Протокол №148/11 від 16.05.12р.

11 липня 2012, 17:35

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 148/11

16 травня 2012 року

15 год. 00 хв. 

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

           

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Подгорний С.П., Петренко В.М., Трайдук М.Ф.,  Горбатюк А.О., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Фомін О.В.

Відсутні: Надоша О.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Куликов К.Б. – народний депутат України;

Ковальчук М.М. – Голова Кіровоградської обласної ради;

Бова Ю.А. – Тростянецький міський голова Сумської області;

Шацька А.І. – секретар Тростянецької міської ради Сумської області;

Толбатов В.М. – заступник Голови Сумської обласної ради;

Бережницький Я.В. – заступник завідувача відділу експертизи територіального розвитку і виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Зрібняк А.Л. – заступник Керівника Головного управління – керівник Управління з питань економічної політики та впровадження економічних реформ Адміністрації Президента України;

Анікеєва О.О. – завідувач відділу бюджетної політики Головного управління з питань економічної політики та впровадження економічних реформ Адміністрації Президента України;

Бурий О.В. – начальник Управління правового забезпечення та взаємодії з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню України при Президентові України;

Онищенко П.О. – начальник Управління стратегічного планування по розвитку економіки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Перощук З.І. – начальник відділу міжбюджетного регулювання Міністерства фінансів України;

Павлик В.А. – Голова постійної комісії Київської міської ради з питань правопорядку, Регламенту та депутатської етики;

Лаврінок М.В. – заступник начальника управління – начальник відділу Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України;

Попов І.В. – Перший заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби;

Заболотний А.В. – заступник начальника Юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;

Нікітіна Т.В. – Голова Профспілки працівників державних установ;

Лапенко Т.С. – головний спеціаліст відділу захисту економічних прав та інтересів трудящих Профспілки працівників державних установ;

Гапотченко В.І. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравченко  В.В. – директор Центру правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Кожина А.В. – позаштатний консультант Комітету.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про призначення позачергових місцевих виборів.

2. Про проект Закону про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9673, КМУ, М.Азаров).

3. Про проект Закону про державну програму запровадження електронного голосування (реєстр.№10079, н.д. О.Тищенко).

4. Про проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин порушення Конституції України, Земельного кодексу України та законів України, прийняття протиправних рішень Київською міською радою в період з 2007 по 2010 роки (реєстр. № 10327, н.д. К.Куликов).

5. Про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік (реєстр. № 10363, КМУ, М.Азаров).

6. Про звернення Комітету з питань бюджету щодо позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  до прийнятого 10.02.2012 в першому читанні за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо системи програмних документів) (реєстр. № 9665, поданий Президентом України В.Януковичем та визначений ним як невідкладний).

7. Про інформацію Робочої групи Комітету щодо ситуації, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував виключити з порядку денного засідання Комітету питання про проект Закону про державну програму запровадження електронного голосування (реєстр. № 10079, н.д. О.Тищенко) на прохання автора законопроекту.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко поінформував присутніх народних депутатів України, що 15 травня 2012 року до Комітету звернувся Голова Верховної Ради України В.Литвин з дорученням внести пропозиції щодо строків проведення наступних виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради, які були обрані на позачергових виборах у травні 2008 року.

Заступник Голови Комітету Ю.Ключковський зауважив, що на сьогодні, на його думку, достатніх правових підстав для проведення чергових виборів Київського міського голови немає, однак питання є складним і потребує детального вивчення.

Присутні члени Комітету внесли пропозицію попередньо підготувати дане питання та  включити його до порядку денного засідання Комітету, яке відбудеться 23 травня 2012 року.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Пропозицію підтримано.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко вніс пропозицію включити до порядку денного засідання Комітету, яке відбудеться 23 травня 2012 року, питання про проект Закону про технічну інвентаризацію об'єктів нерухомого майна (реєстр. №10286, н.д. С.Осика, Ю.Воропаєв, О.Черноморов) та проект Закону про технічну інвентаризацію об'єктів нерухомого майна (реєстр. №10286-1, КМУ, М.Азаров, визначений Президентом України як невідкладний), оскільки 15 травня 2012 року дане питання включено до порядку денного десятої сесії Верховної Ради України десятого  скликання, а Комітет з питань економічної політики, визначений головним з опрацювання даного питання, розглянув дані законопроекти та рекомендував за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу внесений народними депутатами України Воропаєвим Ю.М., Осикою С.Г. та Черноморовим О.М. проект Закону України про технічну інвентаризацію об‘єктів нерухомого майна (реєстр.№ 10286), а при доопрацюванні його до другого читання врахувати конструктивні положення внесеного Кабінетом Міністрів України проекту  (реєстр.№10286-1).

Пропозицію підтримано.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко нагадав присутнім, що 25 травня 2012 року о 14:00 відбудуться комітетські слухання “Про практику застосування органами державної влади  та органами місцевого самоврядування положень Закону України “Про асоціації органів місцевого самоврядування (Закон України №1275-VI)”.

Під час слухань пропонується обговорити ефективність форм взаємодії асоціацій з органами державної влади, проаналізувати за час, що минув із квітня 2009 року, ініційовані асоціаціями вивчення, динаміку розвитку та вирішення найбільш актуальних і гострих питань місцевого самоврядування, вплив висновків та пропозицій асоціацій органів місцевого самоврядування на нормопроектну діяльність органів державної влади, в тому числі на підготовку законопроектів, запропонувати для обговорення проект рекомендацій слухань тощо.

Оскільки чинним Законом також визначено правові засади проведення консультацій асоціацій органів місцевого самоврядування з органами виконавчої влади з питань, зокрема, підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік і такі консультації оформлюються протоколом, під час слухань також пропонується обговорити забезпечення належного врахування інтересів місцевого самоврядування під час формування Державного бюджету України на 2013 рік.

Інформацію взято до відома.

 

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук запропонував розглянути питання про інформацію Робочої групи Комітету щодо ситуації, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області першим за черговістю в порядку денному засідання.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про інформацію Робочої групи Комітету щодо ситуації, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

2. Про проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин порушення Конституції України, Земельного кодексу України та законів України, прийняття протиправних рішень Київською міською радою в період з 2007 по 2010 роки (реєстр. № 10327, н.д. К.Куликов).

3. Про призначення позачергових місцевих виборів.

4. Про проект Закону про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9673, КМУ, М.Азаров).

5. Про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік (реєстр. № 10363, КМУ, М.Азаров).

6. Про звернення Комітету з питань бюджету щодо позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  до прийнятого 10.02.2012 в першому читанні за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо системи програмних документів) (реєстр. № 9665, поданий Президентом України В.Януковичем та визначений ним як невідкладний).

7. Різне.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про інформацію Робочої групи Комітету щодо ситуації, що склалася в Тростянецькій міській раді Сумської області.

Доповідач поінформував присутніх про подальший розвиток ситуації у Тростянецькій міській раді Сумської області та запропонував до обговорення проект висновку  Комітету, підготовлений профільним підкомітетом.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Ю.Бова, А.Шацька, О.Олійник, В.Толбатов.

УХВАЛИЛИ:

1) звернути увагу Тростянецького міського голови Бови Ю.А. на необхідність налагодження співпраці з депутатським корпусом, а також органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади;

2) звернути увагу Тростянецької міської ради Сумської області та Тростянецького міського голови Бови Ю.А. щодо необхідності неухильного дотримання Конституції та законів України;

3) рекомендувати Тростянецькій міській раді Сумської області та Тростянецькому міському голові до 15 червня 2012 року відновити нормальне функціонування міської ради та її виконавчих органів;

Невиконання цієї рекомендації може бути підставою для дострокового припинення повноважень Тростянецької міської ради Сумської області та Тростянецького міського голови;

4) до остаточного врегулювання конфліктної ситуації продовжити повноваження Робочої групи Комітету для вивчення діяльності Тростянецької міської ради Сумської області та Тростянецького міського  голови;

5) надіслати інформацію Робочої групи Комітету Тростянецькій міській раді  Сумської області та Тростянецькому міському голові.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин порушення Конституції України, Земельного кодексу України та законів України, прийняття протиправних рішень Київською міською радою в період з 2007 по 2010 роки (реєстр. № 10327, н.д. К.Куликов).

Доповідач поінформував, що зазначеним проектом, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, передбачається створення слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушень Конституції України, Земельного кодексу України та законів України, прийняття протиправних рішень Київською міською радою в період з 2007 по 2010 роки, оскільки починаючи з липня 2010 року адміністративними та господарськими судами прийняті рішення про визнання незаконними та скасування більше 100 рішень Київської міської ради щодо розпорядження землями, акціями та іншим майном, належним територіальній громаді міста Києва. За інформацією, розміщеною на офіційному сайті Київської міської державної адміністрації, офіційних сайтах Генеральної прокуратури України, прокуратури міста Києва, на виконання судових рішень та протестів прокуратури у власність територіальної громади міста Києва повернено більше 2000 гектарів незаконно розданої в 2007-2010 роках землі, акції Київміськбуду, Київводоканалу, Київгазу та інших підприємств, велику кількість приміщень.

У проекті Постанови визначено основні завдання Тимчасової слідчої комісії, її кількісний склад, порядок матеріально-технічного забезпечення комісії, а також термін діяльності та строк подання Звіту.

М.Трайдук запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, в якому рекомендувалося прийняти зазначений проект Постанови за основу та в цілому.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, К.Куликов.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, визначеного головним з опрацювання проекту, рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови Верховної Ради України “Про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин порушень Конституції України, Земельного кодексу України та законів України, прийняття протиправних рішень Київською міською радою в період з 2007 по 2010 роки” (реєстр. № 10327) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утрималися» – 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 28 жовтня 2012 року.

Загалом на розгляд подається 14 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 13 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 1 – у зв’язку зі смертю.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний нагадав присутнім про ситуацію, яка склалася в Малокопанській сільській раді Виноградівського району Закарпатської області. 14 березня 2012 року на засіданні Комітету було прийнято рішення утворити Робочу групу для вивчення даного питання, запропонувавши Управлінню по зв'язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України попередньо з’ясувати обставини на місці через своїх представників.

Враховуючи матеріали, що надійшли з Управління до Комітету можна стверджувати, що факт тиску на Малокопанського сільського голову М.Галаса або прийняття будь-якого рішення, що стосується роботи даної сільської ради, не виявлено. Таким чином необхідно також розглядати і приймати рішення про призначення позачергових місцевих виборів Малокопанського сільського голови (Малокопанська сільська рада Виноградівського району Закарпатської області), встановивши дату проведення даних виборів на 28 жовтня 2012 року.

Член Комітету О.Касянюк порушив питання щодо доцільності розведення у часі позачергових виборів до органів місцевого самоврядування та виборів народних депутатів України, запропонувавши змінити запропоновану профільним підкомітетом дату проведення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів на неділю 5 серпня 2012 року.

Дана пропозиція не знайшла підтримки більшості членів Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: 
         Малокопанського сільського голови (Малокопанська сільська рада Виноградівського району Закарпатської області),
         Балико-Щучинського сільського голови (Балико-Щучинська сільська рада Кагарлицького району Київської області),
         Володарського сільського голови (Володарська сільська рада Поліського району Київської області),
         Світлогірського сільського голови (Світлогірська сільська рада Кобеляцького району Полтавської області),
         Пилипівського сільського голови (Пилипівська сільська рада Коломийського району Івано-Франківської області),
         Вознесенського сільського голови (Вознесенська сільська рада Вознесенського району Миколаївської області),
         Чугинського сільського голови (Чугинська сільська рада Станично-Луганського району Луганської області),
         Денисівського сільського голови (Денисівська сільська рада Козівського району Тернопільської області),
         Літятинського сільського голови (Літятинська сільська рада Бережанського району Тернопільської області),
         Мужилівського сільського голови (Мужилівська сільська рада Підгаєцького району Тернопільської області),
         Плосківського сільського голови (Плосківська сільська рада Путильського району Чернівецької області),
         Новоукраїнського сільського голови (Новоукраїнська сільська рада Роздільнянського району Одеської області),
         Наконечнянського сільського голови (Наконечнянська сільська рада Яворівського району Львівської області),
         Новобілокоровицького селищного голови (Новобілокоровицька селищна рада Олевського району Житомирської області) на неділю 28 жовтня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утрималися» –7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9673, КМУ, М.Азаров).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується оновити методологічний і регулятивний фундамент правового забезпечення служби в органах місцевого самоврядування, що, на думку авторів законопроекту, сприятиме побудові в Україні професійної служби в органах місцевого самоврядування, яка забезпечуватиме ефективну діяльність органів місцевого самоврядування та надання ними якісних послуг громадянам та підтримати ідею необхідності суттєвого удосконалення діючого законодавства про службу в органах місцевого самоврядування у зв’язку із зміною механізму регулювання державної служби, запровадженою прийнятим Верховною Радою України 17 листопада 2011 року Законом України «Про державну службу», враховуючи його взаємозв’язок із регулюванням сфери служби в органах місцевого самоврядування.

Водночас В.Демчишен зауважив, що на черговому засіданні Консультативної ради з питань місцевого самоврядування при Голові Верховної Ради України, яке відбулося 16 березня 2012 року за участю широкого кола муніципальної громадськості, представників місцевих рад та їх асоціацій, було прийняте рішення рекомендувати Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування узагальнити оголошені на цьому засіданні пропозиції та критичні зауваження до законопроекту для використання їх під час його підготовки до розгляду Верховною Радою України, та взяти до уваги пропозиції всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування щодо можливості повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює значну кількість зауважень концептуального характеру до положень даного законопроекту і вважає, що законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Враховуючи всі зауваження та пропозиції, що надійшли під час гострої дискусії, голова підкомітету В.Демчишен звернув увагу присутніх, що члени підкомітету не визначилися із остаточним рішенням щодо даного законопроекту.

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Т.Нікітіна, З.Перощук, В.Кравченко.

Голова Комітету О.Омельченко нагадав присутнім, що 25 квітня 2012 року даний законопроект був предметом обговорення під час проведення «круглого столу» у Комітеті, в якому крім народних депутатів України взяли участь експерти Ради Європи, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, представники громадськості, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, науковці тощо.

Під час проведення даного заходу було висловлено багато гострих критичних зауважень концептуального характеру до даного законопроекту від представників органів місцевого самоврядування всіх рівнів та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування із застереженнями щодо неможливості прийняття його за основу при розгляді у першому читанні, оскільки розроблявся даний документ без участі представників асоціацій органів місцевого самоврядування (що є грубим порушенням Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування») та тих, хто безпосередньо підпадатиме під дію відповідного закону у разі схвалення законопроекту.

Зокрема необхідно погодитися з такими зауваженнями до законопроекту, висловленими учасниками заходу:

- становлення правового інституту служби в органах місцевого самоврядування має відбуватись в напрямі забезпечення його автономного функціонування на власній законодавчій базі, в той час як представлений законопроект містить надмірну кількість відсилочних норм щодо регулювання питань проходження вказаної служби до Закону України «Про державну службу»;

- простежується надмірне обмеження самостійності органів місцевого самоврядування при визначенні правил проходження служби в органах місцевого самоврядування, що є порушенням положень Європейської хартії місцевого самоврядування;

- положення законопроекту протирічать, зокрема в частині термінології, окремим положенням Конституції та інших законів України;

- запропонована система класифікації посад не враховує в повній мірі обсяг завдань, функцій, рівень відповідальності різних рівнів посад;

- серйозною пересторогою розбудові в Україні дійсно професійної служби в органах місцевого самоврядування є відкладення на 2015 рік набрання чинності положень щодо оплати праці службовців органів місцевого самоврядування та їх соціальних гарантій (на відміну від інших положень законопроекту та Закону України «Про державну службу», які набиратимуть чинності з 1 січня 2013 року), хоча саме вказані питання потребують нагального вирішення через вкрай низький рівень оплати праці в системі місцевого самоврядування.

Крім цього, згідно з аналітичним висновком Ради Європи щодо відповідності даного законопроекту європейському законодавству, яку представив експерт Програми Ради Європи «Посилення місцевої демократії та підтримки реформ місцевого самоврядування в Україні», професор Університету Париж І Сорбона-Пантеон п.Жерар Марку, закладена у проекті концепція досить вузька і, в певному сенсі, є продовженням чинного Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що не сприятиме розбудові такої публічної сфери управління як служба в органах місцевого самоврядування. Провідний європейський фахівець у сфері місцевого самоврядування ознайомив присутніх із значною кількістю зауважень і пропозицій до конкретних положень даного законопроекту, підготовлених за результатами ґрунтовного експертного дослідження.

Міністерство юстиції України поінформувало присутніх членів Комітету, що зазначений проект Закону був підготовлений на виконання положень Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 27 квітня 2011 року, та розроблений в рамках проведення адміністративної реформи.

Міністерство фінансів України зазначає, що за розрахунками додаткова потреба в коштах з місцевих бюджетів для реалізації положень даного законопроекту складатиме 6,6 млрд.грн. Також Міністерство підтримує і терміни набрання чинності законопроектом та вважає, що у разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2012 року він може вводитися в дію у терміни, визначені автором законопроекту.

Голова Профспілки працівників державних установ Т.Нікітіна звернула увагу на проблемне питання, яке стосується механізмів впливу на нарахування оплати праці працівників органів місцевого самоврядування. В контексті піднятих питань Голова Профспілки підтримала рішення Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо повернення даного законопроекту на доопрацювання.

Народний депутат України  В.Демчишен від свого імені вніс пропозицію законопроект із реєстр. № 9673 за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

Дана пропозиція була поставлена на голосування, але не була підтримана більшістю голосів членів Комітету.

Підсумовуючи виступи та пропозиції до даного законопроекту, Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію, яка співпадає з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України: за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.

УХВАЛИЛИ:

1. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, рекомендувати Верховній Раді України, проект Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування, внесений Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 9673  від 11.01.2011 р.), за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Не брали участі у голосуванні» – 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік (реєстр. № 10363, КМУ, М.Азаров).

Доповідач зазначив, що за визначення суб’єкта права законодавчої ініціативи проект Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік визначає цілі та завдання бюджетної політики на наступний рік і містить пропозиції, визначені статтею 33 Бюджетного кодексу України. При цьому документ ґрунтується на положеннях Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», враховує прогнозні і програмні документи економічного та соціального розвитку держави. Його прийняття має забезпечити якісну та своєчасну розробку проекту Закону України про Державний бюджет України на 2013 рік.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює низку міркувань і зауважень до проекту Постанови, та в частині, яка стосується взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами вказує, що проект не розкриває змісту завдання  щодо «розбудови взаємовідносин державного бюджету з місцевими бюджетами шляхом удосконалення до 1 серпня 2012 р. законодавства». Зокрема,  неясно в якому напрямі відбуватиметься така розбудова та які саме нормативні акти  планується прийняти для реалізації такого завдання. Приміром актуальним залишається завдання щодо розробки та прийняття закону, який  визначав би принципи та критерії розподілу інвестиційних субвенцій, оскільки чинний формульний розрахунок  є складним і недостатньо прозорим.

В.Павленко наголосив, що Комітету слід підтримати необхідність всебічного зміцнення матеріально-фінансової основи місцевого самоврядування та, у зв’язку із цим, суттєвого розширення і змістовного наповнення розділу Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік, який відповідно до пункту 5 частини четвертої статті 33 Бюджетного кодексу України має відображати взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Кравченко.

Директор Центру правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України” В.Кравченко зазначив, що проект не місить чітких пропозицій, які б свідчили про наміри реформування міжбюджетних відносин та зміцнення місцевих бюджетів і пропонує включити до його тексту низку положень, спрямованих на підвищення фінансової спроможності місцевого самоврядування.

Враховуючи вищесказане, голова підкомітету В.Павленко запропонував до розгляду проект висновку Комітету, підготовлений профільним підкомітетом.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань бюджету:

1) доповнити поданий Кабінетом Міністрів України проект Основних   напрямів бюджетної політики на 2013 рік положеннями такого змісту:

- оптимізація видаткових повноважень місцевих бюджетів (упорядкування переліку та обсягу видатків на виконання делегованих та власних повноважень), удосконалення механізму розрахунку видатків на виконання делегованих повноважень;

- забезпечення в повному обсязі коштами з державного бюджету органів місцевого самоврядування для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень;

- удосконалення механізму розподілу трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам;

- підвищення фінансової спроможності місцевого самоврядування за рахунок розширення та закріплення додаткових дохідних джерел бюджетів місцевого самоврядування та збільшення надходжень від місцевих податків та зборів;

- забезпечення компенсації втрат місцевих бюджетів внаслідок прийнятих державою рішень, зокрема щодо належного фінансування гарантованих державою соціальних та податкових пільг, державних цільових програм (в першу чергу, Державної цільової програми підтримки соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки);

- забезпечення ефективного функціонування органів місцевого самоврядування в частині збільшення видатків на їх утримання, обсяг яких визначати на основі обґрунтованих нормативів. Передбачити перегляд системи оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування шляхом встановлення посадового окладу спеціаліста найнижчої категорії на рівні не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати;

- списання заборгованості за середньостроковими позиками, які надавалися місцевим бюджетам в минулих роках;

- повного погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися відповідними органами влади;

- удосконалення процедурних механізмів бюджетного забезпечення територіальних громад (повноцінне середньострокове планування, доступ до позикових капіталів, спрощення казначейського обслуговування, зменшення до 50-80% розмірів щоденних відрахувань на погашення короткотермінових позик);

- зміцнення фінансової основи діяльності органів місцевого самоврядування м.Києва за рахунок зарахування до бюджету м. Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на його території, а також субвенцій та додаткової дотації бюджету м. Києва на виконання м. Києвом столичних функцій;

2) пункт Розділу Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами такого змісту «подальшого проведення реформ у системі охорони здоров’я з метою підвищення доступності медичної допомоги населенню» перенести до Розділу Основні завдання бюджетної політики

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Проти» –  4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про звернення Комітету з питань бюджету щодо позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  до прийнятого 10.02.2012 в першому читанні за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо системи програмних документів) (реєстр. № 9665, поданий Президентом України В.Януковичем та визначений ним як невідкладний).

Доповідач поінформував присутніх, що звернення Комітету з питань бюджету обумовлено тією обставиною, що даною законодавчою ініціативою вносяться зміни до деяких законів України, які належать до предмету відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Йдеться в першу чергу про зміни у питаннях планування соціально-економічного розвитку та визначення бюджетної політики, в тому числі при підготовці місцевих бюджетів на рівні районів і областей. В.Павленко запропонував провести дискусію навколо прийнятого за основу законопроекту, однак зауважив що Комітет з питань бюджету станом на 16.05.2012 вже підготував до другого читання відповідну порівняльну таблицю з розміщенням її на офіційному веб-сайті Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення висловили низку зауважень, переважно критичного характеру, до прийнятого за основу законопроекту та висловили сподівання, що їх буде враховано під час розгляду документу безпосередньо у сесійній залі.

Інформацію взято до відома.