13 липня 2015, 15:04

Протокол №18 від 17.06.2015р.

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №18

 

17 червня 2015 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

 

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Секретар Комітету Гончаренко О.О.

 

Присутні: члени Комітету:  Ледовських О.В., Кудлаєнко С.В., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Балога І.І., Березюк О.Р., Гуляєв В.О.

 

Відсутні: Курило В.С., Добкін М.М., Матвійчук Е.Л.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.;  заступники Завідувача  секретаріату  Комітету  Данилюк О.А., Маковський О.А.; головні консультанти  Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В.,         Корнієнко Т.М., Ляшко І.В., Рибак О.Ф., Степанян Г.С.; старший консультант Падалко О.В.

 

Запрошені:

Левченко Ю.В. – народний депутат України;

Третьяков О.Ю. – народний депутат України;

Антонюк В.М. – Дубенський міський голова Рівненської області;

Ванаш Денис – помічник Заступника міського голови - секретаря Київської міської ради;

Ганущак Ю.І. – незалежний експерт;

Ідоятова Є.Ж. - начальник відділу правового забезпечення роботи апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та систематизації правових актів юридичного управління апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

 

Колісніченко В.Є. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Краснолуцький О.В. - директор Департаменту землеустрою, використання та охорони земель Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру;

Магера А.Й. – заступник Голови Центральної виборчої комісії;

Малашкін М.А. директор Департаменту нормативно-правового регулювання Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Мягкоход В.М. – аналітик Центру аналізу та розробки законодавства Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Панченко А.М. – радник Голови Верховної Ради України;

Пак С.Я. – заступник Сумського міського голови;

Потьомкіна Ю.С. – головний спеціаліст відділу організаційного та документального забезпечення діяльності Заступника міського голови – секретаря Київської міської ради управління організаційного та документального забезпечення діяльності керівництва Секретаріату Київської міської ради;

Поєдинок М.С. – заступник Голови асоціації – керівник Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад;

Прокопець В.Ю. заступник директора Департаменту розвитку бізнес-клімату - начальник управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Цибитовський С.Ю. – начальник відділу з питань правової політики Секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Юрчак О.С. – головний спеціаліст відділу з питань розвитку місцевого самоврядування Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

1. Про зміну і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, н.д. О.Третьяков).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 1120, н.д. І.Крулько).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку розпорядження землями державної власності) (реєстр. № 1139, н.д. Ю.Дерев’янко).

7. Про Рекомендації комітетських слухань з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова Комітету С.Власенко вказав, що народний депутат України І.Насалик доопрацював проект Закону про державно-правовий експеримент з проведення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади на території Калуського району та міста Калуша Івано-Франківської області (реєстр. 1661) і пропонує включити його до порядку денного сьогоднішнього засідання.

Пропозицію підтримано.

Порядок денний прийнято за основу

із врахуванням розгляду законопроекту з реєстр. № 1661

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про зміну і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, н.д. О.Третьяков).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 1120, н.д. І.Крулько).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку розпорядження землями державної власності) (реєстр. № 1139, н.д. Ю.Дерев’янко).

7. Про проект Закону про державно-правовий експеримент з проведення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади на території Калуського району та міста Калуша Івано-Франківської області (реєстр. 1661, н.д. І.Насалик).

8. Про Рекомендації комітетських слухань з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

9. Різне.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Голова Комітету С.Власенко поінформував присутніх, що партнер Комітету Програма «RADA: підзвітність, відповідальність, демократичніст» готова сьогодні на засіданні Комітету здійснити його онлайн-трансляцію. Головуючий наголосив, що така трансляція буде здійснюватись через канал «YouTube» і запис засідання Комітету можна буде переглянути на цьому каналі.

Інформацію взято до відома.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

М.Федорук поінформував, що пропонується збільшити територію міста на 753,58 гектара земель, у тому числі за рахунок 178 гектара земель, що знаходяться у віданні Піщанської сільської ради Ковпаківського району міста Суми, 172,68 гектара земель – Червоненської сільської ради Сумського району, 402,90 гектара земель – Сумської міської ради, та затвердити територію міста Суми загальною площею 9538,58 гектара, територію Сумського району загальною площею 185357,32 гектара.

Доповідач зазначив, що доцільність включення земельних ділянок обґрунтовується розвитком житлового будівництва, соціальної інфраструктури, раціонального розміщення об’єктів громадського призначення, промислового виробництва, доріг та інженерних комунікацій, організацією ландшафтно-рекреаційних територій, регулювання земельних відносин на всіх рівнях господарювання.

Голова підкомітету наголосив, що проект зміни меж міста Суми розроблений міським державним підприємством «Сумигеодезкартографія» з урахуванням перспективи розвитку міста, фактичного стану землекористування та генерального плану забудови міста.

М.Федорук також вказав, що Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин висловив ряд зауважень до проекту землеустрою щодо зміни і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області, які враховані розробниками проекту землеустрою.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що питання про зміну меж міста Суми погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Бездрицькою, Великочернеччинською, Верхньосироватською, Косівщинською, Піщанською, Садівською, Токарівською, Червоненською сільськими, Сумською міською, Сумською районною, Сумською обласною радами та Сумською районною і Сумською обласною державними адміністраціями.

М.Федорук запронував для розгляду членів Комітету рішення підкомітету - підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

2 - 3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проекти Законів:

- про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529), внесений н.д. О.Третьяковим;

- про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1), внесений н.д. Ю.Левченком, В.Сташуком, Л.Ємцем, І.Луценком, А.Іллєнком, В.Константіновським, М.Томенком.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Третьяков, Ю.Левченко.

Ю.Бублик поінформував членів Комітету, що робоча група по напрацюванню узгодженого законопроекту, яка діяла в Комітеті, не змогла консолідувати позиції авторів законопроектів столичної проблематики і тому на розгляд Комітету не було запропоновано жодного консолідованого документу.

Голова підкомітету запропонував надати слово О.Третьякову та Ю.Левченку, які сьогодні на Комітеті представляють відповідні законопроекти.

Під час представлення і обговорення законопроектів учасники дискусії остаточно не визначились щодо підтримки жодного із них.

Для можливого узгодження позицій Голова Комітету С.Власенко запропонував відкласти розгляд даного питання.

Пропозицію підтримано.

 

                                                           4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 1120), внесений н.д. І.Крульком.

Ю.Бублик вказав, що у поданому законопроекті пропонується уточнити механізм встановлення меж міста Києва та його районів шляхом внесення відповідних змін до статті 2 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

Голова підкомітету також вказав, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань запобігання та протидії корупції, який зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам актикорупційного законодавства;

- Комітету з питань бюджету, який вважає, що даний законопроект матиме вплив на показники бюджету (призведе до збільшення видатків місцевих бюджетів).

Ю.Бублик також поінформував, що до Комітету надійшли висновки Інституту законодавства Верховної Ради України та Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, в яких фахівці, погоджуючись із пропозицією щодо необхідності удосконалення правових механізмів встановлення меж міста Києва та його міських районів, разом з тим висловлюють низку зауважень до законопроекту. Голова підкомітету вказав, що експерти вважають неприйнятною норму про встановлення меж міста Києва шляхом прийняття закону. Також необґрунтованим є встановлення обов’язкового урахування позиції Київської обласної ради під час внесення Кабінетом Міністрів України законопроекту про встановлення меж міста Києва. Крім того у висновках вказується, що законопроект не враховує вимог статті 5 Європейської хартії місцевого самоврядування, відповідно до якої зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього з’ясування думки відповідних місцевих громад.

Ю.Бублик наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює зауваження до законопроекту аналогічного характеру та пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. На думку Управління запропонована новела щодо надання виключного права законодавчої ініціативи Кабінету Міністрів України з питань встановлення меж міста Києва суперечить вимогам частини першої статті 93 Конституції України, відповідно до якої право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України. Також у висновку вказується, що Головне управління не може підтримати ідею наділення Київської міської ради правом вирішувати питання встановлення та зміни меж районів у місті, адже вирішення таких важливих питань, як встановлення і зміна меж адміністративно-територіальних одиниць, відповідно до припису пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України належить до повноважень Верховної Ради України, а встановлення і зміна меж районів у містах має здійснюватися за участі відповідних органів державної влади (наприклад, Кабінету Міністрів України).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова Комітету С.Власенко наголосив, що аналіз пропонованих проектом змін свідчить про ознаки звуження повноважень органів місцевого самоврядування, а саме – Київської міської ради, за рахунок розширення повноважень Кабінету Міністрів України.

Ю.Бублик запропонував для розгляду Комітету висновок підкомітету з питань місцевого самоврядування з рекомендацією Верховній Раді України проект із реєстр. № 1120 за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 1120), поданий народним депутатом України І.Крульком, за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984), н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

Голова підкомітету О.Дехтярчук наголосив, що на розгляд Комітету внесено законопроект, яким пропонується внести ряд змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізацію надання адміністративних послуг. Серед новел проекту – приписи, спрямовані на усунення розбіжностей, що виявлені під час реалізації Закону України «Про адміністративні послуги» (далі – Закон), шляхом виключення деяких положень із тексту цього Закону та доповнення його новими положеннями, що регулюють статус та діяльність центру надання адміністративних послуг, а також забезпечують удосконалення процедури надання адміністративних послуг в електронній формі.

О.Дехтярчук вказав, що положення даного законопроекту розроблені у напрямку реалізації найважливіших програмних документів України, а саме: пункту 2.4 Розділу VIІ Угоди про Коаліцію депутатських фракцій «Європейська Україна» у Верховній Раді України VIII скликання, пункту 1.4.3. Розділу І Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні, схваленого Постановою Верховної Ради України від 4 червня 2015 року та Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 року № 333. Дані документи передбачають формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання якісних та доступних публічних послуг, задоволення інтересів громадян у сферах життєдіяльності на відповідній території.

Голова підкомітету вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» рекомендує за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу.

О.Дехтярчук запропонував для розгляду висновок підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород з рекомендацією Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект з реєстр. № 2984 на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

О.Дехтярчук зазначив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку вказує на численні недоліки техніко-юридичного характеру, які, на його думку, можна виправити колективно, створивши робочу групу з числа авторів, експертів, інших зацікавлених осіб.

Під час обговорення питання члени Комітету звернули увагу на те, що на сьогодні основним завданням у сфері реформування публічного адміністрування є делегування органам місцевого самоврядування відповідного рівня повноважень з надання базових адміністративних послуг у межах територіальної доступності відповідної місцевої громади, тобто створення сервісної держави. При цьому члени Комітету зауважили, що впровадження ефективного та прозорого державного регулювання у цій сфері відповідно до стандартів Ради Європи унеможливить корупцію та надасть максимальну доступність адміністративних послуг для споживачів.

Члени Комітету також вказували, що делегування повноважень має супроводжуватись передачею відповідних матеріальних, фінансових та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.

С.Власенко запропонував відкласти розгляд даного питання на одне із наступних засідань Комітету, аргументуючи свою позицію тим, що разом із авторами можна оперативно усунути недоліки та покращити текст документу ще до його розгляду в першому читанні. Це дозволить скоротити і полегшити роботу над законопроектом при підготовці його Комітетом до другого читання.

Голова Комітету наголосив на доцільності створення робочої групи, яку має очолити голова підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчук.

Пропозицію підтримано.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку розпорядження землями державної власності) (реєстр. № 1139), внесений н.д. Ю.Дерев’янком.

 

М.Федорук вказав, що, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, зазначений законопроект внесений з метою оптимізації розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної форми власності та участі сільських, селищних та міських рад у передачі земельних ділянок державної форми власності, які знаходяться на їх території. Зокрема, законопроектом пропонується вилучити положення статті 122 Земельного кодексу України відповідно до якого центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи наділялись повноваженнями щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Крім того, пропонується наділити сільські, селищні, міські ради правом надавати згоду на передачу земельних ділянок із земель державної власності, на території яких знаходяться відповідні земельні ділянки.

Голова підкомітету наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює ряд зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

Також М.Федорук поінформував про думку Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», яка вважає, що законопроект значно ускладнить процес отримання земельних ділянок громадянами та юридичними особами у власність та користування. Асоціація пропонує відхилити законопроект за результатами розгляду у першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

М.Федорук запропонував для розгляду рішення підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою - вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1139 за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України щодо порядку розпорядження землями державної власності (реєстр. № 1139 від 01.12.2014 р.), внесений народним депутатом України Ю.Дерев’янком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про проект Закону про державно-правовий експеримент з проведення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади на території Калуського району та міста Калуша Івано-Франківської області (реєстр. № 1661), внесений н.д. І.Насаликом.

Голова Комітету С.Власенко запропонував надати слово для представлення законопроекту народному депутату І.Насалику.

Доповідач представив доопрацьований законопроект, вказав на врахування у ньому багатьох зауважень, висловлених до раніше поданого варіанту та аргументував свою незгоду із деякими висновками критичного характеру до окремих положень внесеного документу з боку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, І.Насалик.

Під час обговорення члени Комітету порушили низку питань навколо пов’язаності норм даного законопроекту з положеннями чинного Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в контексті заходів із його реалізації, що вже кілька місяців здійснюються як на центральному, так і регіональному рівнях. Не заперечуючи мети законопроекту, більшість народних депутатів України зауважили, що її вповні можна реалізувати через застосування механізмів об’єднання територіальних громад, передбачених Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» і потреби у новому законі з питання об’єднання територіальних громад міста Калуша та Калуського району на сьогоднішній момент немає. Тому за нинішніх обставин законопроект із реєстр.    № 1661, який раніше безумовно мав би перспективу на проходження і прийняття, фактично втратив актуальність.

Разом із тим, на засіданні Комітету висловлювалася пропозиція про прийняття вищезгаданого законопроекту за основу з можливістю усунення недоліків та його доопрацювання у ході підготовки до другого читання. Однак вона не знайшла підтримки більшості народних депутатів України.

Також одним із головних аргументів, які стали підставою для прийняття остаточного рішення щодо законопроекту, стали висновки членів Комітету за результатами аналізу змісту його статті 13, де перелічено абсолютно всі населені пункти Калуського району, жителі яких разом із жителями міста Калуша мають скласти нову територіальну громаду. Це, фактично, означає, що об’єднання здійсниться силою норми закону, а не волевиявленням громадян і рішеннями відповідних органів місцевого самоврядування на добровільній основі. Окрім того, в ході дискусії автор визнав, що попри підтримку значної більшості, повного погодження запропонованого ним варіанту об’єднання в усіх, без винятку, населених пунктах Калуського району на сьогодні не досягнуто.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про державно-правовий експеримент з проведення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади на території Калуського району та міста Калуша Івано-Франківської області (реєстр. №1661, доопрацьований), поданий народним депутатом України І.Насаликом, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 7 народних депутатів України, «Проти» – 4 народних депутати України, «Утримались» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності, керівника робочої групи з підготовки комітетських слухань з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад» А.Реки про Рекомендації цих слухань.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Керівник робочої групи з підготовки комітетських слухань з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад» А.Река нагадав присутнім, що у м. Полтава 11 – 12 червня 2015 року відбулися комітетські слухання з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

А.Река вказав, що дані слухання включали обговорення практики впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад», зокрема на прикладі територіальних громад Полтавської області, яка, по кількості укладених договорів про співробітництво, є однією з найбільш активних в Україні (на сьогодні в Україні зареєстровано 17 договорів про співробітництво територіальних громад).

За наслідками комітетських слухань Робочою групою напрацьовано відповідний проект Рекомендацій, який надано членам Комітету і який містить пропозиції Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, органам місцевого самоврядування та їх асоціаціям.

А.Река висловив подяку за гостинність та високий рівень співпраці керівництву Полтавської обласної ради та Полтавської обласної державної адміністрації, проекту Німецького Бюро Технічного Співробітництва «Покращення управління на Сході України», Програмі «Рада: підзвітність, відповідальність, демократичне парламентське представництво» – за надану підтримку в організації та проведенні цих комітетських слухань, Голові Комітету С.Власенку, В.Гуляєву, Ю.Бублику, В. Курилу – за участь у заході.

А.Река наголосив, що Робоча група готова розглянути всі обґрунтовані зауваження та пропозиції до проекту Рекомендацій і запропонував членам Комітету висловлюватися з цього приводу.

Пропозицій не надійшло.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував схвалити даний проект рекомендацій та надіслати його до органів державної влади та Всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування.

Рекомендацїї схвалено одногоголосно.

С.Власенко доручив секретаріату Комітету підготувати відповідні звернення.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про звернення Національного агентства України з питань державної служби, яке надійшло на адресу Комітету з пропозицією визначити представника Комітету для участі у роботі Міжвідомчої робочої групи з питань оптимізації системи центральних органів виконавчої влади.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

С.Власенко запропонував делегувати до складу зазначеної Робочої групи голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

Пропозицію підтримано.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, яке надійшло на адресу Комітету з пропозицією визначити представника Комітету до складу Колегії Міністерства.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

С.Власенко запропонував вивчити дане питання, обговорити його на наступному засіданні Комітету і визначити представника.

Інформацію взято до відома.

 

11.

Голова Комітету С.Власенко нагадав присутнім, що Розпорядженням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана було утворено експертну групу з питань підготовки узгодженого законопроекту про місцеві вибори. До складу цієї групи  увійшли народні депутати - члени Комітету С.Власенко, О.Гончаренко та О.Бойко.

Також було наголошено, що голова підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко увійшла до складу вузької робочої групи з підготовки законопроекту про місцеві вибори, яка за участі вітчизняних та міжнародних експертів з питань виборчого права напрацьовувала відповідний проект.

С.Власенко запропонував надати слово О.Бойко для інформування членів Комітету про діяльність робочої групи та підготовку проектів законів України про місцеві вибори.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко про проекти законів України про місцеві вибори.

О.Бойко надала коротку характеристику кожного із законопроектів.

Голова Комітету С.Власенко запропонував взяти інформацію до відома.

Інформацію взято до відома.

 

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про звернення до Комітету Дубненської міської ради щодо сприяння у реалізації в м. Дубно Рівненської області Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та про звернення Радивилівської міської ради Радивилівського району Рівненської області про не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні перспективних планів формування територій громад.

О.Дехтярчук наголосив, що в багатьох областях України при розробленні перспективних планів формування територій громад не враховуються позиції органів місцевого самоврядування і тому пропонується звернення Дубненської та Радивилівської міської рад скерувати для розгляду до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства для вивчення та надання відповіді Комітету.

Голова Комітету С.Власенко запропонував на наступному засіданні Комітету заслухати інформацію Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства щодо схвалення обласними радами перспективних планів формування територій громад та питання щодо звернень окремих органів місцевого самоврядування стосовно не дотримання Методики формування спроможних територіальних громад при розробленні таких планів та з інших питань.

Інформацію взято до відома.

 

Голова Комітету С.Власенко надав відповідні доручення щодо підготовки звернень до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства секретаріату Комітету.

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

17 червня 2015 року

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Суми і Сумського району Сумської області.

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення районних у місті Києві рад (реєстр. № 2529, н.д. О.Третьяков).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо відновлення районних рад (реєстр. № 2529-1, н.д. Ю.Левченко, В.Сташук, Л.Ємець, І.Луценко, А.Іллєнко, В.Константіновський, М.Томенко).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 1120, н.д. І.Крулько).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (реєстр. № 2984, н.д. О.Ляшко, В.Галасюк, І.Алексєєв, В.Кривенко, Г.Гопко, О.Продан, В.Івченко, С.Кудлаєнко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку розпорядження землями державної власності) (реєстр. № 1139, н.д. Ю.Дерев’янко)

7. Про проект Закону про державно-правовий експеримент з проведення реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади на території Калуського району та міста Калуша Івано-Франківської області (реєстр. 1661, н.д. І.Насалик).

8. Про Рекомендації комітетських слухань з питань впровадження Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

9. Різне.

 

Корисні посилання: