті законопроекту, інших структурних частин законопроекту та/або інших законодавчих актів, що не були предметом розгляду в першому читанні та відповідають предмету правового регулювання законопроекту (зокрема щодо обмеження дії встановлених законом, містобудівною та науково-проектною документацією параметрів забудови території та планувальних обмежень, в тому числі режимів використання території пам'яток культурної спадщини, їх зон охорони, історичних ареалів населених місць на проєктування та будівництво Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні – Музею Революції Гідності тощо) і звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією оголосити про це під час розгляду даного законопроекту на пленарному засіданні. Співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України пані Ганну Бондар.

Колеги, переходимо до голосування.

Я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ГУЗЬ І.В. Гузь – за. Ви пропустили.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Вітаю вас, пане Ігорю.

Пан Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. За, за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Іванов – за.

Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев, будь ласка.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Микиша – за, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Пані голово, Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пан Лозинський.

Пан М'ялик.

Пан Рубльов.

Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Соколов, підтримую. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Однозначно – за. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 18 – за. Рішення прийнято.

Колеги, наступне питання порядку денного – це розгляд проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження механізмів забезпечення пішохідної доступності закладів дошкільної освіти під час забудови територій (реєстраційний номер 13609). Це перше читання, автор – Кабінету Міністрів України.

Я прошу до слова представника Міністерства розвитку громад та територій. Прошу представити проект. Регламент – 2 хвилини.

 

КОЗЛОВСЬКА Н.В. Дякую, Олена Олексіївна.

Шановні народні депутати, інші присутні, на розгляд Верховної Ради України Кабінетом Міністрів внесено проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження механізмів забезпечення пішохідної доступності закладів дошкільної освіти під час забудови територій. Як ви знаєте, нещодавно Верховною Радою прийнято Закон України "Про дошкільну освіту", яким наразі передбачається дуже широкий спектр закладів дошкільної освіти, починаючи від класичних закладів, до яких ми з вами звикли, завершуючи мобільними закладами, які також можуть існувати на території населених пунктів.

Варто зазначити, що чинними положеннями містобудівного законодавства вже передбачено необхідність забезпечення раціонального взаємного розташування зон житлової та громадської забудови та прогнозування розвитку територій під час планування і забудови територій населених пунктів. Зокрема такий обов'язок покладено на органи місцевого самоврядування під час розроблення або внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні.

Окрім того, Державними будівельними нормами також визначено умовну нормативну відстань від закладів дошкільної освіти до інших об'єктів громадського обслуговування, до житлових будинків, яка має встановлюватися містобудівною документацією на місцевому рівні з урахуванням пішохідної доступності. В свою чергу, дотримання вимог, затверджених містобудівною документацією, та розроблення проектної документації у її відповідності є також обов'язком проектантів та девелоперів.

Водночас на практиці суб'єкти містобудування не забезпечують реалізацію таких об'єктів, навіть якщо вони передбачені містобудівною та проєктною документацією, а у разі їх передбачення у складі проєкту такі об'єкти знаходяться і здаються в експлуатацію окремо в останню чергу або виключаються зі складу проєкту.

Враховуючи зазначене, так як випливає з положень законопроекту, під час реалізації вимог стосовно вдосконалення діючого регулювання, є логічним зосередитися на вирішенні таких питань. Перше: якщо у разі складу проєкту житлового будівництва передбачено заклад дошкільної освіти, прийняття в експлуатацію такого закладу має здійснюватися раніше або одночасно із прийняттям в експлуатацію останньої черги всього комплексу. Це перше.

Друге: забезпечення передбачення закладів дошкільної освіти у детальних планах та проєктах забудови території, в межах якої планується здійснення реконструкції, заміни застарілого житлового фонду на етапі проведення конкурсу і залучення інвесторів забудовників та визначення такої необхідності. Підсилення визначення відповідальності суб'єктів містобудування за виконання будівельних робіт з порушенням вимог законодавства, або затверджених проєктних рішень в частині будівництва закладів дошкільної освіти, передбачених проєктною документацією на будівництво. Віднесення питань забезпечення територіальної доступності, зокрема дошкільної освіти до власних повноважень органів... виконавчих органів сільських, селищних, міських рад та деталізація делегованих повноважень виконавчих органів, передбачених законом, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проєктів окремих об'єктів.

Беручи до уваги, Мінрозвитку підтримує законопроект 13609 і просимо підтримати народних депутатів для прийняття його в першому читанні.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Наталія.

Будь ласка, прошу до слова голову підкомітету з питань будівництва і проектування Олега Андрійовича Дунду. Прошу сповістити рішення підкомітету.

 

ДУНДА О.А. Дуже дякую, Олена Олексіївна.

Підкомітет з питань будівництва та проектування на своєму засіданні вчора і сьогодні, це 13 і 14 листопада, розглянув цей законопроект за реєстраційним номером 13609 та одноголосно вирішив рекомендувати комітету рекомендувати Верховній Раді відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження механізмів забезпечення пішохідної доступності закладів дошкільної освіти під час забудови територій (реєстраційний номер 13609, від 07.08.2025 року), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олеже.

Будь ласка, чи бажають виступити члени комітету, можливо, у нас присутні на засіданні представники Міністерства освіти і науки України?

 

ШВАЧОВА О.І. Доброго дня, шановна Олена Олексіївна, шановні народні депутати і всі присутні! Я, Швачова Олена, державний експерт експертної групи з дошкільної освіти директорату дошкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України. Вчора засідала заступник міністра, і підтримуємо в цілому, напрацьовані вчора матеріали ще на доопрацюванні.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Олено.

Колеги, ще бажають виступити асоціація місцевого самоврядування, можливо, інші запрошені? Колеги, не бачу я піднятих долоньок.

Я говорила сьогодні також з керівником освітнього комітету паном Сергієм Бабаком. Ми розуміємо, що цей закон ми сьогодні за рекомендацією підкомітету будемо повертати на доопрацювання. Готові включитися всіма, з двома комітетами для того, щоб були там напрацьовані ну, дійсно реальні механізми, особливо, які стосуються відповідальності.

Тому, шановні колеги, якщо немає у нас більше інших пропозицій, ми переходимо до голосування за пропозицію, яку озвучив пан Дунда.

 

БІЛОЗІР Л.М. Олена Олексіївна, я перепрошую, а пан Олег Дунда міг би у двох словах сказати причини, чому повертається цей законопроект суб'єкту законодавчої ініціативи, і так само Міністерству освіти?…

 

ГОЛОВУЮЧА. Він може, пані Ларисо, він може…

 

ДУНДА О.А. Олена Олексіївна, я поясню.

 

БІЛОЗІР Л.М. Я би дуже хотіла почути. Тому що я розумію, що є якісь застереження, можливо, хоча б швиденько їх окреслити.

Дякую.

 

ДУНДА О.А. По-перше, тому що законопроект досить сирий, там немає жодної норми, яку б не потрібно було б змінювати. І тут питання в тому, що або це робить відповідно комітет разом з Комітетом по освіті і бере на себе це повноваження. Але тут питання до Мінрегіону: чому він надіслав до комітету настільки сирий законопроект? Вже не говорячи про те, що те, що було прописано в Законі, який ми з вами проголосували і прийняли, "Про дошкільну освіту", стосовно відповідальності за порушення норм і правил по пішохідній доступності при забудові, не відповідає тому, що зараз запропонувало міністерство, ну ініціатор цього законопроекту. Вони абсолютно різні, в даному випадку відповідальність фактично розмита і недієва. І тому цей законопроект, в гарному вигляді, потрібно переписувати повністю, від слова взагалі.

Я вибачаюсь, до міністерства, за таку критику.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ларисо, відповіли на запитання?

 

БІЛОЗІР Л.М. Ще Міністерство освіти хотілось би почути. От вони підтримують підкомітет, я так розумію, наскільки я зрозуміла, бо там мені так якось дуже поверхнево була відповідь. Тобто вони теж погоджуються і не підтримують цей законопроект, і готові залучитися до розробки, правильно? Разом з комітетом.

 

ШВАЧОВА О.І. В цілому законопроект ми підтримуємо, тут дуже такі слушні норми. Але щодо, як сказав пан Олег, щодо опрацювання, щоб більш точніше, ну, ми підключимось, доопрацювати там норми, які от вчора обговорювали. З приводу як би чітко визначити, більш чітко там повноваження от і місцевого самоврядування, щодо от, наприклад, щодо виконання проектної документації, там щоб не надходила там в останню чергу… Так.

 

КЛОЧКО А.А.  Я перепрошую, так як у нас мало часу.

Олено Олексіївно, я перепрошую, дозвольте, я секунду скажу з приводу цього законопроекту. Вибачте, але я закони читаю, і цей законопроект, от ми сьогодні на підкомітеті проговорювали, я не висловлював думку, але пан Олег і Олена Олексіївна теж висловили вірну думку.

У міністерства при всій можливості підтримки міжнародними фундаціями і організаціями, які можуть писати якісні і правильні законопроекти, чомусь вирішили подати на комітет сирий законопроект, який, почитавши навіть висновок ГНЕУ, вони не зробили ніяких своїх пропозицій. Це говорить про сьогодні, що міністерство неякісно виконує свою роботу та подає на комітет неякісний законопроект.

Тому цей законопроект повинен повернутися міністерству, доопрацювати його своїми силами, а не силами секретаріату, який сьогодні в комітеті завантажений достатньо багато, виконати свою функцію міністерства і подати правильний документ. На цьому все, крапка, він повинен бути повернутий в міністерство на доопрацювання.

Дякую…. (Не чути)

 

ДУНДА О.А. Дякую, пане Андрій. Я додам. Дивіться, там, якщо не прискіпуватися до окремих положень, там є три головні пункти.

Перше. Розмите і незрозуміле питання відповідальності. Фактично ті, хто розробляв цей законопроект, фактично намагалися вбити питання відповідальності, яке прописано в профільному законопроекті. От просто, щоб його не використовували. Це перше.

Друге питання те, що зазначили по черговим пусковим комплексам. Ми ж вами розуміємо, що дошкільна освіта або дитяча будівля, або дошкільні будівлі, їх можна зробити в останній черзі, додавши до них, умовно, якийсь невеличкий об'єкт і сказати, що ми виконуємо норми цього законопроекту. Фактично це буде профанація в такому вигляді. Дірок і сірих зон в цьому законопроекті безліч.

І третій пункт – це питання не врегулювання повноважень місцевих органів самоврядування. Тобто ці три пукти, які цей законопроект мав вирішити, він взагалі не вирішує. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Колеги, дякую за обговорення. Ми переходимо до голосування за пропозицію підкомітету. Секунду.

Ставлю на голосування рекомендувати парламенту відповідно до частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження механізмів забезпечення пішохідної доступності закладів дошкільної освіти під час забудови територій (реєстраційний номер 13609) включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання. Рекомендувати парламенту проект за реєстраційним номером 13609 за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України пана Олега Дунду.

Колеги, я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Ми голосуємо за відхилення, я так розумію, так?

 

ГОЛОВУЮЧА. За повернення суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

БІЛОЗІР Л.М. Так. Я – за. Я – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський за відхилення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Повернення на доопрацювання.

Пан Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Микиша – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 20 – за. Рішення прийнято.

Колеги, переходимо до наступного питання порядку денного: це проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реконструкції, капітального ремонту, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури (реєстраційний номер 14115), перше читання, автор Кабінет Міністрів України.

Я прошу до слова представника Міністерства розвитку громад та територій. Прошу представити проект, регламент – 2 хвилини.

 

КОВАЛЬЧУК К.О. Перепрошую. Добрий день, Олена Олексіївна, добрий день, шановні народні депутати! Заступник Міністра Ковальчук Костянтин Олексійович. Дякую за можливість виступити сьогодні з цього законопроекту.

У 2022 році, як ви знаєте, у зв'язку з воєнним станом та необхідністю оперативного вжиття заходів з енергозахисту Кабміном було відповідно запроваджено проект, експериментальний проект щодо будівництва, ремонту, інженерно-технічних заходів щодо захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного комплексу, Постанова відповідно 1482.

Регламентом, пунктом 7 параграфу 32 Регламенту передбачено, що за результатами відповідно реалізації експериментальних проектів будь-яких, керівник органу, який є головним розробником звітує на засіданні Кабміну і відповідно інформує про необхідність внесення змін до тих чи інших законодавчих актів за результатами проведення такого експериментального проекту. Відповідно за результатами реалізації вказаного проекту і було прийнято рішення про необхідність розробки відповідних законодавчих змін, які ми намагаємось запропонувати в законопроекті 14115.

Про що він? Коротко. Тобто, щоб забезпечити функціонування об'єктів критичної інфраструктури ПЕК під час воєнного стану, проектом акта пропонується спрощена процедура для операторів критичної інфраструктури ПЕК сектору критичної інфраструктури, енергетичного сектору на землях державної і комунальної власності без вжиття заходів з набуття та державної реєстрації прав власності або користування, в тому числі сервітуту. Також пропонується без розробки документації землеустрою і без внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру. Підставою для набуття права для відповідного використання земельних ділянок для реалізації таких заходів передбачається погодження з органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, враховуючи яке право власності на земельну ділянку. Тому відповідно оці норми і запропоновано даним законопроектом.

Ми ознайомились з висновком ГНЕУ Верховної Ради України, рішенням підкомітетом, повністю їх підтримуємо, ті зауваження, які були висловлені і наведені. І погоджуємось прийняти участь також в доопрацюванні до другого читання. Тому відповідно прошу підтримати, рекомендувати Верховній Раді відповідно до пункту винести на розгляд в першому читані за основу і врахувати отриманні пропозиції і зауваження при підготовці законопроекту до другого читання.

Дуже дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Костянтине.

Будь ласка, я прошу голову підкомітету Ганну Вячеславівну Бондар сповістити рішення підкомітету. Прошу вас до слова.

 

БОНДАР Г.В. Так, на засіданні підкомітету з питань містобудування, благоустрою та земельних відносин в межах території забудови 12 листопада цього року було розглянуто законопроект номер 14115. І з'ясувавши позицію народних депутатів, підкомітетом ухвалено запропонувати комітету рекомендувати Верховній Раді проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реконструкції, капітального ремонту, ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, поданий Кабінетом Міністрів України (номер 14115), включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання і за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з необхідністю його доопрацювання до другого читання із застосуванням частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради, врахувавши пропозиції і поправки в частині конкретизації об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору і встановлення обмежень дії поширення запропонованих проектом норм у разі здійснення реконструкції об'єктів критичної інфраструктури за рахунок земель, віднесених до категорії природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, земель історико-культурного призначення, земель водного фонду, рекреаційного, оздоровчого, лісогосподарського призначення тощо, для того щоб у нас не вийшло, як із законом про вітряки.

Прошу підтримати рішення комітету за основу з доопрацюванням до другого читання з урахуванням статті 114 Регламенту. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Ганно.

Чи бажають виступити члени комітету, можливо, запрошені? Не бачу я піднятих долоньок. Тоді ми переходимо до голосування.

Рекомендувати парламенту відповідно до частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реконструкції, капітального ремонту та інших інженерно-технічних заходів із захисту об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, за реєстраційним номером 14115, включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання.

Рекомендувати парламенту проект за реєстраційним номером 14115 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу. І зважаючи на необхідність комплексного техніко-юридичного та редакційного доопрацювання проекту Закону за реєстраційним номером 14115, узгодження окремих його положень з іншими положеннями законодавства, врахувати при підготовці законопроекту до другого читання відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України пропозиції і поправки щодо виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей в тексті законопроекту, інших структурних частин законопроекту та/або інших законодавчих актів, які не були предметом розгляду в першому читанні і відповідають предмету правового регулювання законопроекту. Зокрема щодо конкретизації об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, встановлення обмежень дії поширення запропонованих проектом норм в разі здійснення реконструкції об'єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури за рахунок земель, які віднесені до категорій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, земель історико-культурного призначення, земель водного фонду, рекреаційного, оздоровчого, лісогосподарського призначення тощо. Звернутися до Голови Верховної Ради України з пропозицією оголосити про це під час розгляду даного законопроекту на пленарному засіданні.

Співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України пані Ганну Бондар.

Колеги, переходимо до голосування.

Я – Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Микиша – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.

Пан Саврасов.

Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. За. Соколов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За, за. Стріхарський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 17 – за. Колеги, рішення прийнято.

І в мене ще невеличке уточнення. За перше голосування по 14166 секретаріат перерахував: 20 – за. Не 19, а 20.

Колеги, переходимо до наступних питань порядку денного. Це проекти законів: про внесення змін до деяких законів України щодо відрадянщення (дерадянізації) назви розмінної монети України (реєстраційний номер 14093). Автори – народні депутати Стефанчук, Клочко, Гузь, Лозинський, Іванов, Васильєв та інші; та про внесення змін до деяких законів України щодо визнання внеску керівництва Національного банку України в історію розвитку грошової одиниці України (реєстраційний номер 14093-1), автор народний депутат Разумков та інші.

Колеги, даними законопроектами пропонується зміна назви розмінної монети копійка. Я інформую, що комітет не є головним в опрацюванні цих проектів і пропоную наступний алгоритм розгляду. Спочатку пропоную заслухати авторів проектів, далі голова підкомітету пан Роман Лозинський сповістить рішення щодо кожного з проектів, які прийнято за наслідками їх розгляду на засіданні підкомітету, а потім перейдемо до обговорення та голосування по кожному проекту окремо. Якщо такий алгоритм підтримується, то переходимо, заперечень я не бачу, переходимо до роботи за таким планом.

Колеги, щодо проекту 14093, прошу до слова від авторського колективу, перший автор у нас Руслан Стефанчук. Немає. Тоді я прошу Романа Лозинського як співавтора законопроекту, я прошу представити проект, регламент 2 хвилини.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Дякую, пані голово. Шановні колеги, дякую, всім присутнім. Дякую, пану Андрію Пишному, керівнику Національного банку, який з нами тут присутній, і за роботу, і за ініціативу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Присутній пан Андрій, приєднався. Вітаємо!

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Так-так-так. І за те, що ми робимо важливі кроки для очищення нашої країни від всього російського.

Дуже коротко. Залишається три країни з копійками: Білорусь, країна-гній – терорист і агресор, і поки що ми. У нас історично ще у ХVII столітті, ще у ХVI столітті шаги були серед грошових одиниць, і на початку нашої незалежності з Києва на один із заводів прийшло замовлення на ескіз шагів. Але потім, всі ми знаємо, в Україні не відбулося люстрації після переходу від "совка" і певні особи, які приймали рішення, сказали переробити ескіз і замовили ескіз на копійки. І тоді почали карбувати нашу українську монету з назвою "копійка".

Зараз ми повертаємо собі своє історичне, ми повертаємо історичну справедливість, я думаю, що незважаючи на те, що наш комітет не є головним з розгляду цього законопроекту, ми зобов'язані його підтримати і зробити тут чіткий посил для всього парламенту і для головного комітету. У нашому комітеті є підкомітет з питань деколонізації, який абсолютно одноголосно підтримав даний законопроект основний і пропонував відхилити альтернативні, які, на превеликий жаль, якщо відкриєте текст, я навіть не буду цитувати, що там в альтернативних написано, але так спаплюжують нашу українську ідентичність.

Тому, шановні колеги, якщо можна, я би пропонував, пані голово, надати слово пану Андрію Пишному, тому що Національний банк – один з ініціаторів і драйверів цього процесу, за що ще раз дякую і йому особисто, пану Андрію, і команді Нацбанку.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Романе. Зараз ми надамо слово пану Андрію Пишному.

Єдине, декілька слів про проект 14093-1. Я би хотіла почути представників авторського колективу. Можливо, є Дмитро Разумков сьогодні з нами, або Дмитрієва Оксана, Петруняк Євген, Сюмар Вікторія, Бабій Роман, Козак Володимир Васильович? Немає нікого.

Тоді я передаю слово, будь ласка, пан Андрій Пишний, Голова Національного банку України, вам слово.

 

ПИШНИЙ А.Г. Пані Олено, дякую. Дякую за можливість виступити. Дякую членам комітету за увагу до цього питання. Дякую кожному народному депутату, який підтримав цей законопроект. Для нас насправді дуже важливо, що під цим законопроектом, а він, на моє глибоке переконання і не лише моє, а й команди Національного банку, має історичне значення. Під ним стоять підписи керівництва Верховної Ради і майже семи десятків депутатів.

2 вересня 2024 року, в День гривні, команда Національного банку ініціювала це питання, повернення питомої української назви дрібній монеті. Це питання виявилося глибоко дослідженим і таке відчуття, ніби воно чекало просто свого часу і політичної волі для того, щоб остаточно завершити грошову реформу, яка була розпочата в 1996 році. Саме так ми розглядаємо те рішення, яке ви зараз розглядаєте на комітеті і яке, я сподіваюсь, буде підтримане більшістю парламенту, – завершення грошової реформи.

Наступного року українська гривня святкуватиме 30-річчя, але протягом цих 30 років у структурі української національної валюти залишається елемент, який, на жаль, споріднює її з Росією і Білоруссю, і навіть насправді так званою Республікою Придністров'я Тирасполем. Тому що російське лобі в 90-х роках на початку становлення незалежності, коли формувалась концепція грошової реформи залишила цю купку сміття, яка поєднує Україну з Москвою, Білоруссю. Назва роздрібної монети копійка залишилась з колишніх республік Радянського Союзу лише в трьох незалежних країнах: в Україні, в Росії і в Білорусі. Прийшов час повернути Україні питому українську назву.

Я від себе відправив листи кожному народному депутату, де дуже розлого виклали усі аргументи і мені здається дали відповіді на всі запитання, які можуть виникати щодо цього. Я буду вдячний, якщо ви звернете на них увагу. В цих листах ви знайдете інформацію про те, що шаг є глибоко укоріненим в українській культурі. 11 творів Тараса Григоровича Шевченка несуть в собі згадку про шаги. Більше сотні прислів'їв і приказок містять шаги. Я скажу своє улюблене, тому що мені видається, воно дуже чітко відображає суть: ось вам мій шаг на ладан, щоб і моє перед Богом курилось.

Важливо також, що нашу ініціативу підтримав Інститут історії України Національної академії наук, Інститут мовознавства Потебні Національної академії наук, експертна комісія Українського інституту національної пам'яті, українські історики, зокрема Сергій Плохій, Алфьоров, Акім Галімов. Та, власне, ви знаєте, коли я сказав про те, що ми ініціюємо це питання Віктору Ющенку, якого вважають автором української грошової реформи, мені здалося, що навіть сльоза забриніла у нього в очах. Тому що свого часу йому не вдалося це зробити саме через комуністичне проросійське лобі, яке вирішило пов'язати український грошовий обіг і один з атрибутів нашого суверенітету і державності з Росією і Білоруссю. Прийшов час цього позбутися, і у вас є історична можливість і шанс завершити грошову реформу.

У 1918 році Українська Народна Республіка ухвалила рішення, що національною валютою у незалежній Україні повинна бути гривня і однією сотою частиною української національної валюти повинен бути шаг. У 1919 році росіяни позбулися і комуністи повернули копійку, і рубль.

Ми 30 років будемо наступного року святкувати українській гривні. Давайте зробимо і всьому українському народу, і наступним поколінням подарунок і повернемо питому українську назву, яка глибоко вкорінена в культурі, в літературі, в приказках, які є, по суті, душею.

І останнє. Часто звучить той факт, що це потребуватиме витрат з державного бюджету або якихось додаткових витрат з боку Національного банку. Я офіційно, абсолютно відповідально заявляю: ні, це не так. Жодних додаткових витрат ця ініціатива за собою не понесе, жодного конфіскаційного характеру ця ініціатива за собою також не несе, не буде вилучення, буде паралельний обіг. Ми зробимо це належним чином, не створюючи додаткового тиску ані на бюджет держави, ані на кошторис адміністративних витрат і бюджет Національного банку. Мені здається, час повернути своє.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Андрію.

 

ПИШНИЙ А.Г. Дякую і заздалегідь дякую за вашу підтримку і увагу. Команда Національного банку і я готові відповісти на будь-яке ваше запитання по суті цього законопроекту й ініціативи.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Андрію. Будь ласка, я зараз запрошую до слова народного депутата України, першого заступника голови комітету, голови підкомітету з питань деколонізації пана Романа Лозинського. І прошу сповістити рішення підкомітету щодо кожного з проектів.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Пані голово, рішенням підкомітету було підтримати законопроект за реєстраційним номером 14093 та відхилити альтернативні.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Романе.

Ми тоді переходимо до голосування. Я ставлю на голосування проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відрадянщення (дерадянізації) назви розмінної монети України (реєстраційний номер 14093). Пропонується вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки опрацювання проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо відрадянщення (дерадянізації) назви розмінної монети України (реєстраційний номер 14093), рекомендувати парламенту за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу та в цілому. Надіслати цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики.

Колеги, голосуємо.

Я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Олена Олексіївна, Клочко – за. Але так як Дмитро Валерійович Ісаєнко не проголосував, то треба обрати секретаря, якщо він не під'єднається.

 

ГОЛОВУЮЧА. Якщо ви не заперечуєте, то ви будете секретарем, будь ласка.

Пан Качура.

Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Соколов, підтримую. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 16 – за. Рішення прийнято.

Наступне голосування. Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо визнання внеску керівництва Національного банку України в історію розвитку грошової одиниці України (реєстраційний номер 14093-1). Пропонується вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки і опрацювання проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо визнання внеску керівництва Національного банку України в історію розвитку грошової одиниці України (реєстраційний номер 14093-1), рекомендувати парламенту за результатами розгляду в першому читанні відхилити і надіслати цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики. 

Колеги, голосуємо за відхилення альтернативного 14093-1.

Я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за відхилення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

Не включився.

Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. За відхилення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Проти.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. І пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Так, колеги, 16 – за. 1 – проти.

13 – за, проти – 1 і утрималось – 2. Рішення прийнято.

Колеги, переходимо до наступного проекту Закону України – про внесення змін до статті 249 Податкового кодексу України щодо відрадянщення (дерадянізації) назви розмінної монети України (реєстраційний номер 14094, автори Стефанчук, Клочко, Гузь, Лозинський, Іванов, Васильєв та інші). Колеги, цей законопроект тісно пов'язаний з законопроектом 14093, який ми щойно розглянули.

І я прошу до слова від авторського колективу, регламент 2 хвилини, пан Роман Лозинський, будь ласка. Пан Роман Лозинський і як представник авторського колективу, будь ласка, і як голова підкомітету з питань деколонізації.

 

МАЛЮГА А.В. Олена Олексіївна, поганий зв'язок з паном Романом.

 

ГОЛОВУЮЧА. Секунду. Пан Роман Лозинський включився?

 

МАЛЮГА А.В. Зараз вмикається, Олена Олексіївна. Поганий зв'язок.

 

ГОЛОВУЮЧА. Колеги, поки Роман вмикається, я прочитаю, за що ми будемо голосувати. За результатами розгляду підкомітету, який очолює пан Роман Лозинський, є пропозиція вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки і опрацювання проекту Закону України про внесення змін до статті 249 Податкового кодексу України щодо відрадянщення (дерадянізації) назви розмінної монети України (реєстраційний номер 14094), рекомендувати парламенту за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу та в цілому і надіслати цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики.

Пан Роман, ти приєднався?

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Дякую. Дякую дуже, пані голово, що зачитали. Вибачте, я в дорозі, пропадає зв'язок.

Це змістовно ідентична ініціатива, це продовження тої самої концепції, про яку ми щойно дискутували. З повагою до часу усіх учасників немає сенсу повторювати ті самі тези.

Дякую за зачитане рішення, пані голово.

 

ГОЛОВУЮЧА. Переходимо до голосування.

Я – Шуляк Олена голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Білозір – за. Дякую.

Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Аліно.

Пан Ісаєнко.

Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

Пан Клочко.

 

КАЧУРА О.А. Качура – за.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Качура – за. Клочко – за.

Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. І пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Колеги, зараз секретаріат нам рахує голоси. І у нас, не від'єднуйтеся, будь ласка, ще одне останнє голосування і все.

За – 14. Проти – 0. Утрималося – 3. Рішення по 14094 прийнято.

І переходимо до останнього питання порядку денного: про внесення зміни до плану роботи нашого комітету на період чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання щодо заходів, які будуть проводитись комітетом або за його участі.

Я вношу пропозицію протягом листопада-грудня провести в партнерстві з українською асоціацією органів місцевого самоврядування, Асоціацією міст України низку заходів, під час яких буде презентовано досвід окремих громад в розробленні та впровадженні комплексних планів просторового розвитку. Я пропоную членам комітету підтримати і внести відповідну зміну до нашого плану роботи на цю сесію щодо проведення таких заходів. І пропонується внести до розділу VI плану роботи нашого комітету на період чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, затвердженого рішенням комітету від 10 вересня 2025 року, зміну, що додається: змінити подальшу нумерацію пунктів розділу VI плану роботи комітету у відповідності до внесеної зміни. І контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря комітету Дмитра Ісаєнка.

Колеги, я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.

 

БОНДАР Г.В. Бондар – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Я – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Аліно.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Микиша – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.

Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Соколов – за. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.

 

ТАШЕВА Т.Р. Ташева – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. І пан Яценко.

 

ЯЦЕНКО А.В. За.

 

МАЛЮГА А.В. Можна ще раз пана Микиші рішення? Поганий був зв'язок.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Дмитре Микиша?

 

МИКИША Д.С. Я – за. Я підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. За – 16. Колеги, рішення прийнято.

Ми пройшли всі питання порядку денного. Чи будуть в когось заяви, оголошення? Будь ласка.

 

КАЧУРА О.А. Якщо можна. Олександр Качура. Шановна Олена Олексіївна, шановні колеги, є пропозиція на наступне засідання комітету, або його провести окремо, або також з розглядом інших питань, і запросити віцепрем'єра з питань відновлення Олексія Кулебу з доповіддю про стан захисту енергетики української. Ви бачите, що відбувається. Давно не спілкувалися. Тому я прошу викликати віцепрем'єра профільного нашого комітету на доповідь в комітет і вже обговорити всі питання, які, я думаю, цікавлять народних депутатів від усіх політичних фракцій. Я також окремо, офіційно також звернуся до вас як до голови комітету з цією пропозицією. Якщо не заперечуєте, прошу на наступне засідання комітету запросити Олексія Кулебу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олександре, за пропозицію.

Я хочу нагадати, що до комітету від Рахункової палати надійшов звіт про результати аудиту відповідності на тему: "Реалізація експериментального проєкту із захисту критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору". Цей звіт містить інформацію з обмеженим доступом (ДСК). І ми писали в чат комітету, що всі, хто хочуть, можуть підійти ознайомитися із зазначеним документом. Потрібно особисто підійти в кабінет №432, Садова, 3А, до нашої шановної пані Анжели Малюги, подивитися, познайомитися, почитати. І я думаю, що потрібно спочатку ознайомитися з таким звітом, а потім, можливо, там приймати рішення стосовно і запрошення. Я розумію, що це можуть бути різні речі, але поки небагато народних депутатів, членів комітету ознайомилися із звітом Рахункової палати. Тому принагідно прошу це зробити.

 

КАЧУРА О.А. Дякую, Олена Олексіївна. Якраз з питання звіту Рахункової палати. Вже ознайомлений і знаю про інформацію, яка там зазначена, є теж питання відповідні. Я вам дякую за те, що закцентували на цьому увагу.

Але я прошу все-таки на наступне засідання комітету не відкладати це питання, тому що енергетики зараз не захищена, ми бачимо, що відбувається. Якщо хочете, в закритому режимі, якщо це ДСК, давайте в закритому режимі проводити засідання комітету, але питання є, які потребують відповіді від профільного віцепрем'єра. Тим більше враховуючи останні всі, які відбуваються, події і, можливо, фігуранти, відповідно міністерство також там, можливо, вони теж фігурують в цих подіях, які можуть стати відомі в найближчий час. Тому давайте не відкладати цю можливість.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, Олександре.

Ми з тобою точно не слідчі органи, щоб робити якісь такі висновки. Але я прошу всіх, хто зацікавлений в звіті Рахункової палати, підійти ознайомитися зі звітом.

Шановні колеги, дякую. Ми пройшли всі питання, які стосуються порядку денного. Дякую всім. До побачення і до зустрічі в сесійній залі.