Опубліковано 06 10 2025
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету Верховної Ради України з
питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
6 жовтня 2025 року
Веде засідання голова комітету ШУЛЯК О.О.
ГОЛОВУЮЧА. Шановні колеги, всіх вітаю!
Ми розпочинаємо наше засідання комітету, є кворум. Ми проводимо засідання комітету в режимі відеоконференції на платформі Zoom в порядку, який передбачений Законом України "Про комітети Верховної Ради України" із застосуванням пункту чотири розділу VIII Прикінцевих положень.
Засідання комітету є повноважним, якщо на ньому присутні більше половини від затвердженого Верховною Радою України складу його членів. Згоду на проведення засідання комітету підписали 21 член комітету, на засіданні вже зареєструвались 16 народних депутатів. Кворум є. Оголошую засідання комітету відкритим.
Якщо секретар комітету пан Ісаєнко підтримує, то допомогу нам буде давати по підрахунку голосів секретаріат і я озвучуватиму.
Пане Дмитре, підтримуєте?
ІСАЄНКО Д.В. Так, я підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Колеги, прошу обов'язково, як того передбачає Закон про комітети парламенту, включати відео для фіксації вашої особистої присутності.
Чи є пропозиції у членів комітету до порядку денного? Немає.
Тоді, колеги, я пропоную підтримати і проголосувати порядок денний засідання за основу та в цілому. Переходимо до голосування.
Я, Шуляк Олена, беру участь в засіданні комітету особисто і голосую за прийняття порядку денного за основу та в цілому.
Будь ласка, пан Васильєв.
Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар присутня особисто, голосую за порядок денний за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Беру участь особисто і голосую за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
ГУЗЬ І.В. Гузь, беру участь особисто і голосую особисто і, в принципі, все особисто.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.
ДУНДА О.А. Вітаю, колеги!
Приймаю участь особисто, Дунда Олег, і за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Вітаю, колеги!
Присутня особисто і підтримую порядок денний за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
ІВАНОВ В.І. Іванов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.
ІСАЄНКО Д.В. Присутній особисто, за основу і в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.
Пані Білозір.
Пан Кальцев.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Колеги, вибачаюсь, Васильєв, особисто підтримую порядок денний.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Пан Качура.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев присутній особисто.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Володимире.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА О.А. Беру участь у засіданні комітету особисто і підтримую порядок денний за основу і в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. Беру участь у засіданні комітету особисто. Підтримую за основу та в цілому.
Не можу зараз включити камеру. Через 10 хвилин із процедури вийду, включуся.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов, будь ласка.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов особисто бере участь у засіданні комітету. Порядок денний підтримую за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський присутній особисто. Голосую – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
Пан М'ялик.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик бере участь особисто. Голосую за порядок денний.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов приймає участь особисто. Голосую за порядок денний за основу і в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Вибачте, будь ласка, пан Максим Саврасов.
САВРАСОВ М.В. На комітеті присутній. Порядок денний підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Максиме.
Будь ласка, пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Всім добрий день! Особисто присутній. Підтримую порядок денний за основу та в цілому.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Ташева присутня особисто. Підтримую порядок денний.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Будь ласка, пан Яценко.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Чорний.
Пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір присутня. Беру участь у засіданні комітету особисто. Підтримую порядок денний за основу і в цілому. Добрий день, колеги!
ГОЛОВУЮЧА. Добрий день!
Колеги, 20 – за.
Рішення прийнято.
Переходимо до питань порядку денного. Перше питання. Проект Постанови про віднесення селища Бородянка Бучанського району Київської області до категорії міст (реєстраційний № 13616), поданий Кабінетом Міністрів України.
Я прошу представника Міністерства розвитку громад і територій представити даний проект, регламент до 2-х хвилин. Будь ласка, пан заступник міністра Рябікін Олексій Володимирович.
РУБЧАК М.В. Шановна пані голово комітету, дозвольте доповісти директору департаменту.
ГОЛОВУЮЧА. Будь ласка, пан Микола Рубчак.
РУБЧАК М.В. Шановні народні депутати, шановні члени комітету, на ваш розгляд урядом, на розгляд парламенту урядом внесено проект Постанови про віднесення селища Бородянка Бучанського району Київської області до категорії міст. Згідно з частиною третьою статті 1 Закону про порядок вирішення окремих питань адмінтерустрою місто є населеним пунктом з переважно компактною забудовою з чисельністю населення, що складає не менше 10 тисяч населення.
До Кабміну надійшло звернення Бородянської селищної ради Бучанського району з клопотанням про віднесення селища Бородянка до категорії міст. Загальна чисельність жителів, місце проживання яких зареєстровано на території селища Бородянка станом на 15 липня, становить понад 12 тисяч жителів. Селище Бородянка є населеним пунктом з переважно компактною забудовою, загальна площа близько 1600 гектарів. В селищі наявна мережа закладів надання медичних, освітніх та інших послуг побутового та соціально-культурного призначення.
Питання щодо віднесення селища Бородянка до категорії міста підтримано як населенням, так і місцевою радою.
В зв'язку з зазначеним міністерство просить підтримати проект постанови і віднести селище Бородянка до категорії міст.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Колеги, чи хочуть висловитись члени комітету, будь ласка? Запрошені? Немає.
Шановні колеги, від підкомітету в нас, у нас проходив підкомітет, є пропозиція підкомітету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради розглянути проект Постанови Верховної Ради України про віднесення селища Бородянка Бучанського району Київської області до категорії міст і визначитися шляхом голосування щодо нього. Підкомітет прийняв таке рішення. І співдоповідачем від комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата Віталія Безгіна.
Якщо в нас немає інших пропозицій, то я цю пропозицію буду пропонувати поставити на голосування і підтримати її. Шановні колеги, чи немає інших пропозицій? Не бачу я інших пропозицій. Тому голосуємо за пропозицію підкомітету рекомендувати Верховній Раді визначитися шляхом голосування щодо проекту 13616. Доповідач Віталій Безгін.
Я, Шуляк Олена, голосую – за.
Будь ласка, пані Білозір.
Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір підтримує. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
ГУЗЬ І.В. Гузь – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
ІВАНОВ В.І. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.
ІСАЄНКО Д.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. Клочко – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов. Пан Літвінов?
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М’ялик.
М’ЯЛИК В.Н. М’ялик підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
САВРАСОВ М.В. За, підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов підтримує. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Чорний.
Пан Яценко.
20 – за. Рішення прийнято.
Шановні колеги, переходимо до наступного питання порядку денного. Це проект Постанови про віднесення селища Слобожанське Дніпровського району Дніпропетровської області до категорії міст (реєстраційний номер 14018, поданий Кабінетом Міністрів України).
Прошу представника Міністерства розвитку громад та територій представити даний проект. Пан Микола Рубчак, до 2-х хвилин, будь ласка.
РУБЧАК М.В. Пані Олено шановні члени комітету, дякую за можливість доповісти по другому проекту постанови. Підстави для віднесення селища Слобожанське до категорії міст законом визначені ті самі. Варто відзначити, що за даними Державної міграційної служби на території селища Слобожанське на сьогодні проживає понад 15 тисяч жителів. Це селище з переважно компактною забудовою, понад 90 відсотків місцевих жителів проживають в багатоповерховій забудові. Питання віднесення селища Слобожанське до категорії міст підтримане як селищною радою, так і жителями на підставі відповідно громадського обговорення. Тому міністерство просить підтримати постанову і віднести селище Слобожанське до категорії міст.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Миколо.
Будь ласка, чи бажають у нас виступити члени комітету, можливо запрошені? Хто у нас піднімає руку? Пан Максим Бужанський.
БУЖАНСЬКИЙ М.А. Я підняв руку, але я не член комітету, пані Олено.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Максим Бужанський, будь ласка, вам слово.
БУЖАНСЬКИЙ М.А. Шановні колеги, з повагою до всіх присутніх, я б хотів сказати, що ви зараз вирішуєте не долю Слобожанського, а долю Дніпра, міста-фортеці, єдиного міста мільйонника на Сході України на кордоні з ворогом. З 2014-го року ми тримаємо ворога. І ви вбиваєте нашу мрію колись стати більше. Дніпро прийняв півтори сотні тисяч біженців і прийме ще. Ви знаєте, весь Схід на нас. Вибачте, Слобожанське – це зовсім ніяке не місто, це ще один мікрорайон Дніпра. І я просив би вас не розглядати такого роду питання без участі Дніпра, взагалі зараз його не розглядати.
Я прошу вас або не підтримувати його, відхилити, або відкласти розгляд і провести додаткові консультації. Ви обмежуєте можливість для Дніпра зростати в той напрямок, розумієте? А це дійсно мікрорайон, там немає відстані між Дніпром та Слобожанським. Ви в жодному випадку не вгадаєте, де ви знаходитесь, якщо посеред вулиці станете, подивитесь: ліворуч – одне, праворуч – інше. Все, що є в Слобожанському, вони отримують від нас в плані комунікації.
Ми тягнемо на собі війну. Це дійсно так. Ми всі розуміємо, що, на жаль, певний час наші території будуть окуповані противником, ворогом, країною-агресором. Я хотів би, щоб Дніпро стало сильнішим. Я хотів би, щоб ми були певні, що Дніпро витягне. Для цього йому потрібні ресурси і людські також. І зараз, от відсікаючи ці ресурси назавжди, мені здається, що це хибний крок. І я просив би вас зараз або зняти це питання з розгляду, так буде краще, я не хотів би, щоб хтось казав, що ми відмовили Слобожанському. Зняти це питання з розгляду, провести додаткові консультації…
ГОЛОВУЮЧА. Пане Максиме, почули. Зараз підняті є долоньки.
БУЖАНСЬКИЙ М.А. …може чуєте.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Максиме.
Будь ласка, пан Соколов і потім пан Микиша.
СОКОЛОВ М.В. Дякую.
Хочу звернути увагу, зараз колега казав, що комунікації начебто там місто тягне на собі. За рахунок Слобожанського було побудована вся не тільки ливнева, але і каналізаційна частина лівого берега і передано Дніпру. Слобожанське побудувало останнім часом садочок, школу, спортивний заклад, басейн, чого не зробив Дніпро, і зараз з Дніпра просяться діти і вони їм не відмовляють.
Також Слобожанське має більше 3 тисяч вимушено переміщених осіб, всі знайшли притулок. Також у Слобожанському удовлетворена повністю черга, збудовано на 116 квартир будинок і всі категорії верст населення, там "емчеесники" і таке інше, отримали житло власне.
Також хочу зауважити те, що Слобожанське завжди було окремим містом і в нього входить ще 6 сіл, також вони збирають мільярд податків і 250 мільйонів із них розраховують до бюджету. Також хочу зауважити, що вони одними із перших пішли на декомунізацію і перейменували Ювілейне в Слобожанське ще на початку ініціатив, які були з боку інституту відповідного та Верховної Ради.
Тому мені здається, що буде повага, якщо ми підтримаємо бажання мешканців та Слобожанської ради. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Будь ласка, пан Микиша.
МИКИША Д.С. Дякую, Олено Олексіївно. Я хотів би все ж таки, як мінімум, відрефлексувати на слова Максима Аркадійовича відносно того, що "на чому ж тримається там Україна?" Ну, по-перше, на Збройних Силах України, Силах безпеки і оборони, це перше.
Відносно того, що з 2014 року. Я думаю, що все ж таки ті дефініції, які застосував поважний Максим Аркадійович, ближче і підходять якраз Харкову, який також є мільйонником, який також з 2014 року тримає весь східний фланг, і де там що куди летить і де що стається, я думаю, Харків у першу чергу все це на собі відчуває. Це перше.
Друге. Слобожанську громаду Дніпропетровської області знаю ще з тих часів, коли був сам заступником міського голови, і вони якраз завжди були взірцем, як громада має використовувати ті шанси і ті ресурси, які у них там є. Так, їм можливо десь пощастило мати на своїй території великі компанії, які генерують їм податки безпосередньо в їх місцевий бюджет. Але цього недостатньо, треба ще з розумом їх використати і застосувати саме для тих громадян, для тих жителів громади, де ці податки сплачуються. І якраз Слобожанська громада Дніпропетровської області (бо є і в Харківській так само Слобожанська громада) чудово це вміє, чудово показує вже не перший рік, а там з десяток років, як це треба ефективно робити.
Більш того, знову ж на прикладі Харківщини, бо у мене і округ якраз біля Харкова знаходиться, і громади, які поряд, пояснюю, що громади, які є дотичними і подекуди вважаються кимось, що це спальний район того ж Харкова, насправді є ключовими в обороні великого міста Харкова, бо вони перші організовують і якраз тримають такі невеличкі форпости в величезному форпості міста мільйонника.
Тому я б, перше, пропонував би підтримати бажання жителів Слобожанської громади, які це виказали. Місцева рада так само, згідно закону задіяні всі необхідні норми і виконані всі норми законодавства, підтримати бажання жителів у першу чергу. І по‑друге, якраз допомогти громаді продовжити бути самостійною, показувати, як децентралізація має рухатись вперед, і бути певним прикладом, і підтримувати якраз, бути оборонним форпостом в тому числі міста Дніпра. Чудового міста Дніпра, яке заслуговує бути Україною і щоб ніякі там ворожі сили до них не дісталися якомога ближче.
Тому, колеги, дуже-дуже прошу вас підтримати це бажання жителів громади.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Дмитре.
БУЖАНСЬКИЙ М.А. Пані Олено, я був згаданий. Можна я відреагую?
ГОЛОВУЮЧА. Будь ласка, хвилинку, бо у нас величезний порядок денний. Будь ласка, пане Максиме.
БУЖАНСЬКИЙ М.А. Я дуже коротко. На жаль, наскільки мені відомо, в Харкові зараз немає мільйона мешканців, на жаль. Я сподіваюсь, що вони повернуться і Харків буде зростати. Це перше.
Друге. Звичайно, мова йде про наш напрямок. У нас є різні напрямки війни: є харківський, є дніпровський, є сумський і так далі. Я кажу про наш напрямок. А що стосується заслуг у цій війні, я нагадаю, що саме Дніпро є містом, яке народило добробати, саме Дніпро. І далі роль Дніпра так само, як і Харкова, буде тільки зростати. Мені все ж таки здавалось би, що краще це питання зараз відкласти, не розглядати його, перенести, провести додаткові консультації або не підтримувати.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Максиме.
Ніхто більше не хоче із запрошених? Шановні колеги, у нас є рішення підкомітету, я його буду ставити на голосування. Потім, якщо воно не набере відповідної кількості голосів, будемо ставити пропозицію пана Максима Бужанського. Рішення підкомітету, воно досить виважене: рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради розглянути проект Постанови Верховної Ради України про віднесення селища Слобожанське Дніпровського району Дніпропетровської області до категорії міст (реєстраційний номер 14018) та визначитися шляхом голосування щодо нього. Тобто рішення буде приймати Верховна Рада.
Співдоповідачем від комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата Віталія Безгіна.
Колеги, голосуємо за це рішення.
Я, Шуляк Олена, підтримую пропозиції підкомітету і голосую – за.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Я – за. Хай Верховна Рада визначається.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Підтримую рішення підкомітету.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
ГУЗЬ І.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
Пан Ісаєнко.
ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.
Пан Качура.
КАЧУРА О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. Клочко – за. Підтримую рішення підкомітету.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
САВРАСОВ М.В. За. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов – за. Я підтримую рішення підкомітету.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Стріхарський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Ташева теж підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. 18 – за. Прийнято рішення підкомітету. Буде доля Постанови № 14018 визначена шляхом голосування безпосередньо в залі.
Шановні колеги, наступне питання порядку денного це проект Закону про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (реєстраційний номер 14020).
Прошу до слово народного депутата Калаура Івана Романовича представити законопроект від авторського колективу. 2 хвилини максимум, будь ласка.
КАЛАУР І.Р. Дякую, пані Олено.
Законопроект за номером 14020 скерований в першу чергу на вирішення глобальних питань, які в майбутньому стануть перед державними інфраструктурними програмами, ведеться мова про будівництво доріг, ліній електропередач. А також вирішення тих проблем, з якими вже сьогодні стикається приватний бізнес, мова йде про будівництво об'єктів, які знаходяться на території декількох територіальних громад в межах однієї області, і територіальних громад в межах декількох областей. А також пункт 3 цього законопроекту, він скерований на те, щоби убезпечити від масованих атак ворога будівництво підприємств критичної інфраструктури, а також підприємств оборонного характеру. Ми маємо яскравий приклад, коли зовсім недавно ворог бомбардував підприємства, які на стадії будівництва знаходяться під Києвом.
Суть цього законопроекту полягає в тому, щоби коли будівництво об’єкту буде вестись на території декількох громад однієї області, щоб містобудівні умови надавались не в кожній області окремо, бо потім їх дуже важко, ну практично на законодавчому рівні неможливо звести їх в один об’єкт, а відповідно такі містобудівні умови будуть надаватись структурним підрозділам обласної державної адміністрації. А якщо об’єкт буде вестись на території декількох територіальних громад декількох областей, то містобудівні умови будуть надаватись центральним органам, відповідним центральним органом виконавчої влади.
Це питання надзвичайно сьогодні критичне і я спілкувався з приватним бізнесом, вони просять підтримати цей законопроект, тому що в дуже тяжку затяжну процедуру заходить питання оформлення проектної документації в зв’язку з тим, що об’єкт будується один, а містобудівні умови надаються в кожній територіальній громаді окремо. Яскравим прикладом у нас є Тернопільщина, а також ряд будівництв декількох вітропарків, які теж будуються на території Тернопільської, Рівненської і Львівської областей, і на сьогоднішній день інвестор змушений зупинятись через те, що тормозиться робота по оформленню проектної документації.
Я розумію, що це доволі складний законопроект і я ознайомлювався і з рішенням Головного експертного управління, є там одне зауваження, яке дійсно потребує великої уваги. Тому якщо є можливість у вас при прийнятті позитивного рішення щодо мого законопроекту, прошу комітет застосувати статтю 116, щоб шляхом внесення комітетських поправок врегулювати ще одне питання, яке там не врегульоване.
Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Іване.
Будь ласка, голова підкомітету Ганна Бондар, сповістіть, будь-ласка, рішення підкомітету.
БОНДАР Г.В. Дякую.
Дійсно сьогодні на засіданні підкомітету з питань містобудування було розглянуто законопроект № 14020 і вирішено запропонувати комітету рекомендувати Верховній Раді проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (№ 14020) включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання і за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу з необхідністю доопрацювання до другого читання, врахувавши відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради пропозиції і поправки щодо виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей у тексті законопроекту, інших структурних частин законопроекту та/або інших законодавчих актів, що не були предметом розгляду у першому читанні та відповідають предмету правового регулювання законопроекту, зокрема щодо узгодження з положеннями підпункту 11 пункту 27 розділу X Перехідні положення Земельного кодексу України в частині визначення процедури надання висновку про можливість розміщення на земельній ділянці відповідного об'єкту для територій декількох територіальних громад тощо.
Дякую.
Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую. Чи бажають виступити члени комітету? Міністерство розвитку громад та територій?
Пані Наталія Козловська, будь ласка.
КОЗЛОВСЬКА Н.В. Колеги, всім вітання. Сподіваюся, у всіх все добре.
Законопроект 14020 покликаний якраз-таки заповнити ту законодавчу прогалину, яка наразі існує, тому що дійсно станом на сьогодні в класичному правовому полі видати містобудівні умови обмеження можливо виключно на земельну ділянку, і це здійснює відповідно орган місцевого самоврядування, на території якого знаходиться зазначена земельна ділянка. Але дуже багато випадків є, коли земельна ділянка знаходиться на території двох територіальних громад, або бувають випадки, коли земельна ділянка знаходиться не тільки на території двох територіальних громад, а знаходиться на території декількох областей, і тому це дійсно в правовому полі станом на зараз дуже складно вирішити.
Тому якраз цей законопроект і покликаний вирішити цю законодавчу прогалину і дозволити бізнесу не тільки розвиватись, ну і відповідно реалізовувати ті проекти, які стосуються проектів відновлення, тому міністерство підтримує зазначені зміни.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Наталіє. Це в нас уже не перша спроба врегулювати це питання. Сподіваємось, що буде остання і успішна.
Колеги, ми завершили обговорення 14020.
КАЛАУР І.Р. Пані Олено, а можна ще одне проханнячко? Ну дивіться, з огляду на частину третю цього законопроекту, де йдеться про закриття Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, це питання потребує сьогодні дуже нагального вирішення. Чи можу я просити комітет, щоб скоротити строк подання поправок наполовину?
ГОЛОВУЮЧА. Я думаю, що можна.
КАЛАУР І.Р. Ну давайте ми запитаємо пані Наталію.
КОЗЛОВСЬКА Н.В. Пане Іване, ми не бачимо проблем. Законопроект досить короткий, він для нас нагальний і ми це обговорювали з усіма стейкхолдерами ну досить багато вже, тому якщо комітет буде не проти, ми не заперечуємо Іване.
КАЛАУР І.Р. Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Колеги, переходимо до голосування за пропозицію рекомендувати Парламенту України відповідно до частини третьої статті 93, пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" авторства Івана Калаура, інших народних депутатів (реєстраційний номер 14020) включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
Зважаючи за необхідність комплексного техніко-юридичного та редакційного доопрацювання проекту Закону (реєстраційний номер 14020) і узгодження окремих його положень з іншими положеннями законодавства, врахувати при підготовці законопроекту до другого читання відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради пропозиції, поправки щодо виправлень, уточнень, усунення помилок або суперечностей в тексті законопроекту, інших структурних частин законопроекту та/або інших законодавчих актів, що не були предметом розгляду в першому читанні та відповідають предмету правового регулювання законопроекту, зокрема щодо узгодження з положеннями підпункту 11 пункту 27 розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України в частині визначення процедурних аспектів для надання відповідним уповноваженим органам у сфері містобудування та архітектури висновку про можливість розміщення відповідного об'єкта на земельній ділянці, розташованій на території декількох територіальних громад тощо. Звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією оголосити про це під час розгляду даного законопроекту на пленарному засіданні і звернутись з пропозицією скоротити строки розгляду поправок наполовину.
Співдоповідачем від комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні визначити народного депутата Ганну Бондар.
Колеги, я, Шуляк Олена, голосую – за.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
Пан Іванов.
ІВАНОВ В.І. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.
ІСАЄНКО Д.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. Клочко – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за, підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
САВРАСОВ М.В. За, підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов – за
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Чорний.
Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. За, підтримую.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Пані голово, Загоруйко – за.
ГОЛОВУЮЧА. 20 – за. Дякую, пані Аліно. Рішення прийнято.
Колеги, наступне питання порядку денного…
КАЛАУР І.Р. Дякую, колеги, за підтримку.
ГОЛОВУЮЧА. Дякуємо, пане Іване.
Наступне питання порядку денного: проект Постанови Верховної Ради України про безперервність функціонування представницьких органів місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських, районних в містах, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів) в Україні в умовах військової агресії Російської Федерації (реєстраційний номер 14031), автори – народні депутати Руслан Стефанчук, Олександр Корнієнко, Олена Кондратюк та інші народні депутати.
Колеги, проектом постанови пропонується визнати, що організація підготовки та проведення місцевих виборів із дотриманням національного законодавства, європейських стандартів демократичних виборів є неможливими в умовах військової агресії Російської Федерації проти України та запровадженого в зв'язку з цим в Україні воєнного стану.
Наголосити на тому, що відповідальність за неможливість своєчасної організації, підготовки та проведення місцевих виборів в Україні з дотриманням демократичних виборчих стандартів несе держава-агресор Російська Федерація.
Констатувати, що стале функціонування органів місцевого самоврядування та здійснення ними повноважень, які передбачені Конституцією та законами України, є обов'язковими умовами дотримання принципу безперервності влади, забезпечення правопорядку, національної безпеки і оборони держави та життєдіяльності територіальних громад тощо.
Шановні колеги, чи бажають виступити члени комітету? Будь ласка, можливо пані Аліна Загоруйко? Немає. Шановні колеги, хто бажає з цього питання висловитись?
Пан Дмитро Микиша, потім – Олександр Слобожан.
МИКИША Д.С. Так. Дякую.
Колеги, дивіться, насправді, як на мене, необхідності в цій постанові в принципі немає. Єдине, хто там роздмухує, що все це нелегітимне і так далі, це Російська Федерація.
Але щоб зняти будь-яку напруженість, будь-які взагалі запитання будь-кого в цій країні, і важлива думка також наших західних партнерів, щоб оці всі маніпуляції потенційні зняти, якраз була розроблена ця постанова, подана зараз і, в принципі, її підтримують. Але знову наголошу, глобально в ній потреби як такої не було. Треба підтримати. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую. Дякую, пане Дмитре, за позицію.
Будь ласка, пан Олександр Слобожан.
СЛОБОЖАН О.В. Доброго дня, шановна Олена Олексіївна, шановні члени комітету і запрошені!
В першу чергу хочу від імені Асоціації міст України подякувати всім авторам цієї постанови. Правління Асоціації міст надіслало Голові парламенту і всім фракціям позицію щодо підтримки цієї постанови.
По-друге, хочемо попросити її невідкладно схвалити на найближчому засіданні парламенту. І по-третє, звернути увагу, що так, насправді, і Конституцією України і Законом про місцеве самоврядування і про статус депутатів місцевих рад закладені норми щодо безперервності.
Але ця постанова надважлива в плані декларації, щоб наш ворог не розхитував ситуацію. Тому дякуємо і просимо, у вас на руках є наше звернення правління, невідкладно її прийняти для того, щоб не допустити інформаційних атак на органи місцевого самоврядування.
Дуже дякуємо авторам.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олександре.
Переходимо до голосування. Відповідно до частини третьої статті 93, частини третьої статті 138 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про безперервність функціонування представницьких органів місцевого самоврядування (сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів) в Україні в умовах військової агресії Російської Федерації (реєстраційний номер 14031), поданий народним депутатом України Русланом Стефанчуком та іншими народними депутатами України, включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та за наслідками розгляду прийняти в цілому.
У разі прийняття проекту постанови в цілому запропонувати Верховній Раді України доручити Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування при підготовці відповідної постанови на підпис Голові Верховної Ради України здійснити її техніко-юридичне доопрацювання спільно з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України.
Співдоповідачем від комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата Віталія Безгіна.
Колеги, голосуємо за цю пропозицію.
Я, Шуляк Олена, голосую - за.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
ІВАНОВ В.І. Іванов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Пан Ісаєнко.
ІСАЄНКО Д.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Кальцев.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. Клочко – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
САВРАСОВ М.В. За, підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов – за. Підтримую це рішення.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Стріхарський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. І, будь ласка, пан Войцехівський, було дуже погано чути. Віталій Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський, підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
20 – за. Рішення прийнято.
Колеги, наступне питання порядку денного. Це проект Закону про внесення змін до Закону України "Про поховання та похоронну справу" (реєстраційний номер 12413). Це друге читання.
Я прошу голову підкомітету Ганну Бондар сповістити рішення підкомітету.
БОНДАР Г.В. Дякую.
Сьогодні на засіданні підкомітету з питань містобудування був розглянутий законопроект до другого читання за номером 12413. Він стосується зокрема про перепоховання військових, які захищали суверенітет і незалежність нашої країни, тому є дуже важливим. Законопроект наведено у вигляді порівняльної таблиці, яка містить всі внесені та невідкликані народними депутатами України 54 поправки і пропозиції, з яких враховано 11 пропозицій, враховано редакційно 4 пропозиції, відхилено 39 пропозицій. В остаточній редакції проекту наявні зміни до статей 14, 21, 25 Закону України "Про поховання та похоронну справу".
Цими змінами пропонується вдосконалити основні правові аспекти для перепоховання померлих загиблих осіб у разі ідентифікації встановлених осіб, невпізнані останки яких підлягають похованню згідно із законом, насамперед загиблих осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України.
З’ясувавши позиції народних депутатів України, підкомітетом ухвалено запропонувати комітету рекомендувати Верховній Раді України доопрацьований до другого читання законопроект номер 12413 прийняти в другому читанні та в цілому, виклавши його назву в такій редакції: "Про внесення змін до Закону України "Про поховання та похоронну справу" щодо врегулювання питання перепоховання загиблих (померлих) осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України".
Прошу підтримати рішення підкомітету. Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Ганно.
Цей законопроект також дуже просила пані Ірина Верещук пришвидшити, щоб він потрапив до порядку денного.
В нас є представники, запрошені. Хто хоче висловитись з приводу 12413? Немає. Колеги? Олександр Слобожан, будь ласка.
СЛОБОЖАН О.В. Ми надіслали офіційний висновок. Просимо підтримати важливий законопроект для врегулювання питань. Дякую за врахування технічних пропозицій, щоб він найкраще працював.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Шановні колеги, з нами тут присутні і представники Офісу омбудсмена, і Міністерства ветеранів, і Міністерства розвитку громад та територій. Я так розумію, що всі підтримують. Тоді ми переходимо до голосування. Хто представник?
Міністерство розвитку громад та територій, будь ласка.
СУРАЙ В.А. Вітаю, Олено Олексіївно. Шановні народні депутати, вашій увазі доопрацьований вже після правок народних депутатів законопроект про поховання і похоронну справу. Як сказала пані Ганна Бондар, сьогодні він розглянутий був на підкомітеті. Загальна рамка – це зміни до Закону України "Про поховання та похоронну справу", зміни до 4-х статей: 14, 15, 21, 25.
Законопроект, як вже було сказано, передбачає уточнений перелік осіб, яким поховання, перепоховання буде здійснюватися за рахунок державного бюджету. Дуже важливий закон. Просимо підтримати і винести на друге читання.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Віталій.
Переходимо до голосування за пропозицію: рекомендувати парламенту врахувати пропозиції номер 2, 5, 9, 27, 28, 32, 34, 35, 39, 45, 54, врахувати редакційно пропозиції 1, 3, 6, 40 і відхилити пропозиції 4, 7, 8, з 10-ї по 26-у, з 29-ї по 31-у, 33-ю, з 36-ї по 38-у, з 41-ї по 44-у, з 46-ї по 53-ю.
Рекомендувати Верховній Раді України доопрацьований до другого читання законопроект за реєстраційним номером 12413 прийняти в другому читанні та в цілому. Доручити підкомітету з питань містобудування, благоустрою та земельних відносин в межах територій забудови спільно з секретаріатом комітету здійснити коригування та техніко-юридичне опрацювання порівняльної таблиці законопроекту за реєстраційним номером 12413 з врахуванням рішень, які прийняті на засіданні комітету, для внесення його на розгляд до Верховної Ради України.
У разі прийняття законопроекту у другому читанні та в цілому запропонувати Верховній Раді України доручити комітету при підготовці тексту закону на підпис Голові Верховної Ради України здійснити його техніко-юридичне опрацювання спільно з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України.
Доповідачем від комітету під час розгляду законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України у другому читанні визначити народного депутата пані Ганну Бондар.
Колеги, переходимо до голосування.
Я зараз доручаю панові Олександру Качурі провести голосування, тому що...
Будь ласка, пане Олександре, як заступник голови комітету, мені потрібно, я тут залишаюся, треба включитися на дзвінок.
Я, Шуляк Олена, голосую – за.
КАЧУРА О.А. Добре. Виконую доручення ваше, Олено Олексіївно.
Аліксійчук Олександр. Немає.
Балога Віктор. Немає.
Безгін Віталій. Немає.
Білозір Лариса Миколаївна.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.
КАЧУРА О.А. Бондар Ганна Вячеславівна.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
КАЧУРА О.А. Васильєв Ігор Сергійович.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Войцехівський Віталій Олександрович.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Гузь Ігор Володимирович. Немає.
Дунда Олег Андрійович. Немає.
Загоруйко Аліна Леонідівна.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – за.
КАЧУРА О.А. Іванов Володимир Ілліч.
ІВАНОВ В.І. За.
КАЧУРА О.А. Ісаєнко Дмитро Валерійович.
ІСАЄНКО Д.В. Ісаєнко – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Кальцев Володимир Федорович.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. Кальцев – за.
КАЧУРА О.А. Я, Качура Олександр, за.
Клочко Андрій Андрійович. На зв'язку?
КЛОЧКО А.А. Клочко – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Літвінов Олександр Миколайович.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за. Підтримую.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Лозинський Роман Михайлович. Доєднався?
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Микиша Дмитро Сергійович
МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.
КАЧУРА О.А. Дякую.
М'ялик Віктор Ничипорович.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик – за.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Рубльов Вячеслав Володимирович. Немає його, так?
Саврасов Максим Віталійович. Немає, так, його? Максим
Віталійович. Не реагує.
Соколов Михайло Володимирович.
СОКОЛОВ М.В. Будь ласка, нагадайте, за який номер законопроекту зараз голосуємо? Бо я випадав зі зв'язку на декілька хвилин.
КАЧУРА О.А. Ми голосуємо за законопроект 12413, друге читання. Про поховальну справу.
СОКОЛОВ М.В. Підтримую. За. Дякую.
КАЧУРА О.А. Добре. Дякую.
Стріхарський Андрій Петрович.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Ташева Таміла Равілівна.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Чорний Дмитро Сергійович. Немає його.
Яценко Антон Володимирович.
ЯЦЕНКО А.В. Підтримую.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Колеги, 19 – за. Рішення прийнято. Дякую.
Переходимо до наступного питання порядку денного. Це проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення законності та прозорості в діяльності органів місцевого самоврядування – це реєстраційний номер 14048.
Автори - члени нашого комітету та інші народні депутати. Чи бажають народні депутати представити законопроект від авторського колективу? Немає, так, нікого? Тоді прошу представника Міністерства розвитку громад та територій України висловити позицію міністерства щодо цього законопроекту. Я прошу до слова, якщо є представник міністерства.
РУБЧАК М.В. Так, я Микола Рубчак. Дозвольте доповісти.
КАЧУРА О.А. Будь ласка, доповідайте. Починайте, будь ласка.
РУБЧАК М.В. Значить, шановні народні депутати, шановні члени комітету, на ваш розгляд народними депутатами винесено проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення законності та прозорості діяльності органів місцевого самоврядування. Законопроект спрямований на встановлення ефективної системи забезпечення законності актів органів місцевого самоврядування в Україні, створення кадрового резерву на посади голів районних адміністрацій та визначення вимог до кандидатів, які претендують на включення до кадрового резерву.
Ключовими положеннями законопроекту є запровадження системи збереження, забезпечення законності актів органів місцевого самоврядування, перепрошую, та порядку здійснення державного нагляду за такими актами, визначення повноважень органів державної влади, органів забезпечення законності під час забезпечення законності, а саме встановлюється, що забезпечення законності здійснюється: щодо актів обласних рад - центральними органами виконавчої влади, визначеним Кабміном, щодо актів районних рад - обласна державна адміністрація, щодо актів сільських, селищних, міських, районних в містах рад, у разі їх створення, законодавчих органів - районна державна адміністрація.
КАЧУРА О.А. Я вибачаюсь, я вас зупиню, тому що я бачу, що ви не підготувались. Ми можемо самі прочитати це все з листочка якби. Ви, будь ласка, по суті тоді дайте інформацію. Чи міністерство взагалі підтримує чи не підтримує?
РУБЧАК М.В. Міністерство підтримує цей законопроект.
КАЧУРА О.А. Я вас прошу просто готуватись, якщо вас делегують на засідання комітету від міністерства, тобто хоча б розуміти, про що ви розповідаєте. Дякую.
РУБЧАК М.В. Дякую за ваше зауваження.
КАЧУРА О.А. Дякую.
Колеги, чи бажають виступити члени комітету або запрошені?
БІЛОЗІР Л.М. Я б хотіла виступити на захист пана Миколи Рубчака. Він як ніхто розуміється, про що законопроект. Ну людина там зачитала, все правильно сказав, нічого не суперечить законопроекту, так що шановний колего, пане Олександре, я думаю, що тут все-таки підготовлене міністерство, вибачте, зокрема Микола Рубчак. Він дійсно фахівець, який дійсно розуміє те, про що він говорить.
КАЧУРА О.А. Не сумніваюся.
Дякую, колеги.
Пані Алюшина, вам слово. Не чути, щось зі звуком тут. Можете, будь ласка, уточнити, у чому питання.
У них, так? Будь ласка, з мікрофоном розберіться.
Тоді передаємо слово панові Слобожану.
СЛОБОЖАН О.В. Ще раз добрий день, шановні колеги, шановний головуючий, члени комітету, запрошені, представники міністерств та центральних органів виконавчої влади. Асоціація міст України 29 вересня на своєму правлінні розглянула проект 14048, висловила позицію, яку надіслано було в комітет. І сьогодні на підкомітеті було прийнято рішення підтримати цей законопроект. При обговоренні підкомітетом всі підтримали пропозицію Асоціації міст України від 29.09.2025, яка, на наш погляд, забезпечить відповідність законопроекту частині четвертій статті 143 Конституції України.
Ми пропонуємо змінити редакцію частини п'ятої нової статті 16-1 на таку, щоб державний нагляд за актами органів місцевого самоврядування здійснювався місцевими державними адміністраціями за актами органів місцевого самоврядування, виданими на виконання делегованих повноважень, на відповідність їх закону. Тому просимо врахувати запропоновану Асоціацією міст України редакцію при підготовці і розгляді цього законопроекту.
Дякую за увагу.
КАЧУРА О.А. Дякую за інформацію.
Пані Алюшина, як у вас там зі зв'язком? Добре, дайте, будь ласка, сигнал тоді, коли будете готові. Ні, немає звуку, на жаль.
Трошки покерував, колеги. Повертається Олена Олексіївна. Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Олександре.
Надзвичайно важливий законопроект, третя спроба. Будемо сподіватися, що вона буде успішною, тому що ні 4298 не може зайти до сесійної зали, тому що немає рішення всіх стейкхолдерів і немає голосів об'єктивно, а 13150 взагалі провалений. Тому сподіваємося, що 14028 (Олександре, дай мені, будь ласочка, документ) буде підтриманий в парламенті. Він стоїть буквально завтра у нас.
Зараз, колеги, пані Наталія Алюшина. Наталіє, в тебе немає звуку. Добре, давай підключайся. Пані Алюшина нас просить обов'язково озвучити під протокол її коментар. Тому, колеги, 2 секунди чекаємо пані Наталію.
Лариса Білозір, будь ласка, рука піднята. Будь ласка.
КАЧУРА О.А. Спробуйте перезайти, пані Наталіє. Так інколи допомагає.
БІЛОЗІР Л.М. Шановні колеги, хочу звернутися до всіх фракцій і груп. Як пані голова вірно сказала, це третя спроба, я сподіваюся, вона буде остання успішна на виконання Facility Plan. Ну ви знаєте, ще за часів Наполеона 200 років тому вже був префектурний нагляд у Франції. Ми вже на 35-у році нашої незалежності, так, період війни, але ну слухайте роками неспроможні прийняти цей важливий законопроект. Він уже настільки лайтовий, настільки компромісний і настільки вже враховано всі побажання всіх асоціацій ОМС, нам потрібно зробити цей старт і хоча б показати міжнародним партнерам і людям на місцях, що в принципі держава може здійснювати такий легкий нагляд за базовими, ну якщо не індивідуальні, то хоча б делеговані повноваження. Я дуже прошу відповідально віднестися, прибрати всі політичні свої якісь амбіції і зробити це якби нарешті, тому що в нашому комітеті є розуміння, а потім, коли виносимо в залу, немає.
Дуже прошу попрацювати всіх представників груп і фракцій зі своїми колегами.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Ларисо.
Дійсно, цей закон уже не містить нічого: ні реєстру, ніяких таких складних конструкцій. У першому кварталі 2025 року у нас стояв індикатор на його ухвалення, а вже жовтень, треба пройти два читання, тому сподіваюся на підтримку і в комітеті, і безпосередньо в залі незалежно від того, хто автор, хто не автор, підтримується на 100 відсотків чи на 50 відсотків, на сьогодні це гроші, які йдуть до бюджету.
Шановні колеги, пані Наталія Алюшина, як ваші справи? Давайте ваш коментар і до голосування.
АЛЮШИНА Н.О. Щиро рада вітати всіх на засіданні. Є коментар, звісно. Загалом ми підтримуємо цей законопроект 14048. Водночас у нас є деякі коментарі. Я прошу звернути увагу на наявність деяких неузгодженостей в Законі про державну службу. Зокрема цей законопроект передбачає запровадження кадрового резерву на посади голів районних державних адміністрацій і проведення комісії з питань вищого корпусу державної служби, конкурсу на зарахування у такий резерв. Комісію з питань вищого корпусу.
Отож, сам порядок організації роботи з кадровим резервом має затверджуватися Кабінетом Міністрів за поданням Національного агентства. Тут я би хотіла наголосити, що голови місцевих державних адміністрацій та їх заступники не є державними службовцями і на них не поширюється Закон "Про державну службу". А у повноваженнях Комісії з питань вищого корпусу державної служи, яке там визначено в Законі України "Про державну службу" 15 стаття, там немає функції щодо проведення конкурсу на зарахування до кадрового резерву на посади голів районних державних адміністрацій.
І крім того, тут потребує врегулювання питання фінансування професійного навчання тих осіб, які будуть зараховані до кадрового резерву на посади голів місцевих державних адміністрацій. Оскільки знову ж таки необхідна законодавча рамка підстави для організації такого профнавчання.
Тому ці згадані положення необхідно буде в подальшому врегулювати, щоб Національне агентство могло реалізувати положення цього законопроекту.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Наталя.
До другого читання там є зауваження і Єврокомісії, і ваші зауваження, думаю, що і в колег будуть зауваження. Очікуємо і на позицію всіх інших стейкхолдерів. Тому будемо готувати, якщо пройде перше читання.
Шановні колеги. Віталій Войцехівський. Не бачу, у мене тут так погано видно. Пан Віталій Войцехівський, будь ласка. Все, бачу.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Чути мене добре?
ГОЛОВУЮЧА. І видно навіть.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Дякую.
Буквально 30 секунд. Я так далеко історію не вивчав до часів Наполеона, як моя колега Білозір, яку я шалено поважаю. Але коли я працював міським головою, то я знаю, легкого нагляду не буває: він або є, або його немає.
Тому я вважаю, що нагляд має бути лише за делегованими повноваженнями. Це все, що я хотів сказати. Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Віталій. Будете подавати пропозиції.
Шановні колеги, ми переходимо до голосування. Пропозиція підкомітету, яка виноситься зараз на голосування на комітет, рекомендувати парламенту України відповідно до частини третьої статті 93, пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення законності та прозорості в діяльності органів місцевого самоврядування (реєстраційний номер 14048) включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.
Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 109 Регламенту Верховної Ради України скоротити наполовину строк подання пропозицій і поправок до проекту Закону за реєстраційним номером 14048 при підготовці його до другого читання.
Співдоповідачем від комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата Безгіна.
Колеги, переходимо до голосування.
Я, Шуляк Олена, голосую – за.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір голосує - за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
ІВАНОВ В.І. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Ісаєнко.
Пан Кальцев.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
КЛОЧКО А.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський - за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
М'ЯЛИК В.Н. М'ялик підтримує.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Саврасов.
Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Соколов утримався.
Пан Максим Саврасов.
САВРАСОВ М.В. Саврасов утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Утримався.
Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. Утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Утримався, пане Антон?
ЯЦЕНКО А.В. Так, утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Утримався.
15 – за, 4 – утримались. Рішення прийнято.
БІЛОЗІР Л.М. Але тенденція, пані голово, не дуже добра.
ГОЛОВУЮЧА. Не дуже добра. Бачите, ми з вами, пані Ларисо…
БІЛОЗІР Л.М. Навіть такий лайтовий варіант не підтримують, ну дуже дивно. Дякую. Вибачте. Це моя суб'єктивна думка.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Ларисо. Ми з вами просили всіх і кожного бути активними і долучитися, тому що індикатор Facility, тому що гроші до бюджету.
Пан Ісаєнко зараз вийшов з нашого Zoom, я буду просити пана Олександра Качуру виконати зараз функцію секретаря, якщо ви не заперечуєте, нам потрібно ще два питання розглянути.
КАЧУРА О.А. Олено Олексіївно, звісно ж не заперечую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Колеги, наступне питання порядку денного. Це проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деполітизації та професіоналізації керівного складу місцевих державних адміністрацій (реєстраційний номер 14029).
Я прошу до слова пана Романа Лозинського, представити законопроект від авторського колективу.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Дякую, пані голово.
Колеги, доброго дня ще раз всім. Незважаючи на те, що зареєстрований законопроект, який посилює форми нарешті професіоналізації державної служби на рівні місцевих державних адміністрацій, ми з колегами фракції "Голос" розуміємо важливість підтримки зараз і руху по місцевих держадміністраціях, нехай в такому вигляді вже дуже скороченому, але давайте цей крок зробимо, тому і в попередньому голосуванні ми з пані Тамілою Ташевою голосували – за і фракція "Голос" буде рекомендувати голосувати в залі Верховної Ради України – за попередній законопроект, схвалений комітетом. Ми розуміємо, що це перший крок, дуже такий скромний, але рано чи пізно парламент України має зробити другий крок і ми повинні говорити лише про державну службу як знак якості керівництва на рівні місцевих державних адміністрацій. Саме це питання регулює даний законопроект.
Я не буду забирати ваш час, всі ви прекрасно пам’ятаєте дискусію з 4298, всі ви прекрасно пам’ятаєте дискусію поправок до 13150, цей законопроект не пропонує нічого іншого, як професіоналізацію державної служби з конкурсами, з ротаціями, так як ми з комітетом колись підтримали в такій редакції один з форматів 4298.
На жаль, є розуміння реалій, зокрема в мене як у одного з авторів, і дякую колегам співавторам членам комітету і не тільки, є розуміння, що це не законопроект, який парламент готовий прийняти цього тижня, але я пропоную, пані голово, і підкомітет пропонує його підтримати і покласти на стіл, аби він міг бути взятий за основу. Коли прийде час, поширювати сферу регулювання нагляду місцевих державних адміністрацій за органами місцевого самоврядування, за їхніми рішеннями точніше.
Тому, пані голово, є пропозиція підтримати рішення підкомітету, але ми розуміємо, що це прийде час, а зараз готові фракцією зокрема підтримувати попередній законопроект, підтриманий комітетом.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Шановні колеги, хто бажає виступити з приводу 14029?
Будь ласка, пані Наталіє Алюшина.
АЛЮШИНА Н.В. Я дуже дякую пану Роману Лозинському за представлення.
Насправді дійсно ми теж з колегами вивчили цей законопроект, яким пропонується саме внесення змін до Закону про державну службу, віднесення посад голів і заступників голів місцевих державних адміністрацій до посад державної служби.
Мені дуже коротко хотілось би відмітити, що цей законопроект фактично запропонований в такій редакції, 14029, тут механізм відрізняється від процедури призначення на посади державної служби. Насправді це може призвести до правових колізій і такого неоднозначного застосування зазначених норм. Щоб конкретизувати, скажу, що тут є окремі положення, які потребують уточнення з урахуванням норм законодавства про державну службу, які … (нерозбірливо)
Хочу звернути увагу на відмінність строків перебування на посадах голів місцевих державних адміністрацій від строків, які визначені Законом України "Про державну службу", у законопроекті 14029, голови місцевої державної адміністрації і віднесені до посад державної служби категорії А з граничним строком перебування на посаді 3 роки. Вони не співставлені – 5 років, 3 роки. Тобто державні службовці, які займають посаду державної служби категорії А, відповідно до Закону України "Про державну службу" контракт на 5 років укладається. Ми завжди підтримуємо єдині уніфіковані підходи до всіх державних службовців незалежно від органу, в якому вони працюють.
І наступне, щодо запровадження кадрового резерву на посади там голів місцевих державних адміністрацій. Тут я хотіла б зауважити, що ми насправді позитивно оцінюємо ідею створення такого резерву. Проте зарахування до такого резерву пропонується здійснювати за результатами конкурсу єдиною комісією відповідно до порядку проведення конкурсів на зайняття посад в державній службі категорії А. І в цьому теж є невідповідність законодавству про державну службу, оскільки механізм проведення такого конкурсу, а також створення і функціонування єдиної комісії для включення до кадрового резерву у нас не передбачені законодавством про державну службу.
Ну і ще хотіла би зазначити, в законопроекті передбачені вимоги до осіб, які претендують на зарахування до кадрового резерву на посади голів місцевих державних адміністрацій і вони відповідають загальним вимогам до кандидатів на посади державної служби категорії А. Але відсутня вимога щодо вільного володіння однією з офіційних мов Ради Європи (англійською, французькою). Тобто цей момент треба теж врегульовувати.
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. І німецькою.
АЛЮШИНА Н.О. І німецькою. І додатково враховувати. Тобто це потрібно буде поступове впровадження обов'язковості володіння англійською мовою, як мінімум, так, відповідно до Закону України "Про застосування англійської мови в Україні".
Ну і ще. Тут потребує, знову ж таки, на останок, врегулювання питання фінансування професійного навчання осіб, які зараховані до кадрового резерву на посади голів місцевих державних адміністрацій, оскільки необхідна законодавча підстава для реалізації такого профнавчання. На наш погляд, все ж таки залишається невизначеним, хто буде адміністратором запропонованого кадрового резерву. Залишається невизначеним, хто буде суб'єктами складання індивідуальної програми професійного розвитку, сума, яка зарахована до кадрового резерву на посади голів місцевих державних адміністрацій, якою буде процедура складання такої програми і механізм забезпечення її виконання. Тобто просто без цих норм реалізація порядку насправді…
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пані Наталіє. Дякую за всі застереження, які стосуються особливо в частині законодавства про державну службу, тому що ми протягом останніх двох років багато ухвалювали, виконуючи наші євроінтеграційні зобов'язання.
Будь ласка, пан Дмитро Микиша.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Можна дуже швидко відкоментувати, пані голово?
ГОЛОВУЮЧА. Я думаю, що можна відкоментувати. Але я думала зібрати всі пропозиції, а потім. Будь ласка, можна на коментар пані Наталії.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Так-так. Щоб не забулося те, що сказала пані Наталя, тому що дуже важливі коментарі. Найперше, готовий абсолютно повністю відпрацювати ці коментарі і застереження з НАДС. Дякую за них.
Те, що стосується конкретики, тільки до одного зараз повернусь, про 3 роки. Зокрема ця норма ротаційності була консенсусом після багатьох-багатьох кіл обговорень з Асоціацією місцевого самоврядування, із експертами, із нашими міжнародними партнерами. Розумію, про що говорите в контексті гармонізації з законодавством, яке регулює питання державної служби, дуже слушно.
Тому коли прийде час обговорювати ці норми вже до другого читання, коли прийде час їх прийняття, очевидно будемо працювати в першу чергу з НАДС, з колегами народними депутатами і враховувати ці коментарі до другого читання.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Будь ласка, пан Дмитро Микиша.
МИКИША Д.С. Я якраз приблизно про те саме. Але трошки так розширю, що глобально цей законопроект це фактично концепція. І в даному випадку чим відрізняється попередній з цим? Що найголовніше, так, що ми хочемо, щоб тут була державна служба. І ми про це говоримо в даному законопроекті як концепцію, що вона там має бути.
А оці всі зауваження, які є, вони звісно слушні і їх можна, в принципі, подати. І пані Наталя говорила про те, що там дещо не відповідає законодавству і треба ініціювати. От якраз, в принципі, цей законопроект це й ініціює і в першому читанні. А всі інші зауваження між першим і другим можна спокійно все врегулювати. Тут найголовніше, чи ми підтримуємо цю концепцію. І в даному випадку законопроект про це так само.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую.
Будь ласка, представники міністерства.
РУБЧАК М.В. Дякую, пані голово.
Ми опрацьовували цей законопроект в робочому порядку. Він спрямовується дійсно на формування передумов до створення професійної державної служби в місцевих державних адміністраціях і з врахуванням цього спрямовується на досягнення тої мети (нерозбірливо), яка поставлена в концепції.
Разом з тим на сьогодні вже багато кажуть про можливість прийняття, і актуальність, і так далі. Тому ми відносимо це на розсуд парламенту.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Яка позиція міністерства? Як вирішить парламент. Тобто міністерство ні за, ні проти. Правильно? Все на наш розсуд.
РУБЧАК М.В. Законопроект корисний, проте є певні питання до нього щодо його доопрацювання. Тому, як вирішить парламент. Так.
ГОЛОВУЮЧА. Зрозуміло.
Колеги, хто ще хоче висловитись?
Шановні колеги, немає в нас представників із запрошених, хто хоче сказати слово по цьому законопроекту. Я так розумію, дякую, пане Дмитре Микиша, ви правильно сказали: ми повертаємось, це концепція, ми повертаємось знову до 4298.
В нас є пропозиція підкомітету ухвалена: рекомендувати парламенту включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу. Співдоповідачем від комітету визначити народного депутата Віталія Безгіна. І в першому питанні рекомендувати парламенту відповідно до частини третьої статті 93, пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту включити до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу. Це спеціально для протоколу читаю, згідно яких статей Регламенту іде відповідна рекомендація.
Отже, підкомітет, який очолює пан Віталій Безгін, пропонує розглянути в першому читанні і прийняти за основу.
Колеги...
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Пані голово, якщо можна, 10 секунд буквально перед тим, як ви поставите на голосування. Можна?
ГОЛОВУЮЧА. Давай. Перед голосуванням 10 секунд пан Роман Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Ще раз, колеги. Тобто ми з авторами розуміємо, що наша глобальна дискусія зараз зводиться до того, що згідно наших кроків по Ukraine Facility нам треба рухатися. Тому попередній законопроект, а не цей ми побачимо в порядку денному цього пленарного тижня. І у нас немає ілюзій, що він буде ставитися як альтернативний чи співставлятися, чи протиставлятися попередньому законопроекту. І ми з фракцією "Голос" теж будемо готові розглянути варіант підтримки попереднього законопроекту цього тижня і рухатися, для того щоб цей рух відбувся.
Але сьогоднішнє позитивне голосування і підтримка рішення підкомітету що означає? Означає, що у нас буде готова до розгляду у залі парламенту, коли прийде час, до першого читання ця концепція. І коли ми будемо готові до цієї концепції повернутися, зокрема з обговоренням до другого читання всіх конструктивних коментарів пані Наталії, НАДС, інших колег, ми зможемо тоді вже повертатися, не з нуля реєструючи законопроект, проводячи підкомітетом, комітетом обговорення, а маючи цю концепцію для обговорення.
Тому, шановні колеги, це не протиставлення, це підготовка до наступних кроків, які, сподіваюся, будуть швидше ніж пізніше.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧА. Дякую, пане Романе.
Ми можемо переходити до голосування, правильно?
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Так, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧА. Шановні колеги, переходимо до голосування.
Я, Шуляк Олена, утримаюся від рекомендацій розглядати в першому читанні і прийняти за основу. Є зауваження НАДСу, є зауваження міністерства, яке не має сьогодні визначеної позиції. Я впевнена, що з авторами можна дійти більш такого плідного консенсусу.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Войцехівський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Гузь.
Пан Дунда.
Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Загоруйко – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
Пан Ісаєнко.
Пан Кальцев.
Пан Качура, будь ласка.
КАЧУРА О.А. Утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Літвінов – за.
Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. Лозинський – за.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. Утримався, Кальцев.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
Пан Саврасов.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – утримався.
САВРАСОВ М.В. Саврасов – утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Саврасов – утримався.
Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов – утримався.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Ташева – підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. Утримався.
ЧОРНИЙ Д.С. Пані голово, прошу зарахувати голос Чорного – за.
ГОЛОВУЮЧА. Чорний – за.
9 – за. 7 – утримались. Рішення прийнято.
Шановні колеги, переходимо до останнього питання порядку денного, про внесення змін до Плану роботи Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування на період чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання щодо заходів, які будуть проводитися комітетом або за його участю.
Будь ласка, до слова пані Аліну Загоруйко представити дану ініціативу.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Колеги, я не заберу багато вашого часу. Ви бачите, що питання стосується внесення змін до нашого плану роботи. Даний захід не був спочатку комітетом запланований, але до нас звернувся Міжнародний інститут демократії та сприяння виборам (International IDEA) і висловив таку пропозицію щодо проведення 31 жовтня цього року спільного круглого столу на тему: "Виборчі кампанії за кордоном. Міжнародна практика і рекомендації для України". Цей захід буде присвячено обговоренню проблематики політичної агітації на повоєнних виборах за кордоном і пошуку шляхів побудови ефективної комунікації з українськими виборцями за кордоном.
Враховуючи те, що ця тема для нас є дуже актуальною, я би просила колег підтримати зміни в наш план роботи і взяти участь в цьому заході.
Дякую.
Я думаю, що ми можемо зразу переходити до голосування за пропозицію: внести до розділу VI Плану роботи Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування на період чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, затвердженого рішенням комітету від 10 вересня 2025 року, зміни, що додаються.
Змінити подальшу нумерацію пунктів розділу VI Плану роботи комітету у відповідності до внесених змін.
Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря комітету Дмитра Ісаєнка.
Колеги, голосуємо за дану пропозицію.
Я, Шуляк Олена, голосую – за.
Будь ласка, пані Білозір.
БІЛОЗІР Л.М. Білозір – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Бондар.
БОНДАР Г.В. Бондар – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Васильєв.
ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Войцехівський.
ВОЙЦЕХІВСЬКИЙ В.О. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Загоруйко.
ЗАГОРУЙКО А.Л. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Іванов.
Пан
Ісаєнко.
Пан Кальцев.
КАЛЬЦЕВ В.Ф. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Качура.
КАЧУРА
О.А. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Клочко.
Пан Літвінов.
ЛІТВІНОВ О.М. Літвінов – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Лозинський.
ЛОЗИНСЬКИЙ Р.М. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Микиша.
МИКИША Д.С. Микиша – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан М'ялик.
Пан Саврасов.
САВРАСОВ М.В. За.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Соколов.
СОКОЛОВ М.В. Соколов – за. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Стріхарський.
СТРІХАРСЬКИЙ А.П. Стріхарський – за.
ГОЛОВУЮЧА. Пані Ташева.
ТАШЕВА Т.Р. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Чорний.
ЧОРНИЙ Д.С. За. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Пан Яценко.
ЯЦЕНКО А.В. Підтримую.
ГОЛОВУЮЧА. Шановні колеги, 17 – за. Рішення прийнято.
Ми пройшли всі питання, які стосувались сьогоднішнього порядку денного. Всім величезне дякую. До зустрічі завтра в залі. І плідних нам голосувань, особливо по законопроектах, які стосуються Facility і мають відношення до комітету. Засідання закрито. Дякую.
До побачення.