Про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (щодо заробітної плати)

(реєстр. № 8756 від 05.07.2011)

 

            На виконання доручення Голови Верховної Ради України Литвина В.М. Комітет розглянув на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (щодо заробітної плати) з реєстр. № 8756 від 05.07.2011, внесений народним депутатом України Королевською Н.Ю.

         Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до законів України «Про статус народного депутата України» та «Про державну службу» обмежити розмір посадових окладів народних депутатів України та державних службовців, яким присвоєний перший ранг, п’ятьма мінімальними заробітними платами.

         Під час обговорення даного законопроекту, який фактично спрямований на зниження рівня відповідних гарантій певним категоріям осіб, до його положень було висловлено значну кількість зауважень концептуального характеру, зокрема:

- запропоновані у законопроекті зміни до законів не узгоджуються з положенням частини третьої статті 22 Конституції України щодо недопущення звуження обсягу прав при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів, що випливає також з відповідних рішень Конституційного Суду України (№ 5-рп/2002 від 20.03.2002, № 7-рп/2004 від 17.03.2004, № 20-рп/2004 від 01.12.2004);

- реалізація зазначених змін в подальшому може призвести до збільшення розміру посадових окладів відповідних категорій осіб у зв’язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати, оскільки на сьогодні для вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів, розміри посадових окладів яких визначаються залежно від кількості розмірів мінімальної заробітної плати згідно з постановами Кабінету Міністрів України, розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 гривні і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плати перерахунок не провадиться (постанова Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 № 1243);

- положення законопроекту не узгоджуються з нормами частини другої   статті 8 та частини сьомої статті 33 Закону України «Про оплату праці», згідно з якими умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, а обсяги витрат на оплату праці зазначених працівників затверджуються одночасно з бюджетом; частиною сьомою статті 33 Закону України «Про державну службу», відповідно до якої умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів визначаються Кабінетом Міністрів України; частиною другою статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України», в якій встановлено, що народний депутат України в питаннях матеріального і соціально-побутового забезпечення прирівнюється до членів Кабінету Міністрів України;                                                                                                                                                                                         

- запропоновані у законопроекті підходи в оплаті праці державних службовців, яким присвоюється перший ранг, суттєво відрізняються від системи оплати праці (схеми посадових окладів), запровадженої в прийнятому 17 листопада Верховною Радою України Закону України «Про державну службу», який набирає чинності з 1 січня 2013 року;

- зазначені зміни у раз їх прийняття призводитимуть до змін показників бюджету, тому відповідно до вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту має бути додане фінансово-економічне обгрунтування.

         Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що питання оплати праці відповідних осіб потребують системного упорядкування і узгодження з чинними положеннями законодавства.

         Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності  Верховної Ради України у своєму висновку відзначив, що положення зазначеного законопроекту не узгоджуються з певними положеннями Конституції України, нормами законів, до яких пропонуються зміни, Регламенту Верховної Ради України та  Бюджетного кодексу України.

         Комітет з питань бюджету вважає, що даний законопроект має вплив на показники бюджету (збільшуючи витрати бюджету у наступних періодах), у зв’язку з чим має бути відкоригований термін введення в дію відповідного закону у разі його прийняття, та зазначає, що Міністерство фінансів України не підтримує його.

         Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендує Верховній Раді України відхилити даний законопроект і зазначає, що запропоновані у ньому зміни  порушуватимуть конституційні права певних осіб та не узгоджуватимуться з системою оплати праці, яка має бути запроваджена згідно з прийнятим Законом України «Про державну службу» (у новій редакції).

         Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади Петренка В.М., з’ясувавши позицію народних депутатів Україничленів Комітету, запрошених на засідання осіб та врахувавши зазначені висновки комітетів та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (щодо заробітної плати) з реєстр. № 8756 від 05.07.2011, внесений народним депутатом України Королевською Н.Ю., за результатами розгляду у першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 136/10*”

16 грудня 2011 16:49
16 грудня 2011 16:40
16 грудня 2011 16:38
16 грудня 2011 16:36
16 грудня 2011 16:36
16 грудня 2011 16:34
16 грудня 2011 16:33
16 грудня 2011 16:31