Члени Комітету взяли до уваги, що зазначений законопроект внесений з метою визначення організаційно-правових засад формування міських агломерацій територіальними громадами сіл, селищ і міст, у тому числі об'єднаними територіальними громадами, принципів і механізмів взаємодії територіальних громад в межах міських агломерацій, гарантій і відповідальності міських агломерацій, а також форм підтримки державою міських агломерацій.
Під час розгляду питання народні депутати ознайомились із висновками:
- Комітету з питань бюджету, який вважає, що законопроект має вплив на показники бюджетів та потребує доопрацювання в частині приведення його положень у відповідність до норм Бюджетного кодексу України щодо застосування бюджетної термінології та встановлення міжбюджетних відносин;
- Комітету з питань запобігання і протидії корупції, який вказує, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;
- Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке зазначає, що положення законопроекту не відповідають Конституції України, яка не передбачає такого елементу системи адміністративно-територіального устрою України, як «міські агломерації» та функціонування «рад агломерацій». Головне управління також відзначає, що законопроектом фактично пропонується обмеження конституційних та інших встановлених законом повноважень відповідних органів місцевого самоврядування на користь неконституційних владних утворень та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити;
- Висновком Урядового комітету з питань європейської, євроатлантичної інтеграції, міжнародного співробітництва та регіонального розвитку, в якому відзначається, що Кабінетом Міністрів України підтримується законопроект за умови врахування зауважень.
Також було взято до уваги, що за зверненням Комітету Департаментом демократичних інститутів та врядування Генерального директорату - ІІ з питань демократії у співпраці з експертом Ради Європи професором Робером Герцогом, почесним професором Страсбурзького університету (Франція) було підготовлено висновок щодо відповідності законопроекту нормам і стандартам Ради Європи та кращим європейським практикам. У висновку Департаменту зазначаються деякі загальні зауваження щодо важливості належного інституційного статусу міських агломерацій та конкретні рекомендації щодо доопрацювання законопроекту.
Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» підтримала законопроект та  запропонувала рекомендувати Верховній Раді України прийняти йзаконопроект за основу та в цілому за наслідками розгляду в першому читанні.
Асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація об’єднаних територіальних громад» відзначила, що законопроект, незважаючи на заявлений у ньому принцип взаємної вигоди, по суті є спробою великих міст поширити сферу свого впливу на суміжні території, розширити межі власних повноважень за рахунок повноважень і ресурсів сусідніх територіальних громад та вважає, що законопроект потребує значного доопрацювання.
Інститут законодавства Верховної Ради України вважає, що удосконалення законодавчого регулювання різних форм співробітництва територіальних громад, в тому числі, міських агломерацій, є необхідним і своєчасним, оскільки має сприяти виробленню інструментів ефективного розвитку міських агломерацій. Водночас Інститут у своєму висновку відзначає, що запропонована законопроектом модель міської агломерації є досить суперечливою з точки зору чинного законодавства України, оскільки передбачає створення юридичної особи з непоєднуваними статусами публічного і приватного характеру. Вади такої моделі відтворюються в усіх розділах законопроекту, зокрема щодо установчих та ліквідаційних процедур міської агломерації, її організаційно-правової форми, майнової і фінансової основи тощо.
Науково-дослідний інститут державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України у своєму висновку зазначив, що легалізація інституту міських агломерацій сприятиме просуванню на вітчизняних теренах європейських традицій містобудування, де агломерації розглядаються як історично сформовані багатокомпонентні динамічні цілісні системи територіального устрою. Разом з тим, Інститут відзначає, що не дивлячись на свою актуальність та важливість, представлений законопроект не відповідає положенням Конституції України, не повною мірою узгоджений з чинним законодавством про місцеве самоврядування та співробітництво територіальних громад, містить проблеми організаційно-правового та юридико-технічного характеру.
Заслухавши інформацію підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою, взявши до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Департаменту демократичних інститутів та врядування Генерального директорату - ІІ з питань демократії у співпраці з експертом Ради Європи, асоціацій органів місцевого самоврядування, наукових установ, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання,  Комітет ухвалив рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про міські агломерації (реєстр. № 6743 від 17.07.2017), внесений народним депутатом України Л.Зубачем та іншими народними депутатами України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

28 березня 2024 20:53
28 березня 2024 13:27
28 березня 2024 11:19
27 березня 2024 16:42
26 березня 2024 18:04
26 березня 2024 10:15
25 березня 2024 17:40
25 березня 2024 12:32
21 березня 2024 15:30
21 березня 2024 15:05