Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зміцнення фінансової

основи місцевого самоврядування)

(реєстр. № 10446 від 10.05.2012)

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Литвина розглянув проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування) (реєстр. №10446 від 10.05.2012), поданий народним депутатом України О.Омельченком.

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 29, 65, 97 Бюджетного кодексу України та доповнити його новою статтею 107-1, якими регулюються питання розподілу податку на доходи фізичних осіб та здійснення міжбюджетних трансфертів. При цьому передбачається зміна існуючої пропорції рівного розподілу податку на доходи фізичних осіб (50:50) між Державним бюджетом України та бюджетом м. Києва і спрямування всіх 100 відсотків обсягів цього податку до бюджету м. Києва, тобто фактичне повернення до ситуації, що мала місце до 2011 року і була змінена без жодної мотивації, міркувань і пояснень Законом України від 23.12.2010 №2856 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких законодавчих актів України».

Відповідно до законопроекту у Бюджетному кодексі України пропонується закріпити два види міжбюджетних трансфертів:

– субвенції бюджету міста Києва на виконання містом Києвом столичних функцій;

– додаткова дотація бюджету міста Києва на виконання містом Києвом столичних функцій.

Зазначені трансферти значаться у Законі України «Про столицю України – місто-герой Київ» ще з 1999 року, однак у базовому документі системи бюджетного законодавства, яким виступає саме Бюджетний кодекс України, що лежить в основі щорічного бюджетного планування, згадка про них відсутня.

Також у законопроекті, з метою посилення прогнозованості, стабільності бюджетного планування, стимулювання органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади до нарощування доходної бази місцевих бюджетів, пропонується вдосконалити механізм визначення розрахункового обсягу коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів та передбачити, що такий обсяг встановлюється як правило на три роки і щороку не може перевищувати обсягу, встановленого на попередній бюджетний період з урахуванням росту доходів, визначених відповідно до статей 64 та 66 Бюджетного кодексу України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 30.30.2012 висловлює низку зауважень до законопроекту та вважає, що було б логічним для прийняття виваженого рішення щодо нього отримати відповідний експертний висновок Уряду.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання,  Комітет ухвалив:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування) (реєстр. №10446), поданий народним депутатом України О.Омельченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання вищевказаного законопроекту.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“протокол 151/14*”

12 липня 2012 16:42
02 липня 2012 09:39
19 червня 2012 15:27
19 червня 2012 09:31
19 червня 2012 09:30
19 червня 2012 09:26