Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування за дорученням Голови Верховної Ради України розглянув на своєму засіданні 26 січня 2022 року (протокол № 87) проект Закону України про внесення змін до статті 16 Закону України "Про поховання та похоронну справу" щодо особливостей поховання померлих одиноких громадян (реєстр. № 6111 від 28.09.2021), поданий народними депутатами України Кузьміних С.В. та Зубом В.О., та вирішив рекомендувати Парламенту відповідно до частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України не включати його до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання, а у разі його включення до порядку денного сьомої сесії Комітетом рекомендовано Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні цей законопроект відхилити.

За визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи законопроект подано з метою "закріплення на законодавчому рівні можливості використання
в якості навчального анатомічного матеріалу в медичних закладах вищої освіти тіл померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні та тіл знайдених невпізнаних трупів".

Ним передбачається викласти у новій редакції статтю 16 Закону України "Про поховання та похоронну справу" та визначити, що "поховання померлих одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, громадян,
від поховання яких відмовилися рідні, знайдених невпізнаних трупів здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, за виключенням випадків, коли тіла таких померлих осіб використовуються в якості анатомічного матеріалу у навчальному процесі відповідно до Порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України".

Водночас, у висновку до законопроекту Головним науково-експертним управлінням Апарату Верховної Ради України наведено низку зауважень до нього. Ним, зокрема, вбачається сумнівною ідея проекту вирішувати питання освітнього процесу за рахунок померлих осіб, які внаслідок тих чи інших складних життєвих обставинах належать до одиноких громадян, осіб без певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, знайдених невпізнаних трупів, а також відзначається, що запропонований у проекті механізм, фактично дозволяє після смерті цих осіб використовувати їх тіла чи анатомічні матеріали закладами освіти всупереч їх волі, що суперечить частині четвертій статті 289 Цивільного кодексу України та частині першій статті 6 Закону України "Про поховання та похоронну справу".

Народні депутати України – члени Комітету також зауважили, що забезпечення потреб освітнього процесу анатомічними матеріалами чи тілами померлих може та повинно відбуватися шляхом реалізації положень частини шостої статті 6 Закону України "Про поховання та похоронну справу" на підставі волевиявлення громадянина щодо ставлення до його тіла після смерті.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

03 травня 2024 12:32
02 травня 2024 15:12
01 травня 2024 19:06
30 квітня 2024 19:32
30 квітня 2024 12:23
29 квітня 2024 14:40
26 квітня 2024 11:15
25 квітня 2024 15:09
25 квітня 2024 12:44
25 квітня 2024 09:55