Стенограма

Опубліковано 21 03 2025

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету Верховної Ради України

з питань організації державної влади, місцевого самоврядування,

регіонального розвитку та містобудування

21 березня 2025 року

Веде засідання голова Комітету ШУЛЯК О.О.

 

ГОЛОВУЮЧА. Шановні колеги, доброго ранку. Всіх рада вітати на засіданні нашого комітету. Нагадую, що склад нашого комітету вже становить 27 народних депутатів.

Перед початком засідання давайте привітаємо Клочка Андрія Андрійовича, який 16 березня святкував день народження. Найкращі вітання, здоров'я та перемог у всіх справах та всіх починаннях.

Колеги, ми проводимо засідання комітету в режимі відеоконференції на платформі Zoom в порядку, який передбачений Законом України "Про комітети Верховної Ради України" із застосування пункту 4 розділу VIII "Прикінцевих положень". Засідання комітету є повноважним, якщо на ньому присутні більше половини від затвердженого Верховною Радою України складу його членів. Згоду на проведення засідання комітету підписали 20 членів комітету. На засіданні сьогодні вже зареєструвались 19 народних депутатів. Кворум є. Оголошую засідання комітету відкритим.

І якщо секретар комітету Дмитро Валерійович Ісаєнко підтримує, то допомогу нам по підрахунку голосів буде надавати секретаріат. Я буду озвучувати. Дмитре Валерійовичу, підтримується?

 

ІСАЄНКО Д.В. Я підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Колеги, кожному з вас в алфавітному порядку буду надавати слово для того, щоб ви особисто представлялись, що берете участь у засіданні комітету. Також обов'язково, як того передбачає Закон про комітету парламенту, прошу включати відео для фіксації вашої особистої присутності.

Колеги, зараз ми зробимо перекличку, але перед тим я запитаю, чи є пропозиції у членів комітету до порядку денного засідання. Колеги, в мене є пропозиція сьогодні виключити з порядку денного засідання проект 4298, відправити його на доопрацювання в підкомітет під керівництвом пана Віталія Безгіна і потім його розглянути на одному з найближчих засідань комітету. Оскільки ми зараз отримали десятки різних звернень від представників і Асоціації місцевого самоврядування, від різних мерів, від очильників громад, скажімо так, і від наших колег з нашої навіть фракції, тому пропоную його на сьогоднішньому засіданні не розглядати. Ми продовжимо консультації, терміни дуже стислі. Є вихідні, я думаю, що ми будемо продовжувати працювати над цим питанням.

І нагадаю, що по 4298. Ви всі бачили таблицю, яка надана, в чаті комітету, мені здається, там більше ніж 20 правок, по яким потрібно буде визначатися саме комітету, тому що підкомітет не визначився. І я би просила все ж таки підкомітет ще раз проговорити з асоціаціями стосовно тих положень, які узгоджувалися саме на консультаціях для того, щоб ми на комітеті прийняли виважене рішення.

Колеги, якщо немає більше пропозицій... Бачу, Олександр Качура, будь ласка.

 

КАЧУРА О.А. Шанована Олена Олексіївна, я підтримую вашу пропозицію. Тому що до мене особисто звернулась Асоціація міст України, у них є претензії... до мене як до голови підкомітету з питань європейської інтеграції, у них є занепокоєння щодо наших зобов'язань міжнародних  по деяким позиціям, по деяким правкам по законопроекту, в тому числі на предмет відповідності Європейській хартії місцевого самоврядування та  інших. Тому я вважаю, що це абсолютно слушна пропозиція. Я просив би долучити усі профільні асоціації, які представляють місцеве самоврядування, для того щоб в такий складний час, коли у нас і так зараз нам палиці в колеса так вставляють щодо нашої європейської інтеграції, і страшна війна, щоб у нас хоча б тут конфлікту не відбувалося, тому що я бачу, що він може відбутись. Я просив би не поспішати. Немає тут, я думаю, що не треба прямо поспішати, але треба все-таки вийти з документом, який підтримають в більшості свої асоціації профільні.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олександре.

Нам потрібно поспішати, тому що це вимога Ukraine Facility, але попереду ще є вихідні для того, щоб узгодити певні позиції для того, щоб на найближче засідання винести цей законопроект. Наскільки мені відомо, проводились консультації і міністерства, плюс керівник підкомітет, пан Віталій Безгін, плюс представники Міністерства економіки в тому числі і представники Європейської комісії. Ми також по результатам засідання підкомітету направляли листи і до Міністерства розвитку громад територій, до Міністерства економіки. До речі, дякуємо за позицію Міністерству економіки, детально розписали, розказали своє бачення по спірним питанням. Тому дякую за те, що допомагаєте наближати, скажімо так, законопроект до вимог і Європейської комісії, і до виконання маяку Ukraine Facility.

Будь ласка,  пані Галина Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую.

Я завітала сьогодні до комітету саме для того, щоб обговорити цей законопроект. І в мене велике прохання в робочу групу включити три міністерства, які мають сформулювати повноваження районних адміністрацій в частині соціальної політики, ветеранської політики і політики по праці і зайнятості. Я б просила, щоб від комітету ми запитали Міністерство соціальної політики і Міністерство у справах ветеранів і Міністерство економіки, але конкретно в частині праці і зайнятості. Я знаю, що сьогодні присутня Тетяна Бережна, вона готувалася щодо цих повноважень. Знаю, що Жолнович вчора-позавчора проводила консультації. Пані Калмикова також. Тому в мене велике прохання сформулювати ці повноваження з урахуванням цоввок, і відповідно прошу включити мене особисто в цю робочу групу для того, щоб від комітету ми теж подивилися, що зробили цоввки і правильно визначили свою децентралізовану політику по соціальних ветеранських і в питаннях праці зайнятості.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Галино. Тоді попрошу секретаріат прямо сьогодні направити відповідні листи до зазначених міністерств. А міністерства і представників дуже прошу, незважаючи, що попереду вихідні, дуже в стислі терміни надати нам свою позицію для того, щоб ми опрацювали.

Будь ласка, пан Дмитро Микиша.

 

МИКИША Д.С. Колеги, скажіть, будь ласка, 4298, четвертий рік ми розглядаємо цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧА. П'ятий, Дмитре.

 

МИКИША Д.С. Ще краще, п'ятий. Скажіть, хто ще не встиг щось висказати, якусь думку запропонувати, якусь позицію, що ще? Ну, говорено-переговорено. Більше того, те, що зараз вже є, консенсус всіх з усіма. Якщо асоціація хоче взагалі його завалити, так хай вона так і скаже, а не про якусь хартію розповідати. Вже погоджено з усіма стейкхолдерами, в першу чергу з Євросоюзом. І я нагадаю ще, що ви постійно говорите всі про Ukraine Facility, який ви приймали, все інше, так от Ukraine Facility цей законопроект стоїть І квартал 2025 року. І квартал, тобто той, що закінчиться через 10 днів. А ви хочете відкласти його ще. Куди? Скільки ще треба відкладати законопроект, який вже проговорено все по третьому, там по  сто третьому іноді деякі моменти і деякі його нюанси і частини по сто три рази вже проговорили. Вже винесли, вже виписали все, що тільки можна…

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Дмитре.  

 

МИКИША Д.С. Я категорично проти. І, пані голово, прошу, якщо ви хочете його відкласти, то це рішення винести окремим голосуванням. Я категорично проти його відкладати на наступні засідання.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Дмитре.

Я вам нагадаю, що ви ж є членом підкомітету, правильно, який не зміг винести навіть рішення після тих обговорень, які тривали досить тривалий час, не один рік, навіть стосовно того, як буде здійснюватись процедура нагляду. У нас на сьогодні там є три різні пропозиції, які застосовують різний підхід до процедури нагляду. І незважаючи, повторюсь, на те, що ви проводили консультації дуже широко і дуже довго, рішення підкомітет так і не виніс.

Будь ласка, пан Слободяник.

 

МИКИША Д.С. Якщо дозволите, просто відрефлексую на це. Абсолютно це не зовсім відповідає дійсності. Оскільки у нас є позиція по тому, що як це має бути, на підкомітеті було завдання сформулювати саме так оту єдину позицію про те, щоб префект, голова місцевої державної адміністрації подає до суду і тільки суд може зупиняти, єдине, що зауваження було підкомітету, сформулювати техніко-юридично. І цю ж редакцію не чекати підкомітет, а вже комітетом затвердити. А ніяких немає 10-20 різних позицій.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Дмитре, я дам уточнення. Винесені три різні правки, які на підкомітеті не прийняті: 1613, 1614 і 1615. Вони всі передбачають різні механізми здійснення нагляду.

Колеги, я почула, пане Дмитре, вашу пропозицію окреме голосування щодо зняття  цього законопроекту сьогодні.

Будь ласка, пан Іван Слободяник.

 

СЛОБОДЯНИК І.Л. Дякую, Олена Олексіївна.

Дійсно, у нас проводились консультації, і у нас запротокольовано, за яких обставин, власне, асоціації підтримають. Я маю на увазі, ті асоціації, які підтримували те формулювання нагляду, яке було сформульоване. Проте на останньому підкомітеті, дійсно, з'явилися правки, які цю домовленість певним чином порушують. Тому що там немає одностайності в цих правках. І дійсно, якщо сьогодні виносити на голосування ті пропозиції, вони можуть створити ризик, що це не будуть тією домовленістю консультації, які не один рік відбувалися і будуть її фактично порушувати.

Тому, якщо, безумовно, є кілька днів, і слушно буде, щоб саме підкомітет погодив одностайне єдине рішення, яке відповідає проведеним попередньо консультаціям, це буде дуже логічно і мінімізуватиме ризики прийняття якихось напружених рішень.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Іване.

Будь ласка, пан Олександр Слобожан.

 

СЛОБОЖАН О.В. Шановна пані голово, шановні народні депутати, члени комітету, окремо, шановний пане Микиша! Жодних консультацій з Асоціацією міст України, яка представляє на сьогоднішній день позицію 1 тисячі 71 муніципалітету, не було проведено. Є протокол від 5 березня 2024 року після того комітету 22 лютого 2024 року, на якому було обіцяно на платформі Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України провести широкі консультації щодо обговорення цього законопроекту. Те, що є процедура відповідна, є відповідні пропозиції, є відповідні листи, і я хочу нагадати, що 21 лютого 2024 року комітет, всі члени комітету отримали висновок Конгресу Ради Європи, в якому вказані пункти конкретні, що необхідно доопрацювати 4298.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Олександре.

 

СЛОБОЖАН О.В. Та редакція, яка виноситься на сьогоднішній день на комітет, ігнорує пункти висновки конгресу, тому вчора публічно Генеральний секретар Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи звернув на це увагу України, всіх мешканців України, народних депутатів і публічної влади. Нагадаю, які проігноровані пункти: 27, 36, 37, 38, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 53, 59, 61.

Тому відповідно цей законопроект, який пропонується зараз, в редакції ще гіршій ніж був у лютому 2024 року. Ми направляли неодноразово і звернення, і рішення правління, і  відповідно свої пропозиції. Тому підтримуємо пропозицію щодо направлення на доопрацювання законопроекту 4298.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Олександре, дякую.

Я нагадаю, що консультації проводилися з усіма асоціаціями місцевого самоврядування, проводились і конгресові слухання в тому числі. Я би дуже просила, щоб без такої політичної упередженості ми все ж таки обговорювали цей законопроект.

І дуже би хотіла, щоб ви як асоціація включалися на всі-всі обговорення, які, мені здається, були в різних форматах. І діалоги високого рівня були,  і  обговорення і в Страсбурзі, і у Львові, і в  Києві, і безліч і круглих столів, і повторюсь,  були і конгресові слухання в минулому році, і мені здається, на майданчику міністерства було досить багато обговорень. Будь ласка, не ігноруйте такі обговорення, долучайтеся, висловлюйте свою позицію.

 

СЛОБОЖАН О.В. Нас не запрошували, Олено Олексіївно! Нам обіцяли окремі… дали поправки, ну я ж відверто кажу, і всі про це знають.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Олександре, у мене велике прохання зараз включитися і досить швидко опрацювати з народними депутатами, з членами підкомітету і комітету в тому числі, обов'язково всі зауваження для того, щоб в залі ми знаходили відповідний консенсус.

Бачу, піднята рука, будь ласка, пан Дмитро Нікульшин, УАРОР.

 

НІКУЛЬШИН Д.О. Дякую, пані  головуюча.

Шановні народні депутати, шановні колеги, ми беремо всі участь у всіх активностях комітету. Ми зараз на комітеті знаходимося, тому я уповноважений говорити, що Асоціація обласних і районних рад брала участь у всіх підкомітетах і комітетах, які були, консультаціях і так далі, на платформі комітету, ми  зараз говоримо про  цей майданчик.

Ми готові сьогодні до розгляду. Ми підтримуємо всі пропозиції щодо або перенесення, або до розгляду. Зрозумійте, що і та, і та риторика має місце, і є свої аргументи, але якщо ми говоримо про той порядок денний, який був сьогодні, то ми готові до розгляду. Якщо буде перенесення, тоді ми, звісно, приймаємо цю позицію і будемо в тісному діалозі. Але аргументи щодо розгляду всіх і вся теж мають місце, ми це підтримуємо і готові до розгляду.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Дмитре.

Колеги, я тоді пропоную розпочати голосування, проголосувати порядок денний засідання комітету за основу.

Давайте проголосуємо за основу, потім проголосуємо за виключення 4298, тому що моя пропозиція проходила перша, потім, якщо не набереться голосів, пропозицію Микиші Дмитра, а потім вже остаточний порядок денний.

Зараз перше голосування: робимо перекличку і голосуємо за порядок денний засідання комітету за основу.

Я, Шуляк Олена, беру особисту участь в засіданні комітету та  голосую за прийняття порядку денного за основу.

Будь ласка,  пан  Балога.

 

БАЛОГА В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір за основу – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв особисто та основу – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський за основу, голосую особисто.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. Гузь – підтримує, за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда присутній особисто, за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко, підтримує пропозицію за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.

Пан Качура.

 

КАЧУРА В.Ф. Беру участь у засіданні комітету особисто. Підтримую порядок денний за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Беру участь особисто в засіданні комітету. Підтримую за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов особисто приймає участь в засіданні комітету. Підтримую порядок денний за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський, беру участь в засіданні комітету особисто. Голосую за порядок денний за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Олена Олексіївна, це ж за основу...

 

ГОЛОВУЮЧА. За основу...

 

МИКИША Д.С. 4298 там є?

 

ГОЛОВУЮЧА. Да, за основу.

 

МИКИША Д.С. Беру участь особисто в засіданні комітету. Голосую за –  за основу порядок денний.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик, будь ласка.

 

М'ЯЛИК В.Н.  Голосую за основу і особисто беру сам.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

 

РУБЛЬОВ В.В. Голосую за основу і підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. Приймаю участь в роботі комітету. Голосую за порядок денний. 

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Всім доброго дня. Стріхарський присутній особисто та підтримує порядок денний за основу.

 

ГОЛОВУЮЧА. І,  будь ласка, пан Яценко. Немає, не включився.

19 – за. Прийнятий порядок денний за основу.

Переходимо зараз до наступного голосування, за виключення 4298 з засідання, з розгляду на сьогоднішньому засіданні і проведення додаткових консультацій на базі підкомітету і комітету в тому числі.

Я, Шуляк Олена, голосую за виключення 4298.

Будь ласка, пан Балога.

 

БАЛОГА В.І. За виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. За виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь, будь ласка.

 

ГУЗЬ І.В. Гузь – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.

 

ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – проти.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. Іванов – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. Качура – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

МИКИША Д.С. Проти.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.

 

М'ЯЛИК В.Н. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ  М.В. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За виключення.

 

ГОЛОВУЮЧА. 12 – за, 4 – утрималися,  2 – проти. Рішення прийнято, 4298 виключений із порядку денного сьогоднішнього засідання.

І зараз голосуємо,  третє голосування,  за порядок денний в цілому.

Я, Шуляк Олена, голосую за.

Будь ласка,  пан Балога.

 

БАЛОГА В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. Гузь – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.

 

ДУНДА О.А. Дунда  - за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І.  Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. Качура – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов за порядок денний в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

Пан М'ялик.

 

М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – за, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

 

РУБЛЬОВ В.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 17 – за. Рішення прийнято.

 

МИКИША Д.С. Микиша – проти. Запишіть, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧА. Микиша проти. Один проти.

Будь ласка, колеги, переходимо до наступного питання порядку денного. Це проект Постанови про віднесення селища Олика Луцького району Волинської області до категорії міст (реєстраційний номер 12304), автори – народні депутати Ірина Констанкевич і наші колеги Ігор Гузь і Вячеслав Рубльов, та інші.

І я прошу Ірину Мирославівну від авторського колективу представити проект. Прошу вас до слова. Регламент – 2 хвилини.

 

КОНСТАНКЕВИЧ І.М. Шановна пані голово, шановні члени комітету, дозвольте вашій увазі представити проект Постанови Верховної Ради України про віднесення селища Олика Луцького району Волинської області до категорії міст. Ця постанова була спричинена низкою факторів, ключовими з-поміж яких є питання децентралізації і розвиток регіону, громади і міста, яке географічно знаходиться на помежів'ї Волинської та Рівненської областей, а також у прикордонні, зокрема в зоні активного транскордонного співробітництва.

Географічні, історичні, політичні, економічні та міжнародні фактори є ключовими, які спонукали нас, народних депутатів від Волині, та інших, з інших областей, підтримати, власне, ідею про віднесення Олики до категорії міст.

Найперше – це те, що Олика є центром громади, яка активно розвивається. Вона продемонструвала, що це є точка росту у волинському регіоні. За усіма ключовими показниками економічного, туристичного потенціалу, вона випереджає інші громади і активно розвивається, зокрема в міжнародному аспекті, вона є учасницею багатьох міжнародних проєктів. Укладені, лише за останні два роки укладені угоди, дев'ять міжнародних угод.

Окрім того, в Олиці знаходиться потужна пам'ятка, це палац Радзивіллів, який зберігся як найкращий. І держава бачить у цій пам'ятці теж осередок туристичної активності. Зокрема, держава вже підтримала реставраційні роботи на 10 мільйонів у громаді.

Окрім того, є згода від Радзивіллів так само активно включитися до реставрації. Але статус селища унеможливлює таку роботу з огляду на те, що, власне, усі палаци Радзивіллів знаходяться по світу у містах. Єдине, у нас це селище. Окрім того, я хочу сказати, що, власне, відсутність статусу міста утруднює питання укладання міжнародних угод, тому що із селищем ці міста неохоче укладають такі угоди.

І є ще окремий аспект історичний. 400 років Олика була містом, містом, яке мало Магдебурзьке право. І лише радянська влада змінила цей статус, який в подальшому спричинив стагнаційні процеси не лише для міста Олика, але й загалом для Волині і великої Волині. Тому в наших силах відновити історичну справедливість, створити можливості для подальшого економічного, туристичного розвитку Волині, Рівненщини і загалом України через оці кластери, які я окреслила, туристичний, міжнародний та економічний.

Прошу вас підтримати авторів постанови і віднести Олику до категорії міст. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані, Ірино, дякую.

Ми зараз будемо переходити до обговорення цього питання. І я хочу нагадати, що питання про віднесення селища Олика Луцького району Волинської області до категорії міст підтримано жителями селища та погоджено рішенням Олицької селищної ради.

В селищі на сьогодні проживає близько 3 тисяч мешканців. І, колеги, питання віднесення сіл та селиш до категорії міст врегульовується Конституціє України та Законом України про порядок вирішення окремих питань адмінтерустрою України. І відповідно до частини третьої статті 1 закону місто є населеним пунктом з переважно компактною забудовою, загальна чисельність жителів якого становить не менше як 10 тисяч. Положеннями статті 10 закону встановлено, що віднесення селиш, сіл до категорії міст здійснюється Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України на підставі звернення сільської, селищної, міської ради в межах територіальної громади, в якій розташоване відповідне селище чи село. І віднесення селища, села до категорії міста здійснюється за умови, що таке селище чи село відповідає вимогам, визначеним частиною третьою статті 1 цього закону.

Будь ласка, бачу піднята рука, пан Веніславський був перший, потім пан Ігор Гузь.

 

ВЕНІСЛАВСЬКИЙ Ф.В. Колеги, я дякую за можливість виступити, дуже коротко. Селище Олика – це селище, де я особисто народився. Дійсно, як сказала Ірина Мирославівна, це одне з небагатьох населених пунктів... один з небагатьох населених пунктів України, який мав декілька століть, починаючи з  XVI століття, Магдебурзьке право, і лише радянська влада в 39-му році скасувала цей статус. Тому мова йде... я розумію, що є деякі питання щодо населення, але мова іде про відновлення історичної справедливості і про створення нового центру, який буде в змозі залучати дуже великі інвестиції, в тому числі від наших партнерів з Республіки Польща, про що вони неодноразово заявляли. Але тут є певні проблеми, про які Ірина Мирославівна вже сказала.

І також я хочу сказати, що ця пам'ятка архітектури, замок князя Радзивілла включений до президентської програми "Велике будівництво", і якби не війна, то його вже можна було б значно більше відродити. Тому я прошу підтримати цей проект постанови, я один із співавторів.

Дуже дякую за увагу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Будь ласка, пан Ігор Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. Колеги, я теж дуже коротко. Я вважаю, що держава абсолютно нічим не програє, а виграє дуже багато, тому що  Олика – це, дійсно, дуже така древня історична територія, яка заслуговує бути містом, це однозначно.  До речі, у нас на Волині є містечка навіть з меншою кількістю населення, так історично склалося, і це теж як би нормально. Тому вкладені ресурси, міжнародні проєкти, палац, тобто це, очевидно, мало би бути, я би так сказав, такою туристичною  принадою дуже великою не тільки для Волині, а і для цілої України. Тому я переконую колег підтримати. Рішення виважене, правильне і підтримане на Волині, наприклад, усіма народними депутатами, обласною радою і, власне, більшістю тих, хто знає, розуміє цю ситуацію.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Ігорю.

Будь ласка, пан Олександр Слобожан.

 

СЛОБОЖАН О.В. Шановна пані голово, шановні члени комітету, ми дуже просимо підтримати цей проект постанови. Це насправді відновлення історичної справедливості. Ми дуже вдячні авторам за подачу цього проекту постанови. Насправді в історії України і зараз  на мапі України адміністративно-територіального устрою є такі випадки. Тому дуже просили комітет підтримати цей проект постанови, щоб його найшвидше розглянув зал і це насправді відновлення історичної справедливості. Тому дуже дякуємо і сподіваємося на підтримку. 

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякуємо за обговорення.

Я не бачу більше піднятих рук, ми завершили обговорення. Є пропозиція підкомітету, перше, ми будемо зараз її голосувати, рекомендувати парламенту відповідно до частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України розглянути проект Постанови Верховної Ради України про віднесення селища Олика Луцького району Волинської області до категорії міст (реєстраційний номер 12304), та визначитись шляхом голосування щодо нього. Співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні визначити народного депутата України пана Віталія Безгіна.

Колеги, я, Шуляк Олена голосую – за.

Будь ласка, пан Балога.

 

БАЛОГА В.І. Могли б такі технічні питання оперативніше приймати. Я – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Віталій, повторіть, будь ласка.

Пан Гузь.

 

ГУЗЬ І.В. Категорично – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда. 

Пані Загоруйко.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І.  Іванов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко –  за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. Качура – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА.  Це хто у нас?

Будь ласка, пан Клочко.

 

ГОЛОВУЮЧА. Ага, Літвінов – за.

Пан Лозинський.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за, ще раз, якщо не чутно було.

 

ГОЛОВУЮЧА Дякую, пане Андрію.

Пан Микиша.

Пан М'ялик.

 

М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

 

РУБЛЬОВ В.В. Рубльов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.  

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Стріхарський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА.  Пан Яценко. Немає.

15 – за. Рішення прийнято.

Колеги, переходимо до наступного питання.

 

ВЕНІСЛАВСЬКИЙ Ф.В. Колеги, дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякуємо, пане Федір.

Будь ласка, переходимо до наступного питання порядку денного. Проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" щодо захисту прав внутрішньо переміщених осіб (реєстраційний номер 12300) (перше читання). Автори –  народні депутати Павло Фролов, Віталій Войцехівський та інші.

Я прошу пана Фролова від авторського колективу представити проект, регламент – 2 хвилини. Будь ласка.

 

ФРОЛОВ П.В. Дякую, пані голово.

Дуже коротко. У нас в Україні близько 700 населених пунктів, які мають статус гірського, проживає близько 130 тисяч внутрішньо переміщених осіб. І виходить, що ВПО, що ті, що проживають в населених пунктах, отримують гарантії відповідні, і саме ключова – це 20 відсотків надбавки до  державної пенсії і стипендії та інших видів матеріальної допомоги. Так от внутрішньо переміщені особи, які перемістилися в гірські населені пункти, вони знаходяться в тих самих природних, кліматичних, географічних, соціально-економічних умовах, але не мають часто, дуже часто вони не отримують відповідних цих гарантій, які  отримують мешканці цих громад до початку… які проживали до початку воєнних, військових дій через те, що в цьому законі про статус і всіх населених пунктів іде прив'язка до постійності проживання на цих територіях.

Тому, шановні колеги, я дуже дякую членам вашого комітету за Закон 7283, який  прирівняв ВПО до жителів громад у правах і щодо народовладдя, підписаний  Президентом. Дуже дякую підкомітету Віталія Безгіна, який  рекомендував цей законопроект одразу в цілому. Дякую Міністерству розвитку громад і територій. І секретаріату комітету вашого, з яким ми доопрацьовували редакцію, і те, що  проект рішення зараз виноситься на ваш розгляд одразу в цілому. Тому що оці 130, плюс-мінус 130  тисяч ВПО, ми маємо останнє, щоб завершити, урівняти  їх в правах з жителями громад, це оце саме по гірським населеним пунктам.  Дуже дякую, що ви просуваєте цей закон. Прошу підтримати. Дякую.

І, шановні колеги, це не мій законопроект, це законопроект нашої спеціальної комісії захисту прав ВПО та інших постраждалих, в якій представлені всі фракції і всі політичні сили. Тому прошу вас захистити ВПО, які мешкають в гірських населених пунктах.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пане Павло, дякуємо. І дякуємо за роботу вашої ТСК, яка опікується питаннями внутрішньо переміщених осіб.

Будь ласка, пані Дарина Марчак.

 

МАРЧАК Д.М. Доброго дня, шановні народні депутати, шановна пані Олено. Ми розуміємо мотивацію пана Фролова, але ми категорично не  підтримуємо цей законопроект з наступного.

Я  хотіла би звернути увагу, про що йде мова в Законі про гірські території. Цей закон, він дуже застарілий, 30 років не переглядалися норми. І цей закон говорить про те, що кожній людині, яка на постійній основі проживає в населених пунктах гірських районів, збільшуються на 20 відсотків будь-які виплати. Мова не тільки про допомогу ВПО, мова про всі пенсії, соціальні стипендії, заробітні плати, в тому числі і які має платити приватний бізнес.

І у нас вже є звернення місцевих громад, в тому числі від Львова, з приводу того, Львівської адміністрації, з приводу того, що не вистачає коштів для  того, щоби здійснювати всі такі надбавки, і тому є прохання, щоб державний бюджет дофінансовував зобов'язання, які збільшуються у місцевих бюджетів внаслідок існування закону.

Друге, на що б я хотіла звернути увагу, на те, а які населені пункти відносяться до гірських територій. Наприклад, серед тих ВПО, про які говорить пан Фролов, там цифра трошечки некоректна, менше 100 тисяч осіб, 99,8 тисячі осіб, а не 140. Так-от серед цих ВПО 13 тисяч проживають а таких населених пунктах, як наприклад, Яремче, село Поляниця, де в нас знаходиться Буковель, смт Славське, Східниця. Тобто ті населені пункти, які апріорі важко вже казати, що вони є занедбаними, з відсталою економікою, інфраструктурою і в них не можна знайти роботу, через що громадянам свого часу, в радянський період часу, здійснювалися доплати.

А, і третє, чому ми виступаємо проти. Тому що коли ми скажемо, що будь-яка особа, яка перемістилася в цю територію, може отримувати доплату, то завтра у нас значна кількість внутрішньо переміщених осіб, не 100 тисяч, а ще сотні тисяч візьмуть і поїдуть проживати саме в гірські території, щоб отримувати такі надбавки. Це не пусті слова. У нас є аналогічна проблема: зони радіаційного забруднення, куди масово мігрують люди для того, щоб іти в суди і отримувати за рішенням суду собі доплату за проживання в зоні радіаційного забруднення.

Ми разом з Міністерством фінансів, разом з правоохоронними органами зараз намагаємося боротися з такими зловживаннями, маніпуляціями і ми застерігаємо, що створення, голосування за цей закон, воно створить аналогічну проблему, яку ми сьогодні бачимо в дуже великому обсязі по чорнобильських зонах, де, я нагадаю, ми зараз після перевірки приблизно 60 тисяч людей відключили від виплат за проживання в зоні радіаційного забруднення як таких, хто вселилися в цю зону спеціально заради цієї виплати.

Тому, на наш погляд, це дуже застарілий закон. Замість того, щоби вносити в нього додаткові категорії осіб, взагалі-то бажано було би переглянути критерії віднесення населених пунктів до гірських і те, за яким принципом, і що, які проблеми ми вирішуємо, встановлюючи там додаткові надбавки. Тобто яка ціль державної політики в цих гірських територіях.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Лариса Білозір, проситься першою. Будь ласка.

 

БІЛОЗІР Л.М. Так, вітаю, колеги. Дивіться, мені дуже дивна позиція Мінсоцу. Насправді, ви ж знаєте, пан Фролов підкреслив, що це напрацювання, цей законопроект, ТСК, це народні депутати, які спілкуються з ВПО, які ногами ходять по землі, виокремили цю проблему. Ми там зробили обмеження, пані Дарина, ми врахували пропозиції Мінрегіону про те, що людина має там проживати 6 місяців, для того, щоб не було зловживань: або працювати, або вчитися на денній формі навчання. Це вже оці всі зловживання прибере.

І я хочу звернутися до всіх міністерств, до урядовців припинити будь-які одиничні порушення, екстраполювати на все і фактично із-за таких порушень, з-за того, що є якісь порушення, страждають всі люди.

Ви самі сказали, що ви перевірили по Чорнобильській зоні і виключили там, якщо я не помиляюсь, 60 тисяч людей, цифру я не зафіксувала. Отже, не мають всі хто  там живе, страждати, тому що є порушники. Це так само, як ми, наприклад, якщо якісь корупційні діяння будуть в поліції, давайте закриємо всю поліцію. Це ваша така позиція. А ви як Міністерство соціальної політики, навпаки, маєте лобіювати цих людей, внутрішньо переміщених осіб. Звичайно, треба ставити обмеження і слідкувати, щоб не було порушень, і ми цей запобіжник тут включили. І майте повагу до народних депутатів, які, по-перше, обрали міністрів, по-друге, працюють з ВПО, які працюють в рамках чинного законодавства в ТСК, і, в принципі, розуміють ситуацію на місцях. 

Дуже прошу, я думаю, що кошти знайдуться, це не такі великі кошти, це 99 тисяч осіб. І я думаю, що цих 20 відсотків такої величезної погоди нам не зроблять, тим паче це критичне, серйозне питання, і ми тут з пані Шуляк про це говорили, там 100 тисяч… У нас 5 мільйонів ВПО і тільки 100 тисяч отримали компенсацію, мають своє житло, я маю на увазі, змогли його придбати, а інші просто без домівки, втратили все, і давайте ми ще не дамо їм можливості мати такі самі виплати, як і ті, які живуть  в гірських територіях.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Ларисо, дякую. У нас багато бажаючих виступати.

Будь ласка, дуже коротко, пан Віталій Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Насправді пані Лариса сказала багато те, що я хотів сказати. Я єдине, хочу звернутися до пані Дарії. А вам взагалі відоме словосполучення "права людини"? Якщо закон застарів, давайте закон змінювати. А чому ми сьогодні будемо ділити людей на перший сорт і на другий сорт? Я хочу вас запросити на засідання ТСК, і ми з вами поговоримо, і вам розкажемо, де взяти гроші. А гроші знайдуться, і субсидіювання. Не працює те, що ви впровадили.

Давайте повертайтеся на землю і давайте з людьми спілкуйтеся. Все, більше навіть нічого …(Не чути) Треба голосувати – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

В мене тоді ще велике прохання запрошувати на підкомітети представників міністерств, питання яких стосується, і Мінсоц також запрошувати, якщо такі питання такого порядку розглядаються.

Будь ласка, пан Фролов, також дуже коротко.

 

ФРОЛОВ П.В. Дякую дуже Ларисі Білозір. Дійсно, дуже дивна позиція Мінсоц. По-перше, ні про які приватні виплати на приватних підприємствах мова не йде. Відкрийте статтю 6 закону: розмір державних пенсій, стипендій і всіх інших, передбачених чинним законодавством, видів державної матеріальної допомоги громадянам, які одержали статус, які проживають в цьому… збільшуються на 20 відсотків. Дивіться, умова оплати праці затверджується Кабміном, перелік населених пунктів затверджується Кабміном.

Якщо ви кажете, що люди переїдуть з пенсією 1,5 тисячі гривень, приїдуть в Буковель жити, щоб з бюджету щось виплатити... Дарино, ну про що ви кажете? Ну про що ви кажете? Які приватні? Яке приватне підприємство платить зарплату, збільшену зарплату? Вони регулюються своїми чинними актами, наказами про приватне підприємство. Я прошу підтримати цей законопроект…

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Павле. Без емоцій, будь ласка.

Пан Олександр Качура.

 

КАЧУРА О.А. Ви знаєте, я от буквально нещодавно був в такому місці, де проживають ВПО, в гірській місцевості. Люди, які бігли з однією сумкою, зі своїми дітьми на руках. І я вважаю, що ми повинні підтримати те, що напрацювали колеги Войцехівський, Фролов і їхня тимчасова спеціальна комісія.

І, знаєте, я оце про Буковель не хочу навіть коментувати. Ну, знаєте, я просив би за результатами цього звернутися до міністра, і відповідно щоб вони прокоментували от, знаєте, це ставлення до переселенців, до українців, і щодо пріоритетів міністерства, і що вони озвучують публічно. Я не хотів би, щоб взагалі таке чули переселенці наші, ті, хто втратили все фактично, від профільного міністерства. Тому що я вважаю, що абсолютно недопустимо і аморально такі заяви робити. Ну, не хочу навіть це коментувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Будь ласка, пані Ольга Алтуніна.

 

АЛТУНІНА О. Вітаю, колеги! Дякую за надане слово.

Я не буду коментувати вислови першого заступника міністра. Це взагалі жах. Законом передбачено, що всі, хто проживає на постійній основі, має право на такі виплати. То чому одні можуть це отримувати, інші – не можуть? І саме не можуть отримати найбільш соціально незахищені верстви населення. Ну, дуже дивно. А якщо ви вважаєте, що є населені пункти, які не гірські, то вносьте зміни. В чому проблема? Чим швидше ви внесете, тим бистріше приберете такі населені пункти, які, на ваш погляд, не гірські.

Ну і, до речі, я вам хочу сказати про ваш аргумент, що велика кількість ВПО поїде відразу, як тільки ви цей закон ухвалите, саме, там, в Буковель або ще кудись. Хочу сказати, що вам би треба по базі перевірити: судді, які отримують найбільші пенсії, де вони прописані, і чи фактично вони проживають там, в тих гірських населених пунктах, чи ні.

Тому я депутатів дуже прошу підтримати цей законопроект, бо він про справедливість і він про захист прав внутрішньо переміщених осіб. Дякую дуже.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Олю, дякую.

Будь ласка, пан Олександр Слобожан.

 

СЛОБОЖАН О.В. Дуже дякую.

Шановні члени комітету, шановна пані голово, ми просимо підтримати цей законопроект, тому що де-факто ці люди є мешканцями цих територіальних громад. Дуже дякую членам ТСК, немає, що доповнити, пані Лариса  юридично зупинилася на цьому. Ми відпрацьовували цей законопроект, там технічно, на наш погляд, коректно виписано. Якщо це питання фінансового ресурсу державного бюджету, я думаю, що все-таки пріоритет має бути для людей.

Ми проводили збори на Закарпатті і в Івано-Франківській області, це насправді проблема. І ТСК спільно виїжджали по цим всім областям, не можна ділити людей і це  гарантовані Конституцією прямі гарантії,  тому,  ну,  необхідно підтримати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую.

Будь ласка, пан Віталій Проценко,  Мінрозвитку.

 

ПРОЦЕНКО В.В. Шановна пані голово,  шановні народні депутати! Дійсно ми дуже вдячні за ініціативу такого законопроекту і міністерство в цілому його підтримує. І ми спільно з ТСК, і спільно з  вашим профільним комітетом його доопрацювали. Тому будемо дуже вдячні  за його підтримку в цілому і винесення на розгляд далі.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Ми отримали всі пропозиції міністерства і вони враховані у висновку,  який буде голосуватися.

Будь ласка, пані Дарина Марчак.

 

МАРЧАК Д.М. Так. Шановні колеги,  я б  хотіла просто звернути увагу на той аспект,  коли ми говоримо про права  людей,  дискримінацію,  то у нас також виникає дискримінація по відношенню до внутрішньо переміщених осіб,  які живуть в сусідніх селах,  які не є гірськими, і це  дуже часто сусіди.

І говорячи про дискримінацію,  я би хотіла звертати  увагу,  що це  теж буде несправедливо до людей в сусідніх населених пунктах, які так само втратили все, але при цьому зареєстровані в сусідній громаді і не будуть отримувати підвищені виплати. На наш погляд, якщо ми говоритимемо про підвищення соціальних виплат для ВПО, то тоді це треба говорити в контексті всіх  внутрішньо переміщених осіб,  а не  ділити їх за регіональною ознакою.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Марчак.

Колеги,  чи всі вже висловилися? Я не бачу піднятих рук.

Тоді  ми переходимо до... Ми завершили обговорення і переходимо до голосування. Перше. Рекомендувати парламенту проект Закону України  про внесення зміни до статті 5 Закону України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" щодо захисту прав внутрішньо переміщених осіб (реєстраційний номер 12300) за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому з урахуванням пропозиції комітету, з якою ви всі мали змогу ознайомитись.

Друге. В разі прийняття проекту закону в першому читанні та в цілому пропонується парламенту доручити нашому комітету при підготовці відповідного тексту на підпис Голові Верховної Ради України здійснити спільно з Головними юридичним управлінням Апарату його техніко-юридичне доопрацювання.

Співдоповідачем з цього питання на пленарному засідання Верховної Ради України визначити народного депутата України Віталія Безгіна.

Колеги, переходимо до голосування.

Я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пан Балога.

 

БАЛОГА В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Однозначно, за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пані Загоруйко.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

Пан Микиша.

Пан М'ялик.

 

М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – за. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

Пан Саврасов.

 

САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.

 

СОКОЛОВ М.В. Соколов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Стріхарський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко. 

15. Рішення прийнято.

Колеги, переходимо до наступного.

 

ФРОЛОВ П.В.  Дякую за…

 

ГОЛОВУЮЧА. Дякую, Павле.

Переходимо до наступного питання нашого порядку денного. Це проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо удосконалення порядку співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями та зарахування до стажу державної служби часу роботи на деяких посадах у військових  адміністраціях (реєстраційний номер 9478) (друге читання).

Колеги, за наслідками розгляду в першому читанні даний проект було прийнято Верховною Радою України за основу 5 червня 24-го року, і доручено нашому комітету доопрацювати до другого читання. До законопроекту для підготовки його до другого читання внесено 15 пропозицій та поправок, які надійшли від 28 народних депутатів України.

За результатами розгляду пропозицій та поправок суб'єктів права законодавчої ініціативи було підготовлено порівняльну таблицю законопроекту до другого читання, яка містить усі внесені та невідкликані пропозиції. З яких: враховано дві пропозиції за номером 5 та 12; враховано частково три пропозиції за номером 6, 13, 14; враховано редакційно дві пропозиції номери 8 та 9 і відхилено вісім пропозицій з 1 по 4 номер та 7, 10, 11, 15.

Зазначу, колеги, що пропозицією номер 6 пропонується доповнити законопроект положеннями, які вже були підтримані під час розгляду нашим комітетом проекту 8222 і щодо них не було застережень від представників Європейської Комісії.

Також наголошу, що вчора ввечері до проекту 9478 надійшла пропозиція народного депутата України Романа Лозинського, яка передбачає набрання чинності цим законом з дня наступного за днем опублікування Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України.

Я нагадаю вам, колеги, що тут іде мова про проект 9559-д, який наразі перебуває на розгляді і на підписі у Президента України. Я зазначу, що підкомітет з питань державної служби визначився по суті цієї пропозиції та за наслідками розгляду її включено до порівняльної таблиці за номером 15. Переходимо до обговорення.

Підкомітет визначився з поправкою пана Романа Лозинського. Вона відхилена.

Чи бажають виступити члени комітету, чи запрошені? Я не бачу піднятих рук. Пан Денис Улютін, можливо, ви захочете? Пан Єрмоличев?

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Доброго дня. Хотів попередити, що Улютін там зустріч зі Світовим банком, тому він на початку був, а зараз побіг туди.

Я хочу просто продовжити те, що Денис Валерійович говорив. Ми хочемо подякувати народним депутатам про те, що все-таки прислухалися і виправили ту помилку, яка була зроблена під час розгляду 8222. Відповідно тут...

 

ГОЛОВУЮЧА. Наш комітет помилки не робив.

 

ЄРМОЛИЧЕВ Р.В. Я не до вас безпосередньо, комітету, я маю на увазі а в частині саме підходів. Тому хочу ще раз подякувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧА. Колеги, не бачу більше піднятих рук. Я пропоную переходити до голосування за пропозицію.

Перше. Врахувати пропозиції за номером 5, 12; врахувати частково пропозиції за номером 6, 13, 14; врахувати редакційно пропозиції 8 та 9; відхилити пропозиції з 1 по 4 та 7, 10, 11, 15.

Рекомендувати Верховній Раді України підготовлений до другого читання проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо вдосконалення порядку співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових  осіб  місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними  рангами та іншими спеціальними званнями та зарахуваннями до стажу державної служби часу роботи на деяких посадах у військових адміністраціях (реєстраційний номер 9478)  прийняти в другому читанні та в цілому.

Доручити підкомітету з питань державної служби спільно із секретаріатом комітету здійснити коригування та техніко-юридичне доопрацювання порівняльної таблиці  проекту 9478 відповідно до ухвалених висновків комітету щодо поданих до нього пропозицій для внесення на розгляд Верховної Ради України в другому читанні, уточнивши, в разі необхідності, нумерацію поправок. 

В разі прийняття законопроекту за результатами розгляду в другому читанні та в цілому запропонувати парламенту доручити нашому комітету при підготовці тексту відповідного закону на підпис Голові Верховної Ради України здійснити його техніко-юридичне доопрацювання спільно з Головним юридичним управлінням Апарату.

Доповідачем при розгляді цього питання на пленарному засіданні визначити народного депутата України Дмитра Чорного.

Колеги, переходимо до голосування.

Я, Шуляк Олена, голосую – за.

Будь ласка, пан Балога.

 

БАЛОГА В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пані Білозір.

 

БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.

 

ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.

 

ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.

Пан Дунда.

Пан Іванов.

 

ІВАНОВ В.І. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.  

 

ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.

 

КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.

 

КАЧУРА О.А. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.

 

КЛОЧКО А.А. Клочко – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.

 

ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.

Пан Микиша.

 

ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Утримався.

 

ГОЛОВУЮЧА. Утримався.

Пан М'ялик.

 

М'ЯЛИК  В.Н. М'ялик підтримує.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов.

Соколов – за?

 

СОКОЛОВ М.В. Соколов – за.

 

ГОЛОВУЮЧА. Пан Рубльов, будь ласка. 

Пан Саврасов.

Пар Стріхарський.

 

СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.

 

ГОЛОВУЮЧА. 14 – за, 1 – утримався. Рішення прийнято.

Колеги, чи є у кого ще заяви чи оголошення? Немає.

Всім дякую. Оголошую засідання комітету закритим. І дуже буду вас просити, якщо буде необхідно найближчим часом провести засідання по 4298, також оперативно зібратися.

Дякую вам дуже. До побачення. До зустрічі.