Члени Комітету в ході обговорення вказали на низку обставин, які необхідно враховувати при розгляді даного проекту постанови. Це стосується повноважень Верховної Ради України відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України. За змістом вказаного пункту вона може утворювати і ліквідовувати райони, встановлювати і змінювати межі районів і міст, відносити населені пункти до категорії міст, здійснювати найменування і перейменування населених пунктів і районів. Однак утворення міст серед цього переліку немає.

Формулювання проекту постанови щодо утворення міста Ірпеня не можна вважати коректним, оскільки місто Ірпінь на сьогодні існує і обліковується як адміністративно-територіальна одиниця.

Утворення «нового» міста Ірпінь, яке включає території інших міст і селищ, в тому числі й «колишнього» міста Ірпінь, викликає необхідність вирішення Верховною Радою України питання про встановлення меж новоутвореного міста. Це потребує попереднього вирішення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування цілого комплексу питань у відповідності до Земельного кодексу України, законів України «Про землеустрій», «Про місцеве самоврядування в Україні», чинних норм Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР. Зокрема, необхідні рішення місцевих рад, підготовка проекту землеустрою, висновки обласної державної адміністрації. При цьому суб’єктом остаточного подання документів до Верховної Ради України є обласна рада.

Вирішення питання про утворення і найменування міста, тобто фактичного утворення нової міської громади на базі громад існуючих міст та селищ потребує в обов’язковому порядку з’ясування думки людей, які там проживають, що необхідно здійснити до прийняття відповідного рішення парламентом.

Надання постановою Верховної Ради України новоутвореному місту Ірпінь статусу адміністративного центру Київської області видається неможливим з огляду на наявність у частині третій статті 1 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» норми про те, що Київська міська рада та Київська обласна державна адміністрація, їх органи розташовані у місті Києві.

Представники територіальних громад адміністративно-територіальних одиниць, які мали б скласти нову об’єднану міську громаду, висловилися проти пропозиції, внесеної народним депутатом України П.Мельником.

Таким чином результати обговорення засвідчили наявність цілого комплексу питань як правового, так і організаційно-розпорядчого характеру, пов’язаних з проблемою утворення міста Ірпінь на базі існуючих міст і селищ та надання йому статусу адміністративного центру Київської області. Вони потребують значної підготовчої роботи, залучення до вивчення проблеми місцевих і республіканських органів виконавчої влади, в тому числі Кабінету Міністрів України, органів місцевого самоврядування, з’ясування думки населення.

Голова Комітету О.Омельченко ознайомив присутніх з листом голови Київської обласної державної адміністрації А.Присяжнюка з проханням зняти з розгляду дане питання для додаткового опрацювання. Він вніс пропозицію запропонувати народному депутату України П.Мельнику доопрацювати поданий ним проект постанови за реєстр. №6595 із залученням всіх зацікавлених сторін із можливістю повторного його внесення на заміну та подальшого розгляду в Комітеті.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 109/07*”

28 квітня 2011 11:41
28 квітня 2011 11:41
28 квітня 2011 11:41
28 квітня 2011 11:41
28 квітня 2011 11:41
28 квітня 2011 11:40
28 квітня 2011 11:40
28 квітня 2011 11:40
28 квітня 2011 11:40
28 квітня 2011 11:40