Протокол № 12 від 19.03.2015

13 липня 2015, 15:00

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 12

 

19 березня  2015 року

14 год. 30 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Секретар Комітету Гончаренко О.О.

 

Присутні: члени Комітету:  Ледовських О.В., Кудлаєнко С.В., Курило В.С., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Березюк О.Р., Матвійчук Е.Л.

 

Відсутні: Шкрум А.І., Балога І.І., Гуляєв В.О., Добкін М.М.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступники Завідувача секретаріату Комітету  Данилюк О.А., Маковський О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б.; старші консультанти Падалко О.В., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Головко М.Й. – народний депутат України;

Юрик Т.З. – народний депутат України;

Андрійчук Ю.М. – Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Барабаш Л.В. – Голова ВГО "Асоціація державних службовців «Честь чиновника»;

Ванжула Р.В. – Кременецький міський Голова Кременецького району Тернопільської області;

Гринчук Т.В. – заступник начальника управління  підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва Департаменту дерегуляції та розвитку підприємництва Міністерства  економічного розвитку і торгівлі України;

Долгова З.М. – виконавчий директор Нотаріальної палати України;

Заболотний А.В. – директор Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Національного агентства України з питань державної служби;

Каменчук О.М. – заступник директора Департаменту – начальника Управління реформування системи адміністративних послуг Департаменту реформування публічної адміністрації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Колісніченко В.Є. – заступник Керівника управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кофанова Н.П. – заступник директора департаменту - начальник відділу з питань розвитку місцевого самоврядування Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Кулешова Марія – спостерігач Моніторингу «Відкрито».

Малявський І.І. – радник Кременецького міського Голови Кременецького району Тернопільської області;

Матюх Т.В. – заступник директора Департаменту пенсійного забезпечення – начальник відділу Міністерства соціальної політики України;

Музичка В.Я. - Бережанський міський Голова Бережанського району Тернопільської області;

Нестеренко А.А. – директор Департаменту міжнародного співробітництва та інвестиційної діяльності Міністерства інфраструктури України;

Овчаренко Т.В. – головний економіст-фінансист відділу фінансів соціально-економічного розвитку регіонів Управління планування місцевих бюджетів Департаменту місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;

Петрик О.В. – Перший заступник Кременецького міського Голови Кременецького району Тернопільської області;

Скопненко Г.П. – Керівник управління по зв‘язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Шемелинець Л.М. – Перший заступник Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

 

1. Про віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

2. Про віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 1616, н.д. Г.Заболотний, О.Домбровський).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень) (реєстр. № 1473, н.д. Ю.Дерев'янко, І.Суслова, В.Івченко).

5. Про проект Закону про внесення змін до статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги” (щодо можливості зміни часу прийому суб'єктів звернень) (реєстр. № 1347, н.д. Ю.Дерев’янко).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо нотаріальних послуг в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса) (реєстр. № 1041, н.д. С.Міщенко).

7. Про проект Закону про зміну системи регулювання економіки (реєстр. № 1069, н.д. О.Продан, О.Бєлькова, О.Юринець).

8. Про проект Закону про внесення зміни до статті 1 Закону України Про пенсії за особливі заслуги перед Україною (щодо нагороджених грамотами Верховної Ради України) (реєстр. № 1191, н.д. Ю.Бублик, Ю.Левченко, О.Осуховський, А.Іллєнко, М.Головко, О.Марченко).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами) (реєстр. № 1633, н.д. П.Дзюблик, В.Кривенко).

10. Про проект Закону про документи України, що посвідчують особу та дають право виїзду за кордон (реєстр. № 1632, н.д. В.Пацкан, В.Чумак, Г.Немиря, А.Шкрум, Є.Соболєв, Т.Острікова, Г.Гопко, В.Кривенко, С.Лещенко, Р.Павленко, О.Медуниця, Р.Горват, С.Заліщук).

11. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин (реєстр. № 1252, н.д. І.Кириленко, В.Івченко, О.Бакуменко, Д.Шлемко, Ю.Дерев’янко, В.Арешонков, О.Кодола, І.Мірошніченко).

12. Про Рекомендації конференції у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на тему: “Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад”.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Перший заступник Голови Комітету О.Ледовських ознайомила членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонувала висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Порядок денний прийнято за основу.

 

О.Ледовських поінформувала, що від народних депутатів України П.Дзюблика та В.Кривенка надійшло прохання перенести розгляд законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами) (реєстр. № 1633), оскільки вони не можуть бути присутні на засіданні.

Пропозицію підтримано.

 

 

Членів Комітету було поінформовано, що доповідач по проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування з реєстр. № 1616, що внесений н.д. Г.Заболотним та О.Домбровським відсутня, тому є пропозиція перенести розгляд питання на одне із наступних засідань Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Перший заступник Голови Комітету О.Ледовських запропонувала визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

2. Про віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень) (реєстр. № 1473, н.д. Ю.Дерев'янко, І.Суслова, В.Івченко).

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги” (щодо можливості зміни часу прийому суб'єктів звернень) (реєстр. № 1347, н.д. Ю.Дерев’янко).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо нотаріальних послуг в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса) (реєстр. № 1041, н.д. С.Міщенко).

6. Про проект Закону про зміну системи регулювання економіки (реєстр. № 1069, н.д. О.Продан, О.Бєлькова, О.Юринець).

7. Про проект Закону про внесення зміни до статті 1 Закону України Про пенсії за особливі заслуги перед Україною (щодо нагороджених грамотами Верховної Ради України) (реєстр. № 1191, н.д. Ю.Бублик, Ю.Левченко, О.Осуховський, А.Іллєнко, М.Головко, О.Марченко).

8. Про проект Закону про документи України, що посвідчують особу та дають право виїзду за кордон (реєстр. № 1632, н.д. В.Пацкан, В.Чумак, Г.Немиря, А.Шкрум, Є.Соболєв, Т.Острікова, Г.Гопко, В.Кривенко, С.Лещенко, Р.Павленко, О.Медуниця, Р.Горват, С.Заліщук).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин (реєстр. № 1252, н.д. І.Кириленко, В.Івченко, О.Бакуменко, Д.Шлемко, Ю.Дерев’янко, В.Арешонков, О.Кодола, І.Мірошніченко).

10. Про Рекомендації конференції у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на тему: “Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад”.

11. Про делегування представників Комітету до складу Робочої групи з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня, утвореної Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 11.03.2015 № 377.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

Голова підкомітету поінформував, що місто Бережани – районний центр Тернопільської області, що розташований на відстані 53 км від обласного центру. На сьогоднішній день в місті проживає 18,2 тисячі мешканців.

Структура господарського комплексу міста Бережани має багатогалузевий характер. Найбільшими промисловими об’єктами міста є: ТОВ «Бережанський цегельний завод «Керамік» (виробництво будівельної цегли), ВАТ «Бережанський склозавод» (виробництво склопосуду), ТОВ «Христина» (виробництво картонної тари), ТОВ «Кенер Україна» (вироби будівельні з пластмаси), ВАТ «Бережанський хлібозавод». Значну частку у виробництві промислової продукції займає деревообробна галузь, яка представлена спільним українсько-іспанським підприємством ТОВ «Успіх» та ТОВ «СанзаТоп».

На території міста здійснює діяльність ДП «2 ремонтний завод засобів зв’язку», який підпорядкований Міністерству оборони України. Підприємство здійснює ремонт засобів зв’язку військової техніки.

Систему освіти міста представляють 8 середніх шкіл, в тому числі державна українська гімназія ім. Б.Лепкого та обласна комунальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням трудового навчання, відокремлений підрозділ Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут», навчально-наукова геодезична база Національного університету «Львівська Політехніка».

На території міста розташовані центральна районна комунальна лікарня, пологове відділення, обласний протитуберкульозний диспансер, дитячий гастроентерологічний санаторій, працює розгалужена система аптек і аптечних кіосків, кабінетів приватних стоматологів. У місті Бережани є сприятливі умови для розвитку туризму і спорту. З кожним роком збільшується кількість відвідувачів міста. На території міської ради розташована 51 пам’ятка архітектури, із них 11 національного значення. Така велика кількість пам’яток була підставою для створення на території міста у 2001 році Державного історико-архітектурного заповідника.

М.Федорук звернув увагу присутніх, що питання про віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бережанською міською, Бережанською районною та Тернопільською обласною радами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Головко, Т.Юрик, В.Музичка, Н.Кофанова.

Під час обговорення питання, народні депутати України взяли до уваги, що віднесення міста Бережани до категорії міст обласного значення сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості території, подальшому промисловому розвитку, належному утриманню та розвитку соціально-культурних об’єктів та історичних пам’яток.

Голова підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорук вніс пропозицію – підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України, прийнявши його за основу та в цілому.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, не брав участь у голосуванні – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

Голова підкомітету поінформував, що місто Кременець – районний центр Тернопільської області, економічний і культурний осередок північної частини Тернопільської області, що розташований на відстані 70 км від обласного центру. За останнім переписом населення в місті Кременець проживає 22 тисячі мешканців.

Провідними галузями промисловості міста, як по обсягах виробництва продукції, так і по чисельності промислово-виробничого персоналу, є переробна та харчова промисловість. Найбільшими промисловими підприємствами є ЗАТ «Кременецьцукор», ЗАТ «Молоко», ТОВ «Бекарай», ЗАТ «Кременецький крейдяний завод», ВАТ «Кременецький завод порошкової металургії», ТОВ «Піраміда», «Кременецький ВПРГ», «Кременецький РЕМ», ВАТ «Кременецьхліб». В місті функціонують інші підприємства містоутворюючого значення, вищі та середні спеціальні учбові заклади, сільськогосподарські-заготівельні господарства.

Місто Кременець сприятливе для розвитку малого та середнього бізнесу. Найбільша частка зайнятого населення працює у сфері оптової та роздрібної торгівлі, торгівлі транспортними засобами, послуг з їх ремонту тощо. Кременець належить до найдавніших українських міст. Перша писемна згадка про поселення датується 1227 роком, а Магдебурзьке право надано місту у 1438 році. На території міста розташовано 65 пам’яток архітектури, з них 8 – національного значення.

Така велика кількість пам’яток була підставою для створення у 2003 році Кременецько-Почаївського державного історико-архітектурного заповідника. У місті Кременець діють обласний гуманітарно-педагогічний інститут ім. Тараса Шевченка, медичне училище ім. А.Річинського, професійно-технічне училище, шість середніх шкіл, ліцей, гімназія, будинок дитячої творчості, дитячо-юнацька спортивна школа, школа мистецтв ім. М.Вериківського.

Місто Кременець – друга база гірськолижного спорту в Україні. Тут навчаються зимових видів спорту: стрибків з трампліна, лижного двоборства, санного спорту. Санна траса – єдина в Україні. Місто Кременець, враховуючи його розташування та наявність значної кількості пам’яток архітектури і культових споруд, має перспективи щодо розвитку історико-пізнавального, екологічного і спортивного туризму.

Голова підкомітету вказав, що питання про віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Кременецькою міською, Кременецькою районною та Тернопільською обласною радами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Р.Ванжула, О.Петрик.

Під час обговорення питання, народні депутати України взяли до уваги, що віднесення міста до категорії міст обласного значення надасть змогу збільшити надходження до міського бюджету, створити нові робочі місця, тим самим забезпечити фінансову та економічну незалежність, покращити інвестиційний клімат, що в свою чергу сприятиме розширенню діючих та будівництву нових потужностей в основних галузях виробництва міста, розвитку туризму.

Голова підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорук вніс пропозицію – підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України, прийнявши його за основу та в цілому.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, не брав участь у голосуванні – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень (реєстр. № 1473), поданий народними депутатами України Ю. Дерев’янком, І.Сусловою, В.Івченком.

Доповідач поінформував, що законопроектом пропонується внести зміни до статей 26, 42, 67 та 76 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», які стосуються окремих питань виконання та відповідальності за виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування, управління комунальним майном, розширенням повноважень сільського, селищного, міського голови, участі сільської, селищної, міської ради у створенні, перепрофілюванні або ліквідації підприємств та організацій загальнодержавного значення (їх відокремлених підрозділів), розташованих на відповідній території.

Ю.Бублик вказав, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань запобігання та протидії корупції, який зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам актикорупційного законодавства;

- Комітету з питань правової політики та правосуддя, який вказує, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України.

- Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», яка висловлює зауваження щодо доповнення повноважень сільського, селищного, міського голови та пропонує  за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу.

- Всеукраїнської громадської організації «Асоціація малих міст України», яка зазначає, що законопроект повністю відповідає потребам малих міст.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

Під час розгляду законопроекту народні депутати України взяли до уваги висновки Інституту законодавства Верховної Ради України та Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, в яких експерти погоджуються із необхідністю вдосконалення Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та зазначають, що розширення виключної компетенції сільських, селищних, міських рад посилить правові, організаційні та матеріально-фінансові гарантії місцевого самоврядування, сприятиме удосконаленню механізму реалізації принципу поєднання місцевих і державних інтересів. Разом із тим, були заслухані зауваження, зокрема, щодо доповнення частини четвертої статті 42 Закону, яка на думку фахівців наділяє сільського, селищного, міського голову повноваженнями, які можуть призвести до корупційних наслідків. Крім того, науковці вважають, що пропозиції до статті 76 Закону обмежують повноваження органів виконавчої влади у сфері взаємодії з органами місцевого самоврядування.

Голова підкомітету Ю.Бублик вказав, що члени підкомітету рекомендують Комітету підтримати позицію Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо повернення законопроекту суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень (реєстр. № 1473), поданий народними депутатами України Ю.Дерев’янком, І.Сусловою, В.Івченком, за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, не брав участь у голосуванні – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України про внесення змін до статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо можливості зміни часу прийому суб’єктів звернень) (реєстр. №1347), внесений народним депутатом України Ю.Дерев’янком.

О.Дехтярчук вказав, що законопроектом пропонується шляхом внесення змін до вказаного Закону дозволити органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, прийняти у разі необхідності рішення про зміну часу прийому суб’єктів звернень, його кількості (крім кількості днів прийому), що дасть можливість адаптувати графік прийому в таких центрах до особливостей окремих адміністративно-територіальних одиниць.

Голова підкомітету наголосив, що Комітет з питань бюджету у своєму висновку на даний законопроект зазначає, що реалізація положення законопроекту не потребуватиме додаткових витрат з державного та місцевого бюджетів і у разі прийняття відповідного закону, він може вводиться в дію у визначені в ньому терміни.

О.Дехтярчук також поінформував про позицію Інституту законодавства Верховної Ради України, який вбачає, що запропонована законодавча ініціатива суперечить встановленим підходам щодо функціонування відповідних центрів та основним принципам взаємовідносин приватних осіб з органами публічної адміністрації, а також може призвести до зловживань у сфері надання адміністративних послуг. Було наголошено і на позиції Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, який підтримуючи ідею законопроекту, зауважив, що для уникнення зловживань з боку суб’єктів надання адміністративних послуг доцільно було б передбачити мінімальну кількість прийомних годин на день.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Каменчук, В.Кравченко.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» зауважує, що прийняття законопроекту у запропонованій редакції може призвести до невиправданого скорочення часу прийому суб’єктів звернення центрами надання адміністративних послуг, наслідком чого може стати погіршення якості надання послуг та ускладнення самої процедури звернення. Водночас асоціація вважає за можливе прийняття законопроекту за основу з урахуванням висловленого застереження.

О.Каменчук звернув увагу членів Комітету, що Міністерством економічного розвитку і торгівлі України готується комплексний законопроект, який передбачає удосконалення багатьох норм Закону України «Про адміністративні послуги». О.Каменчук вказав, що пропозиції щодо вдосконалення норм статті 12 в ньому виписані більш детально та ґрунтовно.

У процесі обговорення загалом було підтримано ідею законопроекту з урахуванням застереження щодо необхідності встановлення гарантії від необґрунтованого скорочення часу прийому громадян та збереження зручних умов для отримання суб’єктами звернення адміністративних послуг.

Голова підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчук запропонував Комітету рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1347 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо можливості зміни часу прийому суб’єктів звернень) з реєстр. № 1347 від 10.12.2014, внесений народним депутатом України Ю.Дерев’янком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо нотаріальних послуг в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса) (реєстр. № 1041), поданий народним депутатом України С.Міщенком.

Ю.Бублик вказав, що зазначений законопроект, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на покращення комфортності проживання у сільській місцевості шляхом надання можливості громадянам отримувати найбільш прості та достатньо запитувані нотаріальні послуги (зокрема послуги щодо посвідчення довіреності) в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності там нотаріуса.

Законопроектом пропонується внести відповідні зміни до Цивільного кодексу України та до Закону України «Про нотаріат», відповідно до яких  нотаріальні послуги  надаватимуться органами місцевого самоврядування сіл та селищ незалежно від того, чи є у відповідному населеному пункті нотаріус.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, З.Долгова.

З.Долгова поінформувала, що Нотаріальна палата України вважає законопроект неприйнятним. Зокрема, вона вказала, що можливість звернення громадян, які проживають у сільській місцевості, за вчиненням нотаріальних дій до органів місцевого самоврядування незалежно від наявності нотаріуса не вплине на підвищення їхнього життя за рахунок зниження оплати за вчинення нотаріальної дії, а призведе до збільшення кількості судових спорів та втрати довіри громадян до державних інституцій. Також вона вказала, що Нотаріальною палатою України не підтримується пропозиція щодо надання посадовим особам органів місцевого самоврядування права виконувати функції нотаріусів у населених пунктах, де є нотаріуси, оскільки це не узгоджується ні з природою служби в органах місцевого самоврядування, ні з природою нотаріату. З.Долгова запропонувала відхилити законопроект.

Ю.Бублик звернув увагу присутніх, що Головне науково-експертне упраувління Аппарату Верховної Ради України не підтримує покладення на посадових осіб органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де є нотаріуси, обов‘язків щодо здійснення ними нотаріальних дій. Як вказують експерти, надання посадовим особам органів місцевого самоврядування права виконувати функції нотаріусів у населених пунктах, де є нотаріуси, не узгоджується ні з природою служби в органах місцевого самоврядування, ні з природою нотаріату.

Голова Комітету С.Власенко вніс пропозицію – запропонувати Комітету з питань правової політики та правосуддя, який визначено головним з підготовки даного законопроекту – рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1041 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань правової політики та правосуддя рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо нотаріальних послуг в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса) (реєстр. № 1041), поданий народним депутатом України С.Міщенком, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань правової політики та правосуддя, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримався» – 1 народний депутат України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону про зміну системи регулювання економіки (реєстр. №1069), поданий народними депутатами України О.Продан, О.Бєльковою, О.Юринець.

А.Река вказав, що даним законопроектом передбачається зупинити дію положень 87 законодавчих актів України згідно з переліком, що додається, щодо отримання суб’єктами підприємницької діяльності дозвільних документів та/або якими встановлено інші норми, що регулюють господарську діяльність. Крім того, Кабінету Міністрів України доручається забезпечити підготовку та внесення на розгляд Верховної Ради України законопроектів щодо здійснення регулювання та видачі дозвільних документів у відповідності до європейських норм та правил, а також надати Президенту України проект Указу щодо реформування органів виконавчої влади у зв’язку із скасуванням ряду їх повноважень, зміною функцій та частковою ліквідацією.

Голова підкомітету також підкреслив, що згідно з Пояснювальною запискою до законопроекту його прийняття має на меті заміну існуючої корупційної регуляторної системи на систему забезпечення державою безпеки товарів і послуг, які виробляються та/або продаються в Україні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Т.Гринчук.

Заступник начальника управління підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва Департаменту дерегуляції та розвитку підприємництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Т.Гринчук зазначила, що Міністерство концептуально підтримує законопроект та вважає, що за наслідками розгляду в першому читанні його можна прийняти за основу за умови подальшого доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

А.Река звернув увагу присутніх, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити. Так, Головне управління зауважує, що у проекті чітко не визначено, дія яких положень законодавчих актів зупиняється, внаслідок чого відповідний його припис позбавлений головних ознак правової норми – формальної визначеності. Крім того, передбачене проектом доручення Кабінету Міністрів України надати Президенту України проект Указу щодо реформування органів виконавчої влади у зв’язку із скасуванням ряду їх повноважень, не відповідає пункту 9-1 статті 116 Конституції України, відповідно до якого утворення центральних органів виконавчої влади належить до повноважень Кабінету Міністрів України. Головне управління також висловило ряд зауважень щодо структури проекту та запропонованого ним порядку набрання чинності закону.

Голова підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності повідомив про пропозиції підкомітету щодо проекту висновку Комітету до законопроекту з реєстр. № 1069.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань промислової політики та підприємництва рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про зміну системи регулювання економіки (реєстр. № 1069 від 27.11.2014), поданий народними депутатами України О.Продан, О.Бєльковою та О.Юринець, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з наступним урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань промислової політики та підприємництва, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" (щодо нагороджених грамотами Верховної Ради України) (реєстр. №1191), поданий народними депутатами України Ю.Бубликом, Ю.Левченком, О.Осуховським та іншими.

Доповідач зазначив, що проектом пропонується внести зміни до пункту 6 статті 1 Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" та поширити право на отримання пенсії за особливі заслуги перед України на осіб, які нагороджені Почесною грамотою та Грамотою Верховної Ради України.    

О.Дехтярчук запропонував надати слово для виступу Ю.Бублику, як одному із авторів законопроекту. Ю.Бублик вказав, що даний законопроект підготовлено з урахуванням пропозицій громадян, нагороджених Почесною грамотою та Грамотою Верховної Ради України щодо надання їм права на отримання надбавки до основної пенсії, як це закріплено законодавчо для нагороджених Почесною грамотою Президії Верховної Ради Української РСР або Грамотою Президії Верховної Ради Української РСР. Він наголосив, що запровадження та реалізація положень даного законопроекту потребуватимуть додаткових коштів з Державного бюджету України, і за попередніми розрахунками, для реалізації його положень необхідні витрати у розмірі близько 3 млн. грн. щомісяця та близько     36 млн. грн. на рік.

Голова підкомітету О.Дехтярчук поінформував, що Міністерством фінансів України не підтримується цей законопроект і, зокрема, у експертному висновку до нього наголошується, що у порушення вимог частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій про зміни законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості. Акцентуючи увагу на наявності дефіциту Пенсійного фонду України, який покривається за рахунок коштів Державного бюджету Україні, Міністерство фінансів вважає, що прийняття рішень стосовно підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян має здійснюватися комплексно, з урахуванням стану соціально-економічного розвитку країни і збалансування додаткових видатків з наявними бюджетними ресурсами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Т.Матюх.

Обговорюючи питання, члени Комітету зазначили, що автори повинні були надати пропозиції щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості у разі прийняття даного законопроекту.

Члени Комітету погодились із пропозицією підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород щодо відхилення законопроекту.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, визначеного головним з опрацювання законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" (щодо нагороджених грамотами Верховної Ради України) (реєстр. № 1191), поданий народними депутатами України Ю.Бубликом, Ю.Левченком, О.Осуховським та іншими, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про документи України, що посвідчують особу та дають право виїзду за кордон (реєстр. № 1632), поданий народними депутатами України В.Пацканом та іншими.

Ю.Бублик вказав, що зазначений законопроект, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, спрямований на реформування системи документів в Україні, які видаються громадянам України, іноземцям та особам без громадянства та мають своїм призначенням посвідчувати особу громадянина України, посвідчувати особу громадянина України для виїзду за кордон, посвідчувати особу іноземця або особи без громадянства, що постійно або тимчасово проживає на території України, посвідчувати особу іноземця або особи без громадянства, що постійно проживає в Україні, для виїзду за кордон. Законопроект також спрямовано на вдосконалення процедур надання адміністративних послуг відносно цих документів та системи зберігання інформації, яка вноситься до них.

Доповідач вказав, що автори законопроекту пропонують зміни до пункту 2 частини другої статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких до відання виконавчих органів міських (за винятком міст районного значення) рад належатимуть делеговані повноваження «видача посвідчень особи та посвідчень водія».

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

У ході обговорення члени Комітету висловили певні застереження щодо  можливості передачі виконавчим органам міських рад повноважень з видачі посвідчень особи та водія.

Голова Комітету С.Власенко вніс пропозицію - запропонувати Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнародних відносин, який визначено головним з підготовки законопроекту - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1632 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнародних відносин рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про документи України, що посвідчують особу та дають право виїзду за кордон (реєстр. № 1632 від 25.12.2014), поданий народними депутатами України В.Пацканом та іншими, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнародних відносин, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин (реєстр. № 1252), внесений народними депутатами України І.Кириленком, В.Івченком, О.Бакуменком, Д.Шлемком, Ю.Дерев'янком, В.Арешонковим, О.Кодолою, І.Мірошніченком.

М.Федорук поінформував, що зазначений законопроект внесений з метою розширення повноважень органів місцевого самоврядування з розпорядження земельними ділянками, у тому числі за межами населених пунктів на засадах децентралізації, субсидіарності,  повсюдності та посилення спроможності місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» повністю підтримує положення законопроекту щодо передачі від районних державних адміністрацій, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальних органів, до відання сільських, селищних, міських рад повноважень щодо розпорядження землями державної власності в межах, визначених Земельним кодексом України. При цьому, Асоціація звертає увагу на те, що в законопроекті пропонується надати органам місцевого самоврядування повноваження на розпорядження земельними ділянками державної власності без передачі їх у комунальну власність.

М.Федорук зазначив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 11 лютого 2015 року звертає увагу, що законопроект порушує  закладену у статті 122 та в інших статтях  Земельного кодексу України логіку регулювання повноважень органів місцевого самоврядування та органів виконавчої  влади  за ознакою належності земель до комунальної чи державної власності, вносить плутанину у розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади у даній сфері суспільних відносин та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити.

Голова Комітету С.Власенко вніс пропозицію – запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1252 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин (реєстр. № 1252 від 04.12.2014р.), внесений народними депутатами України І.Кириленком, В.Івченком, О.Бакуменком, Д.Шлемком, Ю.Дерев'янком, В.Арешонковим, О.Кодолою, І.Мірошніченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з можливістю врахування висловлених зауважень при підготовці до другого читання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утрималися» – 2 народних депутати України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка про Рекомендації Конференції на тему "Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад".

Голова Комітету С.Власенко нагадав присутнім, що 2 березня 2015 року Комітетом спільно з Всеукраїнською громадською організацією "Інститут Політичної Освіти" було проведено Конференцію на тему "Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад".

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

С.Власенко запропонував схвалити рекомендації Конференції.

УХВАЛИЛИ:

1. Схвалити рекомендації Конференції на тему "Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад" (додаються).

2. Рекомендувати народним депутатам України – членам Комітету розглянути доцільність внесення в порядку законодавчої ініціативи пропозицій учасників Конференції на розгляд Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка про питання про делегування представників Комітету до складу Робочої групи з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня, утвореної Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 11.03.2015 № 377.

С.Власенко вказав, що згідно з Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 11.03.2015 № 377 створено Робочу групу з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня та визначено її основні завдання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення питання, члени Комітету дійшли згоди, що враховуючи предмет відання Комітету та його контрольні повноваження щодо здійснення аналізу практики застосування Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад", беручи до уваги положення Закону України "Про комітети Верховної Ради України", необхідно делегувати до її складу народних депутатів України – членів Комітету.

Голова Комітету запропонував народним депутатам України внести пропозиції.

УХВАЛИЛИ:

1. Внести пропозицію Голові Верховної Ради України В.Гройсману про включення до складу Робочої групи з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня таких представників Комітету:

ВЛАСЕНКА Сергія Володимировича, народного депутата України, Голову Комітету;

БУБЛИКА Юрія Васильовича, народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування;

ДЕХТЯРЧУКА Олександра Володимировича, народного депутата України, голову підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород.

2. Контроль за виконанням цього Рішення покласти на секретаря Комітету О.Гончаренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, не брали участі у голосуванні – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка про пропозицію щодо виключення з Плану роботи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на період діяльності другої сесії Верховної Ради України VIII скликання питання про проведення круглого столу: “Шляхи вдосконалення законодавства про місцеві вибори”.

С.Власенко вказав, що Комітетом з питань правової політики та правосуддя було організовано круглий стіл на тему: «Реформа законодавства про місцеві вибори», у якому взяли участь представники Комітету О.Ледовських та О.Бойко. О.Бойко, як голова підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії висловила на заході позицію щодо вдосконалення законодавства про місцеві вибори.

Голова Комітету вніс пропозицію щодо виключення з Плану роботи Комітету на період діяльності другої сесії Верховної Ради України VIII скликання питання про проведення згаданого круглого столу.

Пропозицію підтримано.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка про те, що Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 16.03.2015 №409 внесено зміни до персонального складу експертної групи з підготовки проекту Закону про місцеві вибори.

С.Власенко поінформував, що думку Комітету враховано і до складу зазначеної експертної групи включено народних депутатів України - Секретаря Комітету О.Гончаренка та голову підкомітету О.Бойко.

Інформацію взято до відома.

 

14.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про те, що до Комітету надійшов лист від Новоайдарської районної ради Луганської області щодо вирішення проблемних питань, пов’язаних з практичною реалізацією Постанови Верховної Ради України від 07.10.2014 року №1692 «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Луганської області, зміни і встановлення меж Новоайдарського і Слов’яносербського районів Луганської області».

М.Федорук наголосив, що згідно з вказаною Постановою села Лобачеве і Лопаскине Слов’яносербського району включені до Новоайдарського району, однак територіальні громади цих сіл залишились без представлення своїх інтересів в органах місцевого самоврядування.

У зв’язку з відсутністю закону про територіальний устрій, на сьогодні не встановлено порядку вирішення подібних питань і не віднесено їх вирішення до повноважень жодного державного органу.

З метою вирішення вказаного питання Новоайдарська районна рада, керуючись пунктом 26 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування», відповідно до якого до повноважень районних рад належить вирішення питань адміністративно-територіального устрою, прийняла рішення про підпорядкування зазначених населених пунктів Трьохізбенківській сільській раді.

Проте, зазначені зміни набудуть чинності лише після внесення змін до документів обліку адміністративно-територіальних одиниць та опублікування відповідного повідомлення у «Відомостях Верховної Ради України».

М.Федорук вказав, що підкомітет з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою пропонує звернутися до Керівника Апарату Верховної Ради України з пропозицією надати доручення Управлінню по зв'язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України підготувати відповідне подання для опублікування у «Відомостях Верховної Ради України» та внести зміни в автоматизованій системі «Адміністративно-територіальний устрій».

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету С.Власенко дав доручення секретаріату Комітету підготувати відповідне звернення до Керівника Апарату Верховної Ради України.

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

19 березня 2015 року

 

1. Про віднесення міста Бережани Бережанського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

2. Про віднесення міста Кременець Кременецького району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (щодо уточнення порядку здійснення окремих повноважень) (реєстр. № 1473, н.д. Ю.Дерев'янко, І.Суслова, В.Івченко).

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 12 Закону України “Про адміністративні послуги” (щодо можливості зміни часу прийому суб'єктів звернень) (реєстр. № 1347, н.д. Ю.Дерев’янко).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо нотаріальних послуг в органі місцевого самоврядування села, селища незалежно від наявності нотаріуса) (реєстр. № 1041, н.д. С.Міщенко).

6. Про проект Закону про зміну системи регулювання економіки (реєстр.     1069, н.д. О.Продан, О.Бєлькова, О.Юринець).

7. Про проект Закону про внесення зміни до статті 1 Закону України Про пенсії за особливі заслуги перед Україною (щодо нагороджених грамотами Верховної Ради України) (реєстр. № 1191, н.д. Ю.Бублик, Ю.Левченко, О.Осуховський, А.Іллєнко, М.Головко, О.Марченко).

8. Про проект Закону про документи України, що посвідчують особу та дають право виїзду за кордон  (реєстр. № 1632, н.д. В.Пацкан, В.Чумак, Г.Немиря, А.Шкрум, Є.Соболєв, Т.Острікова, Г.Гопко, В.Кривенко, С.Лещенко, Р.Павленко, О.Медуниця, Р.Горват, С.Заліщук).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин (реєстр. № 1252, н.д. І.Кириленко, В.Івченко, О.Бакуменко, Д.Шлемко, Ю.Дерев’янко, В.Арешонков, О.Кодола, І.Мірошніченко).

10. Про Рекомендації конференції у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на тему: “Законодавчі шляхи підвищення прозорості та відкритості роботи депутатів місцевих рад”.

11. Про делегування представників Комітету до складу Робочої групи з питань сприяння реформуванню територіальних громад базового рівня, утвореної Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 11.03.2015 № 377.