ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 10

 

04 березня 2015 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Перший заступник Голови Комітету Ледовських О.В.

 

Присутні: члени Комітету: Кудлаєнко С.В., Курило В.С., Гончаренко О.О., Бойко О.П., Бублик Ю.В, Дехтярчук О.В., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Гуляєв В.О., Матвійчук Е.Л.

Відсутні:  Березюк О.Р., Река А.О., Балога І.І., Добкін М.М.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.;  заступник Завідувача  секретаріату  Комітету  Данилюк О.А.; головні консультанти  Гарбуз Ю.П.,  Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б.; старші консультанти Падалко О.В., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Писаренко В.В. – народний депутат України;

Андрійчук Ю.М. – Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”;

Бережницький Я.В. – заступник директора Департаменту регіональної політики та адміністративної реформи Секретаріату Кабінету Міністрів України - завідуючий відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав;

Бойко С.М. – начальник відділу фінансів фізичної культури, спорту та молодіжної політики Департаменту фінансів охорони здоров’я та соціальних програм Міністерства фінансів України;

Ващенко К.О. – Голова Національного агентства України з питань державної служби;

Железняк Н.А. – директор Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності Міністерства юстиції України;

Заболотна С.Є. – аспірант Національної академії державного управління при Президентові України;

Колісніченко В.Є. – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Кукса Т.Л. – начальник відділу по роботі з багатодітними сім’ями Департаменту сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Міністерства соціальної політики України;

Аненко Л.П. – мати-героїня, м. Харків;

Крамаренко С.І. – мати-героїня, м. Харків;

Чернецька Л.В. – мати-героїня, м. Харків;

Бутилов Д. – спостерігач Моніторингу «Відкрито»;

Сухоруков М. – спостерігач Моніторингу «Відкрито»;

Чепурна К. – спостерігач Моніторингу «Відкрито».

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

1. Про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області.

2. Про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області.

3. Про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про державну службу (щодо обов'язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) (реєстр. № 1201, н.д. М.Головко,  О.Осуховський, Ю.Левченко,  Ю.Бублик,  А.Іллєнко, О.Марченко).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр. № 1898, доопрацьований, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

6. Про проект Закону про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України Мати-героїня (реєстр. № 1052, н.д. О.Фельдман, А.Денисенко, В.Мисик, В.Писаренко, Д.Святаш).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації прав оренди земельних ділянок органами місцевого самоврядування сільських населених пунктів) (реєстр. № 1136, н.д. С.Міщенко).

8. Про проект Закону про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації  (реєстр. № 1123, н.д. М.Томенко, О.Абдуллін).

9. Про проект Закону про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи (реєстр. № 1022, н.д. О.Долженков, Ю.Воропаєв).

10. Про Рекомендації круглого столу: “Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України “Про державну службу”.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував підтримати його прийняття за основу.

Порядок денний прийнято за основу.

Голова Комітету С.Власенко запропонував членам Комітету висловити свої зауваження і пропозиції до прийнятого за основу проекту порядку денного засідання Комітету.

С.Власенко вніс пропозицію доповнити проект порядку денного питаннями наступного змісту:

- про пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо розширення представництва Комітету у складі Експертної групи з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”;

- про призначення О.Маковського на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

Інших пропозицій не надійшло. Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області.

2. Про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області.

3. Про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про державну службу (щодо обов'язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) (реєстр. № 1201, н.д. М.Головко,  О.Осуховський, Ю.Левченко,  Ю.Бублик,  А.Іллєнко, О.Марченко).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр. № 1898, доопрацьований, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

6. Про проект Закону про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України Мати-героїня (реєстр. № 1052, н.д. О.Фельдман, А.Денисенко, В.Мисик, В.Писаренко, Д.Святаш).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації прав оренди земельних ділянок органами місцевого самоврядування сільських населених пунктів) (реєстр. № 1136, н.д. С.Міщенко).

8. Про проект Закону про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації  (реєстр. № 1123, н.д. М.Томенко, О.Абдуллін).

9. Про проект Закону про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи (реєстр. № 1022, н.д. О.Долженков, Ю.Воропаєв).

10. Про Рекомендації круглого столу: “Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України “Про державну службу”.

11. Про пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо розширення представництва Комітету у складі Експертної групи з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

12. Про призначення О.Маковського на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області.

М.Федорук зазначив, що до Верховної Ради України надійшло подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області на село Скіпче. Село Скипче є центром Скипченської сільської ради Городоцького району. В селі проживає 557 осіб. Перейменування села Скипче ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Скіпче. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Хмельницької області. Згідно довідки Державного архіву Хмельницької області у адміністративно-територіальному поділі Поділля у 1925 році обліковувалося село Скіпча Купинського району Подільської губернії.

Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України вважає, що перейменування села Скипче є цілком обґрунтованим, оскільки воно сприятиме поверненню історичної форми назви населеного пункту, що від XVI ст. згадується в документальних джерелах як «…Skipcze…» (1565 р.), «…Skipcze…» (1624-1650 рр.), «…w Skipczu…» (1765 р.) й пов’язана з іменником скіпець.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Скипче підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Скипченською сільською, Городоцькою районною, Хмельницькою обласною радами.

Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області на село Скіпче та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області.

М.Федорук зазначив, що до Верховної Ради України надійшло подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області на село Дібровка. Село Дібрівка входить до складу Завадинецької сільської ради та знаходиться на відстані 25 км від районного центру м. Ізяслав. В селі проживає 96 осіб. Перейменування села Дібрівка ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Дібровка. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Хмельницької області.

Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України зазначає, що назва Дібрівка нова. На позначення цього села вживається з 1967 р. – Дібровка (Хмельницька область. Адміністративно-територіальний поділ на 1 червня 1967 р. – Львів, 1967. – С.30). До того часу це поселення мало назву Гнойничка (1899 р.), Мала Гнійниця (1946 р.). Саме форма Дібрівка відповідає фонетичним законам української мови (чергування о (у відкритому складі) і (у закритому складі).

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Дібрівка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Завадинецькою сільською, Ізяславською районною, Хмельницькою обласною радами.

Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області на село Дібровка та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області.

М.Федорук зазначив, що до Верховної Ради України надійшло подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області на село Шевченко. Село Шевченка входить до складу Миньковецької сільської ради та знаходиться на відстані 9 км від районного центру м. Славута. В селі проживає 96 осіб. Перейменування села Шевченка ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Шевченко. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Хмельницької області.

Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України зазначає, що назва Шевченка нова, відома з першої половини ХХ ст. (як хутір Шевченка, 1946 р.). Фахівці Інституту вказують, що це меморіальна назва, надана поселенню на честь Т.Г. Шевченка і вона за своєю структурою відповідає утворення у формі родового відмінка належності від конкретного імені чи прізвища.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Шевченка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Миньковецькою сільською, Славутською районною, Хмельницькою обласною радами.

Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області на село Шевченко та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну службу” (щодо обов'язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) (реєстр. № 1201, н.д. М.Головко, О.Осуховський, Ю.Левченко, Ю.Бублик, А.Іллєнко, О.Марченко).

А.Шкрум вказала, що законопроектом пропонується доповнити статті Закону України «Про державну службу» (в редакції від 16 грудня 1993 року) вимогою до посадових і службових осіб органів державної влади щодо володіння українською мовою на рівні, необхідному для виконання ними їхніх обов’язків, недопущення публічних проявів зневаги до української мови, знущання чи глуму до неї, її дискредитації, а також зобов’язання складати іспит з української мови для підтвердження відповідного рівня. При цьому, за визначенням авторів законопроекту метою його внесення є безумовне забезпечення виконання конституційної норми про всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України, додержання Конституції України посадовими та службовими особами органів державної влади під час виконання ними службових обов’язків.

Доповідач поінформувала, що  Комітет з питань запобігання і протидії корупції вважає, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства, Комітет з питань правової політики зазначає, що законопроект не суперечить положенням Конституції України, Комітет з питань бюджету у своєму висновку на даний законопроект зауважує, що реалізація положення законопроекту щодо проведення відповідних іспитів з української мови потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету. При цьому до законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції щодо збалансування державного бюджету, як це передбачено частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України та частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України. Крім того, термін набрання чинності законом, вказаний у законопроекті, не узгоджується з вимогою частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України. Також у висновку вказується, що Міністерство фінансів України зауважує, що законопроект у разі його прийняття призводитиме до збільшення видатків державного бюджету і може бути розглянутий після аналізу розрахунків додаткових видатків бюджету.

Разом із цим, Інститут законодавства Верховної Ради України, проаналізувавши зарубіжний досвід законодавчого захисту державної мови на державній службі та погоджуючись у своєму висновку з необхідністю обов’язкового застосування української мови як мови офіційного спілкування відповідними посадовими та службовими особами під час виконання ними службових обов’язків, у своєму висновку зазначає, що запровадження новації щодо іспиту потребуватиме розроблення критеріїв володіння державною мовою та додаткових витрат бюджетних коштів на організацію і проведення іспитів. Інститут законодавства вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з подальшим доопрацюванням його окремих положень.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова Національного агентства України з питань державної служби К.Ващенко зазначив, що Національне агентство України з питань державної служби вважає, що вимога про володіння державними службовцями українською мовою міститься у статтях щодо права на державну службу та обов’язків державних службовців  проекту нової редакції Закону України «Про державну службу», який має бути невдовзі поданий Кабінетом Міністрів України до парламенту. З огляду на зазначене Нацдержслужба України не підтримує законопроект.

А.Шкрум підкреслила, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект зазначає, що Конституція та окремі закони України вже містять  кваліфікаційні вимоги щодо володіння державною мовою для певних посадових осіб, тому відповідна новела (зміна до частини четвертої статті 4) загалом узгоджується з положеннями чинного законодавства України. Водночас висловлюються суттєві зауваження щодо нового принципу державної служби (доповнення до частини третьої статті 3 Закону) та нової частини статті 4, зміст якої виходить за межі предмету регулювання даної статті. Також вказується на порушення принципу єдиної законодавчої термінології у поданому законопроекті. З огляду на зазначене Головне управління вважає за доцільне за результатами розгляду даного законопроекту в першому читанні повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

У ході обговорення члени Комітету також взяли до уваги, що ідентичний за назвою та змістом законопроект з реєстр. № 3494 від 25.10.2014 вже був предметом розгляду Комітету попереднього скликання та до нього було висловлено низку зауважень. Зокрема, йшлося про те, що питання володіння державними службовцями українською мовою достатньо врегульовано чинним законодавством, а окремі новели законопроекту (як  доповнення до основних принципів, на яких ґрунтується державна служба) є предметом регулювання Закону України «Про правила етичної поведінки». Тому новий принцип, яким пропонується доповнити статтю 3, за змістом потребує суттєвого доопрацювання. Також вказувалося, що доповнення статті 4 новою частиною щодо зобов’язання скласти іспит не є предметом регулювання цієї статті та взагалі викликає сумніви щодо доцільності включення відповідного положення оскільки запропонована вимога щодо проведення іспитів з української мови стосується відповідних осіб після прийняття їх на державну службу. Крім того, мали б бути визначені правові наслідки у випадку, якщо відповідні особи за результатами складеного іспиту не підтвердили належний рівень володіння українською мовою.

За підсумками обговорення ідея законопроекту отримала схвалення членів Комітету, оскільки аналіз мовної ситуації у сфері державної служби свідчить про наявність певних проблем, принаймні, щодо застосування української мови державними службовцями під час здійснення ними своїх службових повноважень.

А.Шкрум запропонувала підтримати проект висновку Комітету до законопроекту з реєстр. № 1201, підготовлений у підкомітеті з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо обов’язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) з реєстр. № 1201 від 02.12.2014, внесений народними депутатами України М.Головком, О.Осуховським, Ю.Левченком, Ю.Бубликом, А.Іллєнком, О.Марченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету В.Курила про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад (реєстр. № 1898, доопрацьований, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

В.Курило вказав, що законопроект має за мету посилення фінансової самодостатності територіальних громад шляхом прийняття ініційованих змін до Земельного та Лісового кодексів України, Кодексу України про надра, законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування».

Зокрема, пропонується розширити напрями використання коштів, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, для розробки містобудівної документації, здійснення заходів з благоустрою, зменшити витрати місцевих бюджетів на обов’язкову експертизу проектів будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій у разі, коли суми не перевищують 500 тисяч гривень, залучити кошти надро- та лісокористувачів до утримання доріг, що прилягають до відповідних ділянок, прискорити набуття чинності законодавчими положеннями, що спрощують доступ сільського населення до вчинення нотаріальних дій у сфері спадкування тощо.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова Комітету С.Власенко звернув увагу присутніх, що доопрацьований варіант законопроекту не містить пропозицій щодо збільшення ставок державного мита у Декреті Кабінету Міністрів України «Про державне мито» за низку нотаріальних дій, вчинюваних державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад. Окрім того, фактично враховані зауваження наукової експертизи та фахівців Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» і вилучені пропозиції щодо позаконкурсного надання земельних ділянок комунальної власності територіальних громад сіл, селищ та малих міст у розмірі не більше 0, 10 га для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд соціально-культурного, побутового, торговельного й іншого призначення для провадження підприємницької діяльності. Автори законопроекту також доповнили його положення змінами до Кодексу України про надра, запропонувавши встановити обов’язок надрокористувачів проводити ремонтні та відновлювальні роботи доріг, що використовуються та прилягають до наданої їм ділянки надр.

Заступник Голови Комітету В.Курило повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 03.03.2015 вказує на врахування у доопрацьованому варіанті законопроекту з реєстр. № 1898 окремих із наведених раніше зауважень та підтримує прийняття його за основу за результатами розгляду в першому читанні. Практично аналогічні висновки висловили представники Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».

В.Курило поінформував про позицію підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності, який запропонував Комітету підтримати прийняття законопроекту з реєстр. № 1898 за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад» (реєстр. № 1898, доопрацьований), поданий народними депутатами України Ю.Тимошенко, І.Кириленком, В.Івченком, Ю.Дерев’янком, С.Євтушком за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Голові Комітету, народному депутату України С.Власенку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 1052, н.д. О.Фельдман, А.Денисенко, В.Мисик, В.Писаренко, Д.Святаш).

О.Дехтярчук вказав, що проектом передбачається визначити основні напрями державної політики популяризації материнства, підстави та критерії присвоєння почесного звання України “Мати-героїня”, а також встановлюються додаткові соціальні пільги та компенсаційні виплати жінкам, яким присвоєно таке звання. Він також поінформував присутніх щодо висновків інших комітетів парламенту та наукових закладів стосовно законопроекту.

Так, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету, здійснивши експертизу законопроекту, насамперед зазначив, що всупереч вимогам статті 91 Регламенту Верховної Ради України та статті 27 Бюджетного кодексу України суб’єктом права законодавчої ініціативи не надано фінансово-економічних обґрунтувань до законопроекту та пропозицій змін до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості. За інформацією Комітету з питань бюджету Міністерство фінансів України вважає прийняття даного законопроекту недоцільним, оскільки реалізація його положень потребуватиме додаткових витрат державного та місцевих бюджетів і не буде забезпечена фінансовими ресурсами. За орієнтовними розрахунками Мінфіну реалізація запропонованих законопроектом пільг та виплат жінкам, яким присвоєно таке почесне звання, потребуватиме щороку додаткового виділення майже 1,0 млрд. гривень бюджетних коштів.

Окрім іншого, у висновку Мінфіну акцентується увага, що положення законопроекту, якими встановлюється можливість присвоєння жінкам почесного звання “Мати-героїня” посмертно, може призвести до отримання відповідних пільг та компенсаційних виплат родичами (спадкоємцями) померлих жінок, що також потребуватиме виділення додаткових бюджетних коштів. Проте, на даний час відсутні законодавчі підстави для визначення механізму отримання одноразової винагороди, пільг та компенсаційних виплат такими спадкоємцями, окрім того, що отримання родичами (спадкоємцями) винагород, пільг, компенсаційних виплат за це почесне звання не відповідає суті такої державної нагороди – безпосередня відзнака особистих заслуг жінок у народженні та вихованні дітей.

Отже, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету вважає, що законопроект у разі його прийняття матиме вплив на показники бюджету (збільшуючи витрати державного та місцевих бюджетів) і у разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2015 року він має вводитися в дію не раніше 01 січня 2016 року, після 15 липня 2015 року – не раніше 01 січня 2017 року. При цьому Комітет з питань бюджету рекомендує при доопрацюванні проекту Закону України про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня" (реєстр. № 1052), узгодити його положення з вимогами Бюджетного кодексу, насамперед забезпечивши дотримання вимог частини другої статті 85 Кодексу.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції у своєму висновку щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи зазначив, що у законопроекті не виявлено корупціогенних факторів, тобто законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

О.Дехтярчук повідомив, що Інститут законодавства Верховної Ради України, здійснивши за зверненням Комітету експертний аналіз законопроекту, у своєму висновку висловив ряд зауважень і пропозицій до окремих його положень. У свою чергу Науково-дослідний інститут державного будівництва та місцевого самоврядування НАПрН України, здійснивши на прохання Комітету науково-консультативний висновок до законопроекту, насамперед зазначив, що окремі норми законопроекту варті на увагу, зважаючи що у чинному законодавстві дійсно відсутній єдиний нормативно-правовий акт, який би стосувався соціальної підтримки жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”. Однак, запровадження соціальної підтримки певної категорії осіб із почесним званням України в окремий Закон має цілковито відповідати діючим нормативно-правовим актам та не дублювати їх.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, запрошені особи.

Народний депутат України О.Писаренко відзначив важливість посилення соціального захисту та актуалізації державної підтримки матерів, котрі отримали високі звання героїнь та як один із авторів законопроекту запропонував прийняти його за основу з огляду на можливість наступної корекції норм у ході підготовки бюджетних показників на 2016 рік.

Мати-героїня з м. Харкова Л.Аненко висловила вдячність авторам законопроекту за законодавчу ініціативу, покликану в умовах соціально-економічної кризи надати підтримку одній із найбільш вразливих категорій населення, якою є багатодітні родини та звернулася з проханням підтримати даний законопроект.

Голова Комітету С.Власенко, не заперечуючи важливості та соціальної значимості законодавчої ініціативи, звернув увагу на фінансовий аспект питання в розрізі складнощів соціально-економічної ситуації в країні. На його думку, авторам доцільніше було б узгодити фінансову проблематику та механізми її врегулювання з представниками Уряду і вже після такого узгодження перейти до опрацювання і підготовки документів за парламентською процедурою, щоб не втратити час і забезпечити високу ймовірність позитивних результатів розгляду.

Голова підкомітету О.Дехтярчук поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, не заперечуючи проти доцільності посилення уваги до стимулювання народжуваності та підвищення поваги до багатодітних матерів, вважає, що порушені у законопроекті питання значною мірою врегульовані як на законодавчому, так і на підзаконному рівні.

Висловивши низку зауважень до законопроекту, Головне управління зазначає, що пропозиції щодо посилення соціального захисту жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», доцільно вносити до чинної системи законодавчих актів, що мають предметом регулювання вказані питання.

Головне управління також акцентує увагу, що реалізація запропонованої законодавчої ініціативи в частині пільг жінкам з числа нагороджених почесним званням України «Мати-героїня» потребуватиме бюджетних видатків. Тому відповідно до вимог частини 1 статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Потребує також уточнення термін набрання чинності законом. Отже, Головне науково-експертне управління вважає, що за результатами розгляду в першому читанні даний законопроект доцільно  направити на доопрацювання.

О.Дехтярчук запропонував поставити на голосування проект висновку Комітету до законопроекту з реєстр. № 1052, підготовлений підкомітетом з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня" (реєстр. № 1052), поданий народними депутатами України О.Фельдманом, А.Денисенком, В.Мисиком, В.Писаренком, Д.Святашем, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 2 народних депутати України, не брав участь у голосуванні 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації прав оренди земельних ділянок органами місцевого самоврядування сільських населених пунктів) (реєстр. № 1136, н.д. С.Міщенко).

М.Федорук вказав, що законопроектом пропонується надати посадовим особам органів місцевого самоврядування сільських населених пунктів повноваження із здійснення функції державного реєстратора щодо реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

Як відзначив голова підкомітету, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 29 січня 2015 року звертає увагу на те, що згідно з частиною 1 статті 9 Закону України  «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор має бути громадянином України, який має вищу юридичну освіту, стаж юридичної роботи не менш як два роки. У разі, якщо посадова особа органу місцевого самоврядування виконує функції спеціального суб’єкта, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, щодо реєстрації прав спадкоємця, вона відповідно до статті 37 Закону України «Про нотаріат» повинна мати  вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, пройти навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та скласти іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України. Проте, у зазначену законопроекті не визначені спеціальні вимоги до посадової особи органу місцевого самоврядування, яка буде здійснювати функції державного реєстратора права оренди земельних ділянок. Враховуючи зазначене, Головне науково-експертне управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект доцільно повернути на доопрацювання суб’єкту права  законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, запрошені особи.

Голова підкомітету М.Федорук поінформував, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму експертному висновку вказує, що зі змісту законопроекту незрозуміло до якої групи повноважень (самоврядних чи делегованих) виконавчих органів сільських рад пропонується віднести здійснення функцій державного реєстратора згідно із Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Останнє має суттєве значення з огляду на визначення джерел фінансування цієї функції.

М.Федорук запропонував членам Комітету підтримати проект висновку щодо законопроекту, підготовлений підкомітетом з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реєстрації прав оренди земельних ділянок органами місцевого самоврядування сільських населених пунктів (реєстр. № 1136 від 01.12.2014р.), внесений народним депутатом України С.Міщенком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету В.Курила про проект Закону про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (реєстр. № 1123, н.д. М.Томенко, О.Абдуллін).

В.Курило вказав, що законопроектом передбачається реформувати державні і комунальні друковані засоби масової інформації шляхом виходу органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування зі складу їх засновників (співзасновників) або перетворення друкованих засобів масової інформації, заснованих центральними органами виконавчої влади, в офіційні друковані видання. Майно редакцій, що перебуває у державній чи комунальній власності, в процесі реформування пропонується приватизувати відповідно до законодавства з питань приватизації.

При цьому, згідно з Пояснювальною запискою до законопроекту необхідність його прийняття пов‘язана з виконанням вимог пункту 12 Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи «Про виконання обов‘язків та зобов‘язань України» від 05.10.2005 № 1466 щодо обмеження впливу органів державної влади та органів місцевого самоврядування. На думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, прийняття законопроекту забезпечить створення економічно незалежних друкованих засобів масової інформації, належних умов їх діяльності, що сприятиме покращенню інформаційного забезпечення громадян України.

Голова підкомітету поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу. Водночас, на думку управління, питання заснування та діяльності офіційних друкованих видань доцільніше визначати у Законі України «Про друковані засоби масової інформації», а не у Законі України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», для чого слід внести відповідні зміни до проекту. Крім того, потребують більш чіткої регламентації положення щодо виходу органів державних органів та органів місцевого самоврядування з числа співзасновників друкованих засобів масової інформації, управління майном та підвищення кваліфікації працівників редакцій у процесі реформування, пріоритетного права трудового колективу редакції на обрання способу реформування, можливості перетворення в офіційні видання друкованих засобів масової інформації, створених іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, запрошені особи.

Директор Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності Міністерства юстиції України Н.Железняк висловила застереження, що проектом не пропонуються відповідні зміни до Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про Регламент Верховної Ради України» тощо і не визначається механізм офіційного опублікування та набрання чинності нормативно-правовими актами, у тому числі Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України. У зв'язку з цим, Міністерство юстиції України пропонує доповнити статтю 1 проекту новою частиною, в якій передбачити, що механізм реалізації його положень щодо офіційного опублікування та набрання чинності нормативно-правовими актами визначає спеціальним законом.

Заступник Голови Комітету В.Курило зазначив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», підтримуючи в цілому запропонований підхід щодо обмеження впливу органів державної влади та органів місцевого самоврядування на друковані засоби масової інформації, у своєму висновку зауважує, що за результатами проведених соціологічних досліджень частина депутатів місцевих рад та працівників органів місцевого самоврядування сприймає його як обмеження повноважень органів місцевого самоврядування створювати комунальні друковані засоби масової інформації, що не узгоджується з принципами Європейської хартії місцевого самоврядування. Крім того, на думку фахівців Асоціації, реалізації положень проекту може призвести до проблем з оприлюдненням офіційних документів органів місцевого самоврядування та зростання витрат з місцевих бюджетів.

В.Курило повідомив, що підкомітет з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності не визначився щодо проекту висновку Комітету до законопроекту з реєстр. № 1123 і пропонує вирішити відповідне питання шляхом голосування безпосередньо на засіданні Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (реєстр. № 1123 від 01.12.2014), поданий народними депутатами України М.Томенком та О.Абдулліним, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з наступним урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України, не брали участь у голосуванні 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету В.Курила про проект Закону України про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи (реєстр. № 1022, н.д. О.Долженков, Ю.Воропаєв).

Доповідач вказав, що законопроектом визначаються першочергові заходи, спрямовані на подолання наслідків фінансово-економічної кризи в Україні 2014 року для найбільш незахищених категорій населення України, а також на стабілізацію соціально-економічного стану та стимулювання інвестиційної діяльності в Донецькій та Луганській областях. Зокрема, передбачається: індексація грошових доходів населення; встановлення мораторію на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги для соціально вразливих категорій населення; запровадження державного регулювання ціноутворення на окремі групи товарів; відновлення скасованої з 1 липня 2014 року допомоги при народженні другої і третьої дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку; запровадження заходів із забезпечення погашення заборгованості із заробітної плати та сприяння зайнятості населення.

В.Курило поінформував, що на думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, прийняття законопроекту дозволить убезпечити найбільш незахищене населення України від повного зубожіння, зупинити ріст цін на товари і послуги у сфері житлово-комунального господарства для певних категорій людей, відновити порушені права на соціальне забезпечення сімей з дітьми, привести грошові доходи населення у відповідність до реального росту інфляції, започаткувати нові програми зайнятості населення та створення нових робочих місць у Донецькій та Луганській областях, запровадити реальний і дієвий механізм боротьби із заборгованістю по заробітній платі.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Народні депутати України зауважили, що суспільні відносини, які пропонується врегулювати у законопроекті, переважно вже врегульовані у законодавстві України і у разі необхідності врегулювання окремих питань, які на сьогодні не врегульовані або недостатньо врегульовані, відповідні зміни доцільно вносити до конкретних актів законодавства, що регулюють відповідні суспільні відносини.

В.Курило поінформував присутніх про пропозицію підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності до проекту висновку Комітету щодо доцільності повернення законопроекту з реєстр. № 1022  на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи (реєстр. № 1022 від 27.11.2014), поданий народними депутатами України О.Долженковим та Ю.Воропаєвим, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, не брали участь у голосуванні 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про Рекомендації круглого столу: “Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України “Про державну службу”.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

А.Шкрум нагадала присутнім про проведений 23 лютого 2015 року Комітетом спільно з Національним агентством України з питань державної служби круглий стіл на тему: «Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України «Про державну службу», необхідність з огляду на положення статей 13, 29, 50, 52 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» схвалення Рекомендацій згаданого круглого столу та запропонувала для обговорення і голосування відповідний проект рішення Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Схвалити рекомендації круглого столу на тему: «Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України «Про державну службу» (додаються).

2. Направити рекомендації Кабінету Міністрів України, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Національному агентству України з питань державної служби, Голові Верховної Ради України, керівникам депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді Україні.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Комітету О.Гончаренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо розширення представництва Комітету у складі Експертної групи з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

Голова Комітету С.Власенко вказав, що Розпорядженням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана від 18 лютого 2015 року № 225 у Верховній Раді України було утворено експертну групу з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, затверджені Положення про експертну групу та її персональний склад. При цьому до складу цієї групи включено лише одного представника Комітету, а саме його Голову, що видається вкрай недостатнім з огляду на предмет відання Комітету, обсяг завдань у сфері децентралізації публічної влади, реформування місцевого самоврядування, призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування, які він опрацьовує та вирішує.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

У ході обговорення члени Комітету взяли до уваги, що до предмету відання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування відповідно до Постанови Верховної Ради України від 4 грудня 2014 року №22-VIII “Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання” окрім інших питань, також належать питання призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування. При розгляді зазначених питань та прийнятті відповідних рішень Комітет керується Законом України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, оскільки ним визначаються основні засади, організація і порядок проведення як чергових, так і позачергових місцевих виборів, а виборча система, на якій ґрунтується законодавство про місцеві вибори, є важливим фактором, що впливає на ефективність роботи органів місцевого самоврядування та на рівень їх відповідальності перед територіальними громадами.

З метою здійснення законопроектної роботи у зазначеній сфері, попереднього вивчення відповідних питань з їх подальшою підготовкою на розгляд Комітету у його складі утворено підкомітет з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії, який очолює народний депутат України О.Бойко.

Члени Комітету також зазначили, що народний депутат України, секретар Комітету О.Гончаренко відповідно до Указу Президента України від 3 вересня 2012 року № 535/2012 є Представником України в палаті регіонів Конгресу місцевих і регіональних влад ради Європи на 2012 – 2016 роки.

За результатами обговорення було запропоновано для можливого включення до складу вищезазначеної експертної додатково від Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування кандидатури секретаря Комітету О.Гончаренка та голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко.

УХВАЛИЛИ:

1. Ініціювати перед Головою Верховної Ради України В.Гройсманом питання про включення до складу експертної групи з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” народних депутатів України – членів Комітету: секретаря Комітету Гончаренка О.О. та голову підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії Бойко О.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про призначення О.Маковського на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування

А.Малюга ознайомила членів Комітету з інформацією щодо вакантної посади заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування у секретаріаті Комітету та внесла пропозицію щодо кандидатури на цю посаду головного консультанта секретаріату Комітету О.Маковського, як такого, що успішно пройшов стажування на дану посаду.

Враховуючи вимоги Закону України “Про державну службу” та відповідно до частини четвертої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга запропонувала підтримати дану пропозицію та звернутися з відповідним поданням до Голови Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

У ході обговорення кандидатура О.Маковського не викликала жодних заперечень та була підтримана членами Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо кандидатури О.Маковського на  вакантну посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

2. Запропонувати Голові Комітету підготувати подання про призначення О.Маковського на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

4 березня 2015 року

 

1. Про перейменування села Скипче Городоцького району Хмельницької області.

2. Про перейменування села Дібрівка Ізяславського району Хмельницької області.

3. Про перейменування села Шевченка Славутського району Хмельницької області.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України Про державну службу (щодо обов'язкового володіння українською мовою посадовими та службовими особами органів державної влади) (реєстр. № 1201, н.д. М.Головко,  О.Осуховський, Ю.Левченко, Ю.Бублик, А.Іллєнко, О.Марченко).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр. № 1898, доопрацьований, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

6. Про проект Закону про державну підтримку жінок, яким присвоєно почесне звання України Мати-героїня (реєстр. № 1052, н.д. О.Фельдман, А.Денисенко, В.Мисик, В.Писаренко, Д.Святаш).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації прав оренди земельних ділянок органами місцевого самоврядування сільських населених пунктів) (реєстр. № 1136, н.д. С.Міщенко).

8. Про проект Закону про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (реєстр. № 1123, н.д. М.Томенко, О.Абдуллін).

9. Про проект Закону про першочергові заходи щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків фінансово-економічної кризи (реєстр. № 1022, н.д. О.Долженков, Ю.Воропаєв).

10. Про Рекомендації круглого столу: “Професіоналізація державної служби та забезпечення прав громадян на якісні державні послуги у рамках обговорення проекту нової редакції Закону України “Про державну службу”.

11. Про пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо розширення представництва Комітету у складі Експертної групи з питань підготовки законопроекту “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

12. Про призначення О.Маковського на посаду заступника Завідувача секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 8 скликання ”