Під час розгляду питання за участі представників асоціацій органів місцевого самоврядування, Міністерства фінансів України та незалежних експертів члени Комітету констатували, що поданий Урядом України законопроект обтяжує матеріально-фінансову основу місцевого самоврядування та несе загрозу нівелювання здобутків реформи державної служби.
Так, за результатами попереднього аналізу, законопроект додатково обтяжує місцеві бюджети видатками на оплату праці педагогічного персоналу та здійснення делегованих державною повноважень в галузі охорони здоров’я, а також надає у недостатньому обсязі державну підтримку для формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад.
Крім того, законопроект не передбачає рівного та справедливого підходу до розподілу додаткової дотації на здійснення переданих із державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я.

З метою врегулювання порушених питань Комітетом були направлені відповідно до частини першої статті 156 Регламенту Верховної Ради України до Комітету з питань бюджету пропозиції до проекту Закону про Державний бюджет України на 2019 рік (реєстр. № 9000), проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 9084) та проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків (реєстр. № 9085), якими передбачається:
– збільшити на 14,6 млрд. грн. обсяг освітньої субвенції для забезпечення в повному обсязі фінансування видатків на оплату праці педагогічного персоналу;
– збільшити на 12,1 млрд. грн. обсяг медичної субвенції для забезпечення в повному обсязі асигнуваннями видатків на здійснення повноважень, делегованих державною в галузі охорони здоров’я;
– виключити норми, якими зупиняються положення Закону України «Про державну службу» щодо підвищення з 1 січня 2019 року мінімального розміру посадового окладу державних службовців до двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
– відмовитись від існуючого механізму нерівномірного розподілу додаткової дотації на освітню та медичну субвенції, збільшивши відповідно видатки за освітньою та медичною субвенціями на 2019 рік пропорційно дефіциту ресурсу;
– передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам в обсязі 19 млрд. грн. на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування;
– збільшити до 4,5 млрд. грн. обсяг субвенції на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад;
– збільшити до 0,426 млрд. грн. обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;
– передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках;
– встановити прямі міжбюджетні відносини з усіма об’єднаними територіальними громадами, у яких відбулися перші вибори у 2018 році;
– спрямувати 20% коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах безпосередньо до бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад;
– запровадити монетизацію гарантованих державою пільг (проїзд окремих категорій громадян, послуг зв’язку тощо) за рахунок коштів державного бюджету;
– передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет і на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу в обсязі 1,7 млрд. грн.;
– визначити джерелом надходжень бюджетів місцевого самоврядування 100% рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;
– зараховувати податок на доходи фізичних осіб, який нарахований та утриманий з найманих працівників як відокремлених, так і виробничих структурних і функціональних структурних підрозділів юридичних осіб до місцевих бюджетів за місцем розташування та/або здійснення діяльності таких підрозділів;
– визначити джерелом формування спеціального фонду державного бюджету збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, та спрямувати його у повному обсязі у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування відповідних заходів;
– збільшити розмір плати за землю, що зараховується до місцевих бюджетів, за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин;
– надати органам місцевого самоврядування право доступу до баз даних Державної фіскальної служби України в частині податків та зборів, що зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування з метою здійснення дієвого контролю відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» за дотриманням зобов'язань щодо платежів до місцевого бюджету.


Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

28 березня 2024 20:53
28 березня 2024 13:27
28 березня 2024 11:19
27 березня 2024 16:42
26 березня 2024 18:04
26 березня 2024 10:15
25 березня 2024 17:40
25 березня 2024 12:32
21 березня 2024 15:30
21 березня 2024 15:05