Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України розглянув проект Закону України про внесення змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо обов’язкового оприлюднення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування) (реєстр. № 4142                                від 24.02.2016 р.), поданий народними депутатами України О.Дубініним, В.Купрієм, О.Шевченком.

Законопроектом пропонується визначити, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо), друкованих засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 06 липня 2016 року № 16/3-874/4142 відзначає недостатність правового регулювання порядку набрання чинності актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування, разом з тим наголошує, що запропоновані законопроектом зміни не вирішують цю проблему. Так, Головне управління вказує, що запропоновані законопроектом зміни в цілому вже передбачені статтею 22 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» та статтею 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації». При цьому, передбачені законопроектом зміни не узгоджуються з частиною другою статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті здійснюється у разі наявності у розпорядника інформації такого  веб-сайту, в той час як законопроектом пропонується зобов’язати всі органи місцевого самоврядування оприлюднювати власні акти на своїх офіційних веб-сайтах. Крім того, Головне управління не підтримує позицію про необхідність оприлюднення через засоби масової інформації всіх ненормативних (індивідуальних) правових актів, оскільки вони містять приписи, де закріплюються суб’єктивні права конкретних суб’єктів суспільних відносин, використовуються їх персональні данні. Виходячи із наведеного, Головне управління пропонує за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики за результатами розгляду законопроекту на своєму засіданні 13 квітня 2016 року (Протокол № 43) пропонує прийняти його за основу, однак при подальшому доопрацюванні змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачити обов’язок оприлюднення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування лише в офіційних виданнях (за їх наявності) та на офіційних веб-сайтах цих органів.

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя у своєму висновку від 12 травня 2016 року (Протокол № 47) вказав, що законопроект не суперечить положенням Конституції України.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету розглянув законопроект на своєму засіданні 14 квітня 2016 року (Протокол № 54) та ухвалив рішення про те, що він не має прямого впливу на показники бюджету, оскільки його реалізація буде забезпечуватися за рахунок та в межах коштів місцевих бюджетів, що передбачаються на утримання органів місцевого самоврядування, а також на підтримку заснованих ними засобів масової інформації. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у терміни, визначені авторами законопроекту.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку від 30 березня 2016 року (Протокол № 67) вказав, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції за наслідками розгляду законопроекту на своєму засіданні 29 березня 2016 року дійшов висновку про те, що законопроект не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства ЄС, або регулюється національним законодавством країн-членів ЄС, а отже, не потребує експертного висновку.

Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку у своєму висновку від 05 жовтня 2016 року (Протокол № 50) рекомендує прийняти законопроект за основу.

 

Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика, беручи до уваги висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб, та всебічно обговоривши питання, Комітет погодився з позицією щодо недоцільності встановлення обов’язку для всіх органів та посадових осіб місцевого самоврядування оприлюднювати власні правові акти на офіційних             веб-сайтах, оскільки не всі органи місцевого самоврядування їх мають, у зв’язку з чим слід зробити уточнення, яким передбачити необхідність опублікування таких актів на офіційних веб-сайтах тільки у випадку їх наявності.

Виходячи із зазначеного, Комітет  у х в а л и в:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо обов’язкового оприлюднення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування) (реєстр. № 4142 від 24.02.2016 р.), поданий народними депутатами України О.Дубініним, В.Купрієм, О.Шевченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

 

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №61”

20 березня 2017 11:25
20 березня 2017 11:22
20 березня 2017 10:43
13 березня 2017 16:02