Про проект Закону України про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування

(реєстр. № 2362 від 10.04.2008 р.)

Комітет розглянув на своєму засіданні проект Закону України про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2362 від 10.10.2008 р.), внесений Кабінетом Міністрів України. Законопроектом пропонується з метою створення ефективного механізму боротьби з корупцією встановити загальні вимоги до поведінки згаданих осіб, якими вони мають керуватись під час виконання своїх службових обов’язків, та певні алгоритми поведінки цих осіб в ситуації, що провокує корупційні діяння.

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка та погоджуючись з більшістю зауважень Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо даного законопроекту, Комітет вважає за необхідне зауважити на такому:

- Верховною Радою України 12.12.2006 р. прийнято за основу проекти законів України про засади запобігання та протидії корупції (р.№0876), який має бути базовим для запропонованого законопроекту, та про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відповідальності за корупційні правопорушення (р.№0875), які готуються до розгляду у другому читанні Комітетом з питань боротьби з організаційною злочинністю та корупцією. У цих законопроектах передбачається врегулювання низки питань, які є предметом даного законопроекту, що має бути враховано з метою уникнення розбіжностей у формулюваннях;

- на думку Комітету, численні норми морально-етичного змісту і суто декларативного характеру не матимуть практичного застосування, а інструкції щодо поведінки суб’єктів доброчесної поведінки, які містяться у законопроекті, не мають закріплюватися законом;

- у значній кількості положень законопроекту не враховується особливий статус багатьох суб’єктів доброчесної поведінки, у зв’язку з чим не представляється можливим практично застосовувати чисельні норми щодо попередження та розв’язання конфлікту інтересів та є необґрунтованими окремі загальні принципи доброчесної поведінки певних суб’єктів;

- у законопроекті не розкриті обсяг повноважень, способи і методи здійснення контролю відповідним контролюючим органом, яким є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, та недостатньо розкриті питання правового статусу та повноважень комісій з етики;

- вкрай недостатньо врегульоване у законопроекті питання відповідальності осіб (санкцій) за порушення запропонованих вимог закону, що свідчить про певну несамостійність законопроекту.

Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією та Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за наслідками розгляду зазначеного законопроекту у першому читанні пропонують його відхилити.

Крім цього Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією по результатах проведених у Комітеті слухань рекомендує доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням положень розробленого у рамках реалізації Порогової програми Корпорації «Виклики тисячоліття» щодо зниження рівня корупції проекту Кодексу професійної етики державних службовців.

Комітет з питань бюджету вважає, що законопроект може мати опосередкований вплив  на видаткову частину державного та місцевих бюджетів.

Верховний Суд України висловлює багато зауважень концептуального характеру до даного законопроекту і вважає, що він потребує суттєвого доопрацювання.

Враховуючи викладене та підтримуючи антикорупційну спрямованість законопроекту, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2362 від 10.10.2008 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати даний законопроект до другого читання з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради
України у другому читанні.

3. Визначити співдоповідачем від Комітету з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, першого заступника Голови Комітету О.Боднар.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 33/07*”

10 червня 2011 10:53
10 червня 2011 10:50
10 червня 2011 10:49
10 червня 2011 10:47
10 червня 2011 10:45
10 червня 2011 10:42
09 червня 2011 17:54
09 червня 2011 17:52
09 червня 2011 17:51
09 червня 2011 17:50