Діяльність Комітету

07 липня 2017, 13:37

Продовжуючи ознайомчу поїздку до Німеччини, делегація Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування відвідала муніципалітети міст Шпайер, Маікаммер та Людвіґсхафен землі Рейнланд-Пфальц та центри надання адміністративних послуг населенню в цих містах

 
Продовжуючи ознайомчу поїздку до Німеччини, делегація Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування відвідала муніципалітети міст Шпайер, Маікаммер та Людвіґсхафен землі Рейнланд-Пфальц та центри надання адміністративних послуг населенню в цих містах.

Так, у місті Шпайер учасники зустрілись з обербургомістром  паном Гансйорґом Еґером, який ознайомив членів делегації з організацією надання

адміністративних послуг, підкресливши особливу важливість цього напрямку діяльності для налагодження позитивного діалогу між владою міста та громадою. Пан обербургомістр також звернув увагу на необхідності розвитку системи електронних послуг як важливого механізму сучасної комунікації.

Заступник обербургомістра пані Штефані Зайер, до службових обов'язків якої належить забезпечення функціонування системи надання адміністративних послуг, поінформувала членів делегації про функціонування центрів надання адміністративних послуг, організацію надання адміністративних послуг, процедуру оформлення послуги. Розповідаючи про центри надання адміністративних послуг, пані Ш.Зайер підкреслила необхідність організації діяльності таких центрів як сервісних установ, орієнтованих на комфортність для отримувачів послуги. Заступник вказала, що відкривши центри

надання адміністративних послуг 18 років тому, влада міста змогла об'єднати в одній будівлі велику кількість окремих служб, в результаті чого члени громади отримали можливість в одному місті отримати широке коло послуг, зокрема, реєстрації місця проживання, отримання паспортів та інших документів, що посвідчують особу, реєстрації права власності на нерухомість, отримання дозволів на різні види діяльності, реєстраціі платника податків та сплати податків тощо.

В той же час представники муніципалітету звернули увагу на проблемні питання, що постають перед міською владою в процесі надання адміністративних послуг: необхідність дотримання балансу між прозорістю діяльності ЦНАПів та збереженням персональних даних громадян, перехід до сучасних цифрових засобів комунікації між владою і громадянами, забезпечення доступності послуг не лише для мешканців міст, а й для віддалених сільських громад.тут фото з назвою Маікаммер

У місті Маікаммер делегація Комітету провела зустріч з бургомістром об'єднаної громади (спілки громад) Маікаммер паном Карлом Шефером, який поінформував членів делегації про досягнення та здобутки своєї громади. Так, спілка громад Маікаммер складається з 3 - х громад, в яких проживає близько 8800 мешканців і об'єднання цих громад в одну спілку мало стати перехідним періодом до їх повного об'єднання, однак наразі продовжує існувати як спілка громад з розподілом повноважень між громадами та органами управління спілки. До повноважень спілки належить забезпечення матеріально-технічного стану приміщень початкової школи, їх готовності до належного проведення занять, в той час, як оплату праці вчителів шкіл віднесено до завдань земельного рівня.

Пожежна служба також перебуває у фокусі уваги спілки і виконує не лише безпосередню функцію попередження та боротьби з вогнем, а соціальну роль об’єднання людей, своєрідного громадського братерства. Логічним продовженням цього ряду повноважень є опіка питань спорту і молоді, командних змагань, соціального захисту вразливих категорій населення і догляду за окремими людьми у разі такої потреби.

У місті Людівґсхафен делегація мала змогу познайомитись з керівником Департаменту центральних послуг Центру громадських сервісів пані Мартіною Дерст, яка поінформувала членів делегації Комітету, що функціонально Центр надає послуги мешканцям не тільки землі Рейнланд-Пфальц, а і частини сусідніх земель на умовах міжмуніципального співробітництва. Центр приймає близько 15000 дзвінків на місяць і є частиною загальнонімецького «Сервісу 115», який забезпечує послугами більше 32 мільйонів громадян Німеччини і працює у робочі дні з 8 до 18 години.

Як поінформувала пані Дерст, ідея та ініціатива створення «Сервісу 115» була висловлена канцлером Німеччини Ангелою Меркель на зустрічі зі спеціалістами у галузі

інформаційних технологій у 2006 році. Даний сервіс спрямований на забезпечення громадян Німеччини швидкою консультативною інформацією та допомогою щодо порядку отримання адміністративних послуг, функціонування органів державної влади, діяльності посадових осіб тощо.

  Приєднуючись до «Сервісу 115», муніципальні органи влади надають доступ до власних інформаційних ресурсів, що дає можливість операторам «Сервісу 115» швидко надавати інформацію на запит. Так, близько 75% запитів від громадян опрацьовуються протягом 30 секунд, у 65% випадків громадянин отримує повну відповідь, що його задовольняє під час першого дзвінка або ж оператор зобов’язується перетелефонували запитувачу протягом 24 годин. Послуги «Сервісу 115» є безкоштовними для громадян, а видатки на утримання сервісу, що складають до 10 центів на одного мешканця, сплачують муніципальні та окружні органи місцевого самоврядування.