Про звільнення Єханурова Юрія Івановича

з посади Міністра оборони України

 

Розглянувши за дорученням Голови Верховної Ради України В. Литвина питання про звільнення Єханурова Ю.І. з посади Міністра оборони України та проекти постанов Верховної Ради України «Про звільнення Єханурова Ю.І. з посади Міністра оборони України» (реєстр. №4513 від 20.05.2009), поданий народним депутатом України  І.Рибаковим та «Про звільнення Єханурова Ю.І. з посади Міністра оборони України» (реєстр. №4513 від 01.06.2009), поданий народними депутатами України  А.Кожем’якіним та В.Писаренком, Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відзначає таке.

Зазначені проекти постанов розроблено суб’єктами права законодавчої ініціативи з метою реалізації контрольної функції Верховної Ради України. У них Верховній Раді України пропонується відповідно до п.12 частини  першої статті 85 Конституції України звільнити Єханурова Юрія Івановича з посади Міністра оборони України.

При цьому народний депутат України І.Рибаков вказує на низку порушень чинного законодавства, допущених в системі Міністерства оборони України, які стали підставою для внесення вищевказаного проекту:

- незаконні операції зі спеціальною технікою, що була задіяна в ліквідації об’єктів зберігання ядерної зброї;

- незаконне планування зміни власника Територіального центру курортології і реабілітації «Крим» (Автономна Республіка Крим, м. Алушта, смт. Партеніт) в порушення Постанови Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2008 №313 «Про заходи щодо удосконалення управління об’єктами державної власності»;

- незаконне створення Військово-медичного управління Міністерства оборони України (всупереч вимогам Указу Президента України від 27.12.2005 №1862-25т/2005 та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 №179) та  намагання створити Головне Військово-медичне управління  України  Збройних  Сил  України  (створення  такого  управління суперечить Указу Президента України від 27.12.2005 №1862-25т/2005 та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 №179);

- порушення, допущені з призначенням генерал-майора медичної служби Мельника П.С.;

- незаконне надання функцій дорадчим структурам в системі управління Міністерства оборони України.

Народні депутати України А.Кожем’якін та В.Писаренко вказують на порушення чинного законодавства, про які йдеться у матеріалах контрольних заходів, проведених в Міністерстві оборони України Головним контрольно-ревізійним управлінням України. Аналогічні документи з цього питання надіслано до Комітету Першим віце-прем’єр-міністром України А.Турчиновим та Головою Головного контрольно-ревізійного управління України М.Сивульським. У них наведено інформацію щодо порушень чинного законодавства, бездіяльності, неефективного використання бюджетних коштів, втрати земель оборони. Зазначені матеріали стосуються перевірки державних закупівель та ефективності використання коштів в Міністерстві оборони України під час здійснення закупівлі пально-мастильних матеріалів за договорами від 31.03.08 №246/1/08/4, №246/1/08/5, №246/1/08/6 та від 24.04.08 №246/1/08/7 (акт від 17.09.2008), проведеного державного фінансового аудиту виконання бюджетної програми в частині ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення військ Збройних Сил України продовольством у 2008 році та завершеному звітному періоді 2009 року, перевірки робочою групою правомірності рішень Міноборони щодо передачі органам виконавчої влади та місцевого самоврядування земель оборони, надання згоди на зміну цільового призначення та відмови від використання таких земель, прийнятих в період з 24.12.2007 по 01.04.2009 року.

Беручи до уваги Рішення Конституційного Суду України від 11 грудня 2007  року  №12-рп/2007 у  справі  за  конституційним поданням 46 народних

депутатів України про офіційне тлумачення положень пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України у контексті положень    частини четвертої статті 114, частин другої, третьої статті 115 Конституції України (справа про порядок припинення повноважень членів Кабінету Міністрів України), відповідно до якого Верховна Рада України може реалізувати своє повноваження щодо звільнення з посади Міністра оборони України і без подання Президента України, з’ясувавши позицію підкомітету з питань органів виконавчої влади, народних депутатів України – членів Комітету, Міністра оборони України Ю.Єханурова, представників Головного контрольно-ревізійного управління України, зважаючи на звернення Першого віце-прем’єр-міністра О.Турчинова щодо підтримки звільнення Ю.Єханурова з посади Міністра оборони України, враховуючи рішення Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони щодо підтримки проекту Постанови Верховної Ради України   «Про   звільнення   Єханурова  Ю.І.   з   посади   Міністра   оборони України» (реєстр. №4513 від 01.06.2009), поданого народними депутатами України  А.Кожем’якіним і В.Писаренком, та всебічно обговоривши  питання, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до п.12 частини першої статті 85 Конституції України, п.3 частини другої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» звільнити Єханурова Юрія Івановича з посади Міністра оборони України, прийнявши проект Постанови Верховної Ради України «Про звільнення Єханурова Ю.І. з посади Міністра оборони України» (реєстр. №4513 від 01.06.2009), поданий народними депутатами України  А.Кожем’якіним та В.Писаренком.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 60/34*”

26 травня 2011 12:04
26 травня 2011 10:42
25 травня 2011 17:26
25 травня 2011 17:24
25 травня 2011 17:19
25 травня 2011 16:56
25 травня 2011 16:56
25 травня 2011 16:56
25 травня 2011 16:56
25 травня 2011 16:56