Протокол №3 від 20.02.13р.

03 грудня 2014, 16:09

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 3

 

20 лютого 2013 року

(продовження засідання Комітету

6 березня 2013 року)

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні:. Кацуба В.М., Кличко В.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату  Комітету:   Данилюк О.А.,   Желтова О.М.,   головні   консультанти:  Гарбуз Ю.П.,  Дмитрук Л.В.,  Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Федоренко Ю.В., Шкуріна Л.Б., старший консультант Маковський О.А.

 

Запрошені:

Скопненко Г.П. - керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Колісніченко В.Є. - завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Татусяк С.П. - віце-президент Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад» з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, голова Вінницької обласної ради;

Тертишна О.А. - перший заступник голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Стефанюк І.Б. - заступник директора Департаменту з питань використання коштів державного бюджету в регіонах Рахункової палати;

Батанов О.В. - старший науковий співробітник Інституту держави і права ім.В.М.Корецького НАН України, директор Центру місцевого самоврядування, доктор юридичних наук;

Кравченко В.В. - директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Слобожан О.В. - експерт з питань бюджету Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Рахімкулов Е.Р. - заступник директора Програми сприяння Парламенту II;

Пухтинський М.О. - старший науковий співробітник відділу конституційного права та місцевого самоврядування Інституту держави і права імені В.М.Корецького НАН України, кандидат юридичних наук, доцент;

Янчук А.О. - завідувач сектором розвитку парламентаризму відділу проблем розвитку національного законодавства Інституту законодавства Верховної Ради України;

Ткачук А.Ф. - експерт Програми Ради Європи “Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні”;

Тимкович Б.Р. - головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про призначення позачергових місцевих виборів.

2. Про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та здійснення видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам на органи місцевого самоврядування.

3. Про перейменування селища Покровка Сатанівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області.

4. Про перейменування села Єлизаветин Носачевичівської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

5. Про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад” стосовно позиції Комітету щодо строку повноважень депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових виборах до органів місцевого самоврядування 31 жовтня 2010 року та про доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака з цього питання.

6. Про звернення голови Львівської обласної ради щодо внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та фінансування проміжних виборів за кошти державного бюджету.

7. Про звернення Центральної виборчої комісії та Поріченської сільської виборчої комісії Краснодонського району Луганської області щодо ситуації, яка склалася в Поріченській сільській раді.

8. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

9. Про створення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону про місцевий референдум (реєстр. № 0867).

 

10. Про підготовку до проведення круглого столу “Реформа інституту місцевого референдуму: участь громадян в урядуванні”.

11. Про календарний план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий - липень 2013 р.).

12. Про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Верховної Ради України сьомого скликання з Програмою Ради Європи “Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні”.

13. Різне.

 

***

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія запропонував присутнім членам Комітету розпочати засідання Комітету щодо попереднього обговорення запланованих до розгляду питань проекту порядку денного та внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудка запропонував включити до проекту порядку денного в частину «Різне» питання про звернення керівників бюро технічної інвентаризації України щодо недопущення припинення діяльності БТІ.

 

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету Д.Жванія запропонував виключити з проекту порядку денного питання про перспективні напрямки співпраці Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Верховної Ради України сьомого скликання з Програмою Ради Європи “Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні” та розглянути його на одному з наступних засідань Комітету.

 

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про призначення позачергових місцевих виборів.

2. Про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та здійснення видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам на органи місцевого самоврядування.

3. Про перейменування селища Покровка Сатанівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області.

4. Про перейменування села Єлизаветин Носачевичівської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

5. Про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад” стосовно позиції Комітету щодо строку повноважень депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових виборах до органів місцевого самоврядування 31 жовтня 2010 року та про доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака з цього питання.

6. Про звернення голови Львівської обласної ради щодо внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та фінансування проміжних виборів за кошти державного бюджету.

7. Про звернення Центральної виборчої комісії та Поріченської сільської виборчої комісії Краснодонського району Луганської області щодо ситуації, яка склалася в Поріченській сільській раді.

8. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

9. Про створення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону про місцевий референдум (реєстр. № 0867).

10. Про підготовку до проведення круглого столу “Реформа інституту місцевого референдуму: участь громадян в урядуванні”.

11. Про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий - липень 2013 р.).

12. Про звернення керівників бюро технічної інвентаризації України щодо недопущення припинення діяльності БТІ.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 2 червня 2013 року.

Загалом на розгляд подається 45 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 30 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 7 – у зв’язку зі смертю, 7 – за вироком суду, 1 – за рішенням відповідної ради.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Також голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко, беручи до уваги неможливість своєчасного розгляду у сесійній залі проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів, які вже зареєстровані у парламенті з реєстр. №№ 1201 – 1201-71, запропонував Комітету рекомендувати Верховній Раді України змінити дату призначення цих виборів у вказаних проектах з  “17 березня 2013 року” на “2 червня 2013 року”.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори

Сонячненського сільського голови (Сонячненська сільська рада Охтирського району Сумської області),

Желябовського сільського голови (Желябовська сільська рада Нижньогірського району Автономної Республіки Крим),

Мотовилівського сільського голови (Мотовилівська сільська рада Любарського району Житомирської області),

Івано-Золотівського сільського голови (Івано-Золотівська сільська рада Заліщицького району Тернопільської області),

Підопригорівського сільського голови (Підопригорівська сільська рада Лебединського району Сумської області),

Трапівського сільського голови (Трапівська сільська рада Татарбунарського району Одеської області),

Котузівського сільського голови (Котузівська сільська рада Теребовлянського району Тернопільської області),

Верхосульського сільського голови (Верхосульська сільська рада Білопільського району Сумської області),

Куйбишевського сільського голови (Куйбишевська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області),

Петрівського Другого сільського голови (Петрівська Друга  сільська рада Олександрівського району Донецької області),

Шупарського сільського голови (Шупарська сільська рада Борщівського району Тернопільської області),

Андріївського сільського голови (Андріївська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області),

Калениківського сільського голови (Калениківська сільська рада Золотіського району Черкаської області),

Касперівського сільського голови (Касперівська сільська рада Заліщицького району Тернопільської області),

Крив’янського сільського голови (Крив’янська сільська рада Таращанського району Київської області),

Заліського сільського голови (Заліська сільська рада Борщівського району Тернопільської області),

Палагицького сільського голови (Палагицька сільська рада Тлумацького району Івано-Франківської області),

Саражинського сільського голови (Саражинська сільська рада Балтського району Одеської області),

Войнівського сільського голови (Войніівська сільська рада Олександрійського району Кіровоградської області),

Краївщинського сільського голови (Краївщинська сільська рада Володарсько-Волинського району Житомирської області),

Павлопільського сільського голови (Павлопільська сільська рада Нікопольського району Дніпропетровської області),

Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Нікопольського району Дніпропетровської області),

Кукушкінського сільського голови (Кукушкінська сільська рада Роздольненського району Автономної Республіки Крим),

Торканівського сільського голови (Торканівська сільська рада Тростянецького району Вінницької області),

Бандишівського сільського голови (Бандишівська сільська рада Могилів-Подільського району Вінницької області),

Сновидовицького сільського голови (Сновидовицька сільська рада Рокитнівського району Рівненської області),

Завалівського сільського голови (Завалівська сільська рада Підгаєцького району Тернопільської області),

Денисівського сільського голови (Денисівська сільська рада Оржицького району Полтавської області),

Бережинського сільського голови (Бережинська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області),

Маломаяцького сільського голови (Маломаяцька сільська рада Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим),

Прибузького сільського голови (Прибузька сільська рада Доманівського району Миколаївської області),

Новотроїцького сільського голови (Новотроїцька сільська рада Красноармійського району Донецької області),

Миколаївського селищного голови (Миколаївська селищна рада Сімферопольського району Автономної Республіки Крим).

Чорнобаївського селищного голови (Чорнобаївська селищна рада Чорнобаївського району Черкаської області),

Червоногригорівського селищного голови (Червоногригорівська  селищна рада Нікопольського району Дніпропетровської області),

Борівського селищного голови (Борівська селищна рада Фастівського району Київської області),

Берегівського міського голови (Берегівська міська рада Закарпатської області),

Вознесенського міського голови (Вознесенська міська рада Миколаївської області),

Почапівського сільського голови (Почапівська сільська рада Любомльського району Волинської області),

Пищиківського сільського голови (Пищиківська сільська рада Сквирського району Київської області),

Пісківського сільського голови (Пісківська сільська рада Буринського району Сумської області),

Чайкинського сільського голови (Чайкинська сільська рада Джанкойського району Автономної Республіки Крим),

Обідненського сільського голови (Обідненська сільська рада Немирівського району Вінницької області),

Лучистівського сільського голови (Лучистівська сільська рада Алуштинської міської ради Автономної Республіки Крим),

Ялтинського міського голови (Ялтинська міська рада Автономної Республіки Крим) на неділю 2 червня 2013 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів з реєстр. №№ 1012 – 1012-71 змінити дату проведення позачергових виборів, яка пропонується у зазначених проектах постанов, з “17 березня 2013 року” на “2 червня 2013 року”.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко також поінформував присутніх членів Комітету, що на розгляді Комітету знаходиться проект Постанови про призначення позачергових виборів Нетішинського міського голови Хмельницької області, зареєстрований народним депутатом України І.Сабієм (реєстр. № 1253).

За інформацією, підготовленою Управлінням по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України, ухвалою Вищого адміністративного суду України від 3 жовтня 2012 року відкрито касаційне провадження за скаргою колишнього Нетішинського міського голови О.Омельчук на постанову Славутського міськрайонного суду Хмельницької області від 27 червня 2012 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2012 року по справі щодо визнання незаконним рішення Нетішинської міської ради від 13 березня 2012 року про дострокове припинення її повноважень міського голови.

З огляду на зазначене, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко запропонував розглянути зазначений проект постанови після завершення судового процесу.

 

Пропозицію підтримано.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та здійснення видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам на органи місцевого самоврядування.

Доповідач поінформував присутніх, що у своєму Звіті, затвердженому постановою Колегії Рахункової палати №20-2 від 24 жовтня 2012 року, Рахункова палата провела серйозну аналітичну роботу та зробила висновки щодо найбільш проблемних питань місцевих бюджетів, зокрема, пов’язаних із фінансовим забезпеченням функціонування органів місцевого самоврядування.

Голова підкомітету також зазначив, що до Комітету надійшов лист Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціації міст України», в якому Асоціація погоджується з висновками Рахункової палати та наголошує на необхідності законодавчого вирішення нагальних проблем місцевого самоврядування.

О.Дудка запропонував членам Комітету обговорити питання та розглянути проект висновку, підготовлений підкомітетом з питань місцевих бюджетів та комунальної власності.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, С.Татусяк, В.Кравченко, О.Слобожан, І.Стефанюк.

Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко акцентував увагу на необхідності забезпечення в повному обсязі місцевих бюджетів коштами для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень у 2013 році.

Експерт з питань бюджету Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” О.Слобожан наголосив на пропозиції щодо чіткого та повного визначення переліку делегованих і власних (самоврядних) повноважень органів місцевого самоврядування.

Віце-президент Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад» з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, голова Вінницької обласної ради С.Татусяк підтримав пропозиції, озвучені виступаючими, та наголосив на унеможливленні використання коштів єдиного казначейського рахунку, на якому обліковуються доходи та видатки місцевих бюджетів, для покриття дефіциту фінансових ресурсів Державного бюджету України та Пенсійного фонду України.

УХВАЛИЛИ:

1. Звіт Рахункової палати України про результати аналізу формування та здійснення видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам на органи місцевого самоврядування взяти до відома.

2. Звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією щодо розроблення спільно з всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування законопроектів про внесення змін і доповнень до законів України "Про Державний бюджет України на 2013 рік", "Про місцеве самоврядування в Україні" та Бюджетного кодексу України в частині, зокрема:

погашення кредиторської заборгованості органів місцевого самоврядування за видатками, які мали фінансуватися за рахунок коштів державного бюджету у 2012 році, та забезпечення в повному обсязі місцевих бюджетів коштами для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень у 2013 році;

розподілу джерел видатків на утримання органів місцевого самоврядування залежно від виконання ними власних чи делегованих повноважень відповідно за рахунок власних доходів і коштів, що враховуються при визначенні дотації вирівнювання;

чіткого та повного визначення переліку делегованих і власних (самоврядних) повноважень органів місцевого самоврядування;

унеможливлення використання коштів єдиного казначейського рахунку, на якому обліковуються доходи та видатки місцевих бюджетів, для покриття дефіциту фінансових ресурсів Державного бюджету України та Пенсійного фонду України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про перейменування селища Покровка Сатанівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування селища Покровка Сатанівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області звернулася Черкаська обласна рада. Необхідність перейменування виникла внаслідок неможливості складання цивільно-правових угод, припинення діяльності з приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Черкаської області.

Голова підкомітету зазначив, що попередньо секретаріатом Комітету було підготовлено звернення до Інституту української мови НАН України з проханням надати роз’яснення щодо правомірності даного перейменування. У отриманому висновку Інституту вказується, що таке перейменування недоцільне, оскільки форма Покрівка не є історичною для цього поселення. Первинна назва Покровка пов’язана зі святом Покрови (перші поселенці були прихожанами Покровської церкви – на честь святої Покрови у сусідньому с.Летичівка – передмісті містечка Монастирище. Заміна історичної назви призведе до затемнення первинного значення її твірної основи.

Питання про перейменування селища Покровка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Сатанівською сільською, Монастирищенською районною та Черкаською обласною радами.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та запропоновано відхилити дане подання Черкаської обласної ради.

Секретар Комітету Р.Князевич запропонував звернутися до відповідної ради з проханням вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назви населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Не підтримувати подання Черкаської обласної ради щодо перейменування селища Покровка Сатанівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області.

2. Рекомендувати Сатанівській сільській раді Монастирищенського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назви населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про перейменування села Єлизаветин Носачевичівської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування села Єлизаветин Носачевичівської сільської ради Рожищенського району Волинської області звернулася Волинська обласна рада. Необхідність перейменування виникло внаслідок неможливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Волинської області.

Голова підкомітету зазначив, що попередньо секретаріатом Комітету було підготовлено звернення до Інституту української мови НАН України з проханням надати роз’яснення щодо правомірності даного перейменування. У отриманому висновку Інституту вказується, що пропоноване перейменування є лінгвістично необґрунтованим, з огляду на те, що власні назви географічних об’єктів, як і будь-які інші назви, функціонуючи в просторі української мови, підпорядковуються її законам, незважаючи на те, які вони мали історичні форми. Відповідно до зазначеного нормативною формою ойконіма Єлизаветин чи Єлізаветин треба вважати Єлизаветин.

Питання про перейменування села Єлизаветин підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Носачевичівською сільською, Рожищенською районною та Волинською обласною радами.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та запропоновано відхилити дане подання Волинської обласної ради.

Секретар Комітету Р.Князевич запропонував звернутися до відповідної ради з проханням вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назви населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Не підтримувати подання Волинської обласної ради щодо перейменування села Єлизаветин Носачевичівської сільської ради Рожищенського району Волинської області.

2. Рекомендувати Носачевичівській сільській раді Рожищенського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назви населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад” стосовно позиції Комітету щодо строку повноважень депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових виборах до органів місцевого самоврядування 31 жовтня 2010 року та про доручення Голови Верховної Ради України В.Рибака з цього питання.

Доповідач поінформував присутніх, що на адресу Голови Верховної Ради Ураїни В.Рибака від імені Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українською асоціацією районних та обласних рад» звернувся Президент цієї Асоціації, голова Харківської обласної ради С.Чернов. У листі йшлося про необхідність визначення дати проведення наступних чергових виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, оскільки прийняття відповідного рішення віднесено до повноважень Верховної Ради України.

За дорученням керівника парламенту дане звернення направлено для розгляду до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування як головного з проблематики виборчого законодавства з метою з’ясування позиції Комітету.

Голова підкомітету детально ознайомив присутніх із окремими положеннями чинного законодавства, які можна покласти в основу прийняття рішення щодо дати проведення наступних чергових виборів на місцевому рівні та запропонував представникам асоціацій органів місцевого самоврядування, науковцям, експертам, народним депутатам України висловити свою точку зору на проблему.

 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, С.Татусяк, В.Кравченко, В.Федоренко, О.Батанов.

Учасники обговорення навели аргументацію на користь тих або інших варіантів дати проведення наступних чергових виборів на місцевому рівні.

Водночас було досягнуто загальної згоди, що дане питання потребує подальшого вивчення силами профільного підкомітету із залученням інших зацікавлених сторін, можливого проведення більш широкого обговорення у форматі «круглого столу» з наступним визначенням остаточної позиції Комітету.

 

 Пропозицію підтримано.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про звернення голови Львівської обласної ради щодо внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та фінансування проміжних виборів за кошти державного бюджету.

Доповідач поінформував присутніх, що на адресу Голови Верховної Ради Ураїни В.Рибака звернувся голова Львівської обласної ради П.Колодій з проханням допомогти у вирішенні ситуації, яка склалася у зв’язку з обранням семи депутатів Львівської обласної ради народними депутатами України та неможливості проведення проміжних виборів до обласної ради через відсутність коштів обласного бюджету. За дорученням керівника парламенту, звернення має бути опрацьовано в Комітеті.

Голова підкомітету звернув увагу присутніх на те, що у даному випадку відповідно до чинного законодавства необхідно призначати проміжні вибори до Львівської обласної ради у семи округах області виключно за рахунок коштів місцевого бюджету.

Львівською обласною виборчою комісією зазначені вибори були призначені на 27 січня 2013 року. Проте, як зазначено у зверненні, виділення коштів на проведення проміжних виборів до обласної ради за рахунок коштів обласного бюджету було неможливим.

Враховуючи дані обставини, голова обласної ради звернувся з проханням ініціювати внесення змін до закону про місцеві вибори в частині проведення проміжних виборів за рахунок державного бюджету та вишукати можливість проведення проміжних виборів у Львівській області за кошти державного бюджету.

В.Бондаренко поінформував присутніх, що Комітет попередньо звернувся до Центральної виборчої комісії та Міністерства фінансів України з проханням висловити позицію з цього питання і запропонувати шляхи вирішення ситуації.

Центральна виборча комісія, враховуючи, що запропоновані Львівською обласною радою зміни до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” стосуються основ бюджетного процесу та міжбюджетних відносин, вважає, що вони потребують спеціального аналізу профільних міністерств та відомств, а також Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.

Міністерство фінансів України у відповідь на звернення Комітету зазначає про відсутність підстав для виділення з Державного бюджету України коштів на проведення проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради, враховуючи вказані вище положення Закону.

Водночас Міністерство фінансів України зауважує, що передбачене Законом виділення коштів державного бюджету на фінансування виборчого процесу з місцевих виборів на сьогодні здійснюється на підставі рішень Верховної Ради України та вважає, що виділення з державного бюджету коштів на виконання рішень територіальних виборчих комісій, які відповідно до Закону призначають проміжні місцеві вибори, є необґрунтованим. Внесення запропонованих Львівською обласною радою змін до виборчого законодавства, на думку Міністерства, потребуватиме значних непрогнозованих додаткових витрат з державного бюджету та призведе до відволікання коштів державного бюджету від вирішення нагальних соціальних питань. Враховуючи наведене, Міністерство фінансів України не підтримало пропозицію Львівської обласної ради щодо внесення змін до Закону в частині проведення проміжних місцевих виборів за рахунок коштів державного бюджету.

Разом із цим доповідач відзначив, що у Верховній Раді України народним депутатом України І.Сех зареєстровано проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо фінансового забезпечення підготовки і проведення проміжних місцевих виборів) (реєстр. №2164 від 01.02.2013), яким пропонується внести зміни до статей 60, 61, 65 зазначеного Закону та передбачити фінансування з державного бюджету витрат на підготовку і проведення усіх видів місцевих виборів.

Оскільки Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування визначено головним з підготовки даного законопроекту, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко запропонував при його розгляді на одному з чергових засідань Комітету врахувати вищезазначені висновки. Про результати розгляду поінформувати голову Львівської обласної ради.

 

Пропозицію підтримано та взято до відома.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про звернення Центральної виборчої комісії та Поріченської сільської виборчої комісії Краснодонського району Луганської області щодо ситуації, яка склалася в Поріченській сільській раді.

Доповідач поінформував присутніх, що в Поріченській сільській раді Краснодонського району Луганської області 12 з 16 депутатів сільської ради за особистою заявою склали депутатські повноваження. Ситуація в даному випадку ускладнюється тим, що необхідно призначати проміжні вибори за рахунок коштів місцевого бюджету. Проте питання затвердження бюджету села, внесення змін до нього, затвердження звіту про виконання відповідного бюджету повинні вирішуватися виключно на пленарних засіданнях сільської ради, а Поріченська сільська рада на сьогодні не є повноважною і, таким чином, прийняття рішення про встановлення бюджетних призначень для фінансування проміжних виборів депутатів цієї ради є неможливим.

Окрім того, на сьогодні Поріченська сільська рада не тільки не може вирішити питання щодо фінансування проміжних виборів депутатів сільської ради, а й взагалі не може вирішувати будь-які питання, віднесені до її відання. При цьому слід зауважити, що статтею 78 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за таких підстав та за наявності висновків відповідного комітету передбачено можливість призначення Верховною Радою України позачергових виборів депутатів сільської ради.

Враховуючи вищенаведені обставини, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко запропонував звернутися до голови Луганської обласної державної адміністрації з проханням вивчити ситуацію, яка склалася в Поріченській сільській раді Краснодонського району Луганської області, та надати Комітету свої висновки, а також поінформувати Поріченського сільського голову про прийняте рішення щодо врегулювання цієї ситуації після отримання висновків та пропозицій голови облдержадміністрації.

Пропозицію підтримано.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Доповідач поінформував членів Комітету про Положення про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 року №701, запропонував поставити запитання кандидатам та ознайомитись із їх біографічними довідками.

Голова Комітету вказав, що підготовлено проект рішення Комітету щодо підтримки кандидатур Кравченка Віктора Віталійовича та Федоренка Владислава Леонідовича на позаштатних консультантів Комітету та запропонував перейти до його обговорення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Голови Комітету Д.Жванії щодо кандидатур Кравченка Віктора Віталійовича, Директора Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” та Федоренка Владислава Леонідовича, декана юридичного факультету Національної академії внутрішніх справ на позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати відповідні подання від Комітету Керівнику Апарату Верховної Ради України.

(Біографічні довідки додаються).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на cекретаря Комітету Р.Князевича.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про створення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону про місцевий референдум (реєстр. №0867).

Доповідач зазначив, що з дня офіційного оприлюднення  28 листопада 2012 року Закону України від 6 листопда 2012 року №5475-VI "Про всеукраїнський референдум", втратив чинність Закон України від 3 липня 1991 року №1286-XII "Про всеукраїнський та місцеві референдуми", внаслідок чого організація і порядок проведення місцевих референдумів в Україні залишилися без будь-якого законодавчого визначення.

Водночас, на розгляді Верховної Ради України знаходиться проект Закону про місцевий референдум (реєстр. № 0867), який було прийнято за основу парламентом попереднього скликання і який згідно з Регламентом Верховної Ради України, підлягає підготовці і розгляду Верховною Радою України нового скликання за процедурою підготовки до другого читання.

Голова підкомітету звернув увагу присутніх, що відповідно до висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради та експертної оцінки, підготовленої на замовлення Комітету в рамках Програми Ради Європи "Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні", законопроект потребує суттєвого доопрацювання.

Тому з метою ґрунтовного, всебічного і якісного опрацювання нормативного матеріалу, підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян пропонується утворити Робочу групу з підготовки проекту Закону про місцевий референдум до другого читання, залучивши до участі у її роботі широке коло представників державної влади та місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців та експертів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Утворити Робочу групу Комітету Верховної Ради України з питань  державного будівництва та місцевого самоврядування з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України про місцевий референдум (далі – Робоча група).

2. Призначити Керівником Робочої групи народного депутата України, голову підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян Бондаренка В.Д.

3. Включити до складу Робочої групи народних депутатів України – членів підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

4. Залучити до участі в роботі Робочої групи (за згодою) народних депутатів України, представників Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Центральної виборчої комісії, центральних органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців, експертів.

5. Доручити Керівнику Робочої групи сформувати персональний склад Робочої групи та подати його на затвердження Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про підготовку до проведення круглого столу “Реформа інституту місцевого референдуму: участь громадян в урядуванні”.

Доповідач поінформував присутніх, що Планом роботи Комітету на другу сесію передбачено проведення круглого столу “Реформа інституту місцевого референдуму: участь громад в урядуванні” спільно з Лабораторією законодавчих ініціатив, Програмою сприяння парламенту ІІ, Програмою Ради Європи "Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні" та всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування. Потреба в широкому суспільному обговоренні даних питань викликана тим, що на сьогодні в системі вітчизняного законодавства утворилася велика прогалина і норм, які врегульовують організацію і проведення місцевих референдумів просто не існує.

Враховуючи вищесказане та з метою належної організації цього заходу  В.Бондаренко запропонував до розгляду проект рішення Комітету, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Провести 13 березня 2013 року о 10:00 круглий стіл “Реформа інституту місцевого референдуму: участь громадян в урядуванні” (далі – круглий стіл) за підтримки Лабораторії законодавчих ініціатив та інших партнерів Комітету в адміністративному будинку Верховної Ради України за адресою: вул. М.Грушевського, 18/2, кімн.12.

2.Створити робочу групу з підготовки проведення круглого столу, до складу якої включити народних депутатів України – членів підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

3. Призначити керівником робочої групи з підготовки проведення круглого столу народного депутата України, голову підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян Бондаренка В.Д.

4. Доручити робочій групі з підготовки проведення круглого столу сформувати список запрошених осіб, підготувати програму проведення круглого столу, затвердити його порядок ведення, запропонувати регламент та здійснити інші організаційні заходи.

5. Контроль за виконанням даного рішення Комітету покласти на народного депутата України, голову підкомітету з питань виборчого законодавства та об'єднання громадян Бондаренка В.Д.

6. Інформувати Комітет про хід підготовки до проведення круглого столу на засіданні 06 березня 2013 року.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів на період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий - липень 2013 р.)

Секретар Комітету Р.Князевич зазначив, що відповідно до статей 13, 38, 41 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» необхідно розглянути питання про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів на період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий-липень 2013 р.) та затвердити його.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити календарний план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів на період другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий-липень 2013 р.), в якому передбачити, що засідання Комітету:

- у дні пленарних засідань Верховної Ради України проводяться о 15:00;

- в тиждень роботи в комітетах о 10:00.

(Календарний план проведення засідань Комітету та його підкомітетів додається).

2. Головам підкомітетів відповідно до Плану роботи Комітету на період  другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання (лютий-липень 2013 р.) та календарного плану проведення засідань Комітету склаcти графіки засідань підкомітетів на кожний наступний місяць, погодивши їх з Головою Комітету.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Комітету Р.Князевича.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про звернення керівників бюро технічної інвентаризації України щодо недопущення припинення діяльності БТІ.

Голова підкомітету О.Дудка поінформував присутніх, що до Комітету надійшло колективне звернення керівників комунальних підприємств – бюро технічної інвентаризації від 21.01.2013 р. щодо недопущення припинення їх діяльності. Як зазначається у документі, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №658 від 28 грудня 2012 року було змінено Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, відповідно до якої право здійснювати технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна надано суб’єктам господарювання приватної форми власності.

Керівники БТІ наголошують, що введення в дію цього наказу фактично руйнує існуючу систему технічної інвентаризації, позбавляє органи місцевого самоврядування можливості здійснення контролю за схоронністю житлового фонду, інших повноважень, передбачених законами України, а також призведе до втрати місцевими бюджетами близько 3 млрд. грн.

Погоджуючись з важливістю та актуальністю порушеної проблеми, її значенням для системи місцевого самоврядування, члени підкомітету дійшли висновку, що питання правового врегулювання обліку та технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна потребує вирішення на рівні закону.

Принагідно, О.Дудка зазначив, що головним з підготовки та попереднього розгляду законопроектів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень визначено Комітет з питань економічної політики. За наявною інформацією вказаний Комітет планує провести комітетські слухання з даної проблематики, тому було б доцільно делегувати для участі у слуханнях для представлення позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування його представників.

Підсумовуючи сказане, голова підкомітету О.Дудка запропонував до розгляду проект рішення Комітету, підготовлений підкомітетом з питань місцевих бюджетів та комунальної власності.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Направити колективне звернення керівників бюро технічної інвентаризації та інші аналогічні звернення для розгляду до Комітету з питань економічної політики, який визначено головним з підготовки і попереднього розгляду законопроектів у сфері обліку та технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна.

2. Визнати за доцільне взяти участь у комітетських слуханнях щодо проблематики державної реєстрації прав на нерухоме майно та технічної інвентаризації, які планується провести Комітетом з питань економічної політики, та делегувати голову підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності Дудку О.І. та члена Комітету –народного депутата України Близнюка А.М. для представлення позиції Комітету під час зазначених слухань.

3. Доручити голові підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності Дудці О.І. здійснювати постійний моніторинг розвитку ситуації навколо проблеми законодавчого забезпечення державної реєстрації, обліку та технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, дотримання прав та законних інтересів територіальних громад у цій сфері.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

Голова Комітету Д.Жванія оголосив, що остаточне прийняття рішень щодо зазначених питань порядку денного засідання Комітету від 20 лютого 2013 року буде підтверджено голосуванням членів Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування після відкриття другої сесії Верховної Ради України 7 скликання, про що членів Комітету буде поінформовано додатково.

 

Пропозицію підтримано.