ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 141/04

22 лютого 2012 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

                    

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Петренко В.М., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О.,   Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Фомін О.В.

Відсутні: Ключковський Ю.Б., Подгорний С.П., Надоша О.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А.,      Желтова О.М., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б.,          Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Волинець Є.В. - народний депутат України;

Калюжний М.Н. - Заступник Голови Державного агентства земельних ресурсів України;

Пітцик М.В. - віце-президент з виконавчої роботи Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Харитонський І.Д. - кандидат у позаштатні консультанти Комітету;

Захарченко С.В. - кандидат у позаштатні консультанти Комітету.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.     Про призначення позачергових місцевих виборів.

2.           Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" щодо наказів центральних органів виконавчої влади (реєстр. №9671, н.д. Є.Волинець).

3.           Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр.№9403, н.д. Я.Джоджик, Ю.Костенко, І.Заєць).

4.     Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць (реєстр. №10042, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, С.Мельник, С.Терещук).

5.     Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

6.     Різне.

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував розглянути питання про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування першим за списком порядку денного.

 

Пропозицію підтримано.

Голова підкомітету з питань державного будівництва  В.Демчишен запропонував включити до затвердженого плану роботи Комітету на лютий - липень 2012 р.         від 8 лютого 2012 року (Протокол №139/01) питання про проведення круглого столу на тему: “Обговорення проекту Закону України про об'єднання територіальних громад (реєстр. № 9590)” на 12 березня 2012 року о 10:00.

Пропозицію підтримано.

 

Член Комітету А.Горбатюк поінформував присутніх, що планом роботи нашого Комітету на час роботи десятої сесії ВРУ шостого скликання передбачено провести комітетські слухання на тему: “Обговорення проекту Закону України “Про регулювання лобістської діяльності в Україні” (реєстр. № 7269)”.

З даної проблеми 12 березня 2012 року о 14:00 за участі представників Адміністрації Президента України, Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, членів американської торгівельної палати відбудеться круглий стіл на тему: “Проблеми та перспективи інституалізації лобіювання в Україні”.

А.Горбатюк звернувся з проханням погодити його кандидатуру для участі у цьому заході та поінформувати Комітет на предмет проведення слухань у Комітеті.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1.     Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

2.     Про призначення позачергових місцевих виборів.

3.           Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" щодо наказів центральних органів виконавчої влади (реєстр. № 9671, н.д. Є.Волинець).

4.           Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 9403, н.д. Я.Джоджик, Ю.Костенко, І.Заєць).

5.     Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць (реєстр. № 10042, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, С.Мельник, С.Терещук).

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

       СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка та голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

         Доповідачі ознайомили присутніх із основними етапами біографії та трудової діяльності кандидатів у позаштатні консультанти Комітету.

С.Гордієнко зазначив, що Захарченко Сергій Васильович – громадянин України, 1955 року народження, має повну вищу освіту, в 1981 році закінчив з відзнакою Харківський юридичний інститут за спеціальністю правознавство. Має великий досвід роботи в органах прокуратури, виконавчої служби, керівництва великими комерційними організаціями.

У свою чергу, Харитонський Ігор Давидович – громадянин України, 1971 року народження, має дві повні вищі освіти, в 2000 році закінчив Академію праці і соціальних відносин Федерації професійних спілок України за спеціальністю правознавство. У 2005 році закінчив Національну академію державного управління при Президентові України за спеціальністю державне управління.

Обидва кандидати характеризуються позитивно. Сумлінно ставляться до виконання службових обов’язків. Вільно володіють державною мовою.

Секретар Комітету С.Гордієнко ознайомив присутніх з Положенням про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 року №701 та запропонував членам Комітету підтримати призначення С.Захарченка та І.Харитонського  позаштатними консультантами Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, С.Захарченко, І.Харитонський.

УХВАЛИЛИ:

1.     Підтримати пропозиції секретаря Комітету С.Гордієнка та голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена щодо кандидатур Захарченка Сергія Васильовича та Харитонського Ігоря Давидовича на позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати подання від Комітету Керівникові Апарату Верховної Ради України. Додаток: біографічні довідки на 2 арк.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на cекретаря Комітету С.Гордієнка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 27 травня 2012 року.

Загалом на розгляд подається 10 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, міських голів, а саме: 7 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 2 – у зв’язку зі смертю, 1 – за рішенням суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: 
Пултівецького сільського голови (Пултівецька сільська рада Вінницького району Вінницької області),
Данилово-Балківського сільського голови (Данилово-Балківська сільська рада Ульяновського району Кіровоградської області),
Солонівського сільського голови (Солонівська сільська рада Городнянського району Чернігівської області),
Мирненського сільського голови (Мирненська сільська рада Біляївського району Одеської області),
Вознесенського сільського голови (Вознесенська сільська рада Золотоніського району Черкаської області),
Яланецького сільського голови (Яланецька сільська рада Томашпільського району Вінницької області),
Катеринівського сільського голови (Катеринівська сільська рада Костянтинівського району Донецької області),
Рудківського сільського голови (Рудківська сільська рада Царичанського району Дніпропетровської області),
Юрковецького сільського голови (Юрковецька сільська рада Чемеровецького району Хмельницької області),
П’ятихатського міського голови (П’ятихатська міська рада П’ятихатського району Дніпропетровської області) на неділю 27 травня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

В контексті обговорення та прийняття рішення з питання призначення позачергових місцевих виборів С.Гордієнко поінформував присутніх про підготовку спільно з іншими  народними депутатами України проекту Постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови та запропонував розглянути дане питання на одному з наступних засідань Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо наказів центральних органів виконавчої влади (реєстр. № 9671, н.д. Є.Волинець).

Доповідач поінформував присутніх, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи проект спрямовано на уточнення положення Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» в частині видання центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, а саме: проект має на меті надати таким органам право видавати накази нормативно-правового характеру у випадках, якщо це передбачено законом або положенням про центральний орган виконавчої влади, затвердженим Президентом України.

Голова підкомітету ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Головне управління висловлює низку міркувань і зауважень до законопроекту та вважає, що запропоноване у проекті розширення кола суб’єктів правотворчості виглядає недостатньо переконливим і є недоцільним.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Є.Волинець.

Народний депутат України Є.Волинець як автор законопроекту навів аргументацію на користь своєї ініціативи і не погодився з висновком наукової експертизи.

Водночас народний депутат України С.Гордієнко висловив підтримку авторові законопроекту та не погодився із зауваженнями як Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України так і профільного підкомітету.

На його переконання положення щодо особливостей видання нормативно-правових актів, зафіксоване рік тому в Законі України «Про центральні органи виконавчої влади», є невдалим і недосконалим. Воно абсолютно не корелюється з раніше існуючою практикою видання таких документів дуже багатьма центральними органами виконавчої влади, нормами окремих законів, які по-іншому врегульовують дане питання. Особливо це стосується центральних органів виконавчої влади, компетенція яких носить міжвідомчий характер і не може бути пов’язана з колом завдань якогось одного міністерства. Таке переформатування нормотворчості  веде до плутанини і розмивання існуючої системи класифікації законодавчих актів на догоду не апробованій і суто теоретичній установці. Тому на практиці сьогодні ніхто не поспішає узгоджувати приписи спеціальних законів з питань видання нормативно-правових актів із Законом України «Про центральні органи виконавчої влади». Продовжує діяти відповідний Указ Президента України, Міністерство юстиції України реєструє як нормативно-правові поряд із наказами міністерств десятки наказів тих чи інших центральних органів виконавчої влади. І це – вірний шлях, який треба продовжувати, змінивши належним чином недолугу минулорічну новацію у Законі України «Про центральні органи виконавчої влади».

З огляду на зазначене В.Петренко запропонував проект висновку Комітету щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 9671, підготовлений підкомітетом з питань органів виконавчої влади.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» щодо наказів центральних органів виконавчої влади (реєстр. № 9671 від 10.01.2012), поданий народним депутатом України Є.Волинцем, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 11 народних депутатів України, «Проти» - 1 народний депутат України, «Не брав участь в голосуванні» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

Народний депутат України С.Гордієнко, не погоджуючись із висновком Комітету щодо законопроекту з реєстр. № 9671 та керуючись пунктом 2 частини другої статті 39 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», заявив про окрему думку з даного питання (додається до висновку Комітету).

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр.№9403, н.д. Я.Джоджик, Ю.Костенко, І.Заєць).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується скасувати або обмежити, за висловленням його авторів, невиправдані пільги та привілеї, встановлені народним депутатам України, державним службовцям, працівникам прокуратури, прокурорам та слідчим прокуратури, не пов’язані з виконанням ними своїх обов’язків.

Голова підкомітету ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління в цілому підтримує ідею скорочення пільг щодо певних категорій осіб, але вважає,  що передбачені законопроектом зміни не мають комплексного характеру. Разом з тим в узагальнюючому висновку управління зазначається, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Під час обговорення даного питання народні депутати України – члени Комітету зауважили, що законопроект, який розглядається, не має системного характеру, оскільки передбачає скасування чи обмеження пільг тільки щодо трьох категорій працюючих осіб. Крім цього, деякі позиції законопроекту є незрозумілими або недостатньо обґрунтованими (наприклад, щодо позбавлення народного депутата України щорічної оплачуваної відпустки, внесення зміни до статті про заохочення за сумлінну працю державних службовців).

Також в частині внесення змін до Закону України «Про державну службу» зауважуємо, що 17 листопада 2011 року прийнято Закон України «Про державну службу» у новій редакції, який набиратиме чинності з 01 січня 2013 року і не містить положень щодо інституту відставки, до яких пропонуються зміни авторами законопроекту.

В.Петренко запропонував до розгляду проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань органів виконавчої влади, в якому законопроект з реєстр. № 9403 за наслідками розгляду у першому читанні пропонується повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 9403 від 03.11.2011), поданий народними депутатами України Я.Джоджиком, Ю.Костенком, І.Зайцем, за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць (реєстр. №10042, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, С.Мельник, С.Терещук).

Доповідач поінформував присутніх, що даним законопроектом пропонується внести зміни до низки законодавчих актів, зокрема, Земельного кодексу України, законів України «Про землеустрій», «Про державну експертизу землевпорядної документації» та визначити процедуру встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних одиниць. При цьому пропонується змінити повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних та районних рад з питань встановлення та зміни меж сіл, селищ, порядок погодження відповідних проектів землеустрою між відповідними органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади, а також встановити порядок вирішення спірних питань, пов’язаних із погодженням проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць шляхом утворення погоджувальних комісій відповідного рівня.

В цілому підтримуючи прагнення суб’єктів законодавчої ініціативи вирішити нагальні проблеми територіального устрою України, зокрема, щодо визначення порядку встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць, слід наполягти на тому, що внесення до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів, що регулюють земельні відносини в Україні, положень, які стосуються сфери адміністративно-територіального устрою є недоцільним.

Порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України відповідно до пункту 13 статті 92 Конституції України має визначатися спеціальним законом, який повинен передбачати порядок встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць, найменування та перейменування населених пунктів, віднесення їх до певних категорій тощо.

Окрім того, зазначалось, що назва законопроекту, в якій йдеться лише про проведення робіт із землеустрою, насправді є вужчою і не охоплює усього спектру предмету регулювання відображеного в тексті, котрий містить кардинальний перерозподіл повноважень між обласними і районними радами, в частині вирішення питання про встановлення і зміну меж найбільш численної категорії адміністративно-територіальних одиниць – близько 30 тисяч сіл і селищ.

Такі зміни безпідставно звужують повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад, які при вирішенні цих питань використовують ресурсний та висококваліфікованій кадровий, науковий потенціал обласних центрів і здатні ефективно вирішувати питання в масштабі області і Автономної Республіки Крим. В той же час такий порядок закладає конфлікт інтересів між міськими міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення радами та сільськими, селищними, міськими міст районного значення радами, не враховує всі аспекти адміністративно-територіального устрою України.

У такий спосіб фактично відбувається узаконення прийнятих з порушеннями законодавства районними радами і районними державними адміністраціями рішень щодо встановлення і зміни меж сіл і селищ, які, очевидно, в силу цього не були подані на розгляд обласних рад та Верховної Ради Автономної Республіки Крим, а також вилучення цих питань з під контролю Верховної Ради Автономної Республіки Крим і обласних рад та республіканських в Автономній Республіці Крим, обласних органів виконавчої влади.

Положення законопроекту про те, що рішення про встановлення і зміну меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць не відповідає Конституції України в частині повноважень Верховної Ради України щодо затвердження проектів землеустрою.

Заступник Голови Комітету В.Сінченко запропонував до розгляду проект висновку за наслідками розгляду в першому читанні відхилити, підготовлений підкомітетом з  питань державного будівництва.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету, М.Калюжний.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо проведення робіт із землеустрою, пов'язаних із встановленням і зміною меж адміністративно-територіальних одиниць» (реєстр. № 10042 від 13.02.2012 р.), внесений народними депутатами України В.Бевзенком, С.Терещуком, Є.Сігалом, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“10 сесія 6 скликання ”