Про проект Закону України «Про адміністративні послуги»

(реєстр. № 6199 від 16.03.2010 р.)

 

На виконання доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина (до вхід. № 116948 від 14.06.2010 р.) щодо прискорення підготовки законопроектів, визначених Президентом України В.Януковичем як невідкладні для позачергового розгляду Верховною Радою України, Комітет розглянув на своєму засіданні проект Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 6199 від 16.03.2010 р.), поданий народним депутатом України В.Коновалюком.

Даним законопроектом пропонується окремим законом визначити загальні засади надання адміністративних послуг, врегулювати суспільні відносини, що виникають у процесі надання юридичним та фізичним особам адміністративних послуг органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, іншими бюджетними установами, їх посадовими чи службовими особами, а також іншими суб’єктами, які згідно із законом уповноважені здійснювати владні функції.

Під час обговорення народні депутати України – члени Комітету концептуально підтримали даний законопроект, проте відзначили, що чимало його положень потребують суттєвого доопрацювання, а саме: виходячи з положень статті 4 до переліку суб’єктів надання адміністративних послуг можуть входити, у тому числі, суб’єкти підприємницької діяльності, на які не варто покладати управлінські функції та з чим не можна погодитися; норма, викладена в абзаці третьому частини першої статті 1 законопроекту, згідно з якою адміністративні органи можуть приймати нормативні акти з питань організації власної діяльності з надання адміністративних послуг не узгоджується з пунктом 12 частини першої статті 92 Конституції України; запропонована у законопроекті норма (частина третя статті 11) щодо зарахування отриманих адміністративним органом коштів за надання адміністративних послуг на рахунок цього органу в органах Держказначейства України з метою спрямування цих коштів на забезпечення процедур адміністративних послуг суперечить передбаченій статтею 3 Закону України «Про джерела фінансування органів державної влади» забороні органам державної влади створювати позабюджетні фонди, мати позабюджетні спеціальні рахунки та використовувати кошти, одержані за здійснення функцій держави, що передбачають видачу дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрацій та інших дій на платній основі, в будь-який інший спосіб, крім зарахування таких коштів до Державного бюджету України; і головне те, що за відсутності Адміністративно-процедурного кодексу, який має врегульовувати організаційно-правові засади діяльності адміністративних органів щодо надання адміністративних послуг та який на сьогодні навіть не зареєстрований у Верховній Раді України, прийняття даного законопроекту не має сенсу.

         Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку висловлює сумніви щодо доцільності створення нового законодавчого акта, який дублює норми вже існуючих законів України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку вважає за доцільне за результатами розгляду у першому читанні відхилити даний законопроект.

Міністерство юстиції України висловилося на підтримку даного законопроекту і запропонувало врахувати зауваження до у разі прийняття його за основу при розгляді у першому читанні.

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва також підтримав даний законопроект, але висловив певні застереження до деяких його положень та пропозиції, а саме: частини друга та четверта статті 10 проекту Закону мають бути узгоджені положеннями Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»; необхідно передбачити у законопроекті заборону на делегування повноважень з надання адміністративних послуг не бюджетним установам; центри надання адміністративних послуг, створення яких передбачено законопроектом, доцільно створювати на базі дозвільних центрів тощо.

Міністерство транспорту та зв’язку України висловило свої зауваження до даного законопроекту і вважає, що він потребує доопрацювання з метою запобігання при його реалізації на практиці виникненню протиріч із положеннями інших законів України.

Міністерство фінансів України зауважило, що до законопроекту всупереч вимогам статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої 91 Регламенту Верховної Ради України не надане фінансово-економічне обґрунтування та пропозиції щодо покриття цих витрат, хоча його прийняття потребуватиме коштів з державного та місцевих бюджетів (на забезпечення формування та ведення Реєстру адміністративних послуг, на забезпечення безкоштовного доступу користувачів до вказаного Реєстру,  на створення центрів надання адміністративних послуг тощо).

Враховуючи викладене, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 6199 від 16.03.2010 р.), поданий народним депутатом України В.Коновалюком, прийняти за основу за наслідками розгляду у першому читанні.

2. Доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати даний законопроект до другого читання з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

3. Визначити співдоповідачем від Комітету з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Першого заступника голови Комітету О.Боднар.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 97/12*”

28 квітня 2011 11:21
28 квітня 2011 11:21
28 квітня 2011 11:21
28 квітня 2011 11:21
28 квітня 2011 11:20
28 квітня 2011 11:20
28 квітня 2011 11:20