ЗВІТ

про роботу Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

друга сесія Верховної Ради України шостого скликання

(лютий-липень 2008 р.)

 

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 13 грудня 2007 року №6-VI «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання» Комітет з питань державного будівництва та місцевого с

амоврядування здійснює законопроектну роботу, готує, попередньо розглядає питання, віднесені до повноважень Верховної Ради України, та здійснює контрольні функції у відповідних сферах відання з таких питань:

 

адміністративно-територіального устрою України;

спеціального статусу столиці України та інших міст;

організації та  діяльності  органів  виконавчої   влади   (за винятком   органів виконавчої   влади,  питання  організації  та діяльності яких віднесені до відання інших комітетів);

законодавчого забезпечення  діяльності  Президента   України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади;

місцевого самоврядування     та    органів    самоорганізації населення;

державної служби    та    служби    в    органах    місцевого самоврядування;

виборів, референдумів    та    інших   форм   безпосереднього волевиявлення громадян;

статусу та  діяльності  політичних  партій,  інших  об'єднань громадян  (крім тих,  питання діяльності яких віднесені до відання інших комітетів);

державних символів України;

державних нагород України;

призначення на посади та звільнення з посад, що пов'язані з предметом відання.

 

Робота Комітету протягом другої сесії Верховної Ради України шостого скликання була підпорядкована забезпеченню діяльності комітету в реалізації питань подальшого розвитку правової бази органів державної влади, зміцненні та розширенні прав місцевого самоврядування, вдосконаленні питань організації виборів та референдумів, розв’язанні проблем адміністративно-територіального устрою України, унормуванні питань державної служби.

Впродовж II сесії шостого скликання членами комітету та працівниками секретаріату проведено роботу по підготовці 25 засідань комітету, на яких загалом розглянуто 199 питань.

Рішенням Комітету від 6 лютого 2008 року (протокол №8) було затверджено План роботи Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період другої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий-липень 2008 року), згідно з яким до переліку питань було включено - 258 проектів законодавчих актів, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи.

Комітетом були своєчасно підготовлені та подані на розгляд парламенту проекти законодавчих актів з питань реформування системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, опрацьовані законопроекти щодо внесення змін до виборчого законодавства, Закону «Про державну службу», призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування, призначення/звільнення посадових осіб органів виконавчої влади, правового статусу народних депутатів України та депутатів місцевих рад.

Законопроектна діяльність з питань, де комітет було визначено головним.

За період першої та другої сесій на розгляд Верховної Ради України Комітетом загалом  подано 287 проектів законодавчих актів, з них - 232 проекти постанов про призначення позачергових місцевих виборів.

Згідно Плану роботи комітету на період другої сесії, комітету було доручено попередньо розглянути та подати на розгляд Верховної Ради України висновки по 372 проектам законодавчих актів по яких комітет є головним. Відповідно до вимог Тимчасового Регламенту Верховної Ради України до комітету надходили висновки на законопроекти від Головного науково-експертного управління апарату, які опрацьовувались під час засідань підкомітетів. З врахуванням даних висновків, на розгляд Верховної Ради України за лютий - липень 2008 року (друга сесія) загалом подано - 159 проектів законодавчих актів з висновком головного комітету, в тому числі 8 проектів постанов з питань адміністративно-територіального устрою України, 122  проекти з  призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.  Станом на 8 липня 2008 року план комітету щодо висновків на законопроекти по яких комітет є головним виконано на 43 %

» протягом першої сесії Верховною Радою України шостого скликання було ухвалено 110 постанов щодо призначення позачергових виборів сільських, селищних та міських голів і призначено зазначені вибори на 16 та 30 березня 2008 року;

» протягом другої сесії ухвалено 83 постанови щодо призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування, серед яких 71 проект постанов про призначення позачергових виборів сільських, 7 селищних та 5 міських голів.

Станом на 8 липня 2008 року очікують на розгляд Верховною Радою України 68 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів.

Впродовж другої сесії підкомітетом з питань державного будівництва та членами комітету опрацьовувались матеріали, які надходили від органів місцевого самоврядування та було підготовлено на розгляд Верховної Ради України 8 проектів постанов з питань адміністративно-територіального устрою України, а саме:

▪ Проект Постанови про встановлення і зміну меж Андрушівського і Коростишівського районів Житомирської області (реєстр. №1449)

▪ Проект Постанови про зміну меж міста Баранівка Баранівського району Житомирської області (реєстр. №1450)

▪ Проект Постанови про встановлення та зміну меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області  (реєстр. №2629)

▪ Проект Постанови про віднесення селища міського типу Батурин Бахмацького району Чернігівської області до категорії міст районного значення (реєстр. №2646)

▪ Проект Постанови про присвоєння найменування новоутвореному населеному пункту Сімферопольського району Автономної Республіки Крим (реєстр. №2646-1)

▪ Проект Постанови про уточнення найменування окремих населених пунктів Дубенського та Здолбунівського районів Рівненської області (реєстр. №2646-2)

 ▪Проект Постанови про найменування новоутвореного населеного пункту Олександрівського району Кіровоградської області (реєстр. №2428)

     ▪Проект Постанови про перейменування міста Новояворівське Яворівського району Львівської області (реєстр. №2032)

Постанови №2428 та №2032 прийняті Верховною Радою України 03.06.2008 р.

З лютого по липень 2008 року Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування подано до Верховної Ради України 29 висновків на проекти законів, по яких комітет визначено головним.

 Верховною Радою України в цей період  прийнято  в  першому читанні  проекти законів:

«Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо взаємовідносин між місцевими державними адміністраціями та районними і обласними радами», реєстр. №1313;

«Про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо питань організації, повноважень та порядку діяльності місцевих державних адміністрацій», реєстр. №1311

Комітетом також підготовлено до другого читання таблиці поправок по законопроектам:

«Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо строків повноважень місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, голови обласної, районної, районної у місті ради, заступників голови обласної, районної, районної у місті ради», реєстр. №0901;

«Про внесення змін до статті 50 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо процедури висування кандидатури на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради», реєстр. №0871.

«Про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо питань організації, повноважень та порядку діяльності місцевих державних адміністрацій», реєстр. №1311

Під час підготовки законопроекту №0901 до другого читання, підкомітетом з питань місцевого самоврядування та працівниками секретаріату опрацьовано 15 поправок (8-враховані, 4-враховані частково, 3 - відхилені), які надійшли від 9 суб’єктів права законодавчої ініціативи.

Готуючи на розгляд Верховної Ради України законопроект «Про внесення змін до статті 50 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо процедури висування кандидатури на посаду секретаря сільської, селищної, міської ради» (реєстр. №0871), члени комітету розглянули 30 поправок та пропозицій, що надійшли від 6 суб’єктів права законодавчої ініціативи.

24 січня 2008 року народними депутатами України - членами Комітету поданий на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з проведенням місцевих виборів в окремих адміністративно-територіальних одиницях» (реєстр.№1401). Необхідність ухвалення законопроекту пов’язана з тим, що хоча Закон України «Про Державний реєстр виборців» прийнятий парламентом та набрав чинності ще 1 жовтня 2007 року, Державний реєстр виборців як автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система до цього часу не функціонує. При цьому зазначеним Законом передбачено, що первинне формування бази даних Державного реєстру виборців здійснюється шляхом перенесення до неї персональних даних виборців із загальних списків виборців, сформованих в електронному вигляді відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України" за станом на 1 лютого 2006 року. Однак для проведення позачергових виборів народних депутатів 30 вересня 2007 року були сформовані оновлені загальні списки виборців, які є більш актуальними. Даним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про Державний реєстр виборців” та встановити, що первинне формування бази даних Реєстру здійснюється шляхом перенесення до бази даних Реєстру персональних даних виборців із загальних списків виборців, які використовувались під час проведення останніх виборів народних депутатів України.

Не менш важливим етапом роботи комітету у звітному періоді було опрацювання проектів законів України Про внесення змін до законів України про вибори щодо подолання виборчого бар’єру (реєстр. № 1269) та про внесення змін до Закону України “Про вибори народних депутатів України» (щодо обмеження термінів перебування народного депутата у складі Верховної Ради та зміни порядку формування виборчих списків) (реєстр. № 2093). Комітет дійшов висновку, що окремі положення, запропоновані у зазначених законопроектах, доцільно врахувати під час роботи над комплексним вдосконаленням виборчого законодавства. Робоча група з підготовки проекту Виборчого кодексу України вже розпочала роботу з підготовки відповідного законопроекту. Члени робочої групи - заступник голови Комітету Ключковський Ю.Б. та голова підкомітету Комітету Подгорний С.П. 11.06.2008 подали на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні» (реєстр. № 2630), який, як передбачається, буде складовою проекту Виборчого кодексу.

За пропозицією Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Верховною Радою України шостого скликання в цілому прийнято 2 закони, які були внесені Президентом України та визначені ним як невідкладні:

» Закон про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо заснування ордена Свободи та медалі "За врятоване життя")    та

 » Закон України “Про Кабінет Міністрів України".

 

На даний час Верховною Радою України шостого скликання за другу сесію ухвалено 215 законодавчих актів, серед них 92 рекомендовані

Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Це складає  43 % від загальної кількості прийнятих Верховною Радою України законодавчих актів протягом другої сесії.

Законопроектна діяльність з питань, де комітет було визначено не головним.

Значне місце в діяльності комітету займає робота над проектами законодавчих актів, які готуються іншими комітетами та скеровуються до комітету для одержання відповідних висновків, особливо з питань, що безпосередньо стосуються сфери діяльності органів місцевої влади або якимось чином зачіпають її інтереси. Положення законопроектів ретельно аналізуються. Наявні зауваження та пропозиції оперативно передаються до головного комітету та надсилаються розробникам.

У комітеті розглянуто ряд законопроектів щодо врегулювання відносин у сфері запобігання та протидії корупції, виявлення та припинення її проявів тощо (р.р. №№ 2169, 1120, 1429, 1429-1, 1377, 1379), з переважної кількості яких комітет не визначений головним. Разом з тим, ці проекти законів не знайшли підтримки більшості членів комітету через їх суттєву недосконалість (протиріччя нормам Конституції України, неузгодженість з чинним законодавством, зауваження техніко-юридичного характеру тощо), тому  до профільних комітетів були направлені обгрунтовані висновки комітету щодо відхилення або направлення цих законопроектів на доопрацювання.

За лютий-липень 2008 року надано 39 висновків на законопроекти, які є предметом відання інших комітетів Верховної Ради України.

Стаття 14. Закону України «Про комітети Верховної Ради України»

Контрольна функція комітетів полягає в:

- аналізі   практики   застосування   законодавчих  актів  у діяльності державних  органів,  їх  посадових   осіб   з   питань, віднесених  до предметів відання комітетів,  підготовці та поданні відповідних висновків та рекомендацій на  розгляд Верховної  Ради України;

-  направленні  матеріалів  для  відповідного  реагування   в межах,  установлених  законом,  органам  Верховної  Ради  України, державним органам, їх посадовим особам.

Реалізуючи свої контрольні функції, а також права щодо підтримки місцевого самоврядування, як інституту демократичних засад, протягом вказаного періоду комітет розглядав подання представників місцевих територіальних громад щодо порушення норм чинного законодавства, давав доручення членам комітету вивчити стан справ в окремих сільських, селищних, міських радах, висловлював свою рішучу позицію щодо захисту представницьких органів.

Також, в рамках здійснення контрольної функції та у зв’язку із зверненнями, заявами, листами громадян, організацій, установ, комітет звертався до органів прокуратури України, Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, органів внутрішніх справ, органів виконавчої влади з проханням провести аналіз та інформувати комітет про висновки, пропозиції щодо порушення норм законодавства. На засідання комітету під час розгляду питань неодноразово запрошувались представники КМУ, Головдержслужби України, Міністерства фінансів України, Центральної виборчої комісії, Рахункової палати, Міністерства праці та соціальної політики України, Державного комітету з земельних ресурсів.

З метою забезпечення конституційних прав громадян України та формування дієздатних органів місцевого самоврядування Комітетом були скеровані звернення до обласних рад та облдержадміністрацій з проханням надання офіційної інформації щодо всіх сільських, селищних та міських на відповідній території громад, у яких було достроково припинено повноваження сільських, селищних, міських голів і не прийнято рішення Верховною Радою України щодо проведення дострокових виборів. Скеровувались звернення до голів облдержадміністрацій, де на території відповідної області протягом 2006-2008 років було припинено повноваження сільських, селищних, міських голів і не надіслано клопотання до Верховної Ради України про призначення позачергових виборів, з проханням забезпечити виконання законів України в частині своєчасного подання до парламенту всіх необхідних документів; до Генеральної прокуратури України з проханням здійснити заходи прокурорського реагування на дії сільських, селищних, міських рад, де припинено повноваження  голів, але до Верховної Ради України не надіслано клопотання щодо призначення позачергових виборів цих голів; до вищих судових інстанцій з проханням вжити заходів для вирішення питань, пов’язаних з випадками необґрунтованого затягування розгляду у судах справ по окремих сільських, селищних, міських головах,а також поінформувати Президента України про невиконання деякими головами обласних державних адміністрацій своїх обов’язків відповідно до Конституції та законів України.

Надавались роз’яснення комітету щодо застосування деяких положень законів України, що регулюють порядок розгляду сільськими, селищними, міськими радами питань про дострокове припинення повноважень сільських, селищних, міських голів, призначення та проведення позачергових місцевих виборів.

На засіданнях комітету неодноразово розглядалась інформація щодо вивчення ситуацій, які склались у  обласних та міських радах Житомира, Кіровограда, Харкова, Києва, Вінниці, Світловодська та приймались відповідні рекомендації до Верховної Ради України.

Комітетом була заслухана інформація про стан виконання центральними органами виконавчої влади рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 5 червня 2003 року №939-IV «Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування» та, оскільки більшість Рекомендацій було не  виконано і термін їх дії закінчився у 2004 році, комітет звернувся до Голови Верховної Ради України з проханням доручити  комітетам, визначеним Постановою Верховної Ради України від 5 червня 2003 року №939, надати інформацію Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування для узагальнення та подання на розгляд Верховної Ради України.

В порядку виконання контрольних повноважень парламенту комітетом була заслухана інформація заступника Голови Центральної виборчої комісії Усенко-Чорної Ж.І. про ситуацію, яка склалась станом на 12 березня 2008 року в Центральній виборчій комісії щодо виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад та рекомендували Верховній Раді України заслухати на пленарному засіданні інформацію Голови Центральної виборчої комісії В.М. Шаповала. Проект Постанови Про заслуховування інформації Голови Центральної виборчої комісії щодо виконання Центральною виборчою комісією вимог законів України стосовно заміщення депутатів місцевих рад (реєстр. № 2226) подано на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету.

Інформація про хід реалізації Закону України «Про Державний реєстр виборців» (в частині формування списків виборців) була заслухана комітетом у січні 2008 року.

Стаття 15. Закону України «Про комітети Верховної Ради України» Комітет при здійсненні законопроектної функції має право:

- створювати робочі групи  і  призначати  їх  керівників  із числа членів комітету для підготовки проектів актів Верховної Ради України, питань,  що  обговорюються   на   засіданнях   комітетів, проектів рішень, рекомендацій, висновків комітетів;

Члени комітету та працівники секретаріату беруть активну участь у засіданнях Робочої групи з підготовки проекту Виборчого кодексу України, яка утворена Розпорядженням Голови Верховної Ради України № 457 від 15.04.2008 року.

З метою опрацювання та підготовки законопроектів до другого читання і з метою вивчення ситуацій, які склалися в органах місцевого самоврядування, Комітетом було створено такі Робочі групи та комісії:

► щодо вивчення обставин порушення Конституції та законів України Київським міським головою Л.Черновецьким та Київською міською радою;

► щодо звернення голови Харківської обласної державної адміністрації про можливість призначення Верховною Радою України позачергових виборів депутатів Харківської міської ради та Харківського міського голови;

► з вивчення та перевірки інформації щодо діяльності Кіровоградської міської ради та Кіровоградського міського голови, наведеної у депутатському зверненні народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозінського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної;

для вивчення обставин, які стали причиною зривів повторних виборів Світловодського міського голови;

► по доопрацюванню до другого читання проектів законів про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо питань організації, повноважень та порядку діяльності місцевих державних адміністрацій) (реєстр.№1311), “Про Кабінет Міністрів України” (реєстр.№1312) та про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо взаємовідносин між місцевими державними адміністраціями та районними і обласними радами) (реєстр.№1313), які були прийняті за основу 18 березня 2008 року.

З березня 2008 року у комітеті проходили засідання Робочої групи по доопрацюванню до другого читання проектів законів “Про Кабінет Міністрів України” (реєстр.№1312) та про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо питань організації, повноважень та порядку діяльності місцевих державних адміністрацій) (реєстр.№1311). Питання, які врегульовують дані законопроекти є дуже складними, часом конфліктними, вони неоднозначно сприймаються різними суспільно-політичними групами. Дані законопроекти тісно пов’язані між собою, містять взаємно обумовлені механізми регулювання.

До Робочої групи, окрім народних депутатів України - членів комітету, було залучено представників Секретаріату Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих та регіональних влад. Очолював Робочу групу заступник Голови Комітету, народний депутат України Ю.Ключковський.

Першим законопроектом, який опрацьовувала Робоча група, був проект Закону України “Про Кабінет Міністрів України (реєстр.№1312). Прийняття цього Закону Верховною Радою України стало можливим внаслідок його ґрунтовної підготовки в комітеті, детального розгляду і дискусій по кожній із 392 пропозицій і поправок, внесених до другого читання народними депутатами України з усіх фракцій парламенту.

Протягом травня на шести засіданнях Робочої групи було опрацьовано 158 пропозицій і поправок до проекту Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (щодо питань організації, повноважень та порядку діяльності місцевих державних адміністрацій) (реєстр.№1311), які надійшли від 15 суб’єктів права законодавчої ініціативи.

До комітету надійшли звернення від органів місцевого самоврядування всіх рівнів, народних депутатів України з пропозиціями та зауваженнями до проекту закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (реєстр.№1313), які детально вивчаються Робочою групою.

З метою забезпечення всебічного та об’єктивного розгляду звернення голови Харківської обласної державної адміністрації, депутатського звернення народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозінського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної щодо порушень чинного законодавства Кіровоградською міською радою та Кіровоградським міським головою, з метою вивчення ситуації, яка склалася у місті Світловодську Кіровоградської області у зв’язку з не проведенням повторних виборів Світловодського міського голови, відбулись виїзні засідання робочих груп до міст Харкова, Кіровограда, Світловодська.

Після вивчення інформації та враховуючи факти, які були презентовані Робочими групами,  комітетом приймались рішення щодо призначення виборів.

Організація роботи комітетів Верховної Ради України

Стаття 42. Закону України «Про комітети  Верховної Ради України»

Форми роботи комітетів Комітети можуть організовувати "круглі столи", конференції та  інші  заходи,  проведення  яких  не  суперечить  законодавству України.

Народні депутати-члени комітету, працівники секретаріату займають активну позицію щодо участі у роботі «круглих столів», нарад, робочих груп, конференцій,  семінарів, засіданнях колегій, присвячених питанням державного будівництва та місцевого самоврядування.

На запрошення ВГО «Клуб мерів», Центра досліджень з питань регіонального і місцевого розвитку та сприяння адміністративній реформі, члени Комітету взяли участь у Національній конференції з питань удосконалення та стандартів у галузі публічної етики на місцевому рівні «Підтримка гарного управління - Проект проти корупції в Україні» (UPAC).

У квітні 2008 року  члени комітету та працівники секретаріату взяли участь у розширеному засіданні колегії Головдержслужби України «Про підсумки діяльності Головдержслужби у 2007 році та основні пріоритети розвитку системи державної служби України у 2008 році».

Працівники секретаріату комітету взяли участь у засіданні уповноважених з гендерної проблематики секретаріатів комітетів ВРУ на тему:«Перспективи впровадження принципу рівних прав і можливостей жінок і чоловіків в роботу Верховної Ради України» у селі Маньківка  Черкаської області.

 Працівники секретаріату брали участь у роботі експертного «круглого столу» з питань нової регіональної політики за підтримки Фонду сприяння місцевому самоврядуванню України.

У Національній академії державного управління при Президентові України, під егідою Міністерства регіонального розвитку та будівництва, німецького бюро технічного співробітництва «GTZ» брали участь у круглому столі «Обговорення проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики».

Згідно рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування 7 квітня 2008 року відбулась конференція «Законодавче забезпечення виборів народних депутатів України: проблеми реформування». Метою конференції була презентація та обговорення ключових концепцій реформи діючого Закону «Про вибори народних депутатів України» з боку всіх політичних сил,  представлених у парламенті та визнаних експертів.

Хмельницьким університетом управління та права спільно з Головним управлінням державної служби України, Національною академією державного управління при Президентові України, Інститутом законодавства Верховної Ради України, Українською академією наук з державного управління у травні 2008 року був проведений Міжнародний управлінський форум «Управління сьогодні та завтра». До роботи форуму були залучені працівники секретаріату комітету, які брали участь в обговоренні питань у сфері державного управління та державної служби, соціально-економічного розвитку регіонів і формуванні сучасної регіональної політики.

У лютому відбулась зустріч керівництва комітету із заступником Постійного представника ПРООН в Україні, на якій обговорили питання подальшої співпраці з Комітетом, просування принципів сталого розвитку, розвитку децентралізації та демократичного врядування, покращення якості життя мешканців. Отримали інформацію про 4 проекти ПРООН, які спрямовані на усунення загроз для людської безпеки, соціальної мобілізації та розвитку потенціалу з метою сталого розвитку на рівні громад, сприяння процесам місцевого самоврядування.

Латвійською Асоціацією місцевих і регіональних влад спільно з Асоціацією міст України та громад був організований візит по обміну досвідом до міста Рига у складі міських голів міст, які мають партнерські зв’язки з містами Латвії та зацікавлених у спорідненні, представників парламенту України та центральних органів виконавчої влади. На засіданнях сесій розглядались питання законодавчого забезпечення місцевого самоврядування в Латвії, розподіл повноважень, місцеве виборче законодавство, місцеві фінанси, процес формування місцевих бюджетів, місцевий економічний розвиток.

Народні депутати України - члени комітету брали активну участь у роботі:

міжнародних парламентських організацій;

постійних делегаціях Верховної Ради України;

депутатських груп Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків із зарубіжними країнами;

міжпарламентських асамблей;

спільних міжпарламентських комісій.

Члени Комітету та представник секретаріату Комітету (члени утвореної у Верховній Раді України Робочої групи з підготовки проекту Виборчого кодексу України) на запрошення Координатора проектів ОБСЄ в Україні Посла Любомира Копай в рамках проекту «Подальше сприяння зміцненню виборчих процесів в Україні»  23 – 27 червня 2008 року ознайомлювалися  з досвідом кодифікації виборчого законодавства в м. Париж (Французька Республіка). При цьому було проведено низку зустрічей з представниками Конституційної ради, Міністерства закордонних справ, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства закордонних територій, Вищої ради з питань телебачення та радіомовлення, Національної комісії з контролю фінансування кампаній та фінансування політичних партій Франції, офісу Мера Парижа, а також провідними французькими експертами у галузі виборчого законодавства.

Важливим елементом в діяльності комітету є робота з листами та зверненнями громадян, які надходять від місцевих рад та їх органів, громадських об’єднань, депутатів та виборців.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“6 скликання*”

15 жовтня 2014 12:43
15 жовтня 2014 12:24
15 жовтня 2014 10:39
15 жовтня 2014 10:38
15 жовтня 2014 10:34
15 жовтня 2014 10:16
15 жовтня 2014 09:45
15 жовтня 2014 09:44
15 жовтня 2014 09:43
15 жовтня 2014 09:43