Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади)

(реєстр.  №4558)

 

За дорученням Голови Верховної Ради України В. Литвина Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558 від 29.05.2009 р.), поданий народним депутатом України М.Папієвим. Метою внесення законопроекту, за визначенням автора, є посилення відповідальності Уряду через встановлення низки вимог до членів Кабінету Міністрів України, які дозволять посилити авторитет виконавчої гілки влади на національному та міжнародному рівнях, підвищити ефективність роботи органів виконавчої влади, досягти економії коштів Державного бюджету України.  

Підтримуючи, загалом, прагнення щодо вдосконалення законодавства у сфері регулювання діяльності владних інституцій, Комітет, за результатами аналізу тексту законопроекту, критично оцінює їхню реалізацію. Зокрема, члени Комітету не вбачають причинно-наслідкового зв’язку між підвищенням ефективності роботи виконавчої гілки влади та запровадженням додаткової вимоги до громадян України стосовно їх можливості обіймати посади членів Кабінету Міністрів України – проживати в Україні протягом останніх п’яти років. Разом із тим, ця вимога вочевидь обмежить ініціативу коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, Президента України та Прем’єр-міністра України при внесенні пропозицій і подань щодо кандидатур членів Кабінету Міністрів України, позбавить можливості запропонувати на ці посади багатьох досвідчених фахівців.

Комітет констатує безпідставність і недоцільність встановлення додаткових положень щодо несумісності посади члена Кабінету Міністрів України з іншими видами діяльності безпосередньо в Законі України «Про Кабінет Міністрів України». Зокрема, пункт 3 частини другої статті 7 в редакції автора за змістом фактично дублює пункт 1 частини другої цієї ж статті. Пункти 4-7 мають антикорупційну спрямованість та співзвучні і повторюють норми антикорупційного законодавства.. Деякі з них скоріше відповідають рівню приписів підзаконних актів органів виконавчої влади. Пунктом 8 частини другої статті 7 запроваджується в якості нормативної оціночна термінологія – «ганьблять», «дискредитують», – яка ні в тексті законопроекту, ані в чинному Законі не визначається і не уточнюється.    

Окрім цього Комітет вважає за необхідне наголосити, що  внесення до законів, якими   визначається  організація,  повноваження  і  порядок  діяльності тих чи інших

органів влади норм антикорупційного характеру нівелює значення спеціальних антикорупційних законів як регуляторів відповідних суспільних відносин. За такого підходу аналогічні положення доведеться включати до законів щодо органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій, окремих центральних органів виконавчої влади, багатьох урядових постанов, що матиме наслідком непотрібну конкуренцію норм, ускладнення при їх тлумаченні і застосуванні.

В частині пропозицій суб’єкта права законодавчої ініціативи передбачити у Законі України «Про Кабінет Міністрів України» кількісні обмеження посад перших заступників та заступників міністрів, перших заступників та заступників керівників інших центральних органів виконавчої влади, Комітет висловився на підтримку раніше прийнятого висновку, ухваленого при розгляді аналогічного за спрямованістю проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (щодо унормування чисельності керівного складу) (реєстр. №4127 від 27.02.3009 р.), суть якого полягає  в такому.

Питання повноважень, організації, порядку діяльності центральних органів виконавчої влади не є предметом регулювання Закону України «Про Кабінет Міністрів України». Тому у ньому не встановлені і не мають встановлюватися кількісні показники і обмеження щодо посад заступників міністрів та керівників інших центральних органів виконавчої влади.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань органів виконавчої влади, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб, врахувавши висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та обговоривши питання,  Комітет ухвалив:

 1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558 від 29.05.2009 р.), поданий народним депутатом України М.Папієвим, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

 2. Доручити виступити від Комітету під час розгляду цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України  О.Боднар.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 75/07*”

17 травня 2011 17:35
17 травня 2011 17:34
17 травня 2011 17:19
17 травня 2011 17:18
17 травня 2011 17:14
17 травня 2011 17:12
17 травня 2011 17:11
17 травня 2011 17:04
17 травня 2011 16:59
17 травня 2011 16:44