Про проект Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік

(реєстр. № 10363 від 18.04.2012)

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Литвина розглянув проект Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік (реєстр.№10363 від 18.04.2012), поданий Кабінетом Міністрів України.

За визначення суб’єкта права законодавчої ініціативи проект Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік визначає цілі та завдання бюджетної політики на наступний рік і містить пропозиції, визначені статтею 33 Бюджетного кодексу України. При цьому документ ґрунтується на положеннях Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», враховує прогнозні і програмні документи економічного та соціального розвитку держави. Його прийняття має забезпечити якісну та своєчасну розробку проекту Закону України про Державний бюджет України на 2013 рік.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 27.04.2012 висловлює низку міркувань і зауважень до проекту Постанови, та в частині, яка стосується взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами вказує, що проект не розкриває змісту завдання  щодо «розбудови взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами шляхом удосконалення до 1 серпня 2012 р. законодавства». Зокрема,  неясно в якому напрямі відбуватиметься така розбудова та які саме нормативні акти  планується прийняти для реалізації такого завдання. Приміром актуальним залишається завдання щодо розробки та прийняття закону, який  визначав би принципи та критерії розподілу інвестиційних субвенцій, оскільки чинний формульний розрахунок  є складним і недостатньо прозорим.

Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у зверненні на адресу Комітету зазначає, що проект не місить чітких пропозицій, які б свідчили про наміри реформування міжбюджетних відносин та зміцнення місцевих бюджетів і пропонує включити до його тексту низку положень, спрямованих на підвищення фінансової спроможності місцевого самоврядування.

Підтримуючи необхідність всебічного зміцнення матеріально-фінансової основи місцевого самоврядування та, у зв’язку із цим, суттєвого розширення і змістовного наповнення розділу Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік, який відповідно до пункту 5 частини четвертої статті 33 Бюджетного кодексу України має відображати взаємовідносини державного бюджету з  місцевими бюджетами, керуючись частиною третьою статті 152 Регламенту Верховної Ради України  Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  у х в а л и в:

Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань бюджету:

1) доповнити поданий Кабінетом Міністрів України проект Основних   напрямів бюджетної політики на 2013 рік положеннями такого змісту:

- оптимізація видаткових повноважень місцевих бюджетів (упорядкування переліку та обсягу видатків на виконання делегованих та власних повноважень), удосконалення механізму розрахунку видатків на виконання делегованих повноважень;

- забезпечення в повному обсязі коштами з державного бюджету органів місцевого самоврядування для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень;

- удосконалення механізму розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам;

- підвищення фінансової спроможності місцевого самоврядування за рахунок розширення та закріплення додаткових дохідних джерел бюджетів місцевого самоврядування та збільшення надходжень від місцевих податків та зборів;

- забезпечення компенсації втрат місцевих бюджетів внаслідок прийнятих державою рішень, зокрема щодо належного фінансування гарантованих державою соціальних та податкових пільг, державних цільових програм (в першу чергу, Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки);

- забезпечення ефективного функціонування органів місцевого самоврядування в частині збільшення видатків на їх утримання, обсяг яких визначати на основі обґрунтованих нормативів. Передбачити перегляд системи оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування шляхом встановлення посадового окладу спеціаліста найнижчої категорії на рівні не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати;

- списання заборгованості за середньостроковими позиками, які надавалися місцевим бюджетам в минулих роках;

- повного погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися відповідними органами влади;

- удосконалення процедурних механізмів бюджетного забезпечення територіальних громад (повноцінне середньострокове планування, доступ до позикових капіталів, спрощення казначейського обслуговування, зменшення до 50-80% розмірів щоденних відрахувань на погашення короткотермінових позик);

- зміцнення фінансової основи діяльності органів місцевого самоврядування     міста Києва за рахунок зарахування до бюджету міста Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на його території, а також субвенцій та додаткової дотації бюджету міста Києва на виконання містом Києвом столичних функцій;

2) пункт Розділу Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами такого змісту «подальшого проведення реформ у системі охорони здоров’я з метою підвищення доступності медичної допомоги населенню» перенести до Розділу Основні завдання бюджетної політики

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №148/11*”

12 липня 2012 16:37
13 червня 2012 16:15
13 червня 2012 16:02
13 червня 2012 16:00
13 червня 2012 15:57
13 червня 2012 15:56
13 червня 2012 15:54